StoryEditor
Producenci
19.04.2022 00:00

Foreo nawiązało współpracę z One Tree Planted

Marka Foreo nawiązała współpracę z One Tree Planted, aby pomóc odbudować lasy w Andach i Kalifornii. Uruchomiła kampanię „Made To Last, Not Break Fast” i dzięki zaangażowaniu klientów na całym świecie ma nadzieję posadzić tysiące drzew.

Szwedzka firma Foreo połączyła siły z organizacją One Tree Planted i z okazji nadchodzącego Dnia Ziemi (22 kwietnia) uruchomiła kampanię „Made To Last, Not Break Fast”. Zachęca ona do składania zamówień na stronie foreo.com, obiecując w zamian sadzenie drzew. 

Foreo planuje posadzić tysiące drzew w lasach Polylepis w wysokich Andach. Są one niszczone przez wypalanie i wypas. Tymczasem odgrywają kluczową rolę w zachowaniu ekosystemu regionu, ponieważ są źródłem wody, która wpływa do górnego biegu wielkiej Amazonii. Drugim rejonem, w którym Foreo zamierza sadzić drzewa są lasy wokół Shaver Lake w Kalifornii, gdzie pożar z 2020 roku pozostawił 3 tys. akrów spalonej ziemi. W obu rejonach Foreo będzie przywracać ekosystem we współpracy z One Tree Planted.

– Moim celem podczas zakładania One Tree Planted było umożliwienie osobom i firmom pomagania środowisku poprzez sadzenie drzew. Współpraca z Foreo pozwoli przywrócić siedliska dla bioróżnorodności i pozytywnie wpłynie na społeczeństwo na całym świecie – skomentował Matt Hill, założyciel i główny specjalista ds. środowiska w One Tree Planted.

Akcja „Made To Last, Not Break Fast” trwa do 25 kwietnia. Na stronie internetowego sklepu Foreo można robić zakupy z rabatem do 30 proc., tym samym pomagając planecie. Marka obowiązała się do posadzenia jednego drzewa za każde złożone zamówienie podczas trwania kampanii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.07.2025 14:35
Kosmetyczne imperium Kate Moss upada po niespełna trzech latach działalności
Kosmetyki Cosmoss od Kate Moss zadebiutowały na rynku w 2022 r.Shutterstock

Marka Cosmoss, założona przez supermodelkę Kate Moss, wystartowała we wrześniu 2022 r. z bardzo kameralnym portfolio: łącznie sześć produktów – trzy preparaty do pielęgnacji skóry, dwie mieszanki ziołowych herbat oraz jedną mgiełkę zapachową Sacred Mist. Projekt powstał przy wsparciu przyjaciół Moss: dietetyczki Rose Ferguson i homeopatki Victorii Young, a od początku celował w segment premium.

Ceny należały do najwyższych w swojej kategorii: za pojedynczy kosmetyk do pielęgnacji trzeba było zapłacić do 105 funtów, a za 100-ml flakon Sacred Mist – 120 funtów. Dla porównania, średnia cena kremu do twarzy w brytyjskich drogeriach sieciowych wynosi dziś około 20 funtów, co oznaczało pięcio- lub sześciokrotną różnicę.

Choć początkowe zainteresowanie było spore, sygnały ostrzegawcze pojawiły się już w 2024 r. W ciągu ostatnich kilku tygodni oficjalna strona internetowa marki przestała działać, a użytkownicy zgłaszali trudności z zakupem. Ostatni wpis w mediach społecznościowych został opublikowany 18 tygodni temu, co ograniczyło kontakt z odbiorcami i podkopało wiarygodność brandu.

W czerwcu 2025 r. powołano oficjalnych likwidatorów, a Cosmoss weszła w stan dobrowolnej likwidacji – zaledwie 33 miesiące po premierze. Eksperci wskazują, że marka zderzyła się z wyjątkowo konkurencyjnym rynkiem wellness oraz presją kosztów życia, która ograniczyła popyt na drogie kosmetyki. Z wysoką ceną i wąską dystrybucją trudno było zbudować masową skalę; jedynie zapach Sacred Mist zdołał zgromadzić lojalną, lecz niewielką grupę fanów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.07.2025 13:31
W ich butach walczył Bruce Lee, a teraz – zadebiutują z perfumami
Onitsuka Tiger mat.pras.

Kultowajapońska marka Onitsuka Tiger wprowadzi na rynek jesienią swoją pierwszą kolekcję czterech perfum. Ich twórcą będzie ceniony perfumarz Mark Buxton. Informację podano przy okazji otwarcia nowego, flagowego butiku na paryskich Polach Elizejskich.

Kultowa marka (najbardziej kojarzona z modelem obuwia sportowego, spopularyzowanym przez Bruce’a Lee w “Wejściu smoka”, a później – w wersji zółtej – przez Umę Thurman w “Kill Bill”), prezentuje swoje pierwsze perfumy. Zgodnie z zasadami japońskiego minimalizmu i prostoty, nazwy poszczególnych kompozycji to Onitsuka Tiger One, Two, Three i Four.

Kolekcja ma swoje hasło przewodnie „Wearing Quiet Radiance”. Twórcą kompozycji zapachowych jest ceniony perfumiarz Mark Buxton.

Kreacje Buxtona dla Onitsuka Tiger są opisywane jako „odważne i śmiałe”. Brytyjczyk ma w swoim portfolio blisko 180 kompozycji, wykreowanych dla takich marek jak Burberry, Comme des Garcons, House of Sillage, Le Labo, posiada też własną markę niszową (Mark Buxton).

Cały proces tworzenia zapachów dla Onitsuka Tiger – od doboru składników, ekstrakcję, po mieszanie i butelkowanie – odbywa się wyłącznie w Grasse w Prowansji, znanej w świecie stolicy perfum.

Cztery zapachy Onitsuka Tiger zostaną wprowadzone na rynek jesienią tego roku. Wiadomo, że będą zamknięte w żółtych flakonach, w charakterystycznym dla marki kolorze.

image
Onitsuka Tiger mat.pras.

Także wokół żółtego koloru zaaranżowany został 2-poziomowy butik marki, otwarty na prestiżowych Polach Elizejskich. W sklepie dostępna jest kolekcja fashion Onitsuka Tiger, w tym odzież jeansowa Denivita i obuwie.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. lipiec 2025 04:01