StoryEditor
Producenci
11.07.2018 00:00

Foreo stawia na rozwój w polskim sektorze travel retail

Szwedzka firma Foreo, producent sonicznej szczoteczki do twarzy Luna mini 2 obecna w 200 punktach duty free zapowiada dalszą ekspansję zagraniczną w tym kanale sprzedaży, w tym na polskim rynku travel retail.

Według najnowszych badań Tax Free World Association (TFWA), potencjał segmentów duty free i travel retail, czyli sprzedaży na lotniskach i dworcach kolejowych, rośnie z roku na rok. Obecność najsłynniejszych firm kosmetycznych w tych miejscach jest już standardem, dlatego każda rozwijająca się marka pragnie być obecna na największych i najbardziej ruchliwych lotniskach świata. Tę korzystną tendencję na rynku beauty i wellnes wykorzystała firma, która słynie z nowoczesnych rozwiązań. Mowa o szwedzkiej firmie Foreo, która w drugim kwartale tego roku odnotowała sukces i w czerwcu br. na listę swoich detalicznych punktów sprzedaży duty free dodała kolejnych 30 nowych.

Obecność w 22 państwach na świecie i 200 punktach duty free

Firma Foreo jest obecna na największych lotniskach w sklepach duty free w 22 państwach na całym świecie. Łączna liczba punktów duty free, w których Foreo jest obecne wynosi już 200.

W ciagu ostatnich lat, wraz ze wzrostem liczby podróży lotniczych sprzedaż w sektorze travel retail przeżyła gwałtowny skok. Eksperci branży przewidują, że wartość sprzedaży do 2023 roku osiągnie pułap 125 mld dolarów, a coraz większy w tym udział mają kosmetyki i artykuły pielęgnacyjne.

Foreo dostrzegając tę tendencję, śmiało wkroczyło na rynek travel retail ze swoimi flagowymi produktami, na przykład z LUNA , która nie dawno została uznana za bestseller sprzedaży na lotniskach.

Dyrektor generalny FOREO Paul Peros, zauważa, że ze względu na specyfikę i wygląd sklepów na lotniskach, sektor travel retail różni się od tradycyjnej sprzedaży detalicznej. Jednym z celów firmy jest urozmaicenie monotonnego przemieszczania się od terminalu do terminalu przyciągającymi wzrok produktami, wystawami i dekoracjami w swoich punktach sprzedaży.

Jednak dla FOREO ciekawy design to nie wszystko. Warunki podróży często wymagają szczególnych rozwiązań. Te zaś w pełni zostały spełnione przez produkty firmy. Łatwość użytkowania, poręczny i kompaktowy kształt, długa żywotność baterii możliwej do naładowania przez kabel USB i wysokiej jakości materiały sprawiły, że szczoteczka Luna mini 2 otrzymała w tym roku nagrodę Travel Retail Award i została uznana za najlepszy produkt elektroniczny w czasie podróży.

Miejsce Foreo na polskim rynku duty free i travel retail

Nie jest niespodzianką, że pięć najlepszych miejsc pod względem liczby sklepów Foreo to lotniska w Japonii, Hong Kongu, Chinach, Korei i Makau. Rynek Azji i Pacyfiku już dawno utrwalił swój status najszybciej rozwijającego się regionu, co spowodowało gwałtowny wzrost liczby pasażerów na azjatyckich lotniskach. Z drugiej zaś strony, według raportu Banku Zachodniego WBK, polski rynek travel retail jest równie obiecujący. W 2016 roku był on najszybciej rozwijającym się rynkiem na świecie, a wzrost sprzedaży wyniósł 34 proc. Z tego powodu dostępność produktów Foreo, w tym szczoteczki Luna mini 2, w sieci sklepów Aelia na polskich lotniskach może być kolejnym powodem do radości dla lidera urodowych technologii. Paul Peros stwierdził, że tegoroczny sukces obecności Foreo w łącznie 200 punktach duty free na świecie jest dobrą zapowiedzią do rozwoju na polskim rynku travel retail.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. listopad 2025 05:45