StoryEditor
Producenci
13.05.2025 09:00

Franck Marilly, szef regionu EMEA w Shiseido, odchodzi ze stanowiska. Nie będzie następcy

Jeśli chodzi o prognozy Shiseido na 2025 rok, japoński koncern zakłada 4-procentowy wzrost. / Shutterstock

Japońska grupa kosmetyczna Shiseido ogłosiła rezygnację Francka Marilly, prezesa regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Marilly, który dołączył do firmy w 2018 roku, oficjalnie ustąpi ze stanowiska 31 maja. Firma podała „powody osobiste” jako powód jego odejścia.

Shiseido, którego portfolio obejmuje takie marki jak m.in. Drunk Elephant, Nars i Serge Lutens, potwierdziło w komunikacie prasowym, że nie wyznaczy następcy na stanowisko prezesa EMEA.

Alberto Noé, który pełnił funkcję prezesa i dyrektora generalnego Shiseido EMEA od maja 2024 roku, będzie nadal kierował regionem, którego centrala mieści się w Paryżu. Pełni on również funkcję tymczasowego szefa Shiseido America po odejściu Rona Gee 15 kwietnia br.

Ta zmiana na wysokim szczeblu Shiseido następuje w okresie mieszanych wyników grupy. W 2024 roku zysk operacyjny Shiseido spadł znacząco do 7,58 mld jenów (ok. 48,3 mln USD), w porównaniu z 28,13 mld jenów w roku wcześniejszym.

Podczas gdy region EMEA odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a Japonia 10-procentowy, firma odnotowała znaczące spadki na innych rynkach. Spadła sprzedaż w Chinach (o 5 proc.), w Ameryce (o 7 proc.) i o 24 proc. w sektorze travel retail.

Jeśli chodzi o prognozy Shiseido na 2025 rok, japoński koncern zakłada 4-procentowy wzrost. Firma chce skupić się na swoich najważniejszych markach: Shiseido, Clé de Peau i Nars, jednocześnie robiąc ewaluację i oceniając potencjał zbycia aktywów w ramach szerokiej strategii restrukturyzacji.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.10.2025 11:23
PZ Cussons z rocznym wzrostem LFL o 8 proc., przy spadku przychodów raportowanych o 2,7 proc.
PZ Cussons

Grupa PZ Cussons opublikowała wyniki finansowe za rok obrotowy 2025. Firma odnotowała wzrost przychodów like-for-like (LFL) o 8 proc., głównie dzięki wyższym cenom w Afryce oraz silnej aktywności marek w Wielkiej Brytanii i Indonezji. Po wyłączeniu Afryki dynamika wzrostu była znacznie niższa – 0,3 proc., przy jednoczesnym wzroście wolumenów o 0,7 proc. Jednocześnie raportowane przychody spadły o 2,7 proc. w związku z negatywnym wpływem różnic kursowych.

Skorygowany zysk operacyjny obniżył się o 5,8 proc., co przełożyło się na spadek skorygowanego zysku przed opodatkowaniem o 8,1 proc. oraz spadek zysku na akcję (EPS) o 8,5 proc. Firma podkreśla jednak, że efektywne zarządzanie kapitałem obrotowym i redukcja kosztów częściowo złagodziły presję finansową.

W Wielkiej Brytanii PZ Cussons zwiększył liczbę punktów dystrybucji o 3 proc., głównie dzięki markom Original Source i Sanctuary Spa. Sprzedaż sezonowych zestawów prezentowych dodała około 3 mln GBP do przychodów. Sukcesem były również nowe produkty, takie jak Original Source 2w1 Foam czy Imperial Leather: Ultimate Moisture. W Indonezji firma notowała piąty z rzędu kwartał wzrostów, z dwukrotnym zwiększeniem udziału e-commerce (obecnie 8 proc. sprzedaży) i silnym rozwojem produktów Telon. W Australii i Nowej Zelandii udziały rynkowe rosły dzięki markom Morning Fresh, Rafferty’s Garden i Radiant.

Grupa kontynuuje integrację struktur i redukcję kosztów – połączenie segmentów UK Personal Care i UK Beauty pozwoliło osiągnąć roczne oszczędności rzędu 3 mln GBP. Wzmocniono również zdolności w zakresie budowy marek, centralizując dział R&D pod Chief Marketing Officerem. Zapowiedziano znaczące premiery produktowe na rok finansowy 2026, obejmujące Cussons Baby w Indonezji, Original Source w Wielkiej Brytanii i Morning Fresh w Australii.

Transformacja portfela obejmuje m.in. decyzję o utrzymaniu marki St. Tropez z nowym modelem operacyjnym i partnerstwem z amerykańską grupą dystrybucyjną Emerson Group. Sprzedaż udziałów w PZ Wilmar ma wzmocnić bilans i poprawić wskaźniki kredytowe. Równolegle trwa przegląd działalności w Afryce. Prezes Jonathan Myers podkreślił, że 2025 r. był czasem istotnych działań strategicznych i operacyjnych, które mają zapewnić spółce długoterminowy, zrównoważony i rentowny wzrost.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
03.10.2025 08:07
Celine Dion – gwiazdą świątecznej kampanii kosmetyków Charlotte Tilbury
mat.pras.

Marka Charlotte Tilbury potwierdziła, że twarzą jej świątecznej kampanii 2025 będzie kanadyjska piosenkarka Celine Dion. Brytyjska marka podaje, że kampania będzie się koncentrować na takich motywach, jak wiara w siebie, transformacja i wpływ piękna na poczucie własnej wartości. Dion została wybrana z uwagi na swoje oddziaływanie na światową kulturę i rozrywkę od kilku dekad, a także prywatną historię.

Dion i Tilbury będą współpracować ze sobą już po raz drugi. Pierwszy raz obydwie panie miały okazję pracować wspólnie w 2012 roku podczas rezydencji Celine Dion w Las Vegas.

W nadchodzącej świątecznej kampanii Dion będzie prezentować najnowsze produkty do makijażu, pielęgnacji skóry oraz perfum marki Charlotte Tilbury. W ramach szerszej kampanii wystąpią również obecne ambasadorki marki: marki: Jourdan Dunn, Quenlin Blackwell i Belli Tilbury.

image

Charlotte Tilbury wkracza do świata gamingu współpracą z Genshin Impact

Celine to prawdziwa ikona. To nie tylko bijąca rekordy supergwiazda, ale kobieta o niezwykłej sile, poczuciu humoru i sercu, której głos i historia poruszyły miliony. Sposób, w jaki przekształciła życiowa wyzwania w siłę, jest naprawdę poruszający. Reprezentuje wszystko, w co wierzę: odporność, determinację i siłę do zmieniania życia. Jest prawdziwą inspiracją – powiedziała Charlotte Tilbury. – Wspólnie wierzymy, że piękno i muzyka to supermoce. Mogą zwiększyć pewność siebie i dać siłę do podążania za marzeniami. A kiedy ktoś czuje się silny i wierzy w siebie, może inspirować innych, a nawet pomóc zmienić świat – dodała Tilbury.

Zdaniem ekspertów, ta decyzja Charlotte Tilbury wpisuje się w długoterminową strategię marki, mającą na celu rozszerzenie jej globalnego zasięgu i umocnienie jej obecności na konkurencyjnym rynku kosmetyków premium, zwłaszcza w kluczowych okresach sprzedaży detalicznej – takich jak okres świąteczny.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. październik 2025 13:29