StoryEditor
Producenci
13.06.2022 00:00

Fundacja Ziko dla Zdrowia zebrała ponad 25 tys. produktów dla potrzebujących

Fundacja Ziko dla Zdrowia przekazała 25 197 produktów na rzecz organizacji wspierających obywateli Ukrainy objętych wojną. Wszystkie te artykuły pozyskane zostały w ramach zbiórki publicznej „Pomoc dla Ukrainy”, prowadzonej w kilkudziesięciu aptekach Ziko w całym kraju.

Wojna w Ukrainie sprawiła, że w Polsce uruchomionych zostało wiele inicjatyw pomocowych na rzecz osób zamieszkujących tereny objęte działaniami wojennymi oraz dla uchodźców. Wśród organizatorów akcji pomocowych na rzecz Ukrainy znalazła się również fundacja Ziko dla Zdrowia, a pierwszą z inicjatyw podjętych przez organizację była zbiórka publiczna „Pomoc dla Ukrainy”, która trwała od 10 marca do 31 maja 2022 roku.

W przeprowadzanie zbiórki publicznej zaangażowali się pracownicy kilkudziesięciu aptek Ziko.  Dary można było przekazywać w aptekach w Bielsku-Białej, Chorzowie, Dąbrowie Górniczej, Gliwicach, Gorzowie Wielkopolskim, Grójcu, Inowrocławiu, Jaworznie, Katowicach, Kędzierzynie-Koźlu, Krakowie Mińsku Mazowieckim, Myszkowie, Olkuszu, Otwocku, Piastowie, Piekarach, Poznaniu, Rudzie, Rybniku, Sosnowcu, Tarnowskich Górach, Warszawie, Wrocławiu, Zabrzu, Żyrardowie i Żywcu oraz w aptece internetowej.  

W ramach zbiórki zebrano materiały opatrunkowe, środki do dezynfekcji i gojenia ran oraz kosmetyki i artykuły higieniczne. Wśród najczęściej przekazywanych darów znalazły się opatrunki: kompresy gazowe (5 965 zestawów), bandaże (3 684 sztuk) i gazy (2 076 sztuk). Powodzenie tej inicjatywy było możliwe za sprawą wolontaryjnego  zaangażowania pracowników aptek, którzy przeprowadzili lokalne zbiórki oraz dzięki wszystkim darczyńcom, którzy przekazali potrzebne artykuły.

– Od pierwszych dni wojny pracownicy naszej apteki angażowali się w pomoc dla Ukrainy. Dlatego, jak tylko pojawiła się okazja, chętnie dołączyliśmy całym zespołem do organizacji zbiórki publicznej fundacji Ziko dla Zdrowia w naszej aptece. Wiedzieliśmy, że mamy empatycznych pacjentów, ale skala pomocy z ich strony przeszła nasze najśmielsze oczekiwania. Nikt nie przeszedł obojętnie, niektórzy dokładali do kosza nawet wielokrotnie – mówi Weronika Tomasik, kierownik apteki w Bielsku Białej, w której zebrano najwięcej, bo aż 2 306 produktów.

Wszystkie artykuły zebrane w ramach zbiórki trafiły już do organizacji  niosących bezpośrednią pomoc obywatelom  Ukrainy – do lokalnych oddziałów Towarzystwa Przyjaciół Dzieci oraz PCK. Było to możliwe dzięki wsparciu kurierów DPD Polska, którzy przez trzy miesiące zbiórki odebrali z aptek i dostarczyli do organizacji kilkaset przesyłek: paczek i palet z zebranymi produktami.  

Przeprowadzona zbiórka publiczna była jedną z wielu inicjatyw na rzecz Ukrainy, w którą zaangażowała się Fundacja Ziko dla Zdrowia. Organizacja wsparła również darowizną finansową w wysokości ponad 351 tys. złotych powstanie szpitala polowego Polskiej Misji Medycznej w Mikołajewie (planowany termin uruchomienia szpitala: czerwiec 2022) oraz przekazała darowizny rzeczowe dla instytucji
i organizacji lokalnych.

Czytaj też: Ziko dla Zdrowia przekazało ponad 350 tys. zł na budowę szpitala polowego w Ukrainie

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.12.2025 14:33
P&G sygnalizuje głęboki spadek sprzedaży kategorii w USA przed okresem świątecznym
Katherine Welles

Procter & Gamble ostrzega, że sprzedaż w kluczowych kategoriach, w których firma konkuruje na rynku amerykańskim, znacząco spadła w październiku i według najnowszych szacunków powtórzy ten trend również w listopadzie. Dane te wskazują na wyraźne osłabienie wydatków konsumenckich w okresie poprzedzającym sezon świąteczny, który zwykle wzmacnia wyniki branży FMCG.

Podczas konferencji Morgan Stanley dyrektor finansowy P&G, Andre Schulten, poinformował, że sprzedaż kategorii w USA obniżyła się zarówno pod względem wolumenu, jak i wartości. Podkreślił, że jest to „najbardziej zmienny” rynek, z jakim firma miała do czynienia od lat. Do głównych czynników osłabienia zaliczył większą ostrożność konsumentów, zaostrzenie konkurencji oraz niespodziewane czynniki makroekonomiczne.

Schulten wskazał zwłaszcza na skutki czasowego wstrzymania pracy administracji federalnej oraz zakłócenia w działaniu programu SNAP, który wspiera miliony gospodarstw domowych o niższych dochodach. Według P&G czynniki te przełożyły się na ograniczoną skłonność Amerykanów do zakupów produktów codziennego użytku. Firma prognozuje, że największe obciążenie pojawi się w bieżącym kwartale, choć wpływ na wyniki całego roku powinien być łagodniejszy.

Po ujawnieniu danych akcje P&G oraz kilku innych dużych spółek z sektora FMCG odnotowały spadki, co odzwierciedla rosnącą niepewność inwestorów wobec popytu na produkty rynku masowego. Jednocześnie Schulten potwierdził, że firma pozostaje zainteresowana przejęciami typu bolt-on. Za przykład udanej transakcji wskazał markę Native, a wśród priorytetów wymienił dalsze skalowanie mniejszych marek z segmentu zdrowia i urody o przychodach na poziomie 50–150 mln dolarów.

Aktualizacja P&G podkreśla narastającą presję na poziomie całych kategorii w amerykańskim rynku masowym, szczególnie w segmencie beauty, personal care i produktów gospodarstwa domowego. W obliczu słabnącej siły nabywczej konsumentów firmy działające w modelu wartościowym muszą liczyć się z bardziej wymagającym otoczeniem popytowym w najbliższych miesiącach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. grudzień 2025 00:43