StoryEditor
Producenci
13.06.2022 00:00

Fundacja Ziko dla Zdrowia zebrała ponad 25 tys. produktów dla potrzebujących

Fundacja Ziko dla Zdrowia przekazała 25 197 produktów na rzecz organizacji wspierających obywateli Ukrainy objętych wojną. Wszystkie te artykuły pozyskane zostały w ramach zbiórki publicznej „Pomoc dla Ukrainy”, prowadzonej w kilkudziesięciu aptekach Ziko w całym kraju.

Wojna w Ukrainie sprawiła, że w Polsce uruchomionych zostało wiele inicjatyw pomocowych na rzecz osób zamieszkujących tereny objęte działaniami wojennymi oraz dla uchodźców. Wśród organizatorów akcji pomocowych na rzecz Ukrainy znalazła się również fundacja Ziko dla Zdrowia, a pierwszą z inicjatyw podjętych przez organizację była zbiórka publiczna „Pomoc dla Ukrainy”, która trwała od 10 marca do 31 maja 2022 roku.

W przeprowadzanie zbiórki publicznej zaangażowali się pracownicy kilkudziesięciu aptek Ziko.  Dary można było przekazywać w aptekach w Bielsku-Białej, Chorzowie, Dąbrowie Górniczej, Gliwicach, Gorzowie Wielkopolskim, Grójcu, Inowrocławiu, Jaworznie, Katowicach, Kędzierzynie-Koźlu, Krakowie Mińsku Mazowieckim, Myszkowie, Olkuszu, Otwocku, Piastowie, Piekarach, Poznaniu, Rudzie, Rybniku, Sosnowcu, Tarnowskich Górach, Warszawie, Wrocławiu, Zabrzu, Żyrardowie i Żywcu oraz w aptece internetowej.  

W ramach zbiórki zebrano materiały opatrunkowe, środki do dezynfekcji i gojenia ran oraz kosmetyki i artykuły higieniczne. Wśród najczęściej przekazywanych darów znalazły się opatrunki: kompresy gazowe (5 965 zestawów), bandaże (3 684 sztuk) i gazy (2 076 sztuk). Powodzenie tej inicjatywy było możliwe za sprawą wolontaryjnego  zaangażowania pracowników aptek, którzy przeprowadzili lokalne zbiórki oraz dzięki wszystkim darczyńcom, którzy przekazali potrzebne artykuły.

– Od pierwszych dni wojny pracownicy naszej apteki angażowali się w pomoc dla Ukrainy. Dlatego, jak tylko pojawiła się okazja, chętnie dołączyliśmy całym zespołem do organizacji zbiórki publicznej fundacji Ziko dla Zdrowia w naszej aptece. Wiedzieliśmy, że mamy empatycznych pacjentów, ale skala pomocy z ich strony przeszła nasze najśmielsze oczekiwania. Nikt nie przeszedł obojętnie, niektórzy dokładali do kosza nawet wielokrotnie – mówi Weronika Tomasik, kierownik apteki w Bielsku Białej, w której zebrano najwięcej, bo aż 2 306 produktów.

Wszystkie artykuły zebrane w ramach zbiórki trafiły już do organizacji  niosących bezpośrednią pomoc obywatelom  Ukrainy – do lokalnych oddziałów Towarzystwa Przyjaciół Dzieci oraz PCK. Było to możliwe dzięki wsparciu kurierów DPD Polska, którzy przez trzy miesiące zbiórki odebrali z aptek i dostarczyli do organizacji kilkaset przesyłek: paczek i palet z zebranymi produktami.  

Przeprowadzona zbiórka publiczna była jedną z wielu inicjatyw na rzecz Ukrainy, w którą zaangażowała się Fundacja Ziko dla Zdrowia. Organizacja wsparła również darowizną finansową w wysokości ponad 351 tys. złotych powstanie szpitala polowego Polskiej Misji Medycznej w Mikołajewie (planowany termin uruchomienia szpitala: czerwiec 2022) oraz przekazała darowizny rzeczowe dla instytucji
i organizacji lokalnych.

Czytaj też: Ziko dla Zdrowia przekazało ponad 350 tys. zł na budowę szpitala polowego w Ukrainie

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.11.2025 12:27
Henkel poprawia rentowność mimo słabej dynamiki sprzedaży
Henkel ucierpiał z okazji słabych nastrojów wśród konsumentów.HJBC

W trzecim kwartale 2025 roku Henkel odnotował jedynie niewielki wzrost sprzedaży, głównie z powodu słabego nastroju konsumenckiego w wybranych regionach. Z danych przedstawionych przez firmę wynika, że w okresie od lipca do września koncern osiągnął organiczny wzrost przychodów na poziomie 1,4 proc., co przełożyło się na 5,1 mld euro sprzedaży. Jednocześnie, jak podkreślił prezes Carsten Knobel, liczne działania restrukturyzacyjne i programy oszczędnościowe pozwoliły firmie znacząco poprawić rentowność.

Wynikom kwartalnym sprzyjała przede wszystkim stabilna polityka cenowa oraz wzrost wolumenów sprzedaży. Szczególnie dobrze wypadła kluczowa dla koncernu dywizja Adhesive Technologies, odpowiadająca m.in. za kleje przemysłowe i specjalistyczne rozwiązania technologiczne. Knobel zwrócił uwagę, że regionem o najwyraźniejszej pozytywnej dynamice była Ameryka Północna, gdzie oba segmenty działalności osiągnęły wzrost przychodów. Jednocześnie Europa i Ameryka Łacińska odnotowały spadki organicznej sprzedaży.

Kierownictwo firmy podkreśla, że mimo trudnego otoczenia makroekonomicznego Henkel pozostaje na właściwej ścieżce rozwoju. W ostatnich kwartałach koncern przeprowadził gruntowną reorganizację, usprawniając strukturę, poprawiając efektywność operacyjną i optymalizując łańcuchy dostaw. Według Knobela firma jest „na dobrej drodze” do osiągnięcia pełnych oszczędności kosztowych sięgających co najmniej 525 mln euro do końca bieżącego roku.

Zarząd podtrzymał prognozę roczną dla 2025 r., choć nadal zwraca uwagę na utrzymującą się wysoką niepewność na globalnych rynkach. Firma oczekuje, że zarówno marża operacyjna, jak i skorygowany zysk na akcję uprzywilejowaną (przy stałych kursach walut) pozostaną w przedziale wcześniej zapowiadanym inwestorom. Knobel zaznaczył jednak, że przy braku poprawy otoczenia gospodarczego organiczny wzrost sprzedaży może znaleźć się na dolnym poziomie prognozowanego zakresu 1–2 proc. Jednocześnie zapewnił, że „czwarty kwartał będzie lepszy niż trzeci”.

W podsumowaniu pierwszych dziewięciu miesięcy roku Henkel wypracował 15,549 mld euro przychodów, co oznacza spadek o 4,6 proc. rok do roku. Organicznie firma osiągnęła niewielki wzrost na poziomie 0,4 proc., ale nominalnie obie główne dywizje zanotowały spadki. Segment Adhesive Technologies zmniejszył sprzedaż o 1,8 proc. do 8,124 mld euro, choć organicznie wzrósł o 1,6 proc. Z kolei Consumer Brands, obejmujący m.in. takie marki jak Persil czy Schwarzkopf, spadł nominalnie o 7,7 proc. do 7,308 mld euro, a organicznie o 1 proc., co odzwierciedla presję kosztową oraz słabszy popyt w kluczowych dla firmy regionach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.11.2025 09:29
Dr. Miele Cosmed Group spowalnia, ale rośnie za granicą
Dr. Miele Cosmed Group

Skonsolidowane przychody Grupy Kapitałowej Dr. Miele Cosmed Group za dziewięć miesięcy 2025 roku wzrosły o 3 proc. rok do roku, jednak tempo to pozostaje poniżej wcześniejszych prognoz spółki. Zarząd zwraca uwagę, że obserwowane już w poprzednim kwartale spowolnienie dynamiki przychodów utrzymuje się, szczególnie na rynku polskim. Krajowy rynek, definiowany jako wysoce konkurencyjny i pozostający w nierównowadze z powodu nadpodaży produktów przy jedynie częściowym odbudowaniu popytu konsumpcyjnego, nie generuje oczekiwanych rezultatów.

W efekcie skonsolidowana EBITDA za okres 9M’25 wyniosła 36,3 milionów złotych, wobec 48,0 milionów złotych rok wcześniej, co oznacza spadek o 11,7 milionów złotych r/r. Jak podkreśla spółka, na wynik wpływ miały przede wszystkim: niższa niż zakładana sprzedaż w Polsce, wzrost cen surowców oraz rosnące koszty operacyjne, w tym wynagrodzeń. Prezeska Magdalena Miele przyznaje, że choć wynik jest „wciąż dobry”, to pozostaje znacząco poniżej oczekiwań, a sytuacja odzwierciedla realia rynku, gdzie widoczny jest spadek średniej wartości koszyka zakupowego oraz strukturalne zmiany na korzyść największych detalistów, szczególnie dyskontów.

Grupa kontynuuje jednak inwestycje ukierunkowane na poprawę długoterminowej rentowności. W ostatnim czasie przeznaczono 17 milionów złotych na rozbudowę mocy produkcyjnych, automatyzację oraz powiększenie zaplecza magazynowego. Aż 73 proc. tej kwoty ulokowano w Niemczech, w zakładzie w Stadtilm, który obsługuje rosnące rynki Europy Zachodniej. Inwestycje te mają przełożyć się na zwiększenie efektywności kosztowej i przyspieszenie ekspansji na rynkach zagranicznych.

W segmencie marek własnych spółka skupia się na rozwoju kluczowych brandów – Bobini, Kret, Apart i Sofin. Silnie wspierana jest ekspansja międzynarodowa, zwłaszcza na rynku niemieckim oraz na wybranych rynkach azjatyckich, gdzie Grupa upatruje potencjał skokowego wzrostu sprzedaży. Rosnąca sprzedaż na rynku niemieckim oraz w eksporcie już teraz równoważy słabsze wyniki na rynku krajowym, kompensując presję na polskim segmencie.

Równolegle Global Cosmed S.A., spółka z Grupy, intensywnie rozwija segment private label. Jej wyroby trafiają do niemal wszystkich najważniejszych sieci handlowych w Polsce i regionie, w tym do Lidla i Rossmanna. Potencjał dalszego wzrostu napędza również niemiecki zakład w Stadtilm, przejęty w 2014 r., który realizuje zamówienia dla czołowych sieci handlowych w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Segment private label, dzięki silnemu zapleczu produkcyjnemu i relacjom z partnerami handlowymi, stanowi ważny filar strategii międzynarodowej ekspansji Grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. listopad 2025 13:45