StoryEditor
Producenci
12.05.2020 00:00

Fundusz KRR przejmuje większościowy pakiet w Coty Professional Beauty

Coty i KKR podpisały porozumienie w sprawie przejęcia przez KKR większościowego pakietu akcji biznesu Professional Beauty oraz Retail Hair. Szacuje się, że wartość transakcji wyniesie ok. 4,3 mld dolarów.

Coty ogłosiło podpisanie porozumienia z globalną firmą inwestycyjną KKR w sprawie sprzedaży większościowych udziałów w biznesie Professional Beauty i Retail Hair, który obejmuje marki takie jak m.in. Wella Professionals, Clairol, OPI oraz ghd (łącznie „Wella”).  

Jak przewiduje porozumienie, Coty wydzieli „Wellę” oraz portfel należących do niej marek produktów profesjonalnych i utworzy z nich odrębną spółkę, w której KKR obejmie 60 procent udziałów, zaś Coty zachowa pozostałe 40 procent. 

 – KKR jest jedną z wiodących firm inwestycyjnych na świecie, która może poszczycić się ogromnym doświadczeniem w tworzeniu wartości. Wierzymy że to porozumienie otwiera dla “Welli”, naszych pracowników i naszych marek szereg nowych możliwości – powiedziała Sylvie Moreau, prezes dywizji Coty Professional Beauty

KKR jest pionierem globalnego modelu private equity z ponad 43-letnim doświadczeniem inwestycyjnym. Ma wieloletnie doświadczenie w inwestowaniu w marki produktów konsumenckich, również w branży beauty. Posiada udziały w 109 firmach, których łączne obroty sięgają 157 mld dol. rocznie i które zatrudniają ponad 637 500 osób. Jako firma o globalnym zasięgu, a także posiadająca rozbudowaną sieć oddziałów lokalnych, KRR ma poparte ogromnym doświadczeniem możliwości wspierania globalnych firm. 

Johannes Huth, partner KKR i dyrektor regionu EMEA, skomentował: –  Cieszymy się z możliwości nawiązania tego partnerstwa, którego celem jest inwestycja w Coty, a tym samym wspieranie firmy w tym bezprecedensowym okresie niepewności dzięki czemu stanie się ona silniejsza i bardziej prężna. Cieszymy się z możliwości nabycia pakietu większościowego Welli, która jest jednym z liderów rynku posiadającym bogate portfolio marek z jakże atrakcyjnego segmentu profesjonalnych produktów do włosów. Dostrzegamy ogromne możliwości dalszego rozwoju tego biznesu wraz z doświadczonymi zespołami zarządzającymi Welli. 

W tym roku Wella Professionals kończy 140 lat. Perspektywa, że Wella będzie ponownie działała jako odrębna spółka napawa mnie dumą  – dodała Sylvie Moreau.

– Ta wiadomość to  milowy krok dla organizacji Wella w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Jesteśmy przekonani, że dzięki temu partnerstwu zyskamy nowe możliwości. Równocześnie pozostajemy w pełni zaangażowani we wspieranie naszych klientów i całej branży w powrocie do aktywności po kryzysie COVID-19 – dodała Natalia Lisina, dyrektor generalna Coty Professional Beauty CEE.  

KKR ma objąć 60 procent udziałów „Welli”, zaś Coty zachowa pozostałe 40 procent. Warunkiem finalizacji transakcji jest dokończenie wymaganej procedury należytej staranności oraz przygotowanie ostatecznej wersji dokumentów. Umowa ma zostać podpisana do końca maja.  

Coty przejęło marki Professional Beauty oraz Retail Hair od Procter & Gamble w październiku 2016 roku.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
31.10.2025 12:51
Cła Trumpa: francuski sektor kosmetyczny szykuje się na utratę 10 tys. miejsc pracy
NadianB/Getty Images

Bariery i stawki celne, wprowadzane przez prezydenta USA Donalda Trumpa, mogą w 2026 roku kosztować francuski sektor kosmetyczny 620 mln euro. Fédération des Entreprises de la Beauté prognozuje 21-procentowy spadek eksportu do Stanów Zjednoczonych. Sektor spodziewa się też utraty tysięcy miejsc pracy w branżach związanych z kosmetykami.

FEBEA zgłasza swoje obawy w tej sprawie już od lata. Teraz, z pomocą firmy konsultingowej Astérès, organ przedstawił swoje szacunki, odnoszące się do możliwego wpływu ceł Donalda Trumpa. Federacja szacuje, że ten szok handlowy może spowodować utratę 2,7 tys. miejsc pracy bezpośrednio w firmach, zajmujących się eksportem kosmetyków, i dodatkowo kolejnych 8,2 tys. miejsc pracy pośrednio – m.in. w sektorach opakowań, transportu, komunikacji.

Francuskie firmy kosmetyczne w 2024 roku były zwolnione z ceł, a obecnie obowiązują je cła w wysokości 15 proc. oraz dodatkowy podatek w wysokości 50 proc. na metalowe elementy opakowań. Spadek wartości dolara dodatkowo potęguje skutki ekonomiczne.

W obliczu tego szoku nie możemy pozostać biernymi obserwatorami – podkreśla Emmanuel Guichard, delegat generalny federacji. – FEBEA uruchomiła tego lata Pakiet dla Przemysłu Kosmetycznego, europejski plan działań ratunkowych mający na celu ochronę konkurencyjności i przyszłości naszej branży. Francuskie kosmetyki są motorem innowacji, eksportu i zatrudnienia. Zwracamy się do europejskich i francuskich decydentów o zapewnienie nam środków na utrzymanie pozycji globalnego lidera, bez zbędnego komplikowania naszych ram regulacyjnych – dodaje Guichard.

W 2024 roku francuski sektor kosmetyczny odnotował drugą co do wielkości nadwyżkę handlową ze Stanami Zjednoczonymi, wynoszącą 2,4 mld euro.

350 firm z francuskiego sektora kosmetycznego, generujących obroty w wysokości 35,6 mld euro i zapewniających 300 tys.  miejsc pracy, wyeksportowało w tym roku do USA produkty o wartości 2,9 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
31.10.2025 09:37
Puig z 8-proc. wzrostem sprzedaży – kurs na rekordowy rok 2025
Hiszpańska grupa świętuje sukces.Puig

Hiszpańska grupa Puig odnotowała w pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku wzrost przychodów o 8 proc., osiągając poziom 3,9 miliarda euro. Wynik ten potwierdza utrzymującą się silną pozycję koncernu w segmencie perfum prestiżowych i niszowych, które stanowią obecnie główny motor wzrostu spółki.

Na czele najlepiej sprzedających się marek znalazły się Charlotte Tilbury, Rabanne, Carolina Herrera i Byredo, a także rosnące w siłę niszowe domy perfumeryjne, takie jak Dries Van Noten i Penhaligon’s. Segment zapachów luksusowych pozostaje dla Puig kluczowym obszarem rozwoju, zapewniającym wysokie marże i globalną rozpoznawalność.

Pod względem geograficznym najlepsze wyniki zanotowano w Europie oraz obu Amerykach, podczas gdy rynek azjatycki – po miesiącach spowolnienia – zaczął wykazywać oznaki odbicia. Zdywersyfikowana obecność regionalna pozwala firmie stabilizować sprzedaż mimo zróżnicowanych warunków makroekonomicznych w poszczególnych krajach.

Puig potwierdził swoje prognozy na cały rok 2025, przewidując, że jego sprzedaż przekroczy 5 miliardów euro, a rentowność ulegnie dalszej poprawie. Wzrost ma być napędzany zarówno przez rozwój marek premium, jak i ekspansję w kanałach cyfrowych oraz nowych rynkach.

Wyniki za dziewięć miesięcy potwierdzają silną kondycję finansową grupy i utrzymujący się globalny popyt na zapachy z segmentu prestige. Puig, który w ostatnich latach umocnił się w czołówce światowych producentów luksusowych kosmetyków, wchodzi w końcowy kwartał 2025 roku z wyraźną perspektywą rekordowych przychodów i dalszego wzrostu udziałów rynkowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. listopad 2025 04:48