StoryEditor
Producenci
27.08.2024 15:34

Gigi Hadid nową globalną ambasadorką Rabanne

Gigi Hadid to globalna supermodelka i aktywistka. / Rabanne

Supermodelka Gigi Hadid została ambasadorką nowego zapachu Million Gold for Her marki Rabanne. Perfumy, które zadebiutowały na rynku w lipcu 2024 roku, składają się z nut kwiatowych i drzewnych, a kampania reklamowa podkreśla siłę i kobiecą pewność siebie.

W lipcu 2024 roku marka Rabanne wprowadziła na rynek nowy zapach Million Gold for Her, którego twarzą została Gigi Hadid. Perfumy charakteryzują się wyjątkowym połączeniem nut zapachowych: róża, będąca nutą głowy, harmonizuje z sercem z białych kwiatów, a całość dopełnia baza z mineralnego piżma. Zapach zamknięty jest w flakonie w kształcie sztabki złota, ozdobionym charakterystycznym dla Rabanne ogniwem z ich biżuteryjnej kolekcji.

Kampania reklamowa, której motywem przewodnim jest utwór „Pure/Honey” Beyoncé, została stworzona przez reżyserów Manu Cossu i Merta Alasa. Hadid w spocie nosi imponujący naszyjnik inspirowany biżuterią Rabanne, co dodatkowo wzmacnia przekaz o kobiecej sile i sukcesie. Sama supermodelka przyznaje, że uwielbia równowagę między subtelnymi i wyrazistymi akcentami, które ten zapach oferuje. Według Jerome’a Leloupa, wiceprezesa marki Rabanne, Gigi Hadid idealnie wpisuje się w dziedzictwo domu mody, nawiązując do ikonicznych muz Paco Rabanne’a, takich jak Jane Birkin czy Jane Fonda.

Kampania z udziałem Gigi Hadid to kolejny krok w kierunku redefinicji marki Rabanne, która w ostatnim czasie przechodzi dynamiczne zmiany. W sierpniu tego samego roku Rabanne ogłosiło piosenkarza Troye Sivana jako swojego pierwszego globalnego ambasadora makijażu, co stanowiło ważny moment dla marki, która w czerwcu 2023 roku po raz pierwszy wkroczyła na rynek kosmetyczny. Rebranding obejmował także usunięcie słowa „Paco” z nazwy, co ma symbolizować nowy etap globalnej ekspansji i odświeżenie wizerunku. Nowa linia kosmetyków obejmuje m.in. produkty do ust, palety cieni i pigmenty, które są już dostępne w sklepach Selfridges i Sephora.

Czytaj także: Troye Sivan nową, globalną twarzą kosmetyków Rabanne

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.07.2025 14:35
Kosmetyczne imperium Kate Moss upada po niespełna trzech latach działalności
Kosmetyki Cosmoss od Kate Moss zadebiutowały na rynku w 2022 r.Shutterstock

Marka Cosmoss, założona przez supermodelkę Kate Moss, wystartowała we wrześniu 2022 r. z bardzo kameralnym portfolio: łącznie sześć produktów – trzy preparaty do pielęgnacji skóry, dwie mieszanki ziołowych herbat oraz jedną mgiełkę zapachową Sacred Mist. Projekt powstał przy wsparciu przyjaciół Moss: dietetyczki Rose Ferguson i homeopatki Victorii Young, a od początku celował w segment premium.

Ceny należały do najwyższych w swojej kategorii: za pojedynczy kosmetyk do pielęgnacji trzeba było zapłacić do 105 funtów, a za 100-ml flakon Sacred Mist – 120 funtów. Dla porównania, średnia cena kremu do twarzy w brytyjskich drogeriach sieciowych wynosi dziś około 20 funtów, co oznaczało pięcio- lub sześciokrotną różnicę.

Choć początkowe zainteresowanie było spore, sygnały ostrzegawcze pojawiły się już w 2024 r. W ciągu ostatnich kilku tygodni oficjalna strona internetowa marki przestała działać, a użytkownicy zgłaszali trudności z zakupem. Ostatni wpis w mediach społecznościowych został opublikowany 18 tygodni temu, co ograniczyło kontakt z odbiorcami i podkopało wiarygodność brandu.

W czerwcu 2025 r. powołano oficjalnych likwidatorów, a Cosmoss weszła w stan dobrowolnej likwidacji – zaledwie 33 miesiące po premierze. Eksperci wskazują, że marka zderzyła się z wyjątkowo konkurencyjnym rynkiem wellness oraz presją kosztów życia, która ograniczyła popyt na drogie kosmetyki. Z wysoką ceną i wąską dystrybucją trudno było zbudować masową skalę; jedynie zapach Sacred Mist zdołał zgromadzić lojalną, lecz niewielką grupę fanów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.07.2025 13:31
W ich butach walczył Bruce Lee, a teraz – zadebiutują z perfumami
Onitsuka Tiger mat.pras.

Kultowajapońska marka Onitsuka Tiger wprowadzi na rynek jesienią swoją pierwszą kolekcję czterech perfum. Ich twórcą będzie ceniony perfumarz Mark Buxton. Informację podano przy okazji otwarcia nowego, flagowego butiku na paryskich Polach Elizejskich.

Kultowa marka (najbardziej kojarzona z modelem obuwia sportowego, spopularyzowanym przez Bruce’a Lee w “Wejściu smoka”, a później – w wersji zółtej – przez Umę Thurman w “Kill Bill”), prezentuje swoje pierwsze perfumy. Zgodnie z zasadami japońskiego minimalizmu i prostoty, nazwy poszczególnych kompozycji to Onitsuka Tiger One, Two, Three i Four.

Kolekcja ma swoje hasło przewodnie „Wearing Quiet Radiance”. Twórcą kompozycji zapachowych jest ceniony perfumiarz Mark Buxton.

Kreacje Buxtona dla Onitsuka Tiger są opisywane jako „odważne i śmiałe”. Brytyjczyk ma w swoim portfolio blisko 180 kompozycji, wykreowanych dla takich marek jak Burberry, Comme des Garcons, House of Sillage, Le Labo, posiada też własną markę niszową (Mark Buxton).

Cały proces tworzenia zapachów dla Onitsuka Tiger – od doboru składników, ekstrakcję, po mieszanie i butelkowanie – odbywa się wyłącznie w Grasse w Prowansji, znanej w świecie stolicy perfum.

Cztery zapachy Onitsuka Tiger zostaną wprowadzone na rynek jesienią tego roku. Wiadomo, że będą zamknięte w żółtych flakonach, w charakterystycznym dla marki kolorze.

image
Onitsuka Tiger mat.pras.

Także wokół żółtego koloru zaaranżowany został 2-poziomowy butik marki, otwarty na prestiżowych Polach Elizejskich. W sklepie dostępna jest kolekcja fashion Onitsuka Tiger, w tym odzież jeansowa Denivita i obuwie.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. lipiec 2025 10:10