
Jak podkreśla Marion Coureault, menedżerka ds. marketingu nauki i technologii w dziale Fragrance and Beauty, narzędzie zmienia perspektywę, stawiając konsumenta w centrum projektowania zapachów. „ChériScentz skupia się na hedonistycznych właściwościach nut zapachowych, a nie na domniemanej sile konkretnych składników czy inscenizowanych obrazach. Dzięki badaniom prowadzonym na szerokiej próbie użytkowników, jesteśmy w stanie lepiej zrozumieć, co dla ludzi oznacza zapach zmysłowości” – wyjaśnia Coureault w rozmowie z Personal Care Insights.
ChériScentz udostępnia perfumiarzom Givaudan opatentowane wytyczne zapachowe, oparte na algorytmach wskazujących, które rodziny zapachowe należy eksplorować i jakie proporcje składników zastosować, aby uzyskać pożądany efekt. Narzędzie można stosować w wielu kategoriach produktowych – od perfum luksusowych, przez kosmetyki pielęgnacyjne, jak balsamy do ciała i olejki do masażu, aż po świece zapachowe, odświeżacze powietrza i płyny do płukania tkanin.
Jak zaznacza Julia Brooks, naukowczyni wspierająca działalność biznesową w Givaudan, skuteczność narzędzia opiera się również na wykorzystaniu technik niewerbalnych, stosowanych w psychologii. „Ponieważ blisko 50% naszego mózgu odpowiada za przetwarzanie informacji wzrokowych, obrazy okazują się skutecznym narzędziem w odkrywaniu ukrytych motywacji i wartości konsumenckich. Dzięki temu tworzymy ‘język’ zmysłowości, który pozwala lepiej odczytywać emocjonalne reakcje na zapachy” – podsumowuje Brooks.