StoryEditor
Producenci
06.04.2021 00:00

Grupa Eurocash chwali się działalnością niefinansową po roku epidemii

Spółka podsumowała rok pandemii publikując raport z działalności niefinansowej za 2020 rok. W ramach Grupy Eurocash działa jedna z największych hurtowni kosmetycznych Ambra, która jest operatorem sieci drogerii Koliber. Do Grupy należy także sieć sklepów kosmetycznych Kontigo.

W 2020 roku Grupa Eurocash współpracowała z ponad 91 tys. klientów. Aż 70 tys. z nich stanowili niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce. Niezależne sklepy współpracujące z Grupą Eurocash docierały do 35 milionów Polaków, z czego aż 38 proc. stanowili mieszkańcy wsi.

Społeczna odpowiedzialność Grupy w 2020 roku

Grupa wspierała polskich przedsiębiorców i grupy społeczne najbardziej dotknięte przez epidemię COVID-19. Dostarczono m.in. 2 300 zakupów dla seniorów, 30 tys. obiadów dla personelu medycznego, 191 tys. litrów wody dla szpitali i zorganizowano 125 webinarów poświęconych prowadzeniu sklepu w czasie epidemii. Wzięło w nich udział ponad 23 tys. osób.

Jak podkreśla Luis Amaral, prezes zarządu Grupy Eurocash, rok 2020 był bezprecedensowy z uwagi na pandemię COVID-19.

- Wirus uderzył w gospodarki i społeczeństwa w każdym zakątku świata. Niestety był to również rok, w którym nasza Grupa razem ze swoimi klientami –  niezależnymi przedsiębiorcami – miała świętować jubileusz 25-lecia działalności w Polsce. Jednak zamiast tego zmuszeni byliśmy szybko dostosować się do dynamicznie zmieniającej się nowej rzeczywistości – mówi prezes zarządu Grupy Eurocash.

- Epidemia uświadomiła nam, jak ogromna odpowiedzialność spoczywa na naszym biznesie i jak istotną rolę społeczną on odgrywa. Z jednej strony skupialiśmy się na zachowaniu ciągłości łańcucha dostaw żywności do polskich domów, z drugiej – na stałym wsparciu naszych klientów w tych trudnych okolicznościach. Musieliśmy również zapewnić bezpieczeństwo zarówno przedsiębiorcom, klientom ich sklepów, a także ponad 20 tysiącom pracowników samej Grupy. Myślę, że mogę dzisiaj powiedzieć, że poradziliśmy sobie z tymi wyzwaniami. Choć oczywiście z uwagi na aktualną sytuację epidemiologiczną nadal pracujemy na podwójnych obrotach – zaznacza Luis Amaral.

Grupa Eurocash raportuje swoją działalność pozafinansową od 9 lat. Raport grupy odnosi się do czterech filarów społecznej odpowiedzialności biznesu, określonych w „Strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Eurocash 2020+” przyjętej w 2019 roku. Są to:

1. Rozwój przedsiębiorczości. W tej części opisano formaty dystrybucji, koncepty detaliczne i narzędzia wspierające przedsiębiorczość (eurocash.pl, eurocash.pl Market, IPH, projekt Fresh) oraz podsumowano m.in.  aktywności w ramach rankingu „Równi w Biznesie”, programy: Herosi na Starcie i Herosi Codzienności, a także działalność edukacyjną i szkoleniową Akademii Umiejętności Eurocash;

2. Jakość bez kompromisów dla każdego. W tej sekcji opisano programy certyfikacji jakości oraz zapewnienia bezpieczeństwa żywności;

3. Mniej zużywamy, nie marnujemy! W tej części Grupa zaprezentowała swoje zaangażowanie w redukcję negatywnego wpływu na środowisko, inwestycje w „zieloną infrastrukturę” i niskooemisyjną zieloną flotę oraz współpracę z organizacjami pozarządowymi na rzecz programu niemarnowania żywności;

4. Bezpieczeństwo i zaangażowanie pracowników. W tej sekcji omówiono programy pracownicze na rzecz poprawy bezpieczeństwa i higieny pracy, które przyczyniły się do spadku wskaźnika urazów związanych z pracą: z 24,8 w 2019 r. do 14,6 w 2020 r., a także systemy szkoleń wewnętrznych, platformę e-learningową dla pracowników Grupy, Program Management Trainee, Program Ambasadorski, projekt „Mam ten Gen!”, a także projekty realizowane w ramach wolontariatu pracowniczego i program „Zakupy dla Seniora 60+”.

Jak wskazuje prezes Amaral, w raporcie można zobaczyć, że w zeszłym roku Grupa podjęła się realizacji dziesiątek różnych inicjatyw. -  Niezmiennie zależało nam, by nasi klienci – niezależni przedsiębiorcy – mogli liczyć na nasze wszechstronne wsparcie. Powołaliśmy sztab kryzysowy złożony z ekspertów różnych dziedzin oraz uruchomiliśmy szeroką akcję informacyjną i edukacyjną. Naszym klientom przekazywaliśmy wszelkie zalecenia sanitarne, informacje dotyczące zmian prawnych czy programów pomocowych,  udzielaliśmy także wsparcia finansowego – dodaje.

- Zorganizowaliśmy również kampanię społeczną Herosi Codzienności, która miała pokazać rolę pracowników handlu w trwającym kryzysie, a także edukowaliśmy ich przez internet na szeroką skalę w ramach Akademii Umiejętności Eurocash. Nasi klienci to docenili i w jednym z badań ich satysfakcji NPS aż 81 proc. z nich przyznało, że prowadzimy nasz biznes w sposób odpowiedzialny – pochwalił się prezes Amaral.

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben oraz Kontigo. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.06.2024 11:52
Rituals Cosmetics otworzył czterdziesty ósmy sklep w Polsce
Sklep Rituals Cosmetics w centrum handlowym Avenida Poznań został otwarty 12 czerwca 2024 r.Avenida Poznań
Marka Rituals Cosmetics uruchomiła swój czterdziesty ósmy sklep w Polsce. Został on otwarty w centrum handlowym Avenida Poznań. Na czerwiec planowane są jeszcze dwa kolejne otwarcia, zatem miesiąc zamknie 50 salonami.

Salon Rituals Cosmetics otwarty 12 czerwca w  centrum handlowym Avenida Poznań jest czterdziestym ósmym sklepem marki w Polsce. W tym roku jest to już trzecie otwarcie – dwa wcześniejsze miały miejsce w Opolu i Suwałkach. Na czerwiec planowane sa jeszcze dwa - w gliwickiej Galerii Forum oraz trzeci sklep w Krakowie – tym razem w Galerii Kazimierz. Zatem na koniec miesiaca marka będzie miała w Polsce 50 sklepów własnych.  

Na tym jednak ekspansja marki w naszym kraju się nie skończy,  Wiadomo już, że w planach jest uruchomienie salonu w Inowrocławiu.

 

Czytaj też: Rituals otworzy sklep w Inowrocławiu (wiadomoscikosmetyczne.pl)

 

Sklep Rituals Cosmetics w Avenida Poznań uzupełnił ofertę handlową marek kosmetycznych obecnych w centrum hadlowym. Dotychczas swoje produkty w sklepach własnych lub franczyzowych oferowały tu marki: Golden Rose, Inglot, Neonali, Sorvella Perfume, Yves Rocher i Ziaja. Klienci mogli też robić kosmetyczne zakupy w drogerii Rossmann, Hebe, Super-Pharm i Kontigo, a także w perfumeriach Douglas i Sephora. 

Salon Rituals znajduje się na poziomie +1. Oferuje kosmetyki do kąpieli, pielęgnacji oraz produkty z gamy home wear, a każdy z produktów jest inspirowany starożytną tradycją i pomaga przenieść się w świat pełen zapachów. Prócz tego w asortymencie znajdują się perfumowane świece i odświeżacze powietrza w formie pachnących patyczków.

Rituals Cosmetics otwiera w Polsce własne sklepy od 2021 r. W tej chwili ma ich ponad 40. Raymond Cloosterman, założyciel & CEO marki zapowiedział, że w 2024 r. firma planuje otwarcie kolejnych 250 sklepów na świecie, co oznacza, że będzie uruchamiać niemal 5 salonów tygodniowo. Plany sprzedażowe na ten rok mówią o 2 mld euro przychodów.

 

Więcej: Rituals Cosmetics rozwija sieć sprzedaży i notuje wzrost przychodów. W tym roku otworzy kolejnych 250 sklepów

 

Avenida Poznań to jedno z największych centrów handlowych w województwie wielkopolskim, które na trzech kondygnacjach o łącznej powierzchni niemal 60 tysięcy mkw. mieści blisko 200 lokali handlowych i użytkowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
13.06.2024 09:51
Miraculum notuje wzrosty. Największe w kanale nowoczesnym
Sławomir Ziemski, prezes Miraculummat. prasowe
Firma Miraculum osiągnęła w maju 4,5 mln zł przychodów, co stanowi wzrost o 29 proc. względem wyniku wypracowanego w analogicznym okresie rok wcześniej. Najszybciej rozwija się kanał nowoczesny, który w minionym miesiącu wygenerował 2,5 mln zł – jest to wzrost o 54 proc. r/r. Spółka konsekwentnie rozbudowuje ofertę produktową oraz kanały sprzedaży, co pozytywnie przekłada się na osiągane wyniki.

Od początku roku do końca maja Miraculum wygenerowało 21,1 mln zł przychodów. Narastająco, najlepszy wynik odnotowuje nowoczesny kanał dystrybucji, który obejmuje sieci drogerii, dyskonty oraz hipermarkety – w omawianym okresie wypracował 11,3 mln zł i jest to wzrost o 22 proc. w porównaniu do okresu styczeń-maj 2023 r.

Sławomir Ziemski, prezes Miraculum komentuje:

Nasze produkty i nowe wdrożenia spotykają się z dużym zainteresowaniem klientów. Aktualnie nasz zespół pracuje nad kolejnymi wdrożeniami, a już za chwilę zaprezentujemy nowy koncept perfumeryjny.

Miraculum umacnia też sprzedaż eksportową. W maju segment ten wygenerował przychody na poziomie 697 tys. zł – jest to wzrost o 16 proc. r/r. Na przełomie czerwca i maja spółka uczestniczyła w targach Beauty Expo Central Asia w Kazachstanie.

Podczas targów w Kazachstanie odbyliśmy wiele inspirujących rozmów biznesowych – umocniliśmy naszą pozycję w regionie Azji Centralnej i spodziewamy się, ze nasze rozmowy w najbliższym czasie zaowocują kolejnymi, zagranicznymi kontraktami

– dodaje Sławomir Ziemski.

Miraculum to notowana na GPW polska spółka kosmetyczna, która niedawno obchodziła 100-lecie istnienia. 

 

Czytaj też: Miraculum świętuje 100-lecie. Zarząd zapewnia o dobrej przyszłości spółki (wiadomoscikosmetyczne.pl)

 

Działalność społki koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała, wyrobów perfumeryjnych, preparatów do depilacji oraz kosmetyków do makijażu. Skupia w portfolio dwanaście marek: Miraculum, Prasatra, Być Może.., Gracja, Pani Walewska, Wars, Lider, Tanita, Paloma, Joko, Chopin, Gracja Bio.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. czerwiec 2024 07:05