StoryEditor
Producenci
18.09.2023 09:50

Grupa L’Oréal Ogłasza Utworzenie Funduszu Klimatycznego L’Oréal

L‘Oréal Climate Emergency Fund został utworzony w celu wspierania i niesienia pomocy społecznościom dotkniętym skutkami kryzysów klimatycznych. / Fondation L‘Oréal
L’Oréal ogłosił utworzenie nowego funduszu kapitałowego o wartości 15 milionów euro, którego zadaniem będzie wspieranie zagrożonych społeczności w rozwijaniu większej odporności w obliczu katastrof klimatycznych. Fundusz na wypadek sytuacji kryzysowej należący do L’Oréal będzie wspierać społeczności w najbardziej narażonych obszarach, umożliwiając organizacjom partnerskim i ekspertom pomoc w przygotowaniu się na katastrofy klimatyczne i rekonwalescencję społeczności lokalnych po ich zażegnaniu.

Fundusz L’Oréal Climate Emergency Fund ma na celu pomoc i dotarcie do mniej przygotowanych na kataklizmy społeczności poprzez partnerstwo zarówno z lokalnymi organizacjami pomagającymi w przypadku klęsk żywiołowych, jak i międzynarodowymi organizacjami pozarządowymi.

Nowy fundusz opiera się na wieloletnim zaangażowaniu L‘Oréal Groupe w stawienie czoła rosnącym wyzwaniom humanitarnym i środowiskowym, zwiększając łączne inwestycje grupy do ponad 200 milionów euro w ramach kilku funduszy, takich jak Fundusz L‘Oréal na rzecz Odnowy Przyrody, Fundusz Innowacji w Obiegu Zmkniętym i Fundusz L‘Oréal dla Kobiet. Fundusze zostaną przeznaczone na dwa rodzaje działań: „Przygotowanie”, aby pomóc zminimalizować skutki katastrof klimatycznych przed ich wystąpieniem, poprzez planowanie katastrof i systemy wczesnego ostrzegania; oraz „Naprawa” w celu przywrócenia w przypadku klęski żywiołowej podstawowej infrastruktury i kluczowych usług, takich jak opieka zdrowotna, mieszkalnictwo oraz dostęp do żywności i wody.

Dwóch pierwszych beneficjentów funduszu L‘Oréal Climate Emergency Fund to The Solutions Project, amerykańska organizacja non-profit oraz Start Network, globalny sojusz ponad 80 lokalnych, krajowych i międzynarodowych organizacji pozarządowych, które współpracują z ludźmi na pierwszej linii frontu zapewnić wczesną i skuteczną reakcję w przypadku wystąpienia kryzysów humanitarnych.

Jako lider branży, L’Oréal ma obowiązek sprostać najpilniejszym potrzebom środowiskowym i społecznym świata [...] Pilny kryzys klimatyczny, przed którym stoimy, wymaga działań na wszystkich frontach i wymaga globalnej współpracy na każdym poziomie. Dzięki nowemu Funduszowi na wypadek sytuacji nadzwyczajnej klimatycznej rozszerzamy nasze zobowiązania dotyczące pomocy w budowaniu odporności bezbronnych społeczności wraz z organizacjami wdrażającymi innowacyjne rozwiązania w terenie

powiedziała Alexandra Palt, dyrektorka ds. odpowiedzialności korporacyjnej, L’Oréal Groupe i dyrektorka generalna Fondation L’Oréal.

Czytaj także: Unia szykuje nowe sankcje dla nieodpowiedzialnych społecznie biznesów

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.07.2024 15:00
Solidne wyniki LVMH pomimo spadku zysku: 41,7 miliarda euro przychodu w 1. połowie 2024
Do wyników LVMH przyczyniły się również produkty do makijażu i pielęgnacji skóry, przy czym koncern wyróżnił Rouge Dior i Capture Totale.Jernej Furman from Slovenia, CC BY 2.0, via Wikimedia Commons

LVMH osiągnęło przychody na poziomie 41,7 miliarda euro (45,2 miliarda dolarów) w pierwszej połowie 2024 roku, mimo spadku zysku netto o 14 proc. Drugi kwartał przyniósł wzrost przychodów o 1 proc., ale sprzedaż w Azji, głównie w Chinach (z wyłączeniem Japonii), spadła o. Jednakże segmenty kosmetyczne marek i Sephora odnotowały pozytywne wyniki.

W pierwszej połowie 2024 roku segment Perfumes & Cosmetics zanotował organiczny wzrost przychodów o 6 proc., co było wynikiem dynamicznego rozwoju kluczowych linii produktów oraz selektywnej polityki dystrybucji. Christian Dior osiągnął „solidne wyniki” we wszystkich kategoriach produktowych, z Sauvage jako „wiodącym globalnie zapachem.” Kobiecy zapach J’adore kontynuował swoje sukcesy, a nowa edycja Miss Dior Parfum zanotowała „silny wzrost.”

Prezes LVMH, Bernard Arnault, podkreślił, że wyniki za pierwszą połowę roku odzwierciedlają wyjątkową odporność LVMH, wspieraną przez siłę swoich marek i elastyczność zespołów w obliczu ekonomicznej i geopolitycznej niepewności. Grupa osiągnęła wzrost na stałej skali konsolidacji i na bazie walutowej w Europie i USA, podczas gdy Japonia odnotowała dwucyfrowy wzrost przychodów.

LVMH osiągnęło zysk operacyjny na poziomie 10,7 miliarda euro (11,6 miliarda dolarów), co stanowiło marżę operacyjną na poziomie 25,6 proc., przewyższającą poziomy sprzed pandemii COVID-19. Fluktuacje kursów walut miały znaczący negatywny wpływ na wyniki za półrocze, a udział LVMH w zysku netto wyniósł 7,3 miliarda euro (7,9 miliarda dolarów). Arnault zaznaczył, że grupa z pewnością patrzy w przyszłość, licząc na zwinność i talent swoich zespołów, aby dalej wzmacniać swoją globalną pozycję lidera w sektorze dóbr luksusowych w 2024 roku.

Motywowani jak zawsze naszym podwójnym skupieniem na pożądaniu [produktów] i odpowiedzialności, nadal pracowaliśmy nad osiągnięciem celów w naszych programach działań środowiskowych i społecznych. W roku wyróżnionym naszym partnerstwem z Igrzyskami Olimpijskimi i Paraolimpijskimi Paryż 2024, jesteśmy zaszczyceni, że możemy dzielić się naszą kreatywnością, doskonałym rzemiosłem i głębokim zaangażowaniem w społeczeństwo, aby to wydarzenie odniosło ogromny sukces i było okazją dla Francji, aby zabłysnąć na światowej scenie

- powiedział Arnault.

Czytaj także: Bloomberg: Menadżerowie finansowi odpierają spanikowane telefony od najbogatszych Francuzów i Francuzek — powodem ostatnie wybory.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.07.2024 11:08
Marka Chopin, należąca do Miraculum, ponownie partnerem Międzynarodowego Festiwalu Chopinowskiego
Marka Chopin po raz szósty sponsoruje Międzynarodowy Festiwal Chopinowskifort. Miraculum

Marka Chopin należąca do polskiej firmy Miraculum po raz szósty została oficjalnym partnerem Międzynarodowego Festiwalu Chopinowskiego w Dusznikach-Zdroju. Poprzez zaangażowanie w to wydarzenie marka wspiera polską kulturę, ale także buduje rozpoznawalność swoich perfum na świecie.

Marka Chopin ogłosiła, że po raz szósty została oficjalnym partnerem Międzynarodowego Festiwalu Chopinowskiego w Dusznikach-Zdroju.

"Poprzez zaangażowanie w to prestiżowe wydarzenie kontynuujemy swoją misję promocji polskiej kultury i dziedzictwa Fryderyka Chopina. Jako marka inspirowana życiem i twórczością najwybitniejszego polskiego kompozytora, aktywnie wspieramy inicjatywy kulturalne, które kultywują jego spuściznę. Część dochodu ze sprzedaży naszych perfum, dostępnych w Drogeriach Hebe, przekazujemy na rzecz Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina, przyczyniając się do rozwoju badań nad twórczością kompozytora i promocji jego muzyki na całym świecie" – podaje w komunikacie firma Miraculum, do której należy marka Chopin.

Międzynarodowy Festiwal Chopinowski w Dusznikach-Zdroju odbędzie się już po raz 79. Wydarzenie to przyciąga artystów i miłośników muzyki polskiego kompozytora z całego świata. Jest najstarszym na świecie nieprzerwanie działającym festiwalem pianistycznym i zarazem najstarszym polskim festiwalem muzycznym.

16-letni Fryderyk Chopin przybył do Dusznik (wówczas Reinerz) w 1826 roku, by w górskim uzdrowisku nabierać sił. Zagrał tu dwa dobroczynne koncerty. Pierwszy festiwal odbył się w 120 rocznicę tych koncertów, w 1946 r. i od tamtej pory trwał zdobywając coraz większą rangę.

Na festiwalu występowali najznakomitsi współcześni pianiści i wykonawcy muzyki Chopina, m.in. Vladimir Askenazy, Bella Dawidowicz, Halina Czerny-Stefańska, Wiktor Mierżanow, Stefan Askenazy, Światosław Richter, Emanuel Ax, Garrick Ohlsson, Arcadi Volodos, Grigory Sokolow, Nelson Freire, Nikolai Lugansky, Nikolai Demidenko, Brigitte Engerer, Boris Berezovsky, laureaci Konkursu Chopinowskiego w Warszawie, laureaci prestiżowych międzynarodowych konkursów pianistycznych m.in. Van Cliburna (Fort Worth), Królowej Elżbiety (Bruksela), Czajkowskiego (Moskwa), Rubinsteina (Tel Awiw), Hamamatsu, Leeds, Cleveland i wielu innych.

Marka Chopin od 6 lat jest sponsorem festiwalu. W ten sposób właściciel marki – firma Miraculum – buduje także jej rozpoznawalność na świecie (perfumy Chopin trafiają także na rynki azjatyckie). W 2023 r. to właśnie ta marka przyczyniła się w dużym stopniu do dobrych wyników firmy, czego Miraculum od lat odbudowujące swoją pozycję na rynku, bardzo potrzebowało. W trzecim kwartale dynamika wzrostu przychodów w marce wyniosła 82 proc. rok do roku.

Czytaj więcej: Perfumy ciągną wyniki Miraculum w górę. W III kwartale spółka wypracowała ponad 10 mln zł przychodów

Perfumy Chopin były promowane podczas najważniejszych wydarzeń kulturalnych odbywających się w Filharmonii Narodowej i Teatrze Wielkim m.in. „Chopin i jego Europa” i „Szalone Dni Muzyki”. Miraculum było także sponsorem płyty „Czułe struny” z muzyką Chopina i trasy koncertowej Natalii Kukulskiej.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. lipiec 2024 07:09