StoryEditor
Producenci
22.09.2022 00:00

Grupa USP kupi większościowe udziały w Health Labs Care

Grupa USP, do której należy USP Zdrowie, jedna z największych w Polsce spółek oferujących leki bez recepty i suplementy diety, zamierza kupić 75 proc. akcji Health Labs Care. Firma będzie funkcjonowała w ramach grupy jako niezależny biznes, nadal koncentrując się na sprzedaży suplementów diety w kanale e-commerce – poinformował Puls Biznesu.

W tym tygodniu do UOKiK wpłynął wniosek w sprawie koncentracji złożony przez luksemburską spółkę Medvic, do której należy m.in. USP Zdrowie, jeden z trzech największych w Polsce producentów i dystrybutorów leków bez recepty oraz suplementów diety. Inwestor za nieujawnioną kwotę kupuje 75 proc. akcji Health Labs Care. Resztę ma dokupić później po cenie uzależnionej od przyszłych wyników przejmowanej spółki – podał Puls Biznesu.

Z artykułu wynika również, że Health Labs Care założyło w 2019 r. czworo przedsiębiorców: Magdalena Górska-Warchoł, Andrzej Szlendak, Robert Ołtarzewski i Tomasz Kwaśniewski (prywatnie mąż aktorki Mai Bohosiewicz). Prowadzą sprzedaż ponad 50 produktów z kategorii suplementów diety na rynku polskim i w Europie Centralnej, promując je w internecie (przede wszystkim na Instagramie) za pośrednictwem influencerów. Oprócz tego zaczęli też sprzedawać kosmetyki.

Czytaj też: Mimo kryzysu inflacyjnego sektor suplementów diety ma silną pozycję na rynku

Inwestycją w tak prowadzony biznes zainteresował się jeden z największych graczy na polskim rynku. Grupa USP już podpisała umowę wstępną o przejęciu większościowych udziałów w Health Labs Care. Zapewnia, że firma będzie funkcjonowała w ramach grupy jako niezależny biznes.

Wartość rynku suplementów diety w Polsce jest szacowana przez firmę badawczą PMR na około 6,5 mld zł i szybko rośnie. Jednak GIS chce uregulować rynek suplementów diety. Planowane są zmiany w prawie.

Grupa USP, założona w USA na początku lat 90-tych aktywnie inwestuje w obszar zdrowie, skupiając się na regionie Europy Centralnej i Wschodniej. Firma posiada swoje oddziały komercyjne w kilku krajach tego regionu oraz zakłady produkcyjne w Polsce i Szwecji. Zatrudnia 1000 pracowników. W Polsce, oddział Grupy – USP Zdrowie jest największym producentem w obszarze OTC i posiada portfolio ponad 30 marek w tym m.in. Ibuprom, Apap i Gripex.

Więcej: Puls Biznesu

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
06.06.2025 14:00
Dolce & Gabbana inwestuje 150 mln euro w rozwój segmentu beauty
Luksusowy dom mody chce wziąć dla siebie kolejny kawałek tortu, a tortowi temu na imię „rynek kosmetyczny”.Dolce & Gabbana

W obliczu spadającego popytu na luksusową modę, Dolce & Gabbana postrzega kategorię beauty jako bardziej stabilną i rentowną. Rozbudowa tego segmentu ma nie tylko zwiększyć przychody, ale także umocnić pozycję marki i zapewnić jej większą niezależność w zmieniającym się krajobrazie rynkowym.

Włoski dom mody Dolce & Gabbana pozyskał 150 milionów euro (171,3 milionów dolarów) na rozwój swojej działalności w sektorze beauty. Finansowanie ma wesprzeć plany marki dotyczące wprowadzenia nowych zapachów, debiutu na rynku pielęgnacji skóry oraz modernizacji oferty makijażowej. Celem jest potrojenie przychodów z segmentu kosmetycznego – z obecnego poziomu 1 miliarda euro (1,14 miliarda dolarów) do 3 miliarda euro (3,42 miliarda dolarów) do 2026 roku.

Środki mają zostać przeznaczone również na rozwój projektów nieruchomościowych oraz refinansowanie istniejącego zadłużenia spółki, które wynosi obecnie 400 milionów euro (457,2 milionów dolarów). Transakcja została zawarta z konsorcjum banków i częściowo zabezpieczona przez państwowego ubezpieczyciela kredytowego SACE. Według informacji Bloomberga, finansowanie uzyskano poprzez prywatną emisję obligacji, a jednym z inwestorów jest mediolański fundusz Algebris.

Inwestycja wspiera strategiczny zwrot marki w kierunku pełnego zarządzania działalnością kosmetyczną we własnym zakresie. Dolce & Gabbana rozpoczęło ten proces w 2022 roku, kończąc umowę licencyjną z japońskim koncernem Shiseido. Od tego czasu rozwój, produkcja i dystrybucja kosmetyków odbywają się bezpośrednio w centrali firmy w Mediolanie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Beiersdorf otwiera rozbudowane Centrum Produkcyjne w Poznaniu
Beiersdorf, producent m.in. marek Nivea, Eucerin i Bambino, oficjalnie otworzył rozbudowany zakład produkcyjny w Poznaniu.Beiersdorf mat.pras.

Beiersdorf, producent m.in. marek Nivea, Eucerin i Bambino, oficjalnie otworzył rozbudowany zakład produkcyjny w Poznaniu. Ceremonia inauguracji stanowiła kamień milowy w niemal 100-letniej historii firmy w Polsce: inwestycja o wartości 300 mln euro podwoi moce produkcyjne fabryki, stworzy ponad 200 nowych miejsc pracy i pozycjonuje Beiersdorf Manufacturing Poznań Sp. z o.o. jako jeden z najważniejszych i najbardziej innowacyjnych zakładów produkcyjnych w globalnej sieci firmy.

W uroczystości wzięli udział: Zastępczyni Prezydenta Miasta Poznania Natalia Weremczuk, Beata Łozińska – Dyrektor Departamentu ds. Gospodarki, Vincent Warnery – CEO Beiersdorf, Alvaro Alonso – Dyrektor Zarządzający na Europę Wschodnią oraz Natalia Koryzna – Dyrektorka Beiersdorf Manufacturing Poznań.

Ta znacząca inwestycja w pełni wspiera ambicje rozwojowe Beiersdorf, wzmacniając naszą globalną sieć produkcyjną i zapewniając niezawodne, odporne łańcuchy dostaw w dynamicznym środowisku rynkowym – powiedział Vincent Warnery, CEO Beiersdorf. – Rozbudowa to nie tylko osiągnięcie operacyjne oparte na najnowocześniejszej produkcji – to długoterminowa inwestycja w przyszłość pielęgnacji skóry oraz w nasze lokalne partnerstwa i społeczność Poznania.

100 lat doświadczenia w pielęgnacji skóry w Poznaniu

Historia Beiersdorf w Poznaniu sięga 1929 roku, kiedy rozpoczęto budowę pierwszego zakładu produkcyjnego firmy w Polsce. W latach 30. XX wieku poznańska fabryka stała się jednym z największych zakładów Beiersdorf na świecie. Ważnym momentem był rok 2009, kiedy centrum produkcyjne w Poznaniu zostało wydzielone jako niezależna spółka pod nazwą Beiersdorf Manufacturing Poznań Sp. z o.o.

Dziś z Poznania pochodzą silne marki, takie jak Nivea, Eucerin i Bambino, którym konsumenci ufają od pokoleń. Fabryka należy do największych i najdłużej działających zakładów Beiersdorf w Europie, a jej produkty trafiają na ponad 100 rynków na całym świecie, w tym do Europy, Azji, Ameryki Łacińskiej i na Bliski Wschód.

Podwojenie mocy, napędzanie rozwoju regionalnego

Rozbudowa zakładu o wartości 300 mln euro rozpoczęła się w 2020 roku i zakończyła w 2025 roku – bez konieczności wstrzymywania produkcji. Dzięki inwestycji moce wytwórcze zostały podwojone i obecnie wynoszą 500 milionów jednostek rocznie. Z tego 68 proc. trafia na rynki europejskie, a 32 proc. – na rynki pozaeuropejskie, m.in. do RPA, Brazylii, Chile, Meksyku, Argentyny i Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Powierzchnia zakładu została zwiększona 3,5-krotnie, co pozwala na uruchomienie sześciu dodatkowych linii produkcyjnych oraz nowoczesnego laboratorium mikrobiologicznego. Dodatkowo utworzono 200 nowych miejsc pracy, co zwiększyło zatrudnienie do ponad 700 etatów. Projekt przekłada się nie tylko na wzrost zatrudnienia, ale także na trwałe wsparcie dla rozwoju gospodarczego regionu.

image
Beiersdorf, producent m.in. marek Nivea, Eucerin i Bambino, oficjalnie otworzył rozbudowany zakład produkcyjny w Poznaniu.
Beiersdorf mat.pras.

To inwestycja, która umacnia pozycję Poznania na gospodarczej mapie Europy. Od lat obserwuję rozwój Beiersdorf i doceniam fakt, że nasze miasto pozostaje dla firmy ważnym partnerem w realizacji długofalowych planów biznesowych. Poznań jest stabilnym, dobrze skomunikowanym i otwartym na innowacje miejscem, które oferuje wysoką jakość życia i dostęp do wykwalifikowanych specjalistów – dodał Jacek Jaśkowiak, Prezydent Miasta Poznania.

Fabryka została w 2024 roku uhonorowana nagrodą Filary Biznesu Wielkopolski w kategorii „Rzetelny Pracodawca”, co odzwierciedla zaangażowanie Beiersdorf w jakość miejsc pracy i wsparcie społeczności lokalnej.

Innowacje i przywództwo w pielęgnacji skóry: ośrodek zaawansowanej pielęgnacji

Jako kluczowe centrum innowacji w zakresie pielęgnacji twarzy w globalnej sieci produkcyjnej Beiersdorf, zakład w Poznaniu odgrywa istotną rolę w realizacji ambitnych celów firmy w kategoriach pielęgnacji twarzy i ciała. Wytwarza zaawansowane formy produktów, takie jak pipety, pianki i żele, a także opatentowane składniki aktywne, w tym Thiamidol i Epicelline – kontynuując tradycję przełomowych innowacji w pielęgnacji skóry, zapoczątkowaną przez koenzym Q10 w 1998 roku.

Jesteśmy dumni, że możemy dostarczać światowej klasy innowacje z Poznania, wspierając tym samym ponad 140-letnią historię Beiersdorf w zakresie innowacyjnej pielęgnacji i badań nad skórą. Nasz sukces w Polsce opiera się na doskonałości technologicznej i wiedzy produkcyjnej, w połączeniu z zaufaniem, jakim konsumenci darzą nasze kultowe marki Nivea i Eucerin, a także lokalnie uwielbianą markę Bambino – dodała Natalia Koryzna.

Zrównoważony rozwój i zaangażowanie społeczne

Beiersdorf Manufacturing Poznań pozostaje głęboko zakorzeniony w społeczności lokalnej. Zakład prowadzi inicjatywy ekologiczne w zakresie oszczędzania wody i energii, zarządzania odpadami i sadzenia drzew we współpracy z Lasami Państwowymi. Pracownicy przepracowali ponad 3,8 tys. godzin w ramach programu wolontariatu Care Beyond Skin Day, realizowanego globalnie przez Beiersdorf.

Firma aktywnie wspiera również rozwój talentów we współpracy z Politechniką Poznańską.

Win with Care: innowacje z misją

Dzięki strategii korporacyjnej „Win with Care”, Beiersdorf konsekwentnie realizuje ambicję, by być najlepszą firmą w pielęgnacji skóry na świecie. Firma podnosi poprzeczkę dla swojej efektywności i wzrostu, oferując przełomowe innowacje i wybitne rozwiązania pielęgnacyjne, wykorzystując swoje kultowe marki oraz zdobywając nowe obszary geograficzne, kategorie i kanały sprzedaży. 

Rozbudowa Beiersdorf Manufacturing Poznań stanowi istotny wkład w tę podróż, stawiając konsumenta na pierwszym miejscu i wprowadzając innowacje z myślą o potrzebach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 06:36