StoryEditor
Producenci
08.12.2019 00:00

Gwiazdka Kosmetycznych na rzecz fundacji "Piękniejsze życie"

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego organizuje 11 grudnia br. w Warszawie doroczne spotkanie gwiazdkowe. Dochód ze sprzedaży wejściówek, tak jak w latach poprzednich, zostanie przeznaczony na fundację "Piękniejsze życie" wspierającą kobiety z chorobą nowotworową.

Polski Związek Przemysł Kosmetycznego organizuje 11 grudnia br. tradycyjne spotkanie gwiazdkowe dla branży kosmetycznej. Gwiazdka odbędzie się w warszawskiej Fortecy-Kręgliccy przy ul. Zakroczymskiej 12. Zabawa będzie zorganizowana w atmosferze warszawskiej ulicy dwudziestolecia międzywojennego.

Jak co roku, dochód ze sprzedaży biletów na gwiazdkowe spotkanie zostanie przeznaczony na wsparcie fundacji „Piękniejsze życie”, która od 13 lat działa na rzecz osób zmagających się z chorobą nowotworową. Dzięki środkom pozyskanym podczas wydarzenia, wolontariuszki fundacji będą mogły nadal prowadzić, w 22 szpitalach w Polsce, warsztaty z pielęgnacji i makijażu dla kobiet chorych na nowotwory. W ubiegłym roku ze sprzedaży wejściówek na gwiazdkowe spotkanie Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego udało się zebrać rekordową kwotę 38 tys. zł.

Gwiazdkowe spotkanie Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego ma charakter zamknięty. Liczba miejsc jest ograniczona. Rejestracja prowadzona jest tutaj 

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego to organizacja reprezentująca interesy przedsiębiorców branży kosmetycznej. Skupia ponad 180 firm. Członkowie Związku to producenci i dystrybutorzy kosmetyków w całej Polsce, laboratoria, firmy doradcze oraz ośrodki dydaktyczne, a także ich partnerzy okołobranżowi – dostawcy opakowań i surowców.  

Piękniejsze Życie to polska edycja międzynarodowego projektu Look Good…Feel Better. Powstał on w Stanach Zjednoczonych w 1989 r., a obecnie działa już w 24 krajach. Pomaga kobietom przechodzącym leczenie onkologiczne. To jedyne działanie CSR całego sektora kosmetycznego o charakterze międzynarodowym. Związek oraz zrzeszone w nim firmy zainicjowały w 2006 r. uruchomienie projektu w Polsce i były jego wyłącznym realizatorem aż do 2011 r. Wówczas projekt przekształcił się w samodzielną fundację "Piękniejsze życie", którą Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego nadal wspiera aktywnie.

Fundacja organizuje dwugodzinne warsztaty w szpitalach i klinikach onkologicznych, podczas których przeszkoleni wolontariusze – zawodowi makijażyści i kosmetyczki – prowadzą wieloetapowy program pielęgnacji skóry i makijażu dla pacjentek oddziałów onkologicznych. Obecnie rocznie odbywa się 150 warsztatów, w których udział bierze 1500 pacjentek. Przekazywanych jest im 150 tys. sztuk produktów kosmetycznych.

Fundację można wspierać na wiele sposobów. Środki pieniężne, to tylko jedno z niezbędnych do funkcjonowania zasobów. Fundacja wciąż boryka się z brakami kosmetyków niezbędnych do prowadzenia warsztatów: płyny micelarne, kremy do twarzy, pod oczy, fluidy, cienie do powiek, pudry, róże, kredki do brwi, do oczu. Wciąż poszukuje również wolontariuszy do rozważenia warsztatów w 14 miastach Polski.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 11:27
Unilever tnie etaty i oszczędza – pierwszy kwartał 2025 pod znakiem restrukturyzacji
Unilever szuka oszczędności w zasobach ludzkich.Shutterstock

Unilever, jeden z największych koncernów dóbr konsumenckich na świecie, ogłosił redukcję około 6 tysięcy miejsc pracy w pierwszym kwartale 2025 roku. Cięcia są częścią globalnego planu restrukturyzacyjnego zapowiedzianego jeszcze w 2024 roku, którego celem jest likwidacja łącznie około 7,5 tysiąca etatów. Dzięki tym działaniom firma spodziewa się oszczędności rzędu 550 milionów euro do końca bieżącego roku.

W opublikowanym raporcie kwartalnym Unilever wykazał mieszane wyniki finansowe. Pomimo trudnych warunków rynkowych, skorygowany wzrost sprzedaży bazowej wyniósł 3 proc., co przypisano wzrostowi wolumenu sprzedaży oraz cen. Dobrze poradziły sobie tzw. „power brands” spółki – takie jak Dove i Rexona – co miało szczególne znaczenie dla wzrostu w segmencie Beauty & Wellbeing (wzrost o 4,1 proc.) oraz Personal Care (wzrost o 5,1 proc.), zwłaszcza na rynku północnoamerykańskim.

Całkowity przychód koncernu spadł jednak o 0,9 proc., do poziomu 14,8 miliarda euro. Na wynik ten wpływ miały głównie koszty związane z wyprzedażą aktywów oraz negatywne różnice kursowe. Mimo to dyrektor generalny firmy, Fernando Fernandez, ocenił początek roku jako „zahartowany” i wyraził optymizm co do dalszego wzrostu, zwłaszcza dzięki strategii premiumizacji i innowacji produktowej na rynkach rozwiniętych.

W ujęciu kategorii produktowych, segment pielęgnacji włosów utrzymał się na stabilnym poziomie, z minimalnym wzrostem, który częściowo zrekompensował ponowny debiut Dove z technologią odbudowy włókien. W Brazylii marka Sunsilk odnotowała spadki związane z ograniczaniem zapasów, podczas gdy Nexxus zanotował dwucyfrowy wzrost dzięki premierze linii HY-Volume. Segment dezodorantów – w tym nowości do całego ciała – szczególnie umocnił pozycję działu Personal Care, w którym sama marka Dove odpowiadała za 40 proc. przychodu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 10:15
Oriflame opublikowało wyniki finansowe za Q1; sprzedaż w euro spadła o 7 proc.
Szwedzki MLM zanotował w pierwszym kwartale roku spadek sprzedaży w euro.Oriflame

Oriflame opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał zakończony 31 marca 2025 roku, wskazując na dalsze wyzwania w zakresie sprzedaży i rentowności. Sprzedaż w euro spadła o 7 proc., osiągając poziom 145,6 milionów euro w porównaniu do 156,5 milionów euro w analogicznym okresie ubiegłego roku. W walutach lokalnych spadek wyniósł 6 proc. Skorygowana EBITDA osiągnęła poziom -1 milion euro wobec 6,7 milionów euro rok wcześniej, co przełożyło się na marżę -1,4 proc. Skorygowany wynik operacyjny zamknął się stratą 7,2 milionów euro, a marża operacyjna wyniosła -5,0 proc.

Pomimo słabszych wyników sprzedażowych, firma odnotowuje pewne postępy strategiczne. Spadek sprzedaży w porównaniu do poprzedniego roku (-7 proc.) był znacznie mniejszy niż w pierwszym kwartale 2024 roku (-25 proc.), co może wskazywać na stabilizację. EBITDA została osłabiona głównie przez niższy poziom sprzedaży oraz wzrost kosztów sprzedaży i marketingu jako procent sprzedaży. Jednocześnie koszty administracyjne nadal malały dzięki wcześniejszym działaniom restrukturyzacyjnym. Model “Beauty Community Model” (BCM), który obecnie funkcjonuje w 48 krajach odpowiadających za ponad 80 proc. sprzedaży grupy, został w pełni wdrożony i przynosi pozytywne rezultaty.

W ramach reorganizacji działalności produkcyjnej, Oriflame ogłosiło kontynuację procesu przenoszenia produkcji z fabryki w Polsce do sieci wybranych, wysokojakościowych producentów w Europie. Inicjatywa ta została ogłoszona w styczniu i będzie realizowana przez najbliższe dwa lata. W międzyczasie firma zakończyła kwartał z saldem gotówki wynoszącym 56,2 milionów euro (spadek z 62 milionów euro), a wykorzystanie linii kredytowej RCF osiągnęło 65 milionów euro po zwiększeniu zadłużenia o 20 milionów euro w ciągu kwartału.

Istotnym wydarzeniem było osiągnięcie porozumienia z akcjonariuszami oraz konsorcjum obligatariuszy reprezentujących ponad 91 proc. niespłaconych obligacji. Planowana transakcja rekapitalizacyjna ma na celu znaczne zmniejszenie zadłużenia oraz kosztów odsetkowych, a także dostarczenie dodatkowego kapitału. Zarząd Oriflame uważa, że pomimo trudności związanych z wynikami finansowymi i płynnością, wdrożenie rekapitalizacji oraz dalsze działania operacyjne pozwolą ograniczyć niepewności dotyczące zdolności kontynuowania działalności.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 12:16