StoryEditor
Producenci
07.11.2023 15:53

Henkel przekazał defibrylatory dla Raciborza

Dariusz Polowy, prezydent Raciborza i Wojciech Fabiańczyk, dyrektor fabryki, Henkel Polska (z lewej) - przekazanie defibrylatorów / Henkel
Firma Henkel, która od 30 lat jest związana z Raciborzem, gdzie ma zakład produkcyjny, przekazała dziś miastu 4 defibrylatory – urządzenia ratujące życie w nagłych wypadkach zastoju pracy serca.

Henkel przekazał dziś na ręce prezydenta Raciborza cztery defibrylatory z kluczem pediatrycznym. Defibrylatory zostaną umieszczone w najbardziej uczęszczanych miejscach w Raciborzu i będą dostępne dla każdego w przypadku zagrożenia życia. 

Firma Henkel działa na rzecz poprawiania bezpieczeństwa swoich pracowników i lokalnych społeczności. Dla pracowników prowadzi m.in. szkolenia z zakresu udzielania pierwszej pomocy, które zostały wyróżnione w tegorocznym Raporcie Dobrych Praktyk FOB. 

Przy tym projekcie Henkel współpracował z polskim dystrybutorem defibrylatorów AED Philips Aedmax.pl  oraz ze Stowarzyszeniem Joannici Dzieło Pomocy – polskim oddziałem europejskiej, chrześcijańskiej organizacji humanitarnej.

 

Defibrylator AED (ang. Automated External Defibrillator) to urządzenie medyczne, które wyraźnymi komendami głosowymi instruuje osobę udzielającą pomocy o koniecznych do podjęcia krokach, kontroluje rytm serca poszkodowanego oraz jeśli zachodzi potrzeba, generuje impuls ratujący życie. Defibrylacja „resetuje” chaotycznie pracujące serce, a dzięki uciskom klatki piersiowej ma ono szansę wrócić do normalnej pracy.

Henkel od ponad 30 lat jest związany z Raciborzem, gdzie ma swój zakład produkcji proszków i płynów do prania oraz płynów zmiękczających.

– Jesteśmy jednym z największych zakładów produkcji detergentów firmy Henkel w regionie CEE i istotnym lokalnym pracodawcą. Czujemy się częścią Raciborza, dlatego angażowanie się w życie lokalnych społeczności, w których funkcjonują nasi pracownicy stanowi dla nas priorytet. Chcemy razem tworzyć miejsce, w którym wszyscy będziemy czuli się bezpiecznie. A dzięki defibrylatorom, które zostaną rozmieszczone w kluczowych punktach miasta i które mogą być potrzebne każdemu z nas, mamy konkretny wkład w poprawę bezpieczeństwa mieszkańców Raciborza – powiedział Wojciech Fabiańczyk, dyrektor fabryki, Henkel Polska.

Henkel obecny jest w Raciborzu od 1991 r.. Wówczas koncern nabył fabrykę detergentów Polleny Racibórz i przeprowadził gruntowną modernizację zakładu. W ciągu 30 lat poczyniono szereg inwestycji wzmacniających rangę i strategiczne znaczenie zakładu dla firmy Henkel w Europie. W 2018 r. dzięki inwestycji ponad 100 mln złotych powstała w Raciborzu nowa, ultranowoczesna hala produkcyjna z linią produkcji żeli do prania spełniająca wyśrubowane standardy środowiskowe oraz hala magazynowa. Zostały one zrealizowane zgodnie z zasadami zrównoważonego budownictwa i spełniają wymagania ekologicznej certyfikacji LEED (Leadership in Energy and Environmental Design). W 2021 r. zainstalowano kolejną linię produkcyjną, rozszerzając tym samym asortyment produkcji o płyny do płukania oferowane pod marką Silan. W 2012 roku zakład produkcyjny w Raciborzu, jako jedyny w Polsce, a równocześnie jako pierwszy na świecie zakład Henkla, uzyskał certyfikat zgodności z międzynarodową normą zarządzania energią ISO 50001.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. lipiec 2025 01:42