StoryEditor
Producenci
27.06.2022 00:00

Henkel przyznał główną nagrodę Marthy Schwarzkopf polskiej naukowczyni

Henkel ustanowił nową nagrodę badawczą „Martha Schwarzkopf Award for Women in Science”. Ma ona wspierać i wyróżniać wybitne kobiety-naukowców w dziedzinie badań nad włosami. Trzy laureatki już zostały wybrane. Oprócz nagrody pieniężnej, aby rozwijać swoją pracę naukową, mogą one korzystać też z możliwości mentoringu i wsparcia oferowanego przez koncern.

– Równość płci ma dla nas ogromne znaczenie i jest kluczowym elementem naszej holistycznej strategii różnorodności. Niedawno ogłosiliśmy nasz ambitny cel, jakim jest parytet płci na wszystkich szczeblach zarządzania w Henklu. Niestety kobiety są nadal niedostatecznie reprezentowane w dziedzinie badań i nauki. Dzięki nagrodzie Marthy Schwarzkopf angażujemy się w promowanie utalentowanych kobiet w nauce i wspieranie ich w ich projektach badawczych – mówi Sylvie Nicol, dyrektor ds. zasobów ludzkich w Henkel.

Nagroda im. Marty Schwarzkopf to nagroda badawcza, o którą mogą ubiegać się europejskie naukowczynie realizujące projekt w dziedzinie badań nad włosami lub w pokrewnych dziedzinach. Jej wysokość to 10 tys. euro połączona ze wsparciem mentorskim. Złożone wnioski ocenia eksperckie jury złożone z naukowczyń z doktoratem w dziedzinie badań nad włosami, pracujących w Henkel Beauty Care.

Tegoroczne laureatki zostały ogłoszone podczas ceremonii wręczenia nagród w siedzibie Henkla w Hamburgu w Niemczech.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z liczby i poziomu aplikacji. Z tego powodu postanowiliśmy nagrodzić nie jedną, ale trzy badaczki, a także uhonorować drugie i trzecie miejsce nagrodami pieniężnymi – skomentowała Andrea Sättler, dyrektor ds. badań i rozwoju w Henkel Beauty Care i przewodnicząca jury ekspertów Nagrody Marty Schwarzkopf.

Pierwsze miejsce przyznano prof. dr hab. med. Lidii Rudnickiej. Pełni ona funkcję przewodniczącej Kliniki Dermatologii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego i od ponad 30 lat zajmuje się badaniami nad włosami oraz chorobami włosów i skóry głowy. Zdradziła ona, że nagrodę 10 tys. euro przeznaczy na dalszy rozwój swojego kanału YouTube #NotJustHairDiseases, aby edukować ludzi na temat chorób włosów.

Nagroda pieniężna w wysokości 5 tys. euro za drugie miejsce trafia do dr Marty Bertolini, dyrektor ds. naukowych i zastępcy dyrektor zarządzającego Skin & Hair Research Solutions GmbH w Münster. W swoich badaniach szczególnie interesuje się ona metabolizmem mieszka włosowego i związanymi z nim zmianami, szczególnie dotykającymi osoby z wypadaniem włosów.

Trzecie miejsce przypadło dermatolog Andrii Constantinou, która obecnie doktoryzuje się na Charité-Universitätsmedizin Berlin. Zaproponowała ona projekt badawczy, wykorzystujący sztuczną inteligencję do analizy zmian w mikrobiomie w kontekście zapalenia mieszków wlosówych. Otrzymała ona nagrodę pieniężną w wysokości 1 tys. euro oraz profesjonalne wsparcie od Henkla w dalszym rozwoju swojego projektu.

Czytaj też: Polka laureatką nagrody International Rising Talents przyznawanej przez Grupę L’Oreal

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
06.11.2025 11:45
Na rynek trafią akcje Estée Lauder o wartości 1 mld dolarów
Nawet na emeryturze Leonard Lauder aktywnie uczestniczył w działalności firmy, odwiedzając butiki firmy na całym świecieMarzena Szulc

Rodzina zmarłego w tym roku Leonarda A. Laudera planuje sprzedaż akcji Estée Lauder Companies o wartości ponad 1 miliarda dolarów. Sprzedający udziały akcjonariusze zamierzają przeznaczyć uzyskane środki na wsparcie rozliczenia spadku Laudera, w tym na pokrycie zobowiązań spadkowych, takich jak podatki czy koszty administracyjne

Po zakończeniu oferty członkowie rodziny  Leonarda A. Laudera będą nadal posiadać (bezpośrednio lub pośrednio) 82 proc. głosów w akcjach zwykłych spółki.

Leonard A. Lauder, najstarszy syn współzałożycieli Estée Lauder Companies, Estée i Josepha Lauderów, zmarł w czerwcu tego roku w wieku 92 lat. Po służbie w Marynarce Wojennej Stanów Zjednoczonych (w stopniu porucznika) Lauder formalnie dołączył do Estée Lauder w 1958 roku. Przez kolejne sześć dekad odgrywał kluczową rolę w przekształceniu małej, jednomarkowej firmy w globalną, wielomarkową potęgę, istotną w branży luksusowych kosmetyków.

image

Zmarł Leonard A. Lauder, współtwórca sukcesu Estée Lauder Companies

Lauder pełnił funkcję prezesa firmy w latach 1972–1995, a od 1982 do 1999 roku był dyrektorem generalnym. W 1995 roku został mianowany prezesem zarządu, którym był do czerwca 2009 roku. Nawet jako prezes-emeryt nadal aktywnie uczestniczył w działalności firmy, często odwiedzając globalną siedzibę firmy w Nowym Jorku, a także butiki i miejsca sprzedaży swojej firmy na całym świecie.

Odegrał on również kluczową rolę w strategii przejęć firmy, pomagając wprowadzić do portfolio takie marki jak Aveda, Bobbi Brown, Jo Malone London, La Mer i MAC Cosmetics.

Kilkoro członków jego rodziny (m.in. William P. Lauder) nadal zasiada w zarządzie firmy.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
06.11.2025 11:23
Cła i oszczędni klienci: Elf Beauty notuje spadki
e.l.f Beauty

Elf Beauty, amerykańska firma kosmetyczna, oferująca szeroki zakres kosmetyków do makijażu i pielęgnacji skóry w przystępnych cenach, zmaga się z rosnącymi kosztami, wywołanymi przez cła, a także wzrostem oszczędności konsumentów. To już kolejny kwartał, kiedy sprzedaż i zyski firmy są poniżej zakładanych prognoz.

Elf Beauty zakłada ponad 50 mln dolarów rocznych kosztów, będących następstwem wzrostu amerykańskich ceł importowych w roku fiskalnym 2026. Chiny odpowiadają za około 75 proc. globalnej produkcji Elf Beauty.

Cła gwałtownie obniżyły marże Elf – potwierdzają analitycy, wskazując, że firma jest mocno zależna od przejętej na początku roku za 1 mld dolarów marki Rhode, której sprzedaż zaczyna się obniżać. Elf stara się usprawniać swój łańcuch dostaw i dywersyfikuje działalność, aby w ten sposób złagodzić skutki ceł. Klienci o niższych dochodach szukają tańszych alternatyw i ograniczają zakupy produktów, które nie stanowią artykułów pierwszej potrzeby – a do takich zaliczają się kosmetyki do makijażu i pielęgnacji skóry.

image

E.l.f. Beauty przejmuje Rhode – transakcja może osiągnąć wartość 1 mld dolarów

Kwartalna sprzedaż firmy na poziomie 366,4 miliona dolarów nie spełnia założeń prognoz, które wskazywały na 343,9 mln dolarów.

Z punktu widzenia marketingu, w zeszłym roku mieliśmy kilka dużych premier. Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszej tegorocznej innowacji, jednak nie jest ona tak duża, jak olejki do ust w ubiegłym roku – przyznaje prezes Tarang Amin w rozmowie z Reutersem.

W zeszłym roku Elf korzystał z popularności swoich olejków do ust, które zadebiutowały w 2023 roku, ale to na początku 2024 roku zyskały popularność i stały się viralami w mediach społecznościowych, co pomogło wówczas akcjom spółki osiągnąć rekordowy poziom. Firma spodziewa się, że całoroczna sprzedaż netto wyniesie od 1,55 do 1,57 mld dolarów (dla porównania: szacunki analityków zakładały 1,65 mld dolarów).

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. listopad 2025 12:44