StoryEditor
Producenci
21.03.2018 00:00

Henkel straci przez problemy z dostawami

Przez problemy z łańcuchem dostaw na terenie Ameryki Północnej firma Henkel może zanotować spadek sprzedaży w I kwartale br. – pisze lebensmittelpraxis.de.

Henkel prowadzi reorganizację sieci magazynowej i łańcucha dostaw. Firma przyznaje, że w tym momencie proces logistyczny, począwszy od planowania produkcji, przez przyjmowanie zamówień, produkcję, aż po magazynowanie i transport, nie jest "idealny".

Henkel nie zamierza rezygnować z działalności na terenie USA. Rynek ten odpowiada za 26 proc. sprzedaży grupy.

Przypomnijmy, w 2017 r. przychody ze sprzedaży firmy Henkel zwiększyły się o 7,0 proc., do poziomu 20,029 mld euro. Transakcje przejęć i zbycia aktywów odpowiadały za 5,9 proc. wzrostu przychodów. Sprzedaż w ujęciu organicznym, tj. bez uwzględnienia wpływu różnic kursowych oraz transakcji przejęć i zbycia aktywów, również wzrosła o 3,1 proc.

Jak informuje firma w komunikacie w Europie Zachodniej dynamika sprzedaży w ujęciu organicznym była dodatnia. W Europie Wschodniej sprzedaż w ujęciu organicznym wzrosła o 6,0 proc.. Region Afryki i Bliskiego Wschodu odnotował wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 1,7 proc. W Ameryce Północnej wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym sięgnął 3,0 proc. natomiast w Ameryce Łacińskiej o 4,4 proc.. W regionie Azji i Pacyfiku zanotowano zaś wynik o 5,9 proc.

– Pomimo trudnych i zmiennych warunków rynkowych, po raz kolejny odnotowaliśmy rekordowy poziom sprzedaży i zysku oraz zrealizowaliśmy cele finansowe wyznaczone na ten rok. Znakomite wyniki zawdzięczamy naszemu międzynarodowemu zespołowi, który pracował z wielką pasją i zaangażowaniem – mówił podczas ogłoszenia wyników za 2017 rok Hans Van Bylen, prezes zarządu Henkel.

Henkel oferuje na całym świecie wiodące marki i technologie w trzech obszarach biznesowych: Laundry & Home Care (środków piorących i czystości), Beauty Care (kosmetyków) oraz Adhesive Technologies (klejów, uszczelniaczy i technologii powierzchniowych). Henkel zatrudnia w Polsce 950 pracowników i posiada 6 centrów produkcyjnych oraz międzynarodowe centrum B+R w Stąporkowie.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
06.08.2025 12:21
Kimberly-Clark notuje najwyższy wzrost wolumenu od pięciu lat
Globalny gracz na rynku produktów higienicznych celebruje swoje wyniki.Kimberly-Clark

Kimberly-Clark, producent marek takich jak Kleenex i Huggies, odnotował w drugim kwartale 2025 roku największy od pięciu lat wzrost sprzedaży organicznej pod względem wolumenu. W okresie od kwietnia do czerwca sprzedaż organiczna wzrosła o 3,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, a liczba sprzedanych produktów zwiększyła się o 5 proc.

Średnie ceny były o 1,2 proc. niższe niż rok wcześniej, co miało na celu przyciągnięcie klientów z różnych grup dochodowych. Strategia ta, jak podkreśla prezes Mike Hsu, opiera się na elastycznym dopasowaniu do zmieniających się warunków rynkowych. Firma obniżyła wybrane ceny wejściowe i przeniosła cechy produktów premium do tańszych wariantów, by lepiej odpowiadać na potrzeby zarówno klientów wrażliwych cenowo, jak i tych oczekujących najwyższej jakości. Dzięki temu Kimberly-Clark skuteczniej konkuruje z globalnymi graczami, takimi jak Procter & Gamble.

Spółka skorygowała również swoje prognozy dotyczące dodatkowych kosztów związanych z nowymi amerykańskimi cłami na towary z Chin. Obecnie szacuje się je na około 170 milionów dolarów (150 milionów euro), czyli niemal o połowę mniej niż przewidywano w kwietniu. Niższe koszty pozwalają firmie utrzymać większą swobodę w realizacji planów inwestycyjnych i operacyjnych.

W czerwcu Kimberly-Clark podpisał umowę sprzedaży 51 proc. udziałów w swojej międzynarodowej działalności w segmencie papieru higienicznego na rzecz brazylijskiej spółki Suzano. Wartość transakcji wynosi 3,4 mld dolarów (3,1 mld euro). Celem tego posunięcia jest optymalizacja kosztów oraz koncentracja na najbardziej rentownych markach na rynku amerykańskim.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
06.08.2025 11:26
Beiersdorf obniża prognozę wzrostu na 2025 rok
Do portfolio Beiersdorf należą między innymi Nivea, tesa czy Eucerin.Beiersdorf

Spółka liczy, że druga połowa 2025 roku przyniesie poprawę wyników dzięki premierom nowych rozwiązań produktowych. Strategia ta ma wspierać długoterminowy wzrost i pozwolić Beiersdorf utrzymać konkurencyjność na globalnym rynku, pomimo presji ze strony spowalniającej branży.

Beiersdorf skorygował swoje prognozy na 2025 rok, przewidując niższy wzrost sprzedaży organicznej. W segmencie Consumer Business firma oczekuje teraz wzrostu na poziomie 3–4 proc., a dla całej grupy około 3 proc.. To mniej niż wcześniejsze prognozy, które zakładały wzrost o 4–6 proc. w obu przypadkach, i poniżej oczekiwań rynków kapitałowych.

Zmianie uległa także prognoza dotycząca rentowności operacyjnej. W segmencie Consumer EBIT ma wzrosnąć o 20 punktów bazowych w porównaniu z rokiem ubiegłym, podczas gdy wcześniejszy cel zakładał wzrost o 50 punktów bazowych. Jednocześnie prognoza dla tesa – obejmująca 1–3 proc. wzrost sprzedaży organicznej i 16 proc. marżę – pozostała bez zmian.

Korekta oczekiwań wynika ze spowolnienia tempa wzrostu globalnego rynku pielęgnacji skóry, widocznego w drugim kwartale 2025 roku oraz w lipcu. Beiersdorf podkreśla jednak, że mimo trudniejszych warunków rynkowych utrzyma planowane inwestycje w rozwój innowacji i wprowadzenie nowych produktów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. sierpień 2025 01:29