StoryEditor
Producenci
05.12.2018 00:00

Henkel wspiera społeczne zaangażowanie swoich pracowników

5 grudnia to Międzynarodowy Dzień Wolontariusza – dzień, w którym cały świat szczególnie docenia bezinteresowne zaangażowanie jednostek w projekty społeczne. Firma Henkel od ponad 20 lat wspiera swoich pracowników, zarówno tych czynnych zawodowo jak i emerytowanych, w ich działaniach w ramach programu wolontariatu pracowniczego.

Program wolontariacki MIT ("Make an Impact on Tomorrow") działa aktywnie także w Polsce. W 2018 roku polscy pracownicy zrealizowali 144 projekty na rzecz lokalnych społeczności. Firma wsparła te projekty darowiznami finansowymi na łączną kwotę 1,76 mln złotych.  

Na całym świecie - od Azji i Ameryki Północnej poprzez Środkowy Wschód i Afrykę, aż po Europę i Amerykę Południową - Henkel obchodzi Międzynarodowy Dzień Wolontariusza angażując się w przedsięwzięcia wolontariackie we wszystkich zakątkach świata, w tym m.in w zbiórkę ubrań zimowych dla domów dziecka na Tajwanie, akcję przekazania żywności dla najbardziej potrzebujących w miastach Rocky Hill i Stamford w Stanach Zjednoczonych oraz pomoc przy budowie domów dla rodzin, które straciły dach nad głową po wybuchu wulkanu w Gwatemali.

To tylko kilka przykładów projektów realizowanych przez wolontariuszy Henkla na całym świecie. Inicjatywy otrzymują wsparcie Fundacji „Fritz Henkel Stiftung” – nie tylko w postaci grantów pieniężnych i rzeczowych, ale także czasu – zaangażowania w wolontariat pracownicy mają możliwość otrzymania dodatkowego płatnego urlopu po to, aby w pełni zaangażować się w tę działalność.

- Nasi pracownicy – obecni i emerytowani – stanowią centralną wartość inicjatywy MIT. Jesteśmy pod wielkim wrażeniem ich zaangażowania, siły ducha a także niezwykłych rezultatów ich pracy, która zmienia świat na lepsze – powiedziała Nadine Frey, odpowiedzialna za działalność wolontariacką w firmie Henkel. Świętując 20-lecie programu MIT w tym roku, Henkel przekazał grant w wysokości 50 000 euro na centrum matki i dziecka w Nepalu. 

Zaangażowanie pracowników Henkla w wolontariat pracowniczy stanowi integralny element kultury korporacyjnej firmy od momentu jej założenia w 1876 roku przez Fritza Henkla. Za pośrednictwem fundacji „Fritz Henkel Stiftung”, firma angażuje się w działania, które nie są związane z jej podstawową działalnością – ich powodzenie zależy jedynie od dobrowolnego zaangażowania pracowników. Inicjując program MIT w 1988 roku, Henkel stał się jedną z pierwszych firm w Niemczech, która zainicjowała wsparcie działalności charytatywnej obecnych jak i emerytowanych pracowników.  

W Polsce pierwszy projekt społeczny w ramach programu MIT został zrealizowany w 2001 roku. Beneficjentem był Ośrodek Dziennego Pobytu Niepełnosprawnych w Raciborzu. Co roku polscy pracownicy realizują dziesiątki projektów na rzecz swoich lokalnych społeczności, szkół, przedszkoli, fundacji czy stowarzyszeń. Wśród wszystkich krajowych oddziałów Henkla w Europie Polska jest na pierwszym miejscu pod względem liczby i wartości corocznie zgłaszanych i realizowanych projektów. W 2017 roku firma Henkel wsparła społeczne zaangażowanie swoich polskich pracowników darowiznami o łącznej kwocie ponad miliona złotych, a w 2018 roku było to 1,76 miliona złotych, dzięki którym udało się zrealizować 144 projekty.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. listopad 2025 10:39