StoryEditor
Producenci
27.01.2021 00:00

Henkel został wyróżniony za działania wspierające pracowników podczas pandemii

Henkel Polska po raz szósty został nagrodzony Certyfikatem HR Najwyższej Jakości. Tegoroczna nagroda potwierdza, że firma w trudnych czasach pandemii stanął na wysokości zadania. Okazała się wiarygodnym pracodawcą, który dba o bezpieczeństwo i komfort pracowników oraz o ich rozwój. 

Certyfikat HR Najwyższej Jakości przyznawany jest przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami na podstawie analizy takich obszarów jak: rekrutacja i outplacement, systemy motywacyjne i wynagrodzenia, rozwój pracowników, komunikacja wewnętrzna, employer branding i CSR. Wyróżnienie to otrzymują firmy, które spełniają najwyższe standardy zarządzania kapitałem ludzkim oraz wspierają inicjatywy propracownicze.

– Wierzymy, że za każdym sukcesem firmy stoją ludzie. Dlatego od lat tworzymy właściwe struktury organizacyjne, programy rozwojowe i dbamy o przyjazną kulturę organizacyjną. Rok 2020 był trudnym czasem weryfikacji dla wielu firm, w którym nie brakowało wyzwań. Biorąc pod uwagę te okoliczności, tym bardziej cieszymy się, że zdaliśmy egzamin przed naszymi pracownikami – powiedziała Karolina Szmidt, prezes zarządu i dyrektor ds. personalnych w Henkel Polska.

Zdradziła przy okazji, że z ankiety pracowniczej, którą firma przeprowadziła w czerwcu 2020 r. wynikało, że pracownicy Henkla wysoko ocenili działania zarządu w czasie pandemii – na 4,5 pkt w 5-stopniowej skali.

W tym roku Henkel został wyróżniony za realizację Programu Rezyliencji – budowania indywidualnej odporności na stres i duże zmiany. Firma wprowadziła go jeszcze przed wybuchem pandemii.

Okazało się, że był to ważny krok w kontekście wsparcia pracowników, którzy z dnia na dzień znaleźli się w zupełnie nowej, pełnej wyzwań rzeczywistości. Program obejmuje wykształcenie lub wzmocnienie kluczowych kompetencji rezyliencji, takich jak umiejętności pozytywnego reagowania na pojawiające się przeciwności, emocjonalną odporność na zmieniającą się rzeczywistość oraz umiejętność formułowania wizji i określania celów.

Uczestnicy korzystali ze wsparcie wirtualnego coacha. Każdy mógł iść w programie własną ścieżką, skupiając się na najważniejszych dla siebie obszarach. W pierwszej edycji wzięło udział 40 osób. Kolejna ruszyła z końcem ubiegłego roku.

W obszarze środków piorących i czystości oraz kosmetyków Henkel zajmuje wiodące pozycje na wielu rynkach świata i w wielu grupach asortymentowych. Firma założona została w 1876 r. W 2019 odnotowała przychody ze sprzedaży na poziomie około 20 mld oraz skorygowany zysk operacyjny na poziomie 3,2 mld euro. Na całym świecie zatrudnia ponad 52 tysiące pracowników.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2025 13:02
Beauty Tech Group idzie jak burza: obroty znacznie przewyższają prognozy
currentbody IG

Beauty Tech Group, firma specjalizująca się w dziedzinie urządzeń kosmetycznych, która niedawno zadebiutowała na londyńskiej giełdzie, poinformowała, że tegoroczne obroty przekroczyły jej oczekiwania – na ponad miesiąc przed zakończeniem roku obrotowego.

Beauty Tech Group, producent urządzeń marki The Current Body, zakłada też, że pozostały do końca roku okres będzie również bardzo korzystny pod względem finansowym, bowiem produkty Beauty Tech (nie należące do najtańszych) trafiają coraz częściej na świąteczne listy życzeń.

Spółka potwierdza, że wyniki z października i listopada są dobre, stanowiąc efekt “stale rosnącej świadomości sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego oraz wiodących na rynku produktów grupy, które napędzają silny wzrost sprzedaży w jej podstawowej działalności i na wszystkich kluczowych rynkach”.

W związku z tym Beauty Tech Group przewiduje, że przychody i skorygowany zysk EBITDA za rok obrotowy kończący się 31 grudnia 2025 roku przekroczą dotychczasowe prognozy, które zakładały 117 mln funtów przychodów i 29,7 mln funtów skorygowanego zysku EBITDA. W rzeczywistości pierwsza z kwot osiągnie co poziom co najmniej 128 mln funtów, a druga – co najmniej 32 mln.

Pełne, ostateczne dane zostaną opublikowane w drugiej połowie stycznia 2026.

Z przyjemnością informuję, że silna dynamika obrotów, jaką grupa odnotowała w trzecim kwartale, utrzymała się również w czwartym kwartale. Nie ma wątpliwości, że udana oferta publiczna przyczyniła się do wzrostu rozpoznawalności zarówno The Beauty Tech Group, jak i sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego, w którym działamy. Z entuzjazmem wkraczamy w ważny okres handlu, jakim jest Black Friday oraz Boże Narodzenie, mając silną pozycję finansową i operacyjną – skomentował prezes firmy Laurence Newman.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2025 20:20