StoryEditor
Producenci
27.01.2021 00:00

Henkel został wyróżniony za działania wspierające pracowników podczas pandemii

Henkel Polska po raz szósty został nagrodzony Certyfikatem HR Najwyższej Jakości. Tegoroczna nagroda potwierdza, że firma w trudnych czasach pandemii stanął na wysokości zadania. Okazała się wiarygodnym pracodawcą, który dba o bezpieczeństwo i komfort pracowników oraz o ich rozwój. 

Certyfikat HR Najwyższej Jakości przyznawany jest przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami na podstawie analizy takich obszarów jak: rekrutacja i outplacement, systemy motywacyjne i wynagrodzenia, rozwój pracowników, komunikacja wewnętrzna, employer branding i CSR. Wyróżnienie to otrzymują firmy, które spełniają najwyższe standardy zarządzania kapitałem ludzkim oraz wspierają inicjatywy propracownicze.

– Wierzymy, że za każdym sukcesem firmy stoją ludzie. Dlatego od lat tworzymy właściwe struktury organizacyjne, programy rozwojowe i dbamy o przyjazną kulturę organizacyjną. Rok 2020 był trudnym czasem weryfikacji dla wielu firm, w którym nie brakowało wyzwań. Biorąc pod uwagę te okoliczności, tym bardziej cieszymy się, że zdaliśmy egzamin przed naszymi pracownikami – powiedziała Karolina Szmidt, prezes zarządu i dyrektor ds. personalnych w Henkel Polska.

Zdradziła przy okazji, że z ankiety pracowniczej, którą firma przeprowadziła w czerwcu 2020 r. wynikało, że pracownicy Henkla wysoko ocenili działania zarządu w czasie pandemii – na 4,5 pkt w 5-stopniowej skali.

W tym roku Henkel został wyróżniony za realizację Programu Rezyliencji – budowania indywidualnej odporności na stres i duże zmiany. Firma wprowadziła go jeszcze przed wybuchem pandemii.

Okazało się, że był to ważny krok w kontekście wsparcia pracowników, którzy z dnia na dzień znaleźli się w zupełnie nowej, pełnej wyzwań rzeczywistości. Program obejmuje wykształcenie lub wzmocnienie kluczowych kompetencji rezyliencji, takich jak umiejętności pozytywnego reagowania na pojawiające się przeciwności, emocjonalną odporność na zmieniającą się rzeczywistość oraz umiejętność formułowania wizji i określania celów.

Uczestnicy korzystali ze wsparcie wirtualnego coacha. Każdy mógł iść w programie własną ścieżką, skupiając się na najważniejszych dla siebie obszarach. W pierwszej edycji wzięło udział 40 osób. Kolejna ruszyła z końcem ubiegłego roku.

W obszarze środków piorących i czystości oraz kosmetyków Henkel zajmuje wiodące pozycje na wielu rynkach świata i w wielu grupach asortymentowych. Firma założona została w 1876 r. W 2019 odnotowała przychody ze sprzedaży na poziomie około 20 mld oraz skorygowany zysk operacyjny na poziomie 3,2 mld euro. Na całym świecie zatrudnia ponad 52 tysiące pracowników.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.12.2025 14:47
Miraculum prezentuje strategię na lata 2026–2030
Polska firma kosmetyczna opublikowała swoje plany na najbliższe lata.Miraculum

Miraculum przedstawiło strategię rozwoju obejmującą lata 2026–2030, opartą na założeniu dalszego wzrostu globalnego rynku kosmetycznego. Spółka zakłada, że w perspektywie najbliższych pięciu lat wartość światowego rynku wzrośnie łącznie o około 30 proc. Na tym tle rynek polski ma rozwijać się wolniej, z dynamiką szacowaną na poziomie 2–3 proc. rocznie, co oznacza utrzymanie umiarkowanego, ale stabilnego tempa wzrostu.

W ujęciu geograficznym kluczowym rynkiem dla Miraculum pozostanie Europa, mimo że tempo wzrostu w tym regionie będzie niższe niż w krajach rozwijających się. Spółka wskazuje, że wynika to przede wszystkim z wysokiego stopnia dojrzałości europejskiego rynku kosmetycznego oraz rosnących wymogów regulacyjnych, które ograniczają dynamikę sprzedaży w porównaniu z regionami o niższym poziomie nasycenia.

Strategia zakłada koncentrację na rozwoju marek uznanych za kluczowe, takich jak Pani Walewska, Wars, JOKO, Miraculum, Prastara oraz Chopin. Celem jest nadanie im wyraźnych i spójnych cech wyróżniających, które pozwolą budować długofalową wartość rynkową oraz wzmocnić pozycję konkurencyjną w segmencie średniej półki cenowej. Jednocześnie spółka deklaruje utrzymanie jakości opartej na naturalnych składnikach, co ma odpowiadać na rosnące oczekiwania konsumentów w tym obszarze.

Istotnym elementem strategii jest wzmocnienie obecności w kanale nowoczesnym oraz przeprowadzenie re-designu produktów zgodnie z nowym pozycjonowaniem marek. Miraculum planuje także rozwój oferty pielęgnacyjnej do twarzy poprzez wprowadzenie linii opartych na wysoko efektywnych składnikach aktywnych, co wpisuje się w rosnący udział kategorii face-care w strukturze sprzedaży rynku kosmetycznego.

Równolegle spółka zakłada rozwój segmentu perfumerii, koncentrując się na tworzeniu unikalnych kompozycji zapachowych. Celem jest zbudowanie silniejszej pozycji marki Miraculum w świecie zapachów oraz zwiększenie jej rozpoznawalności poza rynkiem krajowym. Strategia na lata 2026–2030 przewiduje także rozszerzanie obecności na rynkach międzynarodowych i stopniowe umacnianie globalnej pozycji spółki, przy jednoczesnym zachowaniu dyscypliny kosztowej i spójności portfela marek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.12.2025 13:57
Coty sprzedaje ostatnie udziały w Wella i przyspiesza redukcję zadłużenia
W portfolio Coty obecnie znajdują się takie brandy jak Bruno Banani, Lancaster, Sally Hansen czy Miss Sporty.Shutterstock

Amerykański koncern kosmetyczny Coty poinformował o sprzedaży pozostałych 25,8 proc. udziałów w marce fryzjerskiej Wella do funduszu KKR za 750 mln dolarów. Transakcja zamyka wieloletni proces wyjścia Coty z tej inwestycji, przy jednoczesnym zachowaniu prawa do udziału w przyszłych wpływach z ewentualnej sprzedaży Wella lub jej pierwszej oferty publicznej.

Jak donosi Bloomberg, zgodnie z komunikatem spółki Coty będzie uprawnione do 45 proc. wpływów z potencjalnej sprzedaży lub IPO Wella po osiągnięciu przez KKR tzw. preferowanego zwrotu z inwestycji. Większość środków uzyskanych z transakcji ma zostać przeznaczona na redukcję zadłużenia, co wpisuje się w deklarowany przez spółkę cel poprawy bilansu i stabilności finansowej.

Decyzja o sprzedaży udziałów zapada w okresie wyraźnych trudności operacyjnych Coty. W ciągu ostatnich dwóch lat spółka miała problemy ze wzrostem sprzedaży w segmencie mass beauty, który pozostaje pod silną presją konkurencji ze strony nowszych marek. Notowania Coty spadły w tym czasie o ponad 70 proc., choć po ogłoszeniu transakcji akcje wzrosły o około 2 proc. w handlu przedsesyjnym.

Na początku 2025 roku Coty rozpoczęło przegląd strategiczny, rozważając sprzedaż części aktywów w celu skoncentrowania się na segmencie zapachów, który pozostaje kluczowym obszarem działalności spółki. Tydzień wcześniej „Financial Times” informował, że główny akcjonariusz, JAB Holding, rozważa zmiany w kierownictwie, które mogą skutkować odejściem przewodniczącego rady nadzorczej oraz dyrektora generalnego.

Coty podkreśla, że obecna transakcja finalizuje program restrukturyzacyjny zapoczątkowany w 2020 roku, którego celem było uproszczenie portfela marek i operacji. Spółka nabyła Wella w 2015 roku od Procter & Gamble w ramach transakcji o wartości 12,5 mld dolarów obejmującej biznes kosmetyczny P&G. Założona w 1904 roku w Paryżu Coty posiada obecnie kapitalizację rynkową na poziomie około 2,8 mld dolarów i licencjonuje m.in. zapachy marek Gucci, Chloé oraz Burberry.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. grudzień 2025 03:51