StoryEditor
Producenci
15.04.2024 11:39

Iga Świątek została pierwszą polską ambasadorką marki Lancôme

Polska tenisistka została nową ambasadorką Lancôme. / fot. Gosia Turczyńska
Iga Świątek, liderka światowego rankingu tenisowego, została ogłoszona pierwszą ambasadorką marki Lancôme w Polsce. To pionierska współpraca, ponieważ Świątek jest także pierwszą reprezentantką świata sportu wśród ambasadorek tej marki na świecie.

Iga Świątek nie tylko dominuje na polskich, ale i światowych kortach tenisowych jako najlepsza zawodniczka. Do tej pory wzięła udział w 22 finałach turniejów WTA, odnosząc zwycięstwo w 19 z nich, w tym w czterech turniejach wielkoszlemowych. W wieku zaledwie 22 lat Świątek pokazuje, jak kobiety mogą odnosić znaczące sukcesy zawodowe.

image
Iga Świątek, najlepsza tenisistka na świecie, ambasadorka marki Lancôme
fot. Gosia Turczyńska
Od trzech lat przewodzi także w rankingu Forbes, który ocenia najcenniejsze marki osobiste kobiet w Polsce. Poza światowymi kortami, Iga aktywnie uczestniczy w różnorodnych projektach, działaniach charytatywnych i społecznych, znajdując równocześnie czas na odpoczynek, tak istotny przy jej trybie życia. Jej rola ambasadorki Lancôme to więcej niż zwykła współpraca; to również szansa na rozwój w różnych dziedzinach.

Iga Świątek współpracowała już z wieloma renomowanymi markami, ale dotychczas nie nawiązała współpracy z żadną firmą z branży kosmetycznej. Lancôme jest więc pierwszym partnerem z sektora beauty, z którym Iga Świątek rozpoczyna współpracę.

Dzięki tej współpracy chcemy inspirować i wspierać kobiety, aby akceptowały swoją indywidualność, wierzyły w swoje możliwości i pewne siebie realizowały swoje marzenia. Jako fan tenisa, jestem dodatkowo podekscytowany współpracą pomiędzy Lancôme i Igą Świątek, ponieważ łączy ona świat piękna i sportu w wyjątkowy i inspirujący sposób. Wspólnie będziemy celebrować różnorodność, redefiniować kobiecość i tworzyć przyszłość, w której każda kobieta może napisać własną historię 

- powiedział Valéry Gaucherand, prezes L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

Iga Świątek będzie wykorzystywać swoją popularność do zaangażowania się w "Write Your Future", globalną inicjatywę Lancôme mającą na celu zwalczanie nierówności poprzez edukację. Projekt ten, działający już w ponad 25 krajach przy współpracy z lokalnymi organizacjami pozarządowymi, rozpocznie swoją działalność w Polsce w 2024 roku pod hasłem „Bądź autorką swojej przyszłości”. Program skupi się głównie na wsparciu młodych kobiet na początkowych etapach ich kariery zawodowej, dążąc do zmniejszenia dysproporcji w dostępie do rynku pracy.

Jako nastolatka dostałam w prezencie zapach Idôle od Lancôme i od tamtej pory miałam duży sentyment do tej marki. Od dłuższego czasu chciałam współpracować z marką beauty, aby mieć więcej okazji do celebrowania swojej kobiecości, bawienia się swoim stylem, założenia czegoś innego niż sportowe ubrania. Znalezienie się w gronie ambasadorek Lancôme obok takich kobiet jak Zendaya czy Julia Roberts brzmi jak spełnienie marzeń tej nastolatki, którą niedawno byłam. Ale cieszę się też, że jestem pierwszą przedstawicielką świata sportu w tym gronie i że razem z Lancôme rozwijać będziemy program CSR wspierający kobiety na rynku pracy, bo to pokazuje, że mamy wspólne cele i wartości

– powiedziała o współpracy z Lancôme Iga Świątek.

Iga Świątek to polska zawodowa tenisistka, która obecnie jest klasyfikowana na 1. miejscu na świecie przez Women’s Tennis Association (WTA). 15 kwietnia minął 99 tydzień, w którym tenisistka jest na pierwszym miejscu tego rankingu. Zagrała w 22 finałach turniejów WTA i wygrała 19 z nich, w tym cztery turnieje wielkoszlemowe.

Lancôme to francuska luksusowa marka kosmetyczna, której historia  sięga 1935 roku –  wtedy Armand Petitjean zaczął realizować swoją wizję stworzenia uniwersalnej, globalnej marki, z którą mogłaby się utożsamiać każda kobieta. W 1964 roku Lancôme została przejęta przez światowy koncern kosmetyczny L’Oréal. Portfolio marki to prestiżowe perfumy, kosmetyki pielęgnacyjne i do makijażu. 

Czytaj także: Sally Hansen ma nowego ambasadora; został nim koszykarz Jared McCain

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. listopad 2025 14:59