StoryEditor
Producenci
22.12.2021 00:00

Ile firmy kosmetyczne wydają na influencerów? [DANE]

Tylko w listopadzie 2021 roku marki kosmetyczne zainwestowały ponad 5 milionów złotych netto w wynagrodzenia dla influencerów, w ramach prowadzonych działań marketingowych – szacuje działu analiz Brand24.

Marki, które zainwestowały najwięcej w listopadzie to: Nivea - 242,4 tysiące złotych (udział 4,8 proc.), L'Oréal Paris - 210 tysięcy złotych (udział 4,2 proc.), Garnier - 187,5 tysięcy złotych (udział 3,7 proc.), Rimmel - 187,4 tysięcy złotych (udział 3,7 proc.) oraz Stars from the Stars - 168,3 tysięcy złotych (udział 3,3 proc.).

5 najbardziej aktywnych marek odpowiada za 19,7 proc. wszystkich nakładów. Najbardziej aktywną firmą na polu influencer marketingu jest firma L'Oreal Polska, która jako grupa zainwestowała w listopadzie 2021 łącznie 1,05 miliona złotych netto.

Przeczytaj również: Jest propozycja kodeksu dobrych praktyk dla influencerów. Warto znać przepisy.

Najwięcej na influencerów wydają marki drogeryjne - 76,8 proc. wszystkich budżetów. Najczęściej promowane są produkty z kategorii makijażu i pielęgnacji skóry.

Estymacja budżetów na wynagrodzenia dla influencerów odbyła się w oparciu o wiele czynników, w tym m.in. wyniki monitoringu, oznaczenie treści ze współpracy, szacowaną siłę buzzu tych treści czy stawki wynagrodzeń płaconych influencerom. Kwota ta nie obejmuje innych kosztów influencer marketingu m.in. wsparcie reklamowe postów (np. Spark Ads na TikToku), organizacja wysyłek paczek PR itp.

Przeczytaj również: Jarosław Roszkowski, brand24.pl: Działania UOKiK wpłyną pozytywnie na marketing influencerski

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.05.2025 12:17
Nivea pozwana za mylące oznaczenia składników naturalnych
Siedziba Beiersdorf w Hamburgumat. prasowe

Beiersdorf Inc., właściciel marki Nivea, stanął w obliczu pozwu zbiorowego złożonego 25 kwietnia 2025 roku w sądzie federalnym w Kalifornii. Sprawa dotyczy rzekomo wprowadzających w błąd oznaczeń produktów do pielęgnacji skóry z linii Nourish by Nature oraz Naturally Good. Pięciu powodów twierdzi, że zakupiło kosmetyki z etykietami informującymi o „X proc. składników pochodzenia naturalnego”, mimo że produkty miały zawierać głównie substancje syntetyczne.

W pozwie podniesiono, że Beiersdorf oparł swoje deklaracje o normę ISO 16128 – wytyczną opracowaną przez branżę kosmetyczną, która nie ma mocy prawnej i nie została stworzona z myślą o marketingu konsumenckim. Norma ta pozwala klasyfikować niektóre składniki chemicznie przetworzone jako „pochodne naturalnie”, co – zdaniem powodów – wprowadza konsumentów w błąd, zwłaszcza tych kierujących się troską o środowisko i wrażliwą skórę.

Powodowie domagają się odszkodowania, przeprowadzenia procesu przed ławą przysięgłych oraz nadania sprawie statusu pozwu zbiorowego. Grupa miałaby objąć wszystkich konsumentów z Kalifornii, którzy kupili wskazane produkty Nivea od 25 kwietnia 2021 roku do dziś. Skala sprawy może być znaczna, biorąc pod uwagę wielkość rynku kosmetycznego w Kalifornii i rosnące zainteresowanie produktami „naturalnymi”.

Sprawa zwraca uwagę na szerszy problem braku jednoznacznych regulacji dotyczących stosowania pojęć takich jak „naturalny” czy „pochodzenia naturalnego” w przemyśle kosmetycznym. Wynik postępowania może mieć istotne konsekwencje dla całego sektora w USA – zarówno pod kątem ewentualnych rekompensat, jak i wprowadzenia bardziej restrykcyjnych przepisów dotyczących transparentności etykietowania produktów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
14.05.2025 10:32
Laetitia Toupet-Delon mianowana globalną prezes marki L‘Oréal Paris
Od 1 lipca Laetitia Toupet-Delon obejmie stanowisko globalnej prezes marki L‘Oréal Paris shutterstock

Od 1 lipca Laetitia Toupet-Delon, obecnie globalna dyrektor generalna marek działu dermatologii kosmetycznej L‘Oréal (w skład którego wchodzą m.in. marki Vichy i La Roche-Posay), zostanie globalną prezes marki L‘Oréal Paris – wiodącej marki w portfolio francuskiego giganta kosmetycznego.

Toupet-Delon zastąpi Delphine Viguier-Hovasse, która przejdzie na nowo utworzone stanowisko szefowej innowacji w grupie. Viguier-Hovasse została mianowana globalną prezes marki L‘Oréal Paris w 2019 roku, jako pierwsza kobieta na tym stanowisku.

Laetitia Toupet-Delon dołączyła do grupy L‘Oréal w 1998 roku, pracując w dziale marketingu L‘Oréal Paris, a później Garnier. W 2008 roku przeszła do działu dermatologii kosmetycznej grupy. W 2015 roku została mianowana globalnym prezesem marki La Roche-Posay, a później została – globalnym prezesem wszystkich marek działu dermatologii kosmetycznej: CeraVe, Vichy, SkinCeuticals, Skinbetter Science i La Roche-Posay.

Toupet-Delon obejmie kierownictwo nad L’Oréal Paris, będącego częścią działu rynku masowego grupy L’Oréal, z przychodami szacowanymi na ponad 6 mld euro. L’Oréal Paris jest obecny na 150 rynkach.

W pierwszym kwartale 2025 roku przychody grupy L’Oréal wzrosły o 4,4 proc., osiągając 11,73 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. maj 2025 04:18