StoryEditor
Producenci
28.12.2020 00:00

Instytut Pantone wybrał aż dwa Kolory Roku. Przekazują siłę i nadzieję

Tym razem Instytut Pantone zdecydował się na wybór dwóch kolorów: szarego oraz żółtego. Dlaczego aż dwóch? Ten kolorowy mariaż przekazuje siłę i nadzieję, które są trwałe i podnoszą na duchu - uzasadnia ten wybór firma w prowadzonym od ponad 20 lat plebiscycie Kolor Roku, który wpływa na rozwój produktów i decyzje zakupowe w wielu branżach.

Dwa odcienie: szary PANTONE 17-5104 Ultimate Grey i jasnożółty PANTONE 13-0647 Illuminating to dwa niezależne kolory, które podkreślają, jak różne elementy współpracują ze sobą i najlepiej oddają nastrój Koloru Roku Pantone 2021. To połączenie kolorów, mające związek z wglądem, innowacją i intuicją oraz szacunkiem dla mądrości, doświadczenia i inteligencji, inspiruje do regeneracji, prowadząc nas do nowych sposobów myślenia i koncepcji - tak uzasadnił ten wybór Instytut Pantone.

"Praktyczne i solidne jak skała, ale jednocześnie ocieplające i optymistyczne połączenie PANTONE 17-5104 Ultimate Grey + PANTONE 13-0647 Illuminating to siła i pozytywność. To historia o kolorze, która zawiera w sobie głębsze poczucie zadumy, obiecując coś słonecznego i przyjaznego" - czytamy na stronie pantone.com.

"Gdy ludzie szukają sposobów, aby wzmocnić się energią, światłem i nadzieją i przezwyciężyć ciągłą niepewność, porywające i ośmielające odcienie zaspokajają nasze dążenie do witalności. PANTONE 13-0647 Illuminating to jasny, wesoły żółty, mieniący się żywością, rozgrzewający odcień nasycony energią słoneczną. Z kolei PANTONE 17-5104 Ultimate Grey jest symbolem solidnych i niezawodnych elementów, które są wieczne i stanowią mocną podstawę. To kolor kamyków na plaży i naturalnych elementów, których wyblakły wygląd podkreśla zdolność przetrwania próby czasu, zachęcając do uczucia opanowania, stabilności i sprężystości."

W DD TVN dr Marek Borowiński, specjalista ds. psychologii koloru objaśniał ich znaczenie. - Szary to też kolor natury. Mamy kamienie, skały – one nam mówią o tym, że mamy być silni. Z drugiej strony mówią o tym, że czasami, kiedy nie warto, warto się czemuś poddać. Woda, wiatr i wichura po kamieniach, po szarości spłyną, a one zostaną i wtedy wyjdzie słońce – wyjaśnia ekspert. Z kolei żółty to kolor słońca, energii i nadziei. - Instytut idzie bardzo górnolotnie, ale odnosi się do wydarzeń, które były. Ta szarość jest opisem tego, co było, ale to ma być taki miks kolorów, które dają nam nadzieję i odporność – wyjaśniał w programie.

Podkreślił, że kolory, które nas otaczają, mają wpływ na nasze życie. – W pandemii okazuje się, że na wiele rzeczy nie mamy wpływu. (...) Ale mamy wpływ na to i możemy mieć świadomość, jaki kolor wybierzemy, czy położymy żółte cytryny na szarym talerzu. Możemy sobie sprawić przyjemność. To psychologicznie jest szalenie ważne. Ja mam na coś wpływ – powiedział dr Borowiński.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.12.2025 09:29
Znany producent świec tnie koszty: ponad 900 zwolnień i zamknięcie 20 sklepów
Yankee Candle to jedna z najpopularniejszych marek świec zapachowych.RegionVisitor90, CC0, via Wikimedia Commons

Newell Brands, właściciel marki Yankee Candle, ogłosił redukcję globalnego zatrudnienia o ponad 900 osób oraz zamknięcie 20 sklepów tej popularnej sieci. Zwolnienia obejmą około 10 proc. pracowników biurowych i administracyjnych, przy minimalnym wpływie na działalność produkcyjną i łańcuch dostaw. Firma podkreśla, że zmiany są elementem szerszego programu poprawy efektywności i mają wzmocnić długoterminową kondycję operacyjną grupy.

Zamykane sklepy Yankee Candle znajdują się w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, a ich łączny udział w sprzedaży marki wynosi około 1 proc. W USA proces zwolnień rozpocznie się jeszcze w tym miesiącu, natomiast redukcje w strukturach międzynarodowych będą kontynuowane do 2026 roku, zgodnie z lokalnymi regulacjami i wymogami konsultacji. Prezes i CEO Chris Peterson wskazał, że firma „poczyniła znaczące postępy”, ale potrzebuje kolejnych kroków, aby zwiększyć efektywność i poprawić wyniki.

Newell Brands podkreśla, że zamknięcia sklepów wpisują się w zmieniające się zachowania konsumentów oraz strategię rozwoju wielokanałowego. Jednocześnie firma przygotowuje się na znaczne koszty restrukturyzacji. Do końca 2026 roku zamierza ująć w księgach przed opodatkowaniem łączne koszty w wysokości od 75 do 90 mln dolarów, głównie związane z odprawami i świadczeniami dla odchodzących pracowników.

image

Innova Market Insights: Rynek zapachów do domu rośnie w tempie 37 proc. rocznie

W dłuższej perspektywie Newell oczekuje, że program przyniesie znaczące oszczędności. Po pełnym wdrożeniu plan ma generować roczne oszczędności przed opodatkowaniem na poziomie 110–130 mln dolarów. Firma liczy, że działania te poprawią jej rentowność oraz zwiększą przewidywalność wyników finansowych, co ma przełożyć się na większą wartość dla konsumentów i akcjonariuszy.

W trzecim kwartale segment Home & Commercial Solutions, w którym znajduje się Yankee Candle, odnotował spadek przychodów do 942 mln dolarów z 1,0 mld dolarów rok wcześniej. Oznacza to spadek sprzedaży bazowej o 9,8 proc. Mimo pogorszenia przychodów, segment wygenerował 40 mln dolarów zysku operacyjnego (4,2 proc. sprzedaży), co stanowi istotną poprawę względem straty 94 mln dolarów (–9,0 proc.) w analogicznym okresie poprzedniego roku. Skorygowany zysk operacyjny wyniósł 64 mln dolarów, czyli 6,8 proc. sprzedaży, wobec 122 mln dolarów (11,7 proc.) rok wcześniej.

image

Były zapachowe, są jodowe: Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu wprowadziło na rynek świecę uwalniającą jod podczas spalania

W lipcu marka Yankee Candle rozpoczęła działania mające na celu odświeżenie wizerunku i poprawę doświadczeń konsumenckich. Wprowadzono m.in. spójny, unowocześniony design opakowań, nową mieszankę wosku w kultowych dużych świecach oraz nową kampanię lifestyle’ową. Firma liczy, że połączenie zmian produktowych z restrukturyzacją przyczyni się do odbudowy pozycji marki w kluczowych kanałach sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.12.2025 19:40
Współpraca o zapachu czekolady: efekty dostępne w Rossmannie
Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek czekolady Wedlamat.pras.

Candly&Co. połączyło siły z marką E.Wedel, tworząc limitowaną kolekcję świec i dyfuzorów zapachowych inspirowanych ulubionymi słodkościami Polaków: czekoladą Deserową oraz czekoladą Karmelową. Produkty są dostępne w wybranych drogeriach Rossmann na terenie całej Polski.

To ciekawa współpraca, która przenosi dobrze znane i lubiane smaki na zupełnie nowy poziom – do świata zapachu i domowej atmosfery. Zapach inspirowany czekoladą Deserową otula wnętrze głęboką, słodko-orientalną kompozycją inspirowaną intensywną deserową czekoladą, przełamaną tonką, wanilią, świeżością szałwii i zmysłowym piżmem. Natomiast produkty inspirowane czekoladą Karmelową zachwycają aksamitną i kremową słodyczą karmelu z subtelnymi prażonymi akcentami i nutą wanilii oraz paczuli, która nadaje głębi i niezwykłej apetyczności. To zapachy, które potrafią poprawić nastrój od pierwszej chwili, wnosząc do wnętrz przytulne, relaksujące, czekoladowe ciepło.

Ta współpraca była dla nas ogromną inspiracją. Pracując nad kompozycjami, zależało nam na stworzeniu zapachów, które budzą emocje i poprawiają nastrój – tak jak chwila przyjemności z ulubioną czekoladą. Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek, a wewnątrz znajdują się nowoczesne, designerskie szkła ozdobione subtelnym złotym detalem. To słodka przerwa od codzienności i sposób, by otulić dom ciepłem i przyjemnością – opowiada Aleksandra Pankowska, założycielka Candly&Co.

Produkty są edycją limitowaną, w ramach kolejnej odsłony współpracy. E.Wedel x Candly&Co. Wytwarzane ręcznie w Polsce, opierają się na wegańskiej formule. Zamknięte w eleganckich flakonach, doskonale prezentują się w każdym wnętrzu. 

W Wedlu od lat celebrujemy radość płynącą z małych przyjemności i bliskości. Dzięki tej współpracy konsumenci mogą doświadczać naszej marki na nowym, wielozmysłowym poziomie. Te czekoladowe nuty zapachowe w domu to nie tylko aromatyczne doznania, ale również wyjątkowy prezent, który łączy ludzi i tworzy niezwykłe wspomnienia – dodaje Karolina Janczyk-Truchlewska, project manager z firmy Wedel.

Kolekcja. E.Wedel x Candly&Co dostępna jest stacjonarnie wyłącznie w drogeriach Rossmann.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. grudzień 2025 11:39