StoryEditor
Producenci
25.01.2024 12:49

Inter Parfums ogłasza lepsze od oczekiwań wyniki za czwarty kwartał i cały rok 2023

W portfolio Inter Parfums znajdują się między innymi marki Van Cleef & Arpels, Boucheron, Lanvin, Lacoste czy Rochas. / Inter Parfums
W ciągu trzech miesięcy i całego roku zakończonego 31 grudnia 2023 r. sprzedaż netto Inter Parfums Inc. wzrosła odpowiednio o 6 proc. do 329 milionów dolarów i 21 proc. do 1,32 miliardów dolarów w porównaniu z tymi samymi okresami w 2022 r.

Działalność firmy w Europie wzrosła o 2 proc., głównie dzięki sprzedaży marki Coach, która wzrosła o 17 proc. w czwartym kwartale. Biorąc pod uwagę wzrost sprzedaży Jimmy Choo i Montblanc na poziomie odpowiednio 78 proc. i 50 proc. w ostatnim kwartale 2022 roku, oczekiwano niewielkiego spadku sprzedaży netto tych dwóch marek w czwartym kwartale 2023 roku. W całym roku działalność w Europie zwiększyła sprzedaż o 16 proc., na czele z markami Coach, Jimmy Choo i Montblanc, które odnotowały wzrost odpowiednio o 25 proc., 19 proc. i 15 proc.

Tymczasem w przypadku oddziałów zlokalizowanych w USA 13 proc. wzrost sprzedaży Inter Parfums w czwartym kwartale był napędzany głównie przez Donnę Karan/DKNY, przy wzroście sprzedaży w porównywalnym kwartale o 21 proc. Firmy GUESS i Ferragamo również odnotowały w tym kwartale średniojednocyfrowy wzrost sprzedaży w porównaniu z bardzo wysoką bazą w roku poprzednim. Wdrożenie pierwszego etapu zapachu Abercrombie & Fitch Fierce na wybranych rynkach zwiększyło sprzedaż w czwartym kwartale, przy czym spodziewane są dalsze zyski wraz z wiosennym uruchomieniem przez firmę fazy 2.

W całym roku jednostki zlokalizowane w USA zwiększyły sprzedaż o 33 proc., pod przewodnictwem Donny Karan/DKNY, GUESS i Ferragamo, osiągając wzrosty odpowiednio o 205 proc., 23 proc. i 21 proc. Warto zauważyć, że Donna Karan/DKNY dołączyła do portfolio Inter Parfums w lipcu 2022 r., co pomaga wyjaśnić szczególne wyniki rok do roku.

Czytaj także: Inter Parfums osiągnęło wynik sprzedażowy 368 mln dolarów w Q3

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. lipiec 2025 21:27