StoryEditor
Producenci
27.10.2023 14:58

Inter Parfums osiągnęło wynik sprzedażowy 368 mln dolarów w Q3

Inter Parfums Inc. ogłosiło, że w okresie trzech miesięcy zakończonym 30 września 2023 r. sprzedaż netto wzrosła do 368 milionów dolarów, co oznacza wzrost o 31 proc. w porównaniu z 280 milionów dolarów w trzecim kwartale 2022 r. W ujęciu rocznym sprzedaż netto spółki za okres dziewięciu miesięcy zakończony 30 września wzrosła o 27 proc. w porównaniu z rokiem 2022.

Jean Madar, prezes i dyrektor generalny Inter Parfums, przypisuje ten wzrost dobrym warunkom rynkowym w połączeniu ze zwiększonym udziałem w rynku wynikającym z wprowadzenia na rynek nowych produktów, rozszerzenia marki i ciągłej popularności starszych zapachów.

Działalność Inter Parfums w Europie wzrosła w trzecim kwartale o 18 proc., a wszystkie marki firmy osiągnęły wzrost przychodów. Sprzedaż trzech największych marek spółki: Coach, Montblanc i Jimmy Choo wzrosła odpowiednio o 32 proc., 20 proc. i 6 proc. Nowsze premiery, w tym Jimmy Choo Rose Passion, Montblanc Signature Absolue i Explorer Platinum oraz Coach Green i Love w dalszym ciągu osiągały dobre wyniki. Średniozyskowne marki Inter Parfums, takie jak Lanvin, Kate Spade, Rochas, Van Cleef & Arpels i Karl Lagerfeld, również odnotowały wzrost sprzedaży.

W przypadku działalności zlokalizowanej w USA wzrost firmy o 64 proc. w trzecim kwartale wynikał przede wszystkim z doskonałych wyników w Donna Karan/DKNY, GUESS i Ferragamo. Marki te odnotowały odpowiednio wzrost o 230 proc., 59 proc. i 55 proc.

W tym kwartale Inter Parfums wprowadziło na rynek trio zapachów GUESS Originals, kolekcję zapachów włączających płeć, duet Hollister’s Feelin’ Good oraz zainicjowało pierwszą fazę wdrażania dystrybucji Abercrombie & Fitch Fierce. Firma rozpoczęła od wstępnej dystrybucji tego zapachu na wybranych rynkach i spodziewa się, że większość dystrybucji w fazie 1 zostanie wdrożona w czwartym kwartale. Inter Parfums wprowadziło także swoje pierwsze rozszerzenie oferty marki dla DKNY, Be Delicious Orchard St., które od chwili swojej premiery w sierpniu radzi sobie wyjątkowo dobrze. Zgodnie z wcześniejszymi oczekiwaniami duet domów mody Donna Karan/DKNY jest obecnie drugą co do wielkości marką w ramach swojej działalności w USA.

Czytaj także: Segmenty mody i urody Maison Rochas skonsolidowane pod szyldem Inter Parfums

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. listopad 2025 13:32