StoryEditor
Producenci
18.05.2023 00:00

Iwona Wójcik, Handy lab.: Sięgamy po składniki znane z zabiegów kosmetycznych do twarzy

Iwona Wójcik, twórczyni i prezes marki handy.lab / fot. materiały prasowe
Marka handy lab., znana do tej pory z odżywczych i regeneracyjnych masek do dłoni, przygotowuje się do wprowadzenia kolejnych produktów do portfolio i wchodzi do kolejnych kanałów dystrybucyjnych.

Marka handy.lab pojawiła się na rynku zaledwie rok temu i tylko z dwoma produktami – maskami na dłonie zamkniętymi w rękawicach smartphone friendly. Mimo tak wąskiego porfolio marce udało się szybko wejść do szerokiej dystrybucji, m.in. do sieci Rossmann, Super-Pharm, Drogerii Dr. Max i perfumerii Douglas, a także wprowadzić produkty na pierwszy eksportowy rynek – do Rumunii.

Iwona Wójcik, twórczyni marki, uważa, że to efekt dobrze przemyślanej strategii, wiary w jakość produktów i determinacji w przekonywaniu do holistycznej pielęgnacji. Maski do dłoni sprzedawane są w zestawach-kuracjach, których dopełnieniem jest sojowa świeca o zapachu patchuli i białej herbaty. Ciekawe jest też to, że maski zawierają składniki aktywne kojarzone z produktami pielęgnacyjnymi do twarzy, szyi, dekoltu –  jak retinol, kwas hialuronowy, witaminy C, A, E i inne. – Kiedy te wszystkie czynniki zadziałały – spójna historia, dobra jakoś, zaufanie kupców w handlu – również konsumenci nas przetestowali. Pozytywnie. Wiele osób przenosi też rytuały pielęgnacyjne do domu. Chcemy się rozwijać i tworzyć nowe produkty – mówi.

Lada moment zrealizują się plany twórczyni marki i na rynek wejdą nowe produkty handy.lab. W ciągu miesiąca ma się pojawić krem do rąk z hialuronem i z filtrem SPF 30.  – Jest to innowacyjne w kategorii pielęgnacji dłoni, SPF są powszechne w produktach do pielęgnacji twarzy i ciała, w kategorii pielęgnacji dłoni – długo by szukać. Natomiast my chcemy budować świadomość, że ta zaawansowana pielęgnacja dłoni jest potrzebna. Są one naszą wizytówką, a najczęściej są uszkadzane mechanicznie w wyniku różnych czynności, które nimi wykonujemy – mówi Iwona Wójcik.

Do końca roku mają się pojawić kolejne nowości pielęgnacyjne – mydło do rąk, peeling oraz biała herbata dopełniająca rytuału spa. To wszystko w linii White Moon.

Dodatkowo rytuał handy lab., który do tej pory dostępny był w sprzedaży wyłącznie jako zabieg Home Spa wszedł do profesjonalnej oferty salonu  Clarins Beauty SPA w Warszawie

– Wspólnie z właścicielką salonu Dominiką Cyronek, postanowiłyśmy połączyć siły i wprowadzić zabieg na dłonie, który idealnie uzupełnia ofertę Clarins Beauty SPA, a którego do tej pory jeszcze w ofercie nie było. Obie wiemy jak ważna i potrzebna jest pielęgnacja rąk, o której najczęściej zapominamy a to dłonie są wizytówką każdego z nas – podkreśliła Iwona Wójcik podczas spotkania z dziennikarzami w salonie Clarins. 

Iwona Wójcik, założycielka i prezes marki handy lab. i Dominika Cyronek, właścicielka salonu Clarens Beauty SPA

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 11:23
Aflofarm ponownie liderem Rankingu Firm Rodzinnych „Forbesa” w województwie łódzkim
Nagrodę podczas gali Forum Firm Rodzinnych „Forbesa” w Łodzi odebrał Kacper Furman, wnuk Andrzeja Furmana — twórcy firmy.Aflofarm

Aflofarm Farmacja Polska po raz kolejny zdobył pierwsze miejsce w Rankingu Firm Rodzinnych „Forbesa” w kategorii przedsiębiorstw z przychodami przekraczającymi 100 mln zł w województwie łódzkim. Wyróżnienie to stanowi podsumowanie ponad 35 lat działalności na rzecz farmacji, profilaktyki oraz ochrony zdrowia i życia Polaków.

Firma, założona w Pabianicach przez Andrzeja Furmana, po raz pierwszy zdobyła pierwsze miejsce w tym rankingu sześć lat temu. Obecnie Aflofarm jest prowadzony przez jego synów: Jacka, Wojciecha i Tomasza, kontynuując rozwój organizacji zarówno na rynku krajowym, jak i na ponad 30 zagranicznych rynkach. Przedsiębiorstwo zatrudnia około 1500 osób, co czyni je jednym z największych pracodawców w regionie łódzkim.

W imieniu zarządu nagrodę odebrał Kacper Furman, wnuk założyciela, podkreślając, że Aflofarm wkracza w etap aktywnego udziału trzeciego pokolenia w zarządzaniu firmą. Jak zaznaczył, dorastał wraz z firmą i obserwował jej rozwój, a dziś z entuzjazmem patrzy na możliwości dalszego wzmacniania pozycji przedsiębiorstwa w kolejnych dekadach. To symboliczny moment dla rodzinnego biznesu, który opiera się na ciągłości i międzypokoleniowej współpracy.

W swojej wypowiedzi prezes zarządu Jacek Furman zwrócił uwagę na znaczenie rodzinnego charakteru przedsiębiorstwa. Podkreślił, że Aflofarm to nie tylko biznes, ale środowisko pracy, w którym część zespołu jest związana z firmą od dekad. Zatrudnione są tu całe rodziny, a wielu pracowników zaczynało w Aflofarmie swoją karierę — co wzmacnia kulturę organizacyjną opartą na lojalności, stabilności i wzajemnym szacunku.

Aflofarm angażuje się również w działania społeczne realizowane poprzez Fundację Aflofarm oraz fundację My Kochamy Pabianice. Inicjatywy te obejmują promocję zdrowia, edukację prozdrowotną oraz projekty podnoszące jakość życia mieszkańców Pabianic i okolic. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. listopad 2025 16:09