StoryEditor
Producenci
27.05.2019 00:00

Jak budować relacje marki z przedstawicielami mediów?

Wielu przedsiębiorców marzy o tym, aby ich marka stała się szeroko rozpoznawalna i obecna w mediach. Jeśli jesteś jednym z nich, zanim podejmiesz się współpracy z dziennikarzami, zadaj sobie kilka pytań. Warto sprawdzić czy na pewno jesteś przygotowany na samodzielne budowanie relacji z przedstawicielami mediów.

1. Co chcę przekazać?

Może już masz upatrzony tytuł prasowy, w którym widzisz swój produkt lub własne nazwisko. Zanim jednak wyślesz pierwszego maila do dziennikarza, pamiętaj, że Twoim celem nie jest pojawienie się w danej gazecie, tylko trafienie do odpowiedniej grupy docelowej. Dokonaj analizy swoich klientów i zastanów się, jak możesz do nich dotrzeć, zbudować swoją wiarygodność i zwiększyć ich zaufanie.

Czy wiesz, co czytają lub oglądają? Jakie informacje są dla nich interesujące i wartościowe? Czy potrzebują materiałów rozrywkowych czy eksperckich?

Pamiętaj również, że zadaniem dziennikarzy nie jest opisywanie, jak fantastyczna jest Twoja firma czy Twój produkt. Dziennikarz szuka tematu, z którego może zrobić materiał. Przemyśl, jakie tematy możesz zaproponować ze swoim udziałem.

2. Czy znam i rozumiem specyfikę pracy dziennikarzy?

Nie wystarczy, że przygotujesz bazę mediów i wyślesz informację prasową na temat swojej firmy. Warto lepiej poznać dziennikarzy, którzy pracują w wybranej przez Ciebie redakcji. Czy wiesz, na jakie tematy lubią pisać? Jak wyglądają opracowane przez nich artykuły: czy są ramki z ciekawostkami, ramki z produktami? Czy korzystają z wiedzy eksperta? Czy lubią reportaże, poradniki czy wywiady? Kolejna rzecz, czy wiesz, jak wygląda praca dziennikarza w miesięczniku, tygodniku, dzienniku, portalu internetowym, radiu czy telewizji? Jakie materiały będą pomocne dla każdego z nich? Co warto wcześniej przygotować?

3. Czy lubię budować relacje z ludźmi?

Dobra relacja z dziennikarzami nie buduje się sama czy poprzez wysyłanie notek prasowych. Przede wszystkim potrzebuje czasu, zaangażowania, wzajemnego zaufania, na które sobie trzeba zapracować. Jak? Poprzez rzetelność, rozumienie potrzeb drugiej strony, dostarczanie wartościowych materiałów i bycia w tzw. gotowości.

4. Czy mam czas na dodatkową aktywność?

Budowanie długotrwałych relacji to nie tylko dobre chęci, ale przede wszystkim czas, który trzeba na to poświęcić. Czy jesteś na tyle dyspozycyjny, aby w każdej chwili dostarczyć dziennikarzowi odpowiedzi na jego pytanie, spotkać się na wywiad, przeprowadzić dłuższą rozmowę telefoniczną czy szybko dostarczyć niezbędne do artykułu materiały. Pamiętaj, że zazwyczaj dziennikarz potrzebuje materiałów na już i jeśli Ty mu nie dostarczysz, to zrobi to ktoś inny.  

5. Czy zamierzam prowadzić uczciwą komunikację?

Budowanie relacji z mediami opiera się na zaufaniu i rzetelności. Jeśli nie znasz odpowiedzi na pytanie dziennikarza, nie podawaj nieprawdziwych informacji. Powiedz, że musisz to sprawdzić, doczytać. Nie naciągaj faktów na swoją korzyść, nie kłam i nie wyolbrzymiaj. Mów prawdę, słuchaj drugiej strony i nie nadwerężaj zaufania.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
13.11.2025 15:28
Revlon i Champion łączą siły w segmencie perfum. Debiut pierwszej kolekcji w 2027 roku
Szyld Champion wiszący na boku budynku w Wicker Park w Chicago.ADXco/Shutterstock

Revlon Consumer Products LLC ogłosił globalną umowę licencyjną na perfumy z Champion, marką sportową należącą do Authentic Brands Group (ABG). Współpraca poszerza portfolio zapachowe Revlon i zakłada wprowadzenie na rynek pierwszej w historii marki Champion kolekcji perfum w 2027 roku. Champion, którego produkty dostępne są już w 150 krajach, wnosi do projektu rozpoznawalność oraz silne dziedzictwo amerykańskiego athleisure.

CEO Revlon, Michelle Peluso, podkreśliła, że współpraca z Champion wpisuje się w strategię kierowaną do młodszych pokoleń konsumentów. Marka Revlon, obecna w ponad 100 krajach i posiadająca szerokie portfolio – od kolorówki po perfumy i pielęgnację – postrzega zapachy Champion jako kolejny etap w procesie odświeżania oferty i wzmacniania pozycji rynkowej. Peluso wskazała, że energia i kulturowe znaczenie Champion stanowią istotną wartość dodaną dla jej firmy.

Planowana linia zapachowa Champion ma obejmować propozycje dla kobiet i mężczyzn, inspirowane estetyką marki i jej hasłami: odwaga, pewność siebie i autentyczność. Jarrod Weber, Global President Sports & Lifestyle w Authentic Brands Group, zaznaczył, że ABG – którego marki generują łącznie ok. 32 mld dolarów rocznie i obejmują ponad 50 globalnych brandów – widzi w perfumach naturalny kierunek rozwoju Champion. Revlon określił jako „sprawdzonego i długoterminowego partnera”, zdolnego do stworzenia zapachu o globalnym potencjale.

Ogłoszenie współpracy zbiega się z odrodzeniem zarówno Revlon, jak i Champion. Marka sportowa notuje wzrost popularności dzięki trendowi nostalgii, współpracom i rozbudowie sieci sklepów, obejmującej 13 tys. punktów stacjonarnych oraz 400 tys. punktów sprzedaży w różnych kanałach. Revlon z kolei wzmacnia segment perfum – niedawno z sukcesem wprowadził na rynek zapach Just Moi marki Juicy Couture, co według firmy ponownie zwiększyło zainteresowanie jej portfolio.

Partnerstwo podkreśla strategiczne ambicje Revlon związane z budową ofert zapachowych osadzonych w kulturze i stylu życia. Firma, założona w 1932 roku i działająca dziś w niemal wszystkich kanałach dystrybucji, konsekwentnie inwestuje w rozwój marek ikonicznych, takich jak Elizabeth Arden, CND, Christina Aguilera czy John Varvatos. Nowa umowa z Champion ma umocnić pozycję Revlon w segmencie zapachów skierowanych do nowej generacji konsumentów.

Kolekcja perfum Champion zostanie udostępniona globalnie w 2027 roku. Szczegóły dotyczące składu, wariantów zapachowych oraz rynków debiutu mają zostać ujawnione w nadchodzących miesiącach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
13.11.2025 10:50
Katarzyna Paciorkowska i Jarosław Brzozowski dołączają do zespołu Floslek
Stanowisko marketing managera w firmie Floslek obejmuje Katarzyna Paciorkowska, od ponad 15 lat związana z branżą beautymat.pras.

Floslek, polska marka dermokosmetyczna z ponad 30-letnim doświadczeniem, wchodzi w nowy etap rozwoju. Do zespołu dołączyły dwie osoby, które wzmocnią działania w obszarze sprzedaży i marketingu. Są to Jarosław Brzozowski - nowy dyrektor sprzedaży w firmie, a także Katarzyna Paciorkowska, obejmująca stanowisko marketing managera.

Wzmocnienie kompetencji w sprzedaży

Jarosław Brzozowski, nowy dyrektor sprzedaży Floslek, będzie odpowiadał za rozwój sprzedaży w Polsce oraz współpracę z kluczowymi partnerami handlowymi.

Wspólnie z zespołem chcemy budować jeszcze bliższe relacje z partnerami handlowymi i konsekwentnie rozwijać potencjał marki Floslek w nowoczesnych kanałach sprzedaży – podkreśla Jarosław Brzozowski. Jest on od ponad 20 lat związany z branżą kosmetyczną i farmaceutyczną, odpowiadał za sprzedaż i strategię rozwoju wielu polskich marek, m.in. Soraya, Dermika, Salvequick, Bio-Oil, Natura Siberica, Organic Shop, Janda czy Rosa Impex.

image
Jarosław Brzozowski - nowy dyrektor sprzedaży Floslek
mat.pras.

W Spółce Floslek odpowiada za przygotowanie i wdrożenie nowej strategii sprzedażowej i cenowej w poszczególnych kanałach dystrybucji – w pełnej synergii z nowoczesnym wymiarem marketingowym produktów.

Nowoczesny marketing z emocją

Stanowisko marketing managera zajmie Katarzyna Paciorkowska, od ponad 15 lat związana z branżą beauty. Ma ona na swoim koncie ma liczne sukcesy w kreacji, wdrożeniach i rozwoju marek z segmentów: makijaż, pielęgnacja skóry i włosów oraz perfumeria. Odpowiadała za strategie marketingowe i komunikację 360° w firmach Verona Products Professional oraz Tenex. Jest też twórczynią start up’u Yolyn, zrealizowanego kompleksowo od pomysłu do odsprzedaży.

WSspółce Floslek zajmie się strategią komunikacji, trade marketingiem oraz wdrażaniem nowoczesnych i angażujących działań wspierających sprzedaż i wizerunek brandów w duchu new Floslek – marki nowoczesnej, otwartej i bliskiej konsumentom.

Chcemy, by Floslek był postrzegany nie tylko jako ekspert w dziedzinie dermokosmetyków, ale również jako brand nowoczesny, inspirujący i autentyczny. Naszym celem jest połączenie naukowej rzetelności z emocjonalnym, angażującym językiem komunikacji. To dla nas moment nowego otwarcia – mówi Katarzyna Paciorkowska.

Floslek z nową energią

Wzmocnienie działów sprzedaży i marketingu to element szerszej transformacji, jaką przechodzi Spółka Floslek. Firma stawia na nowoczesną komunikację, digitalowe formaty, współpracę z influencerami oraz rozbudowę oferty produktowej dopasowanej do współczesnych potrzeb konsumentów.

Floslek to marka z silnym DNA i ogromnym zaufaniem klientów. Teraz czas na jej nowy rozdział, łączący doświadczenie z nową energią i świeżym spojrzeniem – podsumowuje Katarzyna Furmanek, Prezes Zarządu Floslek Sp. z o.o.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. listopad 2025 16:02