StoryEditor
Producenci
20.01.2021 00:00

Jak pozyskać dotację na założenie sklepu internetowego w 2021 r.?

Jesteś zainteresowany prowadzeniem własnego sklepu internetowego? Masz pomysł na biznes i dokładny plan, ale poszukujesz dofinansowania, które ułatwi ci start i pozwoli rozwijać własną działalność? Dowiedz się, gdzie możesz pozyskać bezzwrotne środki finansowe na e-sklep.

Dotacja na sklep internetowy z urzędu pracy

Jeśli zastanawiasz się, jak założyć sklep internetowy przy udziale bezzwrotnego dofinansowania, zainteresuj się możliwością pozyskania środków z urzędu pracy. Jest to jeden z łatwiejszych sposobów na zdobycie finansowego wsparcia, jednak obwarowany szeregiem warunków, które musisz spełnić, żeby twój wniosek został rozpatrzony pozytywnie.

Urzędy pracy zobowiązane są do wspierania przedsiębiorczości na obszarze ich działania, a e-sklep z założenia nie spełnia tego warunku. Dlatego musisz mieć świadomość, że przedmiotem dofinansowania będzie twoja działalność oparta na sklepie stacjonarnym. Sprzedaż w internecie może być jednak jego rozwinięciem, sposobem na znalezienie większej liczby odbiorców twoich usług.

Wniosek o dofinansowanie musi zawierać wszystkie określone regulaminem urzędu pracy załączniki m.in. formularz o pomocy de minimis, świadectwa i dyplomy oraz certyfikaty ukończonych szkoleń, dokument potwierdzający prawo do dysponowania lokalem.

Maksymalna wysokość dotacji stanowi równowartość 6 średnich pensji krajowych, jednak wewnętrzne regulaminy poszczególnych UP mogą wyznaczyć ją na niższym poziomie. Różnice dotyczą nie tylko faktycznej kwoty dofinansowania, ale również punktacji za poszczególne składniki wniosku. Na przykład za wkład własny, który choć nie jest wymagany, może mieć wpływ na ostateczne rozstrzygnięcie o przyznaniu dofinansowania. Na szczęście wkład własny to nie tylko pieniądze, ale również laptop, drukarka, meble, które wykorzystasz w sklepie, czy lokal (np. udostępniony przez rodzinę za darmo).

Pieniędzy pozyskanych z urzędu pracy nie można przeznaczyć na dowolny cel związany z prowadzeniem działalności. Nie można za nie kupić np. środka transportu czy kasy fiskalnej, można natomiast nabyć towar do dalszej odsprzedaży, oprogramowanie, narzędzia (wagę, aparat fotograficzny) czy meble.

Kto może ubiegać się o dofinansowanie z urzędu pracy?

Żeby ubiegać się o dofinansowanie z urzędu pracy, nie tylko twoja przyszła działalność, ale również ty sam musisz spełnić pewne warunki. Złóż wniosek jeśli:
·        posiadasz status osoby bezrobotnej,
·     nie odmówiłeś bez uzasadnienia przyjęcia pracy, stażu czy kursu zawodowego w ciągu 12 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku,
·       nie jesteś studentem studiów dziennych (możesz być studentem studiów zaocznych),
·       nie prowadziłeś działalności gospodarczej w ciągu 12 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku,
·      nie popełniłeś przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu,
·     nie korzystałeś z dofinansowania w przeszłości ani nie złożyłeś obecnie wniosku w innym urzędzie pracy.

Dofinansowanie pozyskane z Funduszy Europejskich

Innym sposobem na uzyskanie bezzwrotnych środków finansowych, które będziesz mógł przeznaczyć na założenie sklepu internetowego, są dotacje z Funduszy Europejskich. Warto zainteresować się dostępnymi programami, ponieważ kwoty przeznaczone na finansowanie działalności e-commerce mogą być naprawdę duże, nawet rzędu kilkuset tysięcy złotych.


Dostępność programów dofinansowania jest zmienna. Można znaleźć je samodzielnie, korzystając z Wyszukiwarki Dotacji (https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/wyszukiwarka), warto jednak skontaktować się z konsultantem PIFE (Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich), który po zapoznaniu się z sytuacją przedsiębiorcy, doradzi odpowiedni program.


Programy pomocowe w ramach Funduszy Europejskich dzielą się na ogólnopolskie oraz regionalne. Zgodnie z koncepcją przyjętą przez Unię Europejską, lata 2021–2027 to przede wszystkim wspieranie innowacyjności, dlatego największą szansę na uzyskanie pomocy masz, jeśli twój sklep internetowy będzie w jakiś sposób nowatorski (wprowadzisz nietypową usługę czy innowacyjny produkt).

Jeśli jednak myślisz o tym jak otworzyć sklep internetowy oferujący standardowe produkty, na które znajdziesz nabywców, to oczywiście powinieneś zgłosić się do firmy takiej jak home.pl, która oferuje usługi związane z budowaniem sklepów internetowych i związanych z tym szeregu usług. Jeżeli twój biznes pomysłem nie będzie wyróżniał się na tle usług już dostępnych, nie przekreśla to twoich szans na pozyskanie dofinansowania, szczególnie w obszarach Programu Wiedza Edukacja Rozwój (jeśli masz mniej niż 30 lat) oraz w Regionalnych Programach Operacyjnych (jeśli masz więcej niż 30 lat).

Jak złożyć wniosek o dofinansowanie z Funduszy Europejskich

Kiedy zdecydujesz się na udział w programie, który spełnia twoje oczekiwania i jednocześnie gwarantuje rozpatrzenie złożonego przez ciebie wniosku z uwagi na wypełnienie warunków uczestnictwa przez ciebie, czas na złożenie wniosku.

Niestety, jest to dość skomplikowany pod względem formalnym proces, dlatego warto skorzystać z usług profesjonalnych doradców, którzy nie tylko napiszą wniosek w twoim imieniu i załączą wszystkie wymagane dokumenty, tak, żeby był kompletny, ale również będą monitorować realizację umowy i jej rozliczenie zgodne z założeniami wybranego programu.


Niektóre programy w ramach Funduszy Europejskich prowadzą nabór ciągły, inne mają ściśle wyznaczone terminy składania wniosków, określone w harmonogramie naboru (https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/skorzystaj/harmonogramy-naborow-wnioskow/).
 
materiał partnera
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.11.2025 12:27
Henkel poprawia rentowność mimo słabej dynamiki sprzedaży
Henkel ucierpiał z okazji słabych nastrojów wśród konsumentów.HJBC

W trzecim kwartale 2025 roku Henkel odnotował jedynie niewielki wzrost sprzedaży, głównie z powodu słabego nastroju konsumenckiego w wybranych regionach. Z danych przedstawionych przez firmę wynika, że w okresie od lipca do września koncern osiągnął organiczny wzrost przychodów na poziomie 1,4 proc., co przełożyło się na 5,1 mld euro sprzedaży. Jednocześnie, jak podkreślił prezes Carsten Knobel, liczne działania restrukturyzacyjne i programy oszczędnościowe pozwoliły firmie znacząco poprawić rentowność.

Wynikom kwartalnym sprzyjała przede wszystkim stabilna polityka cenowa oraz wzrost wolumenów sprzedaży. Szczególnie dobrze wypadła kluczowa dla koncernu dywizja Adhesive Technologies, odpowiadająca m.in. za kleje przemysłowe i specjalistyczne rozwiązania technologiczne. Knobel zwrócił uwagę, że regionem o najwyraźniejszej pozytywnej dynamice była Ameryka Północna, gdzie oba segmenty działalności osiągnęły wzrost przychodów. Jednocześnie Europa i Ameryka Łacińska odnotowały spadki organicznej sprzedaży.

Kierownictwo firmy podkreśla, że mimo trudnego otoczenia makroekonomicznego Henkel pozostaje na właściwej ścieżce rozwoju. W ostatnich kwartałach koncern przeprowadził gruntowną reorganizację, usprawniając strukturę, poprawiając efektywność operacyjną i optymalizując łańcuchy dostaw. Według Knobela firma jest „na dobrej drodze” do osiągnięcia pełnych oszczędności kosztowych sięgających co najmniej 525 mln euro do końca bieżącego roku.

Zarząd podtrzymał prognozę roczną dla 2025 r., choć nadal zwraca uwagę na utrzymującą się wysoką niepewność na globalnych rynkach. Firma oczekuje, że zarówno marża operacyjna, jak i skorygowany zysk na akcję uprzywilejowaną (przy stałych kursach walut) pozostaną w przedziale wcześniej zapowiadanym inwestorom. Knobel zaznaczył jednak, że przy braku poprawy otoczenia gospodarczego organiczny wzrost sprzedaży może znaleźć się na dolnym poziomie prognozowanego zakresu 1–2 proc. Jednocześnie zapewnił, że „czwarty kwartał będzie lepszy niż trzeci”.

W podsumowaniu pierwszych dziewięciu miesięcy roku Henkel wypracował 15,549 mld euro przychodów, co oznacza spadek o 4,6 proc. rok do roku. Organicznie firma osiągnęła niewielki wzrost na poziomie 0,4 proc., ale nominalnie obie główne dywizje zanotowały spadki. Segment Adhesive Technologies zmniejszył sprzedaż o 1,8 proc. do 8,124 mld euro, choć organicznie wzrósł o 1,6 proc. Z kolei Consumer Brands, obejmujący m.in. takie marki jak Persil czy Schwarzkopf, spadł nominalnie o 7,7 proc. do 7,308 mld euro, a organicznie o 1 proc., co odzwierciedla presję kosztową oraz słabszy popyt w kluczowych dla firmy regionach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.11.2025 09:29
Dr. Miele Cosmed Group spowalnia, ale rośnie za granicą
Dr. Miele Cosmed Group

Skonsolidowane przychody Grupy Kapitałowej Dr. Miele Cosmed Group za dziewięć miesięcy 2025 roku wzrosły o 3 proc. rok do roku, jednak tempo to pozostaje poniżej wcześniejszych prognoz spółki. Zarząd zwraca uwagę, że obserwowane już w poprzednim kwartale spowolnienie dynamiki przychodów utrzymuje się, szczególnie na rynku polskim. Krajowy rynek, definiowany jako wysoce konkurencyjny i pozostający w nierównowadze z powodu nadpodaży produktów przy jedynie częściowym odbudowaniu popytu konsumpcyjnego, nie generuje oczekiwanych rezultatów.

W efekcie skonsolidowana EBITDA za okres 9M’25 wyniosła 36,3 milionów złotych, wobec 48,0 milionów złotych rok wcześniej, co oznacza spadek o 11,7 milionów złotych r/r. Jak podkreśla spółka, na wynik wpływ miały przede wszystkim: niższa niż zakładana sprzedaż w Polsce, wzrost cen surowców oraz rosnące koszty operacyjne, w tym wynagrodzeń. Prezeska Magdalena Miele przyznaje, że choć wynik jest „wciąż dobry”, to pozostaje znacząco poniżej oczekiwań, a sytuacja odzwierciedla realia rynku, gdzie widoczny jest spadek średniej wartości koszyka zakupowego oraz strukturalne zmiany na korzyść największych detalistów, szczególnie dyskontów.

Grupa kontynuuje jednak inwestycje ukierunkowane na poprawę długoterminowej rentowności. W ostatnim czasie przeznaczono 17 milionów złotych na rozbudowę mocy produkcyjnych, automatyzację oraz powiększenie zaplecza magazynowego. Aż 73 proc. tej kwoty ulokowano w Niemczech, w zakładzie w Stadtilm, który obsługuje rosnące rynki Europy Zachodniej. Inwestycje te mają przełożyć się na zwiększenie efektywności kosztowej i przyspieszenie ekspansji na rynkach zagranicznych.

W segmencie marek własnych spółka skupia się na rozwoju kluczowych brandów – Bobini, Kret, Apart i Sofin. Silnie wspierana jest ekspansja międzynarodowa, zwłaszcza na rynku niemieckim oraz na wybranych rynkach azjatyckich, gdzie Grupa upatruje potencjał skokowego wzrostu sprzedaży. Rosnąca sprzedaż na rynku niemieckim oraz w eksporcie już teraz równoważy słabsze wyniki na rynku krajowym, kompensując presję na polskim segmencie.

Równolegle Global Cosmed S.A., spółka z Grupy, intensywnie rozwija segment private label. Jej wyroby trafiają do niemal wszystkich najważniejszych sieci handlowych w Polsce i regionie, w tym do Lidla i Rossmanna. Potencjał dalszego wzrostu napędza również niemiecki zakład w Stadtilm, przejęty w 2014 r., który realizuje zamówienia dla czołowych sieci handlowych w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Segment private label, dzięki silnemu zapleczu produkcyjnemu i relacjom z partnerami handlowymi, stanowi ważny filar strategii międzynarodowej ekspansji Grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. listopad 2025 08:11