StoryEditor
Producenci
20.01.2021 00:00

Jak pozyskać dotację na założenie sklepu internetowego w 2021 r.?

Jesteś zainteresowany prowadzeniem własnego sklepu internetowego? Masz pomysł na biznes i dokładny plan, ale poszukujesz dofinansowania, które ułatwi ci start i pozwoli rozwijać własną działalność? Dowiedz się, gdzie możesz pozyskać bezzwrotne środki finansowe na e-sklep.

Dotacja na sklep internetowy z urzędu pracy

Jeśli zastanawiasz się, jak założyć sklep internetowy przy udziale bezzwrotnego dofinansowania, zainteresuj się możliwością pozyskania środków z urzędu pracy. Jest to jeden z łatwiejszych sposobów na zdobycie finansowego wsparcia, jednak obwarowany szeregiem warunków, które musisz spełnić, żeby twój wniosek został rozpatrzony pozytywnie.

Urzędy pracy zobowiązane są do wspierania przedsiębiorczości na obszarze ich działania, a e-sklep z założenia nie spełnia tego warunku. Dlatego musisz mieć świadomość, że przedmiotem dofinansowania będzie twoja działalność oparta na sklepie stacjonarnym. Sprzedaż w internecie może być jednak jego rozwinięciem, sposobem na znalezienie większej liczby odbiorców twoich usług.

Wniosek o dofinansowanie musi zawierać wszystkie określone regulaminem urzędu pracy załączniki m.in. formularz o pomocy de minimis, świadectwa i dyplomy oraz certyfikaty ukończonych szkoleń, dokument potwierdzający prawo do dysponowania lokalem.

Maksymalna wysokość dotacji stanowi równowartość 6 średnich pensji krajowych, jednak wewnętrzne regulaminy poszczególnych UP mogą wyznaczyć ją na niższym poziomie. Różnice dotyczą nie tylko faktycznej kwoty dofinansowania, ale również punktacji za poszczególne składniki wniosku. Na przykład za wkład własny, który choć nie jest wymagany, może mieć wpływ na ostateczne rozstrzygnięcie o przyznaniu dofinansowania. Na szczęście wkład własny to nie tylko pieniądze, ale również laptop, drukarka, meble, które wykorzystasz w sklepie, czy lokal (np. udostępniony przez rodzinę za darmo).

Pieniędzy pozyskanych z urzędu pracy nie można przeznaczyć na dowolny cel związany z prowadzeniem działalności. Nie można za nie kupić np. środka transportu czy kasy fiskalnej, można natomiast nabyć towar do dalszej odsprzedaży, oprogramowanie, narzędzia (wagę, aparat fotograficzny) czy meble.

Kto może ubiegać się o dofinansowanie z urzędu pracy?

Żeby ubiegać się o dofinansowanie z urzędu pracy, nie tylko twoja przyszła działalność, ale również ty sam musisz spełnić pewne warunki. Złóż wniosek jeśli:
·        posiadasz status osoby bezrobotnej,
·     nie odmówiłeś bez uzasadnienia przyjęcia pracy, stażu czy kursu zawodowego w ciągu 12 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku,
·       nie jesteś studentem studiów dziennych (możesz być studentem studiów zaocznych),
·       nie prowadziłeś działalności gospodarczej w ciągu 12 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku,
·      nie popełniłeś przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu,
·     nie korzystałeś z dofinansowania w przeszłości ani nie złożyłeś obecnie wniosku w innym urzędzie pracy.

Dofinansowanie pozyskane z Funduszy Europejskich

Innym sposobem na uzyskanie bezzwrotnych środków finansowych, które będziesz mógł przeznaczyć na założenie sklepu internetowego, są dotacje z Funduszy Europejskich. Warto zainteresować się dostępnymi programami, ponieważ kwoty przeznaczone na finansowanie działalności e-commerce mogą być naprawdę duże, nawet rzędu kilkuset tysięcy złotych.


Dostępność programów dofinansowania jest zmienna. Można znaleźć je samodzielnie, korzystając z Wyszukiwarki Dotacji (https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/wyszukiwarka), warto jednak skontaktować się z konsultantem PIFE (Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich), który po zapoznaniu się z sytuacją przedsiębiorcy, doradzi odpowiedni program.


Programy pomocowe w ramach Funduszy Europejskich dzielą się na ogólnopolskie oraz regionalne. Zgodnie z koncepcją przyjętą przez Unię Europejską, lata 2021–2027 to przede wszystkim wspieranie innowacyjności, dlatego największą szansę na uzyskanie pomocy masz, jeśli twój sklep internetowy będzie w jakiś sposób nowatorski (wprowadzisz nietypową usługę czy innowacyjny produkt).

Jeśli jednak myślisz o tym jak otworzyć sklep internetowy oferujący standardowe produkty, na które znajdziesz nabywców, to oczywiście powinieneś zgłosić się do firmy takiej jak home.pl, która oferuje usługi związane z budowaniem sklepów internetowych i związanych z tym szeregu usług. Jeżeli twój biznes pomysłem nie będzie wyróżniał się na tle usług już dostępnych, nie przekreśla to twoich szans na pozyskanie dofinansowania, szczególnie w obszarach Programu Wiedza Edukacja Rozwój (jeśli masz mniej niż 30 lat) oraz w Regionalnych Programach Operacyjnych (jeśli masz więcej niż 30 lat).

Jak złożyć wniosek o dofinansowanie z Funduszy Europejskich

Kiedy zdecydujesz się na udział w programie, który spełnia twoje oczekiwania i jednocześnie gwarantuje rozpatrzenie złożonego przez ciebie wniosku z uwagi na wypełnienie warunków uczestnictwa przez ciebie, czas na złożenie wniosku.

Niestety, jest to dość skomplikowany pod względem formalnym proces, dlatego warto skorzystać z usług profesjonalnych doradców, którzy nie tylko napiszą wniosek w twoim imieniu i załączą wszystkie wymagane dokumenty, tak, żeby był kompletny, ale również będą monitorować realizację umowy i jej rozliczenie zgodne z założeniami wybranego programu.


Niektóre programy w ramach Funduszy Europejskich prowadzą nabór ciągły, inne mają ściśle wyznaczone terminy składania wniosków, określone w harmonogramie naboru (https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/skorzystaj/harmonogramy-naborow-wnioskow/).
 
materiał partnera
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Unilever: nasz nowy magazyn w Poznaniu wytrzyma sztorm
Unilever mat.pras.

Unilever wprowadza zaawansowaną automatyzację i optymalizację procesów logistycznych w swojej fabryce w Poznaniu. W ramach inwestycji o wartości blisko 100 mln złotych powstanie w pełni zautomatyzowany magazyn wysokiego składowania oraz nowoczesna hala wysyłek. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2027 rok.

Unilever realizuje kompleksową transformację logistyczną w fabryce w Poznaniu – jednym z kluczowych zakładów produkcyjnych firmy w Europie. Inwestycja o wartości blisko 100 mln złotych obejmuje budowę w pełni zautomatyzowanego magazynu wysokiego składowania o pojemności 9,6 tys. palet oraz nowej hali wysyłek, która stanie się punktem załadunkowo-rozładunkowym.

Magazyn jak wieżowiec

Prace przygotowawcze są już zakończone, główna faza budowy rusza z początkiem grudnia, a zakończenie robót budowlanych przewidziane jest na koniec 2026 roku – z pełnym uruchomieniem i integracją systemów w połowie 2027 roku. W ramach projektu przebudowie ulegnie ponad 25 proc terenu fabryki, co umożliwi stworzenie nowego układu logistycznego i infrastrukturalnego dopasowanego do przyszłych potrzeb operacyjnych.

Magazyn wysokiego składowania o wysokości 36 metrów – tyle, co dziesięciopiętrowy wieżowiec – zostanie wyposażony w zaawansowane systemy automatycznego przechowywania i pobierania towarów. W magazynie zostaną zainstalowane trzy samojezdne w pełni autonomiczne windy o wysokości 34 metrów, obsługujące regały magazynowe. Cała konstrukcja została zaprojektowana tak, aby wytrzymać prędkość wiatru ponad 140 km/h, więcej niż 12-stopniowy huragan w skali Beauforta.

Ta inwestycja to dla naszej fabryki znaczące i angażujące przedsięwzięcie, które stanowi ważny krok w dalszym rozwoju zakładu. Tworzymy inteligentny, zintegrowany ekosystem logistyczny dla całej fabryki. Dzięki połączeniu automatyzacji i harmonizacji procesów podniesiemy naszą efektywność i elastyczność operacyjną. To krok, który zwiększy stabilność naszego łańcucha dostaw i pozwoli nam jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby partnerów biznesowych – komentuje Przemysław Fejfer, dyrektor fabryki w Poznaniu, Unilever.

Nowa hala wysyłek – centrum transportowe fabryki

Nowa hala wysyłek, wyposażona w dziewięć wielofunkcyjnych doków, zwiększy efektywność obsługi transportów oraz umożliwi sprawną organizację i koordynację ruchu ciężarówek w jednym miejscu. Inwestycja przyczyni się do optymalizacji procesów logistycznych i stworzy możliwości dalszej automatyzacji operacji.

image

Joanna Orzechowska, Unilever: Dobra rolka na TikToku potrafi wyczyścić półki z towaru [FBK 2025]

Unilever jest jednym z wiodących, światowych dostawców produktów Beauty & Wellbeing, Personal Care, Home Care, Foods i Ice Cream, który prowadzi sprzedaż na terenie 190 krajów, docierając do 3,4 mld konsumentów dziennie. Zatrudnia 128 tys. pracowników. Przychody ze sprzedaży w 2024 r. wyniosły 60,8 mld euro. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
03.12.2025 13:12
LVMH dodaje do portfolio udziały w niszowej marce BDK Parfums
Strategia BDK zakłada otwarcie wielu nowych butików, począwszy od 2026 rokuIG_bdkparfumsparis

Fundusz inwestycyjny LVMH Luxury Ventures zainwestował w mniejszościowy pakiet udziałów we francuskiej niszowej marce perfumeryjnej – BDK Parfums. Krok ten ma ułatwić BDK międzynarodową ekspansję, w tym otwieranie flagowych butików oraz rozbudowę oferty.

Transakcja została sfinalizowana 26 listopada, ale nie ujawniono jej szczegółów. BDK Parfums po raz pierwszy otworzyło się na opcję inwestorów zewnętrznych. 

Jak wskazują eksperci, nie stało się to w przypadkowym momencie. Z danych Fortune Business Insights, opublikowanych w listopadzie, globalny rynek perfum, którego wartość szacowana jest na 50,46 mld dolarów w 2024 roku, ma wzrosnąć do 53,04 mld dolarów w 2025 roku. Perfumy niszowe są istotnym elementem, napędzającym ten wzrost od ponad roku. 

image
IG_bdkparfumsparis

Francuska marka perfumeryjna koncentruje się na rynku azjatyckim, szczególnie na Japonii i Korei Południowej. Jest już obecna na blisko 40 rynkach. Głównym rynkiem zbytu dla marki BDK jest Francja, a także USA i Niemcy. Kolejnym ważnym rynkiem jest Bliski Wschód, gdzie wkrótce planowane jest otwarcie butiku w Dubaju. Również sprzedaż w Wielkiej Brytanii rośnie dynamicznie. BDK niedawno uruchomiło swoją działalność również w Tajlandii, Wietnamie, Malezji i Indonezji.

Strategia BDK zakłada otwarcie wielu nowych butików, począwszy od 2026 roku. Marka otworzyła swój pierwszy flagowy sklep w styczniu 2024 roku przy rue Saint-Honoré w Paryżu. BDK planuje również zainwestować w swój sklep internetowy, który obecnie generuje około 10 proc. przychodów marki.

image

Nisza jako strategia. Gdy niezależność staje się trendem

Marka BDK kontynuuje wzrost na rynku, odnotowując w 2025 roku 45-procentowy wzrost sprzedaży. LVMH Luxury Ventures nabyło udziały w BDK w czasie, gdy wielu inwestorów jest mocno zainteresowanych niszowymi markami perfum, co udowodniła m.in. sprzedaż Kering Beauty and Creed firmie L‘Oréal w październiku br.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. grudzień 2025 18:09