StoryEditor
Producenci
24.04.2020 00:00

Jak zarządzać firmą w kryzysie? Bezpłatne webinaria dla przedsiębiorców

Kryzys wywołany pandemią COVID-19 coraz wyraźniej daje o sobie znać, dlatego Santander Bank Polska i Grant Thornton przy współpracy z Wyższą Szkołą Bankową organizują bezpłatne webinaria dla przedsiębiorców. 

Jak wskazują dane Centralnej Ewidencji Informacji i Działalności Gospodarczej, od 1 marca br. już 66 tys. polskich firm zawiesiło swoją działalność, a 15 tys. przedsiębiorstw zostało zlikwidowanych.

Wszyscy musimy się w tych trudnych okolicznościach wspierać, szczególnie teraz, gdy sytuacja epidemiczna realnie wpływa na aktywność gospodarczą. Dlatego też proponujemy przedsiębiorcom cykl bezpłatnych webinarów poświęconych zarządzaniu w czasie pandemii. Spotkania online mają dostarczyć praktycznej wiedzy o tym, co zrobić, by z kryzysu wyjść z jak najmniejszą szkodą dla prowadzonego biznesu – komentuje Paweł Stamburski, dyrektor Obszaru Produktów i Usług Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej w Santander Bank Polska.

Celem webinariów jest wyposażenie przedsiębiorców w wiedzę, która pomoże im lepiej radzić sobie z aktualnymi wyzwaniami i dzięki temu – przetrwać trudne miesiące pandemii w lepszej kondycji. Szkolenia będą dostępne dla wszystkich zainteresowanych. Oto tematy i terminy pierwszych webinariów:

1. Umowy w czasach pandemii, czyli jak bezpiecznie zawierać, wykonywać, nie wykonywać i rozwiązywać umowy

Termin: 28 kwietnia, godz. 10.00-11.00

Agenda i zapisy: https://grantthornton.pl/webinar-umowy-w-czasach-pandemii-czyli-jak-bezpiecznie-zawierac-wykonywac-nie-wykonywac-i-rozwiazywac-umowy-23-04/ 

Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 dla wielu przedsiębiorców oznacza konieczność podjęcia działań mających na celu przegląd, ocenę, renegocjacje, a nawet rozwiązanie niektórych umów. Dodatkowo, nadzwyczajne okoliczności rodzą dylematy, jak prawidłowo sporządzać umowy odporne na skutki pandemii. Podczas webinarium eksperci omówią najważniejsze kwestie związane z umowami w obecnym, trudnym czasie pandemii.

2. Finansowanie bankowe podczas pandemii: pomiędzy regulacjami a wyzwaniami stawianymi przez obecną sytuację – co powinni wiedzieć kredytobiorcy? 

Termin: 30 kwietnia, godz. 10.00-11.30

Agenda i zapisy: https://grantthornton.pl/finansowanie-bankowe-podczas-pandemii-pomiedzy-regulacjami-a-wyzwaniami-stawianymi-przez-obecna-sytuacje-co-powinni-wiedziec-kredytobiorcy/ 

Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 dla wielu przedsiębiorców oznacza konieczność rozmów z bankami, szukając wsparcia w kłopotach natury płynnościowej, i możliwości finansowania nowych inwestycji. Rodzą się pytania jak będzie wyglądać finansowanie po kryzysie spowodowanym pandemią COVID-19. Podczas webinarium eksperci omówią na co bankom pozwalają regulatorzy i jak banki starają się godzić nałożone wymogi regulacyjne z akcjami pomocowymi dla przedsiębiorstw. 

3. Nie tylko tarcza antykryzysowa – narzędzia prawa pracy w walce z COVID-19 dla pracodawcy

Termin: 6 maja, godz. 10.00-11.00

Agenda i zapisy: https://grantthornton.pl/webinar-nie-tylko-tarcza-antykryzysowa-narzedzia-prawa-pracy-w-walce-z-covid-19-dla-pracodawcy/ 

Nowe okoliczności rynkowe zmuszają przedsiębiorców do zmiany sposobu prowadzenia działalności gospodarczej. Zmieniona organizacja pracy przedsiębiorców może pomóc realizacji bieżących zadań, optymalizacji kosztów zatrudnienia i przygotowania firmy na przyszłość.  Podane zostaną wskazówki jak praktycznie wykorzystać narzędzia prawa pracy w obecnej sytuacji rynkowej i tym samym poprawić sytuację firmy.

4. Jak poprawić płynność firmy poprzez dostępne instrumenty podatkowe? 

Termin: 8 maja, godz. 10.00-12.00

Agenda i zapisy: https://grantthornton.pl/webinar-jak-poprawic-plynnosc-firmy-poprzez-dostepne-instrumenty-podatkowe-30-04/ 

Podczas webinarium omówione zostaną narzędzia prawa podatkowego i rozwiązania podatkowe dostępne w „Tarczy Antykryzysowej”, które mogą pomóc w obecnej sytuacji.

5. Odpowiedzialność zarządu w czasach pandemii, czyli jak uchronić się przed osobistą odpowiedzialnością za długi spółki

Termin: 13 maja, godz. 10.00-11.00

Agenda i zapisy: https://grantthornton.pl/webinar-odpowiedzialnosc-zarzadu-w-czasach-pandemii-czyli-jak-uchronic-sie-przed-osobista-odpowiedzialnoscia-za-dlugi-spolki-06-05/

Pandemia koronawirusa może stanowić przyczynę utraty płynności finansowej niektórych przedsiębiorców, którzy z uwagi na zaistniałą sytuację nie mogą prowadzić działalności gospodarczej w normalnym zakresie, zgodnie z przyjętymi planami biznesowymi. Stan taki rodzi realne ryzyko zaistnienia przesłanek do ogłoszenia upadłości. Podczas webinarium omówione zostaną przesłanki złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości, a także sposoby jak uchronić się przed osobistą odpowiedzialnością za długi spółki.

6. Zarządzanie firmą w kryzysie – wzmocnienie odporności procesów zarządczych 

Termin: 15 maja, godz. 10.00-11.00

Agenda i zapisy: https://grantthornton.pl/webinar-zarzadzanie-firma-w-kryzysie-wzmocnienie-odpornosci-procesow-zarzadczych-08-05/ 

System organizacyjno-zarządczy firmy musi być sprawy i zdolny do realizacji zadań bieżących, identyfikowania dodatkowych zagrożeń i zarządzania nimi w sposób kryzysowy, jak i wychwytywania szans, które daje turbulentne otoczenie. Podczas webinarium eksperci udzielą praktycznych wskazówek, które pomogą wzmocnić sprawność systemu organizacyjno-zarządczego firmy.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 11:27
Unilever tnie etaty i oszczędza – pierwszy kwartał 2025 pod znakiem restrukturyzacji
Unilever szuka oszczędności w zasobach ludzkich.Shutterstock

Unilever, jeden z największych koncernów dóbr konsumenckich na świecie, ogłosił redukcję około 6 tysięcy miejsc pracy w pierwszym kwartale 2025 roku. Cięcia są częścią globalnego planu restrukturyzacyjnego zapowiedzianego jeszcze w 2024 roku, którego celem jest likwidacja łącznie około 7,5 tysiąca etatów. Dzięki tym działaniom firma spodziewa się oszczędności rzędu 550 milionów euro do końca bieżącego roku.

W opublikowanym raporcie kwartalnym Unilever wykazał mieszane wyniki finansowe. Pomimo trudnych warunków rynkowych, skorygowany wzrost sprzedaży bazowej wyniósł 3 proc., co przypisano wzrostowi wolumenu sprzedaży oraz cen. Dobrze poradziły sobie tzw. „power brands” spółki – takie jak Dove i Rexona – co miało szczególne znaczenie dla wzrostu w segmencie Beauty & Wellbeing (wzrost o 4,1 proc.) oraz Personal Care (wzrost o 5,1 proc.), zwłaszcza na rynku północnoamerykańskim.

Całkowity przychód koncernu spadł jednak o 0,9 proc., do poziomu 14,8 miliarda euro. Na wynik ten wpływ miały głównie koszty związane z wyprzedażą aktywów oraz negatywne różnice kursowe. Mimo to dyrektor generalny firmy, Fernando Fernandez, ocenił początek roku jako „zahartowany” i wyraził optymizm co do dalszego wzrostu, zwłaszcza dzięki strategii premiumizacji i innowacji produktowej na rynkach rozwiniętych.

W ujęciu kategorii produktowych, segment pielęgnacji włosów utrzymał się na stabilnym poziomie, z minimalnym wzrostem, który częściowo zrekompensował ponowny debiut Dove z technologią odbudowy włókien. W Brazylii marka Sunsilk odnotowała spadki związane z ograniczaniem zapasów, podczas gdy Nexxus zanotował dwucyfrowy wzrost dzięki premierze linii HY-Volume. Segment dezodorantów – w tym nowości do całego ciała – szczególnie umocnił pozycję działu Personal Care, w którym sama marka Dove odpowiadała za 40 proc. przychodu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 10:15
Oriflame opublikowało wyniki finansowe za Q1; sprzedaż w euro spadła o 7 proc.
Szwedzki MLM zanotował w pierwszym kwartale roku spadek sprzedaży w euro.Oriflame

Oriflame opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał zakończony 31 marca 2025 roku, wskazując na dalsze wyzwania w zakresie sprzedaży i rentowności. Sprzedaż w euro spadła o 7 proc., osiągając poziom 145,6 milionów euro w porównaniu do 156,5 milionów euro w analogicznym okresie ubiegłego roku. W walutach lokalnych spadek wyniósł 6 proc. Skorygowana EBITDA osiągnęła poziom -1 milion euro wobec 6,7 milionów euro rok wcześniej, co przełożyło się na marżę -1,4 proc. Skorygowany wynik operacyjny zamknął się stratą 7,2 milionów euro, a marża operacyjna wyniosła -5,0 proc.

Pomimo słabszych wyników sprzedażowych, firma odnotowuje pewne postępy strategiczne. Spadek sprzedaży w porównaniu do poprzedniego roku (-7 proc.) był znacznie mniejszy niż w pierwszym kwartale 2024 roku (-25 proc.), co może wskazywać na stabilizację. EBITDA została osłabiona głównie przez niższy poziom sprzedaży oraz wzrost kosztów sprzedaży i marketingu jako procent sprzedaży. Jednocześnie koszty administracyjne nadal malały dzięki wcześniejszym działaniom restrukturyzacyjnym. Model “Beauty Community Model” (BCM), który obecnie funkcjonuje w 48 krajach odpowiadających za ponad 80 proc. sprzedaży grupy, został w pełni wdrożony i przynosi pozytywne rezultaty.

W ramach reorganizacji działalności produkcyjnej, Oriflame ogłosiło kontynuację procesu przenoszenia produkcji z fabryki w Polsce do sieci wybranych, wysokojakościowych producentów w Europie. Inicjatywa ta została ogłoszona w styczniu i będzie realizowana przez najbliższe dwa lata. W międzyczasie firma zakończyła kwartał z saldem gotówki wynoszącym 56,2 milionów euro (spadek z 62 milionów euro), a wykorzystanie linii kredytowej RCF osiągnęło 65 milionów euro po zwiększeniu zadłużenia o 20 milionów euro w ciągu kwartału.

Istotnym wydarzeniem było osiągnięcie porozumienia z akcjonariuszami oraz konsorcjum obligatariuszy reprezentujących ponad 91 proc. niespłaconych obligacji. Planowana transakcja rekapitalizacyjna ma na celu znaczne zmniejszenie zadłużenia oraz kosztów odsetkowych, a także dostarczenie dodatkowego kapitału. Zarząd Oriflame uważa, że pomimo trudności związanych z wynikami finansowymi i płynnością, wdrożenie rekapitalizacji oraz dalsze działania operacyjne pozwolą ograniczyć niepewności dotyczące zdolności kontynuowania działalności.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 11:36