StoryEditor
Producenci
24.04.2020 00:00

Jak zarządzać firmą w kryzysie? Bezpłatne webinaria dla przedsiębiorców

Kryzys wywołany pandemią COVID-19 coraz wyraźniej daje o sobie znać, dlatego Santander Bank Polska i Grant Thornton przy współpracy z Wyższą Szkołą Bankową organizują bezpłatne webinaria dla przedsiębiorców. 

Jak wskazują dane Centralnej Ewidencji Informacji i Działalności Gospodarczej, od 1 marca br. już 66 tys. polskich firm zawiesiło swoją działalność, a 15 tys. przedsiębiorstw zostało zlikwidowanych.

Wszyscy musimy się w tych trudnych okolicznościach wspierać, szczególnie teraz, gdy sytuacja epidemiczna realnie wpływa na aktywność gospodarczą. Dlatego też proponujemy przedsiębiorcom cykl bezpłatnych webinarów poświęconych zarządzaniu w czasie pandemii. Spotkania online mają dostarczyć praktycznej wiedzy o tym, co zrobić, by z kryzysu wyjść z jak najmniejszą szkodą dla prowadzonego biznesu – komentuje Paweł Stamburski, dyrektor Obszaru Produktów i Usług Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej w Santander Bank Polska.

Celem webinariów jest wyposażenie przedsiębiorców w wiedzę, która pomoże im lepiej radzić sobie z aktualnymi wyzwaniami i dzięki temu – przetrwać trudne miesiące pandemii w lepszej kondycji. Szkolenia będą dostępne dla wszystkich zainteresowanych. Oto tematy i terminy pierwszych webinariów:

1. Umowy w czasach pandemii, czyli jak bezpiecznie zawierać, wykonywać, nie wykonywać i rozwiązywać umowy

Termin: 28 kwietnia, godz. 10.00-11.00

Agenda i zapisy: https://grantthornton.pl/webinar-umowy-w-czasach-pandemii-czyli-jak-bezpiecznie-zawierac-wykonywac-nie-wykonywac-i-rozwiazywac-umowy-23-04/ 

Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 dla wielu przedsiębiorców oznacza konieczność podjęcia działań mających na celu przegląd, ocenę, renegocjacje, a nawet rozwiązanie niektórych umów. Dodatkowo, nadzwyczajne okoliczności rodzą dylematy, jak prawidłowo sporządzać umowy odporne na skutki pandemii. Podczas webinarium eksperci omówią najważniejsze kwestie związane z umowami w obecnym, trudnym czasie pandemii.

2. Finansowanie bankowe podczas pandemii: pomiędzy regulacjami a wyzwaniami stawianymi przez obecną sytuację – co powinni wiedzieć kredytobiorcy? 

Termin: 30 kwietnia, godz. 10.00-11.30

Agenda i zapisy: https://grantthornton.pl/finansowanie-bankowe-podczas-pandemii-pomiedzy-regulacjami-a-wyzwaniami-stawianymi-przez-obecna-sytuacje-co-powinni-wiedziec-kredytobiorcy/ 

Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 dla wielu przedsiębiorców oznacza konieczność rozmów z bankami, szukając wsparcia w kłopotach natury płynnościowej, i możliwości finansowania nowych inwestycji. Rodzą się pytania jak będzie wyglądać finansowanie po kryzysie spowodowanym pandemią COVID-19. Podczas webinarium eksperci omówią na co bankom pozwalają regulatorzy i jak banki starają się godzić nałożone wymogi regulacyjne z akcjami pomocowymi dla przedsiębiorstw. 

3. Nie tylko tarcza antykryzysowa – narzędzia prawa pracy w walce z COVID-19 dla pracodawcy

Termin: 6 maja, godz. 10.00-11.00

Agenda i zapisy: https://grantthornton.pl/webinar-nie-tylko-tarcza-antykryzysowa-narzedzia-prawa-pracy-w-walce-z-covid-19-dla-pracodawcy/ 

Nowe okoliczności rynkowe zmuszają przedsiębiorców do zmiany sposobu prowadzenia działalności gospodarczej. Zmieniona organizacja pracy przedsiębiorców może pomóc realizacji bieżących zadań, optymalizacji kosztów zatrudnienia i przygotowania firmy na przyszłość.  Podane zostaną wskazówki jak praktycznie wykorzystać narzędzia prawa pracy w obecnej sytuacji rynkowej i tym samym poprawić sytuację firmy.

4. Jak poprawić płynność firmy poprzez dostępne instrumenty podatkowe? 

Termin: 8 maja, godz. 10.00-12.00

Agenda i zapisy: https://grantthornton.pl/webinar-jak-poprawic-plynnosc-firmy-poprzez-dostepne-instrumenty-podatkowe-30-04/ 

Podczas webinarium omówione zostaną narzędzia prawa podatkowego i rozwiązania podatkowe dostępne w „Tarczy Antykryzysowej”, które mogą pomóc w obecnej sytuacji.

5. Odpowiedzialność zarządu w czasach pandemii, czyli jak uchronić się przed osobistą odpowiedzialnością za długi spółki

Termin: 13 maja, godz. 10.00-11.00

Agenda i zapisy: https://grantthornton.pl/webinar-odpowiedzialnosc-zarzadu-w-czasach-pandemii-czyli-jak-uchronic-sie-przed-osobista-odpowiedzialnoscia-za-dlugi-spolki-06-05/

Pandemia koronawirusa może stanowić przyczynę utraty płynności finansowej niektórych przedsiębiorców, którzy z uwagi na zaistniałą sytuację nie mogą prowadzić działalności gospodarczej w normalnym zakresie, zgodnie z przyjętymi planami biznesowymi. Stan taki rodzi realne ryzyko zaistnienia przesłanek do ogłoszenia upadłości. Podczas webinarium omówione zostaną przesłanki złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości, a także sposoby jak uchronić się przed osobistą odpowiedzialnością za długi spółki.

6. Zarządzanie firmą w kryzysie – wzmocnienie odporności procesów zarządczych 

Termin: 15 maja, godz. 10.00-11.00

Agenda i zapisy: https://grantthornton.pl/webinar-zarzadzanie-firma-w-kryzysie-wzmocnienie-odpornosci-procesow-zarzadczych-08-05/ 

System organizacyjno-zarządczy firmy musi być sprawy i zdolny do realizacji zadań bieżących, identyfikowania dodatkowych zagrożeń i zarządzania nimi w sposób kryzysowy, jak i wychwytywania szans, które daje turbulentne otoczenie. Podczas webinarium eksperci udzielą praktycznych wskazówek, które pomogą wzmocnić sprawność systemu organizacyjno-zarządczego firmy.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.08.2025 14:37
Ecowipes publikuje Raport ESG 2024 i wyznacza cele na kolejne lata
Producent mokrych chusteczek opublikował swój raport ESG.Ecowipes

Ecowipes, jeden z największych producentów ekologicznych wyrobów higienicznych i kosmetycznych w Europie, zaprezentował Raport ESG za 2024 r. Dokument obejmuje działania firmy w obszarze środowiskowym, społecznym i ładu korporacyjnego, a także wskazuje kierunki dalszego rozwoju. Spółka podkreśla, że zrównoważony rozwój to proces wymagający ciągłego doskonalenia – mimo widocznych postępów, zarząd Ecowipes zaznacza, że wiele wyzwań nadal pozostaje do rozwiązania.

Jednym z kluczowych filarów strategii Ecowipes jest gospodarka o obiegu zamkniętym. Firma konsekwentnie minimalizuje odpady i stawia na biodegradowalność produktów, oferując m.in. chusteczki w 100 proc. wykonane z włókien roślinnych. W obszarze opakowań producent zakłada zmniejszenie zawartości plastiku o 5–15 proc. do 2035 r. poprzez redukcję ich masy i zwiększenie udziału surowców pochodzących z recyklingu. Równolegle rozwija ofertę private label w kategorii chusteczek bez plastiku, odpowiadając na rosnące wymagania rynku i konsumentów.

Firma stawia również na transformację energetyczną i redukcję emisji. Do 2035 r. Ecowipes zamierza zmniejszyć intensywność emisji gazów cieplarnianych o 15–25 proc. względem poziomu z 2024 r. oraz osiągnąć 30 proc. udział energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych. Cele te wpisują się w zobowiązanie przedsiębiorstwa do budowania modelu niskoemisyjnego, opartego na innowacyjnych technologiach i zrównoważonym zarządzaniu energią.

Aspekt społeczny stanowi istotny element strategii ESG Ecowipes. Firma zatrudnia setki pracowników w Polsce i we Francji, inwestując w szkolenia, bezpieczeństwo pracy i różnorodność. W 2024 r. na stanowiskach dyrektorskich osiągnięto równowagę płci – około 50 proc. funkcji kierowniczych pełniły kobiety. Raport potwierdza także uzyskanie Brązowego Medalu EcoVadis, przyznawanego jedynie 35 proc. najlepiej ocenianych przedsiębiorstw. Wyróżnienie to stanowi dowód jakości systemu zarządzania zrównoważonym rozwojem i transparentności działań firmy w całym łańcuchu wartości.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.08.2025 13:28
Bielenda przedłuża współpracę z Małgorzatą Foremniak
Znana aktorka dalej będzie ambasadorką Bielendy.Bielenda

Firma Bielenda Kosmetyki Naturalne ogłosiła przedłużenie o kolejny rok współpracy reklamowej z aktorką Małgorzatą Foremniak. Marka podkreśla, że decyzja ta została podjęta na podstawie pozytywnych wyników pierwszego roku kampanii, rozpoczętej w kwietniu 2024 r. Jak zaznacza Katarzyna Butrymowicz-Knap, dyrektor marketingu Bielendy, projekty z udziałem aktorki spotkały się z dużym zainteresowaniem i wysokim poziomem akceptacji wśród konsumentów.

W trakcie pierwszego roku współpracy marka zrealizowała liczne działania komunikacyjne, które miały na celu nie tylko promocję kosmetyków, ale także budowanie przekazu wspierającego kobiecą pewność siebie. Zdaniem przedstawicieli Bielendy, kampanie z udziałem Foremniak pozwoliły skutecznie dotrzeć do szerokiej grupy odbiorczyń, wzmacniając zarówno rozpoznawalność marki, jak i jej wizerunek w segmencie kosmetyków naturalnych.

Nowa odsłona komunikacji z udziałem ambasadorki zostanie zrealizowana w trzech kanałach – telewizji, internecie i prasie. Wielokanałowy charakter kampanii ma zapewnić dalsze poszerzanie zasięgu i utrzymywanie wysokiego poziomu rozpoznawalności marki wśród konsumentek. Włączenie działań digitalowych i prasowych ma także pozwolić na skuteczniejsze targetowanie różnych grup wiekowych i społecznych.

Za realizację kampanii odpowiada agencja Great Story Community, współpracująca z działem marketingu Bielendy. Wspólne działania mają obejmować zarówno klasyczne formaty reklamowe, jak i nowoczesne treści cyfrowe. Firma liczy, że przedłużenie umowy pozwoli na utrzymanie dynamiki rozwoju marki i dalsze wzmacnianie jej pozycji na konkurencyjnym rynku kosmetyków naturalnych w Polsce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. sierpień 2025 11:37