StoryEditor
Producenci
29.04.2020 00:00

Jean-Paul Agon, L‘Oreal: Przykład Chin pokazuje, że popyt na kosmetyki utrzymał się

Szef L‘Oreala, największej na świecie firmy kosmetycznej, przekazał, że sprzedaż firmy w pierwszym kwartale w Chinach wzrosła o 6,4 proc. w porównaniu z tym samym okresem ub. roku, pomimo zamknięcia z powodu koronawirusa w tym kraju - informuje CNN Business. Sprzedaż online L‘Oreala wzrosła w pierwszym kwartale o 67 proc. w Chinach i 53 proc. na całym świecie, co stanowi prawie jedną piątą sprzedaży grupy.

Firma, której imperium urody obejmuje dziesiątki marek produktów do pielęgnacji skóry, włosów, makijażu i perfum, powiedziała, że ​​globalna sprzedaż koncernu spadła o 4,8 proc. w ciągu trzech miesięcy do marca 2020 r.„Jednak, jak pokazał przykład Chin, obecna sytuacja nie podważa silnego apetytu konsumentów na produkty kosmetyczne, który pozostaje nienaruszony” - przekazał w oświadczeniu Jean - Paul Agon, prezes L'Oreala.

Koncern poinformował, że sprzedaż internetowa gwałtownie wzrosła w Chinach, a apetyt na niektóre produkty do pielęgnacji skóry i włosów wręcz wzrósł podczas zamknięcia. Z kolei popyt na inne kosmetyki gwałtownie się odbił, gdy kraj zaczął stopniowo otwierać gospodarkę, zwiększając sprzedaż o dwucyfrowy procent w drugim kwartale. Wielu inwestorów stawia na szybkie ożywienie gospodarcze, tym bardziej, że niektóre kraje dotknięte koronawirusem ogłaszają plany ponownego otwarcia sklepów i fabryk. Przykład L'Oreal może wzmocnić te nadzieje.

Doświadczenie w Chinach jest bardzo interesujące i bardzo wymowne dla innych części świata” - powiedział prezes i dyrektor generalny Jean-Paul Agon podczas rozmowy z analitykami. „To, co widzieliśmy w Chinach, to dość szybkie odbicie się konsumpcji produktów kosmetycznych”. Ostrzegł jednak, że ożywienie sprzedaży kosmetyków do makijażu jest bardziej stopniowe, ponieważ noszenie maseczek na twarz zmniejsza apetyt na te produkty. Nadal jest jednak przekonany, że konsumpcja się poprawi. „To nie jest kryzys popytu, to kryzys podaży. Konsumenci naprawdę chcą kupować wszystkie rodzaje produktów kosmetycznych, ale nie mogą tego zrobić, ponieważ sklepy są zamknięte” - dodał.

Do tego jak wynika z badań Euromonitora, obserwowany jest "Efekt szminki" czyli sprzedaż tak zwanych niedrogich luksusowych produktów, które mogą obejmować wszystko, od lakieru do paznokci, farb do włosów i tuszu do rzęs, po czekoladę premium, lody i wyroby cukiernicze - osiąga dobre wyniki w czasie recesji, ponieważ konsumenci szukają pocieszenia małymi przyjemnościami.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. grudzień 2025 14:49