StoryEditor
Producenci
13.06.2023 00:00

Joanna Zamojska, Redken: wchodzimy w szeroką dystrybucję, by edukować konsumentów

Joanna Zamojska, brand & community engagement manager Redken (Grupa L’Oréal).   / fot. materiały prasowe
Profesjonalna marka fryzjerska Redken rozszerza dystrybucję o perfumerie. Poprzez obecność w Sephorze i Douglasie chce dotrzeć do większej liczby konsumentów. 

Redken to amerykańska profesjonalna marka z portfolio L’Oreal. Do tej pory kosmetyki Redken można było kupić w wybranych salonach fryzjerskich oraz u oficjalnych partnerów e-commerce. 

Niedawno marka wprowadziła linie produktów przeznaczonych do samodzielnego używania w domu. Zdecydowała się także na rozszerzenie dystrybucji i weszła do największych sieci perfumeryjnych – Sephora i Douglas. Kosmetyki pielęgnacyjne można kupić w Sephorach w największych miastach w Polsce oraz na razie w jednej perfumerii Douglas, w Centrum Handlowym Westfield Arkadia w Warszawie.

Całe portfolio produktów do pielęgnacji i stylizacji włosów Redken jest natomiast dostępne online w obu perfumeriach.

 Współpracując z profesjonalistami w salonach  cały czas wzmacniamy świadomość konsumencką dotyczącą pielęgnacji włosów w domu, a teraz stawiamy na szerszą dystrybucję tej niszowej marki – mówi Joanna Zamojska, brand & community engagement manager Redken (Grupa L’Oréal).  

– W utrzymaniu włosów w  najlepszej możliwej kondycji i zdrowiu istotna jest ciągłość pielęgnacji. Ważne jest, żeby fryzjer dobrał odpowiednie produkty pielęgnację  do rodzaju włosów i wykonywanego zabiegu, a następnie polecił kosmetyki, które pozwalają jak najdłużej utrzymać uzyskany efekt – stąd podejście, w którym klientka może kontynuować pielęgnację samodzielnie w domu. Teraz z liniami pielęgnacyjnymi Redken można również zapoznać się w wyselekcjonowanych perfumeriach. Jest to dla nas kolejny ważny krok w edukacji konsumentów – tłumaczy Joanna Zamojska.

Redken to profesjonalna marka kosmetyków do włosów do koloryzacji, pielęgnacji i stylizacji, tradycją sięga lat 60. XX wieku. Swoje początki zawdzięcza hollywoodzkiej aktorce Pauli Kent i jej fryzjerowi. Dzięki nim Redken stała się pierwszą marką, która zastosowała naukowe podejście do włosów i odkryła formułę, która do dziś wyznacza standardy pielęgnacji włosów: proteiny + nawilżenie  + kwasowe pH= zdrowe włosy

Przełomowe odkrycia laboratorium Redken zrewolucjonizowały branżę pielęgnacji włosów, zapewniając marce czołową pozycję na amerykańskim rynku profesjonalnych kosmetyków. Dziś Redken cieszy się zaufaniem ponad miliona profesjonalistów z branży fryzjerskiej w samych Stanach Zjednoczonych.

Czytaj także: Grupa NPD: Drogie produkty haircare mogą zastąpić szminkę w "efekcie szminki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2025 13:02
Beauty Tech Group idzie jak burza: obroty znacznie przewyższają prognozy
currentbody IG

Beauty Tech Group, firma specjalizująca się w dziedzinie urządzeń kosmetycznych, która niedawno zadebiutowała na londyńskiej giełdzie, poinformowała, że tegoroczne obroty przekroczyły jej oczekiwania – na ponad miesiąc przed zakończeniem roku obrotowego.

Beauty Tech Group, producent urządzeń marki The Current Body, zakłada też, że pozostały do końca roku okres będzie również bardzo korzystny pod względem finansowym, bowiem produkty Beauty Tech (nie należące do najtańszych) trafiają coraz częściej na świąteczne listy życzeń.

Spółka potwierdza, że wyniki z października i listopada są dobre, stanowiąc efekt “stale rosnącej świadomości sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego oraz wiodących na rynku produktów grupy, które napędzają silny wzrost sprzedaży w jej podstawowej działalności i na wszystkich kluczowych rynkach”.

W związku z tym Beauty Tech Group przewiduje, że przychody i skorygowany zysk EBITDA za rok obrotowy kończący się 31 grudnia 2025 roku przekroczą dotychczasowe prognozy, które zakładały 117 mln funtów przychodów i 29,7 mln funtów skorygowanego zysku EBITDA. W rzeczywistości pierwsza z kwot osiągnie co poziom co najmniej 128 mln funtów, a druga – co najmniej 32 mln.

Pełne, ostateczne dane zostaną opublikowane w drugiej połowie stycznia 2026.

Z przyjemnością informuję, że silna dynamika obrotów, jaką grupa odnotowała w trzecim kwartale, utrzymała się również w czwartym kwartale. Nie ma wątpliwości, że udana oferta publiczna przyczyniła się do wzrostu rozpoznawalności zarówno The Beauty Tech Group, jak i sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego, w którym działamy. Z entuzjazmem wkraczamy w ważny okres handlu, jakim jest Black Friday oraz Boże Narodzenie, mając silną pozycję finansową i operacyjną – skomentował prezes firmy Laurence Newman.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2025 16:07