StoryEditor
Producenci
27.07.2023 09:56

Johnson & Johnson zamierza oddzielić się od Kenvue Inc.

Akcjonariusze Johnson & Johnson będą mieli możliwość zamiany swoich akcji zwykłych na akcje Kenvue. / materiały prasowe Johnson & Johnson
Johnson & Johnson ogłasza plany strategicznej zmiany, polegającej na oddzieleniu się od Kenvue Inc. poprzez ofertę giełdową. Posunięcie to umożliwi akcjonariuszom zamianę ich akcji zwykłych Johnson & Johnson na akcje Kenvue, umacniając w ten sposób tożsamość Kenvue jako samodzielnego podmiotu po pierwszej ofercie publicznej (IPO) w maju 2023 r.

Johnson & Johnson zamierza przeprowadzić strategiczną zmianę, która polega na separacji od Kenvue Inc. W ramach tego posunięcia, akcjonariusze Johnson & Johnson będą mieli możliwość zamiany swoich akcji zwykłych firmy na akcje Kenvue. Ta inicjatywa umocni pozycję Kenvue jako samodzielnego podmiotu po pierwszej ofercie publicznej (IPO), która odbyła się w maju 2023 roku.

Kenvue Inc. to amerykańska firma zajmująca się konsumenckimi produktami prozdrowotnymi. Jako następca działu zdrowia konsumenckiego w Johnson & Johnson, Kenvue jest aktualnie właścicielem znanych marek, takich jak Aveeno, Band-Aid, Benadryl, Johnson‘s Baby, Listerine, Mylanta, Neutrogena, Tylenol i Visine.

Ta separacja obejmie co najmniej 80,1 proc. akcji Kenvue i obiecuje zwolnienie z podatku dla akcjonariuszy Johnson & Johnson. Decyzja, podyktowana rezygnacją ze strony wspólnych menedżerów prowadzących księgę rachunkową, pozwala na bezproblemową zmianę akcji Kenvue. Akcjonariusze mogą zdecydować się na wymianę części, wszystkich lub żadnej ze swoich akcji, z zapewnieniem 7 proc. zniżki na akcje Kenvue i limitu liczby akcji, które można nabyć.

Według prezesa i dyrektora generalnego Johnson & Johnson, Joaquina Duato, podział wzmacnia zaangażowanie Johnson & Johnson w innowacje w sferach farmaceutycznej i medycznej. Podkreśla, że to posunięcie to idealny moment na dystrybucję akcji Kenvue i jest przekonany, że jest to najlepszy sposób na zwiększenie wartości dla akcjonariuszy. Separacja pomoże usprawnić ukierunkowanie operacyjne Johnson & Johnson, umożliwiając skoncentrowane podejście do rozwiązań w zakresie zdrowia i dobrego samopoczucia.

Czytaj także: Johnson & Johnson pozywa naukowców w związku z roszczeniami dotyczącymi talku

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.11.2025 14:28
Colgate-Palmolive obniża prognozę wzrostu mimo wyższych cen i wzrostu sprzedaży w Europie
Colgate-Palmolive Company opublikowało swoje wyniki finansowe.fot. shutterstock

Colgate-Palmolive zakończył trzeci kwartał z 2 proc. wzrostu sprzedaży netto, która osiągnęła 5,1 mld dolarów. Wzrost ten został wypracowany wyłącznie dzięki wyższym cenom, ponieważ wolumen sprzedaży spadł o 1,5 proc. Jednocześnie firma skorygowała w dół swoją prognozę rocznego wzrostu organicznego, co jest sygnałem ostrożniejszego podejścia do niepewnych warunków rynkowych.

W ujęciu organicznym sprzedaż wzrosła zaledwie o 0,4 proc., przy czym ceny zwiększono przeciętnie o 2,3 proc. Negatywnie na wynik wpłynęło ograniczenie sprzedaży marek własnych w segmencie żywienia zwierząt, co obniżyło organiczny wzrost o 0,8 proc. po wyjściu firmy z tej nierentownej i niestrategicznej działalności. Wyniki były bardzo zróżnicowane geograficznie, pokazując zmieniające się układy sił na rynkach konsumenckich.

W Ameryce Północnej sprzedaż netto spadła o 0,4 proc., a w regionie Azji i Pacyfiku o 1,5 proc. Odwrotną tendencję odnotowano w Ameryce Łacińskiej, gdzie sprzedaż wzrosła o 2 proc., oraz w Europie, która wyróżniła się dynamiką na poziomie 7,6 proc. Solidny wzrost – 6,8 proc. – zanotowano również w regionie Afryka/Eurazja.

Zysk operacyjny Colgate-Palmolive spadł w trzecim kwartale o 1 proc., do 1,059 mld dolarów. Zysk netto utrzymał się praktycznie na niezmienionym poziomie – 735 mln dolarów wobec 737 mln dolarów rok wcześniej. Wyniki pokazują stabilność rentowności mimo nacisku inflacyjnego i spadku wolumenu.

Na cały rok obrotowy firma nadal przewiduje jedynie „umiarkowany” wzrost sprzedaży netto. Prognoza wzrostu organicznego została jednak obniżona do 1–2 proc., podczas gdy wcześniej zakładano 2–4 proc. Prezes Noel Wallace podkreślił, że strategia rozwoju Colgate-Palmolive do 2030 roku stanowi kluczowy plan działania pozwalający firmie mierzyć się z coraz bardziej złożonym otoczeniem gospodarczym i wykorzystywać pojawiające się szanse.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. listopad 2025 20:36