StoryEditor
Producenci
26.09.2023 15:29

Johnson & Johnson zmienia logo i zapowiada nową erę działalności

W nowym logo Johnson & Johnson każda litera jest odrębnym pociągnięciem pióra. Obowiązywać będzie zarówno długa nazwa, jak i jej skrót J&J / Johnson & Johnson
Spółka Johnson & Johnson łączy segmenty technologii medycznej i farmaceutycznej pod wspólna marką. Zmianie tej towarzyszy nowa identyfikacja wizualna.

Spółka Johnson & Johnson poinformowała o połączeniu dwóch segmentów firmy. Farmaceutyczny Janssen będzie teraz nosił nazwę Johnson & Johnson Innovative Medicine, a segment technologii medycznych nadal będzie nosił nazwę Johnson & Johnson MedTech.  

Połaczenie to wyznacza nową erę dla firmy Johnson & Johnson, która wykorzystuje swoją wiedzę specjalistyczną w zakresie innowacyjnej medycyny i technologii medycznych do zapobiegania i leczenia złożonych chorób oraz wprowadzania inteligentniejszych, mniej inwazyjnych i bardziej spersonalizowanych rozwiązań – podała firma w komunikacie.

image
Johnson & Johnson
Na potrzeby tego nowego rozdziału firma zmodernizowała swoje logo. Porzuciła kursywę, która towarzyszyła jej przez ponad 135 lat i była nawiązaniem do podpisu założyciela. Teraz każda litera jest odrębnym pociągnięciem pióra. Obowiązywać będzie zarówno długa nazwa, jak i jej skrót, wokół którego ma być zbudowany większy kapitał. Chodzi o bardziej nowoczesny sposób komunikacji – szczególnie w interfejsach cyfrowych. 

Logo będzie w dalszym ciągu wykorzystywać kolor czerwony, tym razem jednak w wersji jaśniejszej. Ma to oddawać możliwości szybkiego reagowania na wyzwania zdrowotne, ewoluowania z duchem czasu i nadawania tempa. Wykorzystana czcionka ma świadczyć o otwartości marki, jej energii i inkluzywności, a jednocześnie nieść przekaz o jej wyjątkowym podejściu do opieki zdrowotnej. 

Nowe logo, kolory i czcionka zostaną z czasem wprowadzone we wszystkich materiałach firmowych, opakowaniach produktów i elementach marki.

Johnson & Johnson to amerykański koncern koncentrujący się na trzech segmentach działalności: medycznej, farmaceutycznej oraz kosmetycznej. W ramach tej ostatniej zajmuję się produkcją marek Johnson’s Baby, Listerine, Clean & Clear, O.B. i Carefree oraz Le Petit Marseille.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.05.2025 12:17
Nivea pozwana za mylące oznaczenia składników naturalnych
Siedziba Beiersdorf w Hamburgumat. prasowe

Beiersdorf Inc., właściciel marki Nivea, stanął w obliczu pozwu zbiorowego złożonego 25 kwietnia 2025 roku w sądzie federalnym w Kalifornii. Sprawa dotyczy rzekomo wprowadzających w błąd oznaczeń produktów do pielęgnacji skóry z linii Nourish by Nature oraz Naturally Good. Pięciu powodów twierdzi, że zakupiło kosmetyki z etykietami informującymi o „X proc. składników pochodzenia naturalnego”, mimo że produkty miały zawierać głównie substancje syntetyczne.

W pozwie podniesiono, że Beiersdorf oparł swoje deklaracje o normę ISO 16128 – wytyczną opracowaną przez branżę kosmetyczną, która nie ma mocy prawnej i nie została stworzona z myślą o marketingu konsumenckim. Norma ta pozwala klasyfikować niektóre składniki chemicznie przetworzone jako „pochodne naturalnie”, co – zdaniem powodów – wprowadza konsumentów w błąd, zwłaszcza tych kierujących się troską o środowisko i wrażliwą skórę.

Powodowie domagają się odszkodowania, przeprowadzenia procesu przed ławą przysięgłych oraz nadania sprawie statusu pozwu zbiorowego. Grupa miałaby objąć wszystkich konsumentów z Kalifornii, którzy kupili wskazane produkty Nivea od 25 kwietnia 2021 roku do dziś. Skala sprawy może być znaczna, biorąc pod uwagę wielkość rynku kosmetycznego w Kalifornii i rosnące zainteresowanie produktami „naturalnymi”.

Sprawa zwraca uwagę na szerszy problem braku jednoznacznych regulacji dotyczących stosowania pojęć takich jak „naturalny” czy „pochodzenia naturalnego” w przemyśle kosmetycznym. Wynik postępowania może mieć istotne konsekwencje dla całego sektora w USA – zarówno pod kątem ewentualnych rekompensat, jak i wprowadzenia bardziej restrykcyjnych przepisów dotyczących transparentności etykietowania produktów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
14.05.2025 10:32
Laetitia Toupet-Delon mianowana globalną prezes marki L‘Oréal Paris
Od 1 lipca Laetitia Toupet-Delon obejmie stanowisko globalnej prezes marki L‘Oréal Paris shutterstock

Od 1 lipca Laetitia Toupet-Delon, obecnie globalna dyrektor generalna marek działu dermatologii kosmetycznej L‘Oréal (w skład którego wchodzą m.in. marki Vichy i La Roche-Posay), zostanie globalną prezes marki L‘Oréal Paris – wiodącej marki w portfolio francuskiego giganta kosmetycznego.

Toupet-Delon zastąpi Delphine Viguier-Hovasse, która przejdzie na nowo utworzone stanowisko szefowej innowacji w grupie. Viguier-Hovasse została mianowana globalną prezes marki L‘Oréal Paris w 2019 roku, jako pierwsza kobieta na tym stanowisku.

Laetitia Toupet-Delon dołączyła do grupy L‘Oréal w 1998 roku, pracując w dziale marketingu L‘Oréal Paris, a później Garnier. W 2008 roku przeszła do działu dermatologii kosmetycznej grupy. W 2015 roku została mianowana globalnym prezesem marki La Roche-Posay, a później została – globalnym prezesem wszystkich marek działu dermatologii kosmetycznej: CeraVe, Vichy, SkinCeuticals, Skinbetter Science i La Roche-Posay.

Toupet-Delon obejmie kierownictwo nad L’Oréal Paris, będącego częścią działu rynku masowego grupy L’Oréal, z przychodami szacowanymi na ponad 6 mld euro. L’Oréal Paris jest obecny na 150 rynkach.

W pierwszym kwartale 2025 roku przychody grupy L’Oréal wzrosły o 4,4 proc., osiągając 11,73 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. maj 2025 07:06