StoryEditor
Producenci
18.05.2023 00:00

Kampania marki Inveray zwraca uwagę na wpływ sztucznej inteligencji na kobiety

AI girl stworzona przez markę Inveray ma promować postawę szacunku wobec różnorodności kobiet i nienarzucania jednostronnych ideałów / fot. materiały prasowe
Marka Inveray, tworząc letnią kolekcję lakierów hybrydowych, zapragnęła zwrócić uwagę na wpływ sztucznej inteligencji na kobiecość. Wizerunek AI girl ma inspirować do świadomości swojego ciała i swoich potrzeb.  

Inveray, polski producent profesjonalnych wegańskich lakierów hybrydowych zauważył, że sztuczna inteligencja coraz bardziej wpływa na nasze życie. Tworząc letnią kolekcję lakierów hybrydowych, zapragnął więc zwrócić uwagę na wpływ sztucznej inteligencji na kobiecość.

Do stworzenia wizerunku AI girl firma zaprosiła Katarzynę Konieczkę, międzynarodowej sławy twórczynię kostiumów artystycznych, która współpracowała m.in. z Madonną, Lady Gagą, Fergie, a jej prace ukazały się m.in. w magazynach Vogue IT, UK, NL, Vanity Fair czy I-D Magazine.

AI girl w jej wykonaniu, to kobieta, która jest świadoma swojego ciała i swoich potrzeb. Mierzy wysoko i patrzy w przyszłość, jednocześnie wiedząc, że to co tworzy teraz, będzie tę przyszłość kreowało. Jest odważna, asertywna, zna własną wartość i akceptuje siebie bez względu na opinie innych ludzi – przekonuje firma Inveray.

Tłumaczy też, że poprzez kreację AI girl chce zwrócić uwagę na rosnące zainteresowanie sztuczną inteligencją i jej wpływ na kobiety.

– AI może niekorzystnie wpłynąć na postrzeganie ich w przyszłości, może doprowadzić do frustracji, nadmiernego poprawiania własnego wyglądu i braku samoakceptacji – obawia się producent lakierów.  

Dlatego filozofia AI girl ma promować postawę szacunku wobec różnorodności kobiet i nienarzucania jednostronnych ideałów.

– Każda kobieta powinna mieć prawo do własnego wyboru, rozwoju i realizacji swoich marzeń i celów, niezależnie od społecznych oczekiwań czy stereotypów płciowych. Podziwiany powinien być umysł i dusza kobiety, a nie jej otoczka, czyli ciało, które każda z kobiet ma różne i tak samo powinna je kochać i akceptować – podsumowuje firma.

Czytaj też: Perfect Corp.: czarny to najczęściej wirtualnie przymierzany odcień lakieru do paznokci na świecie

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.12.2025 09:33
L’Oréal rozważa inwestycję w Giorgio Armani. Ruszają przygotowania do sprzedaży 15-proc. pakietu
Globalna marka zmieni potencjalnie właściciela.BadPixma/shutterstock

L’Oréal potwierdził, że „bardzo szybko” rozpocznie analizę potencjalnej inwestycji w Giorgio Armani, po tym jak w testamencie zmarłego projektanta znalazły się szczegółowe wytyczne dotyczące stopniowej sprzedaży lub wejścia marki na giełdę. To pierwsza oficjalna deklaracja koncernu w sprawie udziału w przyszłej restrukturyzacji własnościowej włoskiego domu mody.

Podczas spotkania z analitykami dyrektor finansowy L’Oréal, Christophe Babule, poinformował, że grupa „zdecydowanie” oceni możliwość nabycia udziałów w Armani. Zgodnie z ujawnionymi planami w ciągu najbliższych 18 miesięcy ma zostać uruchomiony proces sprzedaży lub upublicznienia pierwszego pakietu obejmującego 15 proc. akcji. Priorytet dostępu do transakcji otrzymają cztery podmioty: L’Oréal, LVMH, EssilorLuxottica oraz inna firma o porównywalnej skali.

Decyzja wynika z wieloletnich spekulacji dotyczących sukcesji u Armaniego oraz przyszłości jego biznesu beauty, który od lat funkcjonuje na licencji L’Oréal. Przyszły nabywca pakietu mniejszościowego może istotnie wpłynąć na układ sił w segmencie marek luksusowych, zarówno w branży modowej, jak i perfumeryjno-makijażowej.

Ewentualne wejście kapitałowe L’Oréal do Giorgio Armani mogłoby wzmocnić pozycję francuskiej grupy na globalnym rynku luksusowych kosmetyków. Marka Armani Beauty należy do najbardziej rozpoznawalnych w portfolio perfum i makijażu L’Oréal, a zabezpieczenie jej długoterminowej obsługi w ramach koncernu ma strategiczne znaczenie przy rosnącej konkurencji o prestiżowe licencje.

Z kolei dla samego Armaniego sprzedaż 15-proc. pakietu ma być pierwszym etapem uporządkowanej zmiany właścicielskiej, zapisanej w testamencie projektanta. Wynik procesu – zależny od struktury oferty i wyboru inwestora – zadecyduje o przyszłym kierunku rozwoju jednego z najbardziej wpływowych domów mody w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Unilever: nasz nowy magazyn w Poznaniu wytrzyma sztorm
Unilever mat.pras.

Unilever wprowadza zaawansowaną automatyzację i optymalizację procesów logistycznych w swojej fabryce w Poznaniu. W ramach inwestycji o wartości blisko 100 mln złotych powstanie w pełni zautomatyzowany magazyn wysokiego składowania oraz nowoczesna hala wysyłek. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2027 rok.

Unilever realizuje kompleksową transformację logistyczną w fabryce w Poznaniu – jednym z kluczowych zakładów produkcyjnych firmy w Europie. Inwestycja o wartości blisko 100 mln złotych obejmuje budowę w pełni zautomatyzowanego magazynu wysokiego składowania o pojemności 9,6 tys. palet oraz nowej hali wysyłek, która stanie się punktem załadunkowo-rozładunkowym.

Magazyn jak wieżowiec

Prace przygotowawcze są już zakończone, główna faza budowy rusza z początkiem grudnia, a zakończenie robót budowlanych przewidziane jest na koniec 2026 roku – z pełnym uruchomieniem i integracją systemów w połowie 2027 roku. W ramach projektu przebudowie ulegnie ponad 25 proc terenu fabryki, co umożliwi stworzenie nowego układu logistycznego i infrastrukturalnego dopasowanego do przyszłych potrzeb operacyjnych.

Magazyn wysokiego składowania o wysokości 36 metrów – tyle, co dziesięciopiętrowy wieżowiec – zostanie wyposażony w zaawansowane systemy automatycznego przechowywania i pobierania towarów. W magazynie zostaną zainstalowane trzy samojezdne w pełni autonomiczne windy o wysokości 34 metrów, obsługujące regały magazynowe. Cała konstrukcja została zaprojektowana tak, aby wytrzymać prędkość wiatru ponad 140 km/h, więcej niż 12-stopniowy huragan w skali Beauforta.

Ta inwestycja to dla naszej fabryki znaczące i angażujące przedsięwzięcie, które stanowi ważny krok w dalszym rozwoju zakładu. Tworzymy inteligentny, zintegrowany ekosystem logistyczny dla całej fabryki. Dzięki połączeniu automatyzacji i harmonizacji procesów podniesiemy naszą efektywność i elastyczność operacyjną. To krok, który zwiększy stabilność naszego łańcucha dostaw i pozwoli nam jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby partnerów biznesowych – komentuje Przemysław Fejfer, dyrektor fabryki w Poznaniu, Unilever.

Nowa hala wysyłek – centrum transportowe fabryki

Nowa hala wysyłek, wyposażona w dziewięć wielofunkcyjnych doków, zwiększy efektywność obsługi transportów oraz umożliwi sprawną organizację i koordynację ruchu ciężarówek w jednym miejscu. Inwestycja przyczyni się do optymalizacji procesów logistycznych i stworzy możliwości dalszej automatyzacji operacji.

image

Joanna Orzechowska, Unilever: Dobra rolka na TikToku potrafi wyczyścić półki z towaru [FBK 2025]

Unilever jest jednym z wiodących, światowych dostawców produktów Beauty & Wellbeing, Personal Care, Home Care, Foods i Ice Cream, który prowadzi sprzedaż na terenie 190 krajów, docierając do 3,4 mld konsumentów dziennie. Zatrudnia 128 tys. pracowników. Przychody ze sprzedaży w 2024 r. wyniosły 60,8 mld euro. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. grudzień 2025 18:53