StoryEditor
Producenci
29.06.2023 00:00

Kolejne nawiązanie do Małej Syrenki; VPP cichaczem wprowadza kolekcję makijażową

Kolekcja kolorowych kosmetyków i pielęgnacyjnego duetu ubrana została w morskie opakowania w syrenim trendzie. / materiały prasowe Verona Products Professional
Choć nie jest to współpraca licencyjna z Disneyem, to Verona Products Professional podąża za wszechobecnym trendem syrenkowym. Nowa kolekcja makijażowa nazywa się Mermaid Glow i utrzymana jest w morskiej szacie graficznej.

Nowa kolekcja Ingrid, marki należącej do Verona Products Professional, nawiązuje do syreniego trendu, który zapoczątkowała premiera remake‘u disneyowskiej Małej Syrenki. W serii znalazły się kosmetyki do makijażu (rozświetlacz, maskary, róże do policzków, błyszczyki, top coaty na usta, paletki cieni i eyelinery) i pielęgnacyjne (baza pod makijaż oraz mgiełka do ciała).
 


Wszystkie kosmetyki zostały opakowane w kasetki, tubki i butelki z nadrukiem rybiej łuski lub folią metalizowaną, co nawiązuje do morskiej inspiracji. W odróżnieniu od naszych poprzednich doniesień dotyczących kolekcji influencerskiej Viki Gabor, seria Mermaid Glow wydaje się zbierać pozytywne recenzje w sieci. Jak twierdzi marka, wymieniona w kolekcji baza jest nową wersją popularnego produktu — bazy Shine&Play, która trzymała się do tej pory w czołówce sprzedażowej brandu.

Zadziwia nieco brak promocji kolekcji; komunikat prasowy dotyczący wprowadzenia kolekcji do sklepów został opublikowany w środę 28.06 bieżącego roku, a na social mediach marki pojawiają się pytania konsumentek na ten temat. Kolekcja bardzo udana, wszystkie kosmetyki są piękne ale jest jeden problem dlaczego nie można jej nigdzie dostać? i nigdzie nie była reklamowana że będzie?, pyta na fanpage marki Paulina. Inna internautka zauważa na Instagramie: No tempo produkowania i dostarczania produktów do sprzedaży macie zawrotne.. chyba miesiąc czasu trzeba było czekać na rozświetlacz, masakra. Już zaczął być sprzedawany na Vinted za 100 zł, bo to taki święty graal. Komentarze dotyczące wyprzedania się rozświetlacza liczą się na mediach społecznościowych Ingrid w dziesiątkach.

Seria dostępna jest w sieci drogerii Rossmann i na Cocolita.pl.

Czytaj także: Ingrid ogłasza poszerzenie swojej oferty w drogeriach Rossmann

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.11.2025 14:28
Colgate-Palmolive obniża prognozę wzrostu mimo wyższych cen i wzrostu sprzedaży w Europie
Colgate-Palmolive Company opublikowało swoje wyniki finansowe.fot. shutterstock

Colgate-Palmolive zakończył trzeci kwartał z 2 proc. wzrostu sprzedaży netto, która osiągnęła 5,1 mld dolarów. Wzrost ten został wypracowany wyłącznie dzięki wyższym cenom, ponieważ wolumen sprzedaży spadł o 1,5 proc. Jednocześnie firma skorygowała w dół swoją prognozę rocznego wzrostu organicznego, co jest sygnałem ostrożniejszego podejścia do niepewnych warunków rynkowych.

W ujęciu organicznym sprzedaż wzrosła zaledwie o 0,4 proc., przy czym ceny zwiększono przeciętnie o 2,3 proc. Negatywnie na wynik wpłynęło ograniczenie sprzedaży marek własnych w segmencie żywienia zwierząt, co obniżyło organiczny wzrost o 0,8 proc. po wyjściu firmy z tej nierentownej i niestrategicznej działalności. Wyniki były bardzo zróżnicowane geograficznie, pokazując zmieniające się układy sił na rynkach konsumenckich.

W Ameryce Północnej sprzedaż netto spadła o 0,4 proc., a w regionie Azji i Pacyfiku o 1,5 proc. Odwrotną tendencję odnotowano w Ameryce Łacińskiej, gdzie sprzedaż wzrosła o 2 proc., oraz w Europie, która wyróżniła się dynamiką na poziomie 7,6 proc. Solidny wzrost – 6,8 proc. – zanotowano również w regionie Afryka/Eurazja.

Zysk operacyjny Colgate-Palmolive spadł w trzecim kwartale o 1 proc., do 1,059 mld dolarów. Zysk netto utrzymał się praktycznie na niezmienionym poziomie – 735 mln dolarów wobec 737 mln dolarów rok wcześniej. Wyniki pokazują stabilność rentowności mimo nacisku inflacyjnego i spadku wolumenu.

Na cały rok obrotowy firma nadal przewiduje jedynie „umiarkowany” wzrost sprzedaży netto. Prognoza wzrostu organicznego została jednak obniżona do 1–2 proc., podczas gdy wcześniej zakładano 2–4 proc. Prezes Noel Wallace podkreślił, że strategia rozwoju Colgate-Palmolive do 2030 roku stanowi kluczowy plan działania pozwalający firmie mierzyć się z coraz bardziej złożonym otoczeniem gospodarczym i wykorzystywać pojawiające się szanse.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. grudzień 2025 01:45