StoryEditor
Producenci
16.03.2022 00:00

Konkurs na projekt opakowań dla marki Neboa rozstrzygnięty

Konkurs „Sztuka zrównoważonego projektowania”, nad którym mecenat sprawowała marka wegańskich kosmetyków Neboa, został rozstrzygnięty. Nagrodzono najlepsze projekty studentów Wydziału Wzornictwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.

Celem organizowanego przez Wydział Wzornictwa ASP w Warszawie konkursu było wyłonienie najlepszych projektów związanych z opakowaniami dla branży kosmetycznej. Do zadań biorących w tym przedsięwzięciu studentów należało zaprojektowanie serii opakowań dla kosmetyków Neboa. Ważnym założeniem była ich spójność z aktualnie stosowanymi butelkami szamponów i odżywek marki.

Jurorzy konkursu – przedstawiciele Wydziału Wzornictwa ASP w Warszawie: prof. Grzegorz Niwiński, dziekan oraz dr hab. Maciej Konopka, a także przedstawiciel firmy Eurus dystrybuującej markę Neboa: Maciej Pawłowski, prezes zarządu oraz Małgorzata Włodarczyk, dyrektor marketingu wyłoniło trzech twórców. W ich opinii zaprezentowane przez nich prace odznaczały się wyjątkową oryginalnością i funkcjonalnością oraz kreatywnie realizowały flagowe założenia Neboa w zakresie opakowań, takie jak: zgodność z trendem less waste czy wygoda użytkowania.

– Nowoczesny, funkcjonalny i jednocześnie ekologiczny design to istotna część strategii zrównoważonego rozwoju dla całego brandu Neboa. Jako mecenas konkursu chcieliśmy podkreślić wagę tego elementu dla branży kosmetycznej, a także zachęcić młodych twórców do podzielenia się z nami swoimi kreatywnymi pomysłami – wyjaśnia Małgorzata Włodarczyk.

Dodała też, że świeże spojrzenie młodych twórców zaowocowało doskonałymi projektami, które może wkrótce ujrzą światło dzienne w postaci realnych opakowań Neboa, które pojawią się na półkach.

Ogłoszenie wyników konkursu odbyło się 2 marca 2022 roku podczas gali organizowanej przez firmę Eurus oraz Wydział Wzornictwa ASP. Zwycięzcy trzech pierwszych miejsc w konkursie zostali uhonorowani nagrodami pieniężnymi. Dodatkowo autorzy 10 wyróżnionych projektów otrzymali nagrody rzeczowe w postaci zestawów kosmetyków Neboa.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.12.2025 19:40
Współpraca o zapachu czekolady: efekty dostępne w Rossmannie
Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek czekolady Wedlamat.pras.

Candly&Co. połączyło siły z marką E.Wedel, tworząc limitowaną kolekcję świec i dyfuzorów zapachowych inspirowanych ulubionymi słodkościami Polaków: czekoladą Deserową oraz czekoladą Karmelową. Produkty są dostępne w wybranych drogeriach Rossmann na terenie całej Polski.

To ciekawa współpraca, która przenosi dobrze znane i lubiane smaki na zupełnie nowy poziom – do świata zapachu i domowej atmosfery. Zapach inspirowany czekoladą Deserową otula wnętrze głęboką, słodko-orientalną kompozycją inspirowaną intensywną deserową czekoladą, przełamaną tonką, wanilią, świeżością szałwii i zmysłowym piżmem. Natomiast produkty inspirowane czekoladą Karmelową zachwycają aksamitną i kremową słodyczą karmelu z subtelnymi prażonymi akcentami i nutą wanilii oraz paczuli, która nadaje głębi i niezwykłej apetyczności. To zapachy, które potrafią poprawić nastrój od pierwszej chwili, wnosząc do wnętrz przytulne, relaksujące, czekoladowe ciepło.

Ta współpraca była dla nas ogromną inspiracją. Pracując nad kompozycjami, zależało nam na stworzeniu zapachów, które budzą emocje i poprawiają nastrój – tak jak chwila przyjemności z ulubioną czekoladą. Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek, a wewnątrz znajdują się nowoczesne, designerskie szkła ozdobione subtelnym złotym detalem. To słodka przerwa od codzienności i sposób, by otulić dom ciepłem i przyjemnością – opowiada Aleksandra Pankowska, założycielka Candly&Co.

Produkty są edycją limitowaną, w ramach kolejnej odsłony współpracy. E.Wedel x Candly&Co. Wytwarzane ręcznie w Polsce, opierają się na wegańskiej formule. Zamknięte w eleganckich flakonach, doskonale prezentują się w każdym wnętrzu. 

W Wedlu od lat celebrujemy radość płynącą z małych przyjemności i bliskości. Dzięki tej współpracy konsumenci mogą doświadczać naszej marki na nowym, wielozmysłowym poziomie. Te czekoladowe nuty zapachowe w domu to nie tylko aromatyczne doznania, ale również wyjątkowy prezent, który łączy ludzi i tworzy niezwykłe wspomnienia – dodaje Karolina Janczyk-Truchlewska, project manager z firmy Wedel.

Kolekcja. E.Wedel x Candly&Co dostępna jest stacjonarnie wyłącznie w drogeriach Rossmann.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.12.2025 09:33
L’Oréal rozważa inwestycję w Giorgio Armani. Ruszają przygotowania do sprzedaży 15-proc. pakietu
Globalna marka zmieni potencjalnie właściciela.BadPixma/shutterstock

L’Oréal potwierdził, że „bardzo szybko” rozpocznie analizę potencjalnej inwestycji w Giorgio Armani, po tym jak w testamencie zmarłego projektanta znalazły się szczegółowe wytyczne dotyczące stopniowej sprzedaży lub wejścia marki na giełdę. To pierwsza oficjalna deklaracja koncernu w sprawie udziału w przyszłej restrukturyzacji własnościowej włoskiego domu mody.

Podczas spotkania z analitykami dyrektor finansowy L’Oréal, Christophe Babule, poinformował, że grupa „zdecydowanie” oceni możliwość nabycia udziałów w Armani. Zgodnie z ujawnionymi planami w ciągu najbliższych 18 miesięcy ma zostać uruchomiony proces sprzedaży lub upublicznienia pierwszego pakietu obejmującego 15 proc. akcji. Priorytet dostępu do transakcji otrzymają cztery podmioty: L’Oréal, LVMH, EssilorLuxottica oraz inna firma o porównywalnej skali.

Decyzja wynika z wieloletnich spekulacji dotyczących sukcesji u Armaniego oraz przyszłości jego biznesu beauty, który od lat funkcjonuje na licencji L’Oréal. Przyszły nabywca pakietu mniejszościowego może istotnie wpłynąć na układ sił w segmencie marek luksusowych, zarówno w branży modowej, jak i perfumeryjno-makijażowej.

Ewentualne wejście kapitałowe L’Oréal do Giorgio Armani mogłoby wzmocnić pozycję francuskiej grupy na globalnym rynku luksusowych kosmetyków. Marka Armani Beauty należy do najbardziej rozpoznawalnych w portfolio perfum i makijażu L’Oréal, a zabezpieczenie jej długoterminowej obsługi w ramach koncernu ma strategiczne znaczenie przy rosnącej konkurencji o prestiżowe licencje.

Z kolei dla samego Armaniego sprzedaż 15-proc. pakietu ma być pierwszym etapem uporządkowanej zmiany właścicielskiej, zapisanej w testamencie projektanta. Wynik procesu – zależny od struktury oferty i wyboru inwestora – zadecyduje o przyszłym kierunku rozwoju jednego z najbardziej wpływowych domów mody w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. grudzień 2025 00:15