Aż 59 proc. konsumentów na całym świecie twierdzi,
że czerpią radość z polowania na okazje – wynika z ankiety Nielsena dotyczącej
globalnych strategii rozwoju handlu detalicznego (Global Retail Growth
Strategies), którą przeprowadzono wśród 30 tys. internetowych respondentów w 61
krajach. Kupujący są uzależnieni od okazji, bo detaliści i producenci nauczyli
ich takiego zachowania – sugerują autorzy raportu. Intensywność promocji
wytworzyła nie tylko ogromne oczekiwania wśród konsumentów, lecz także
przeświadczenie, że niskie ceny powinny być normą. Jednocześnie jest grupa kupujących,
dla których coraz częściej wartość to coś więcej niż tylko najniższa cena.
– Konsumenci często są w stanie zapłacić więcej, jeśli uznają, że korzyści
przewyższają cenę produktu. Aby utrzymać swoich klientów, marki muszą
wyprzedzać ich oczekiwania oraz przekonywająco pokazać, że wyższa cena jest
naprawdę uzasadniona – mówi Steve Matthesen, globalny szef działu zajmującego
się współpracą z sieciami detalicznymi w Nielsenie. Konsumenci definiują
wartość na nowo, a segment premium może okazać się kluczowym pomysłem na
wygenerowanie wzrostu w niektórych regionach świata. Przeprowadzona przez
Nielsena analiza sprzedaży 16 kategorii na sześciu rynkach w
południowo-wschodniej Azji wykazała, że sprzedaż wartościowa w segmencie
premium rosła dwa razy szybciej (21 proc.) niż mainstreamowe segmenty (10 proc.
i 8 proc. odpowiednio) pomiędzy październikiem 2012 i 2014 r. W Chinach
zauważalny jest podobny trend, z jeszcze większym wzrostem (23 proc.) w
segmencie premium.
Konsumenci polują na okazje, ale coraz bardziej cenią też produkty z półki premium
Z dniem 1 kwietnia 2025 roku Bartosz Olejarski objął stanowisko Dyrektora Handlowego na Polskę oraz kraje bałtyckie – Estonię, Łotwę i Litwę – w firmie Kenvue, odpowiedzialnej m.in. za marki Nicorette, Neutrogena i Listerine. Nowy dyrektor będzie pracować z siedziby w Warszawie i odpowiadać za rozwój działalności spółki w regionie, koncentrując się na wzmocnieniu współpracy z partnerami detalicznymi, aptekami oraz w sektorze e-commerce.
Kenvue, globalny producent produktów zdrowotnych i pielęgnacyjnych, stawia na dalszą ekspansję w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Wybór Bartosza Olejarskiego na nowe stanowisko ma związek z ambicjami firmy dotyczącymi wzrostu sprzedaży i umacniania relacji w kluczowych kanałach dystrybucji – zarówno w klasycznym handlu, jak i w kanałach cyfrowych. Polska oraz kraje bałtyckie to rynki, które w ostatnich latach dynamicznie rozwijają się pod względem sprzedaży produktów FMCG i farmaceutycznych.
Bartosz Olejarski wnosi do Kenvue ponad 25 lat doświadczenia w zarządzaniu sprzedażą i rozwojem marek konsumenckich. Pracował na stanowiskach kierowniczych w firmach takich jak Henkel, GSK czy Procter & Gamble, gdzie odpowiadał za rozwój biznesu zarówno w segmencie produktów OTC, jak i w handlu detalicznym. Jego kompetencje obejmują m.in. budowanie strategii sprzedażowych, zarządzanie zespołami i wdrażanie innowacji rynkowych.
Nowy dyrektor handlowy jest absolwentem Akademii Wychowania Fizycznego w Gorzowie Wielkopolskim i Poznaniu oraz Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Jego doświadczenie, zdobyte zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych, ma pomóc w realizacji ambitnych celów Kenvue w regionie.
Firma Hamilton prowadzi badania w wielu obszarach – od żywności i pasz, przez kosmetyki i suplementy diety, aż po substancje lecznicze i paliwa. Budynek laboratorium, w którym doszło do pożaru, ma powierzchnię około 4,5 tys. mkw i mieści się na terenie przemysłowym w Gdyni.
W piątek rano w laboratorium firmy Hamilton w Gdyni doszło do niebezpiecznego zdarzenia – wybuchła substancja chemiczna, która po upadku jednej z próbek na podłogę wywołała pożar. Zgłoszenie wpłynęło do dyżurnego o godzinie 9:43. Na miejsce natychmiast wysłano 10 zastępów straży pożarnej, co oznaczało zaangażowanie około 30 strażaków. Dodatkowo do akcji skierowano specjalistyczną grupę ratownictwa chemicznego z Gdyni.
Jeszcze przed przybyciem służb ratunkowych z budynku ewakuowano wszystkich 259 pracowników. Jak poinformował st. bryg. Łukasz Płusa z Komendy Miejskiej PSP w Gdyni, nikt nie odniósł obrażeń. Podkreślił również, że ewakuacja została przeprowadzona sprawnie i profesjonalnie. Działania strażaków skupiły się na zabezpieczeniu terenu i przeszukaniu obiektu.
Ogień został już ugaszony, a pomieszczenia są aktualnie oddymiane. Strażacy zakończyli akcję gaśniczą, ale prace na miejscu nadal trwają. Przyczyny pożaru zbada teraz policja we współpracy z biegłym z zakresu pożarnictwa, którzy ustalą, co dokładnie doprowadziło do wybuchu i ognia w laboratorium.