StoryEditor
Producenci
13.05.2024 15:19

Kontrowersyjne fast fashion w Polsce. Shein wchodzi z pop-upem do Galerii Młociny

Shein chce zawojować serca warszawianek i warszawiaków dzięki pop-upowi w Galerii Młociny. / Shein
Shein, globalny sprzedawca internetowy oferujący produkty modowe, kosmetyczne oraz akcesoria domowe, otworzy swój pierwszy pop-up w Warszawie. Lokalizacja sklepu to Galeria Młociny przy ulicy Zgrupowania AK „Kampinos” 15. Tymczasowy punkt będzie funkcjonować przez 5 dni, od 17 do 22 maja. W ofercie znajdzie się najnowsza letnia kolekcja modowa marki oraz kosmetyczne bestsellery.

Shein jest często przedmiotem kontrowersji z kilku powodów, głównie związanych z praktykami biznesowymi, wpływem na środowisko i warunkami pracy. Jako gigant fast fashion, firma jest krytykowana za promowanie konsumpcjonizmu poprzez wytwarzanie ogromnej ilości odzieży, co przyczynia się do znacznego obciążenia dla środowiska. Procesy produkcyjne związane z szybką modą często wiążą się z dużym zużyciem wody, emisją szkodliwych chemikaliów i ogólnym zanieczyszczeniem.

Kolejnym aspektem krytyki są warunki pracy w fabrykach produkujących odzież dla Shein. Raporty wskazują na niskie wynagrodzenia, długie godziny pracy i niewystarczające standardy bezpieczeństwa, co budzi obawy dotyczące praw pracowniczych. Firma była również oskarżana o plagiaty i kopiowanie projektów niezależnych twórców bez ich zgody.

Tymczasem pierwszy punkt handlowy Shein otworzy w Warszawie. Będzie to tymczasowy pop-up w Galerii Młociny. Odwiedzający warszawską placówkę będą mieli możliwość zakupu odzieży i akcesoriów zgodnych z najnowszymi trendami sezonu wiosna/lato 2024. Dodatkowo, dla entuzjastów makijażu, sklep zaproponuje szeroką gamę kosmetycznych bestsellerów. Shein przygotowało również inteligentną stację skanowania kolorów, która ułatwi klientom dobór idealnych barw. Profesjonalni wizażyści będą również dostępni na miejscu, oferując porady oraz wykonując letnie makijaże, które będą odzwierciedlać najświeższe trendy.

Niektóre produkty z asortymentu Shein dostępne w tymczasowym sklepie stacjonarnym będą również oferowane online za pośrednictwem opcji QuickShip. Opcja ta gwarantuje, że zakupione produkty zostaną dostarczone do klienta w ciągu 4 dni roboczych od momentu złożenia zamówienia.

Czytaj także: Temu znów na celowniku — tym razem za manipulacje i uzależnianie od zakupów

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketplace to nie wszystko? Eveline Cosmetics wdrożyło rozwiązania Comarch
Jak podkreślają przedstawiciele Eveline Cosmetics, wdrożone rozwiązania zapewniło firmie nie tylko większą automatyzację, ale też stabilność i wsparcie techniczne, gwarantujące utrzymanie operacji na najwyższym poziomieComarch mat.pras.

Nawet silna pozycja na rynku wymaga od dużych marek nieustannego radzenia sobie z wyzwaniami. W Eveline Cosmetics, największej polskiej firmie w obszarze eksportu kosmetyków, obecnej w 80 krajach, wiedzą to dobrze. Właściciele przedsiębiorstwa zdecydowali się na wdrożenie nowego systemu sprzedaży e-commerce, by obniżyć koszty i zwiększyć elastyczność procesów logistycznych. Organizację tego procesu wsparł Comarch, który dostarczył producentowi dedykowane rozwiązanie do handlu online.

Historia Eveline Cosmetics pisana jest szminką, produktami do makijażu i pielęgnacji, ale przede wszystkim… sukcesem. Sukces jednak bywa złudny – firmy, które nie śledzą trendów i nie dostosowują się do zmian, szybko zostają w tyle.

Marketplace? To za mało

Eveline Cosmetics nie zamierzało popełniać tych błędów. Firma od lat doskonale wpisuje się w krajobraz polskiego i światowego rynku kosmetycznego, dostrzegając potrzeby pielęgnacyjne klientów. Firma postawiła sobie więc cel: wdrożenie nowego systemu sprzedaży online, który zmniejszy koszty operacyjne i uelastyczni procesy logistyczne.

Skąd ten pomysł? Organizacja dostrzegła, że sprzedawanie produktów w miejscach typu duży marketplace generuje znaczne wydatki, związane z magazynowaniem i wysyłką towarów. Planowano więc zwiększyć potencjał własnego magazynu, co wymagało usprawnienia procesu kompletowania zamówień oraz zagwarantowania szybszego dostarczania przesyłek do klientów.

Marka zdecydowała się na współpracę z Comarch, którego system (Comarch ERP Optima) wykorzystywała już wcześniej. Firma szukała nie tylko rozwiązania, które będzie zintegrowane z oprogramowaniem i zapewni pełną automatyzację.

Analiza danych sprzedażowych z platform marketplace i inne korzyści

Comarch, odpowiadając na te potrzeby, wdrożył w firmie aplikację Comarch e-Sale. 

W ramach integracji zainstalowano następujące moduły: Handel (który usprawnił gospodarkę magazynową), Kasa/Bank (integracja z bankami), Comarch CMR (do automatycznej wysyłki faktur).    

Jakie korzyści przyniosło firmie Eveline to nowe narzędzie? Są to między innymi:

  • automatyzacja procesów (w tym zatwierdzenia weryfikacji zamówień oraz wystawianie faktur sprzedaży),
  • analiza danych sprzedażowych z platform marketplace,
  • przyspieszenie procesu realizacji zamówień o 40 proc.,
  • zmniejszenie kosztów logistyki o 18 proc.,
  • możliwość rozwoju narzędzia w przyszłości np. o moduły sztucznej inteligencji.

Jak podkreślają przedstawiciele Eveline Cosmetics, wdrożone rozwiązania zapewniło firmie nie tylko większą automatyzację, ale też stabilność i wsparcie techniczne, gwarantujące utrzymanie operacji na najwyższym poziomie.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
10.06.2025 13:21
Wilkinson zaskakuje rebrandingiem, chce “pokazać prawdę o damskim goleniu”
Tradycyjne reklamy dotyczące golenia dla kobiet sprowadzają kobiece doświadczenie najczęściej do „momentu spa” – prrzekonuje Edgewell Personal CareWilkinson mat.pras.

Na polskim rynku startuje kampania brandu Wilkinson Sword Intuition, której towarzyszyć będzie nowa platforma komunikacyjna „Na wszystkie włoski. Wszędzie.” (Any Hair, Anywhere). Marka chce zredefiniować dotychczasowy sposób mówienia o damskim goleniu.

Jest to pierwsza w historii marki duża kampania w Polsce, skierowana do kobiet. Działania w naszym kraju są częścią szerszej europejskiej kampanii. Kampania potrwać ma do sierpnia i będzie kierowana do kobiet w wieku 18-45 lat. W polskiej wersji językowej głosu do spotu użyczyła Nicole Trębacz, młoda gwiazda rapu.

Kampania Wilkinson Sword Intuition „Any Hair, Anywhere” jest manifestem wolności wyboru, przekonując wprost, że golenie to sprawa indywidualna. Marka przechodzi transformację, aby budować bardziej autentyczną relację z kobietami, a kampania w bezpośredni i humorystyczny sposób mówi o rzeczywistości depilacji, normalizuje „niewygodne” tematy i pokazuje prawdę bez filtrów. Brand porzuca tu stereotypy i zrywa z tabu, pokazując, że nie chodzi o „idealne ciało” czy „gładkie nogi”, ale o komfort, swobodę i decyzję każdej kobiety – co, kiedy i czy w ogóle chce golić. 

To podejście do pielęgnacji ciała jest fundamentem globalnej komunikacji marki, mającej w założeniu odzwierciedlać intymne prawdy na temat golenia kobiet i prezentować wysokiej jakości narzędzia, zaprojektowane z myślą o niuansach kobiecego ciała.

Chociaż golenie jest częścią tego, co sprawia, że kobiety czują się piękne, większość z nich nie uważa tego za część swojego rytuału piękna ani za rzadki akt rozpieszczania, ale za niezbędną czynność pielęgnacyjną. Tradycyjne reklamy dotyczące golenia dla kobiet sprowadzają kobiece doświadczenie najczęściej do „momentu spa”. Badania pokazują, że prezentowane do tej pory podejścia nie są przykładem prawdziwych relacji kobiet z włosami na własnym ciele – tłumaczy zespół marketingu Edgewell Personal Care. – Prawda jest taka, że włosy rosną wszędzie: na nogach, twarzy, okolicach bikini, pod pachami, brzuchu, plecach, palcach u stóp i wielu innych miejscach, moglibyśmy tak wymieniać jeszcze długo. Jak do tej pory, żadna marka nie mówiła o tym otwarcie, szczerze i z odrobiną pozytywnego dystansu oraz humoru. Nasza kampania odważnie idzie tam, gdzie żadna inna nie była wcześniej. Skupiamy się na faktycznych doświadczeniach, pokazując kobietom, że jesteśmy marką, która je zna, rozumie i wspiera je w ich wyborach. Wilkinson Sword Intuition daje kobietom narzędzia, których potrzebują i mogą dbać o wszystkie włosy na własnym ciele w sposób, jaki uznają za stosowny – podkreślają przedstawiciele Edgewell Personal Care.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. czerwiec 2025 15:49