StoryEditor
Producenci
07.05.2018 00:00

Koreańska marka dołącza do portfolio L‘Oréal

L‘Oréal poinformował o zakupie koreańskiej firmy Nanda, producenta kosmetyków do makijażu oraz odzieży. Zakup Nanda pozwoli wzmocnić obecność L‘Oréala na rynku azjatyckim, a jednocześnie przybliżyć konsumentom na całym świecie koreańskie trendy w pielęgnacji urody i makijażu.

Firma Nanda powstała w 2004 r. w Seulu. Początkowo koncentrowała swoją działalność na produkcji odzieży, aby w 2009 r. rozszerzyć swoje portfolio o markę produktów do makijażu 3CE. Dziś sprzedaż kosmetyków odpowiada za 70 proc. rocznych przychodów firmy, których łączna wartość w 2017 r. wyniosła 127 mln euro. Nanda zatrudnia 400 pracowników i oprócz Korei, obecna jest także w Japonii, Hong Kongu, Singapurze, Malezji oraz Tajlandii.

Głównymi odbiorcami produktów z portfolio Nanda są młodzi konsumenci z pokolenia millenialsów. To z myślą o wzmacnianiu ich relacji z marką zostały zaprojektowane sklepy sieci Stylenanda, które oferują innowacyjne rozwiązania zakupowe odpowiadające na potrzeby młodych klientów związane z obecnością w mediach społecznościowych. Zarówno kosmetyki, jak i odzież produkowane przez Nanda dostępne są w wielu kanałach dystrybucji: e-commerce, w sklepach specjalistycznych, punktach sprzedaży w centrach handlowych oraz w sklepach wolnocłowych.

Według So Hee Kim, założycielki i dyrektor generalnej Stylenanda, nawiązanie współpracy z L’Oréalem to przełomowy moment: – Dzięki wsparciu i sile globalnej firmy, jaką jest L'Oréal, mamy szansę stać się rozpoznawalną marką na międzynarodowym rynku kosmetycznym i kształtować światowe trendy w dziedzinie piękna – powiedziała.

Komentując zakup koreańskiej marki Alexis Perakis-Valat, dyrektor generalny Działu Produktów Szerokiej Dystrybucji L'Oréal powiedział: – Stylenanda to marka, która ma wszystko, czego od marki kosmetycznej oczekują młodzi konsumenci, nie tylko w Korei czy Chinach, ale na całym świecie. Jest dynamiczna, wyrazista i kreatywna – oznajmił.

Z kolei Yann Le Bourdon, dyrektor generalny L'Oréal Korea podkreślił, że zakup Nanda to krok w kierunku wzmocnienia pozycji L'Oréala w segmencie masowych kosmetyków kolorowych na rynku azjatyckim. – Stylenanda to pierwsza koreańska marka w naszym portfolio. Mam nadzieję, że dzięki planom rozszerzenia jej sprzedaży poza rynki azjatyckie, konsumenci na całym świecie już wkrótce będą mogli poznać makijażowe tajniki piękna prosto z Korei – podsumował.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
16.05.2025 14:59
Zmiany personalne na szczycie Novo Nordisk – producenta Ozempicu i Wegovy

Lars Jorgensen, dyrektor generalny koncernu Novo Nordisk, ustąpi ze stanowiska. Firma, produkująca m.in. Ozempic i Wegovy, znajduje się w trudnej sytuacji, wynikającej ze wzrostu konkurencji w USA.

Lars Jorgensen pracował w Novo Nordisk od 1991 roku, dyrektorem generalnym był roku 2017. W ostatnich latach kierowany przez niego koncern stał się globalnym liderem w leczeniu cukrzycy i otyłości dzięki wprowadzeniu na rynek takich preparatów jak Ozempic i Wegovy.

Ostatnie miesiące to dla duńskiego koncernu czas zmagań z konkurencją - głównie ze strony amerykańskiej firmy Eli Lilly, produkującej preparat Zepbound. Ten ostatni wyprzedził w marcu na amerykańskim rynku Wegovy pod względem ilości wystawianych recept.

O problemach firmy pisaliśmy w artykule Ozempic przestaje być lekiem-cudem? Nowe kłopoty w raju dla Novo Nordisk

Od początku 2025 roku wycena akcji Novo Nordisk spadła o 32 proc., dodatkowo po ogłoszeniu decyzji o rezygnacji Jorgensena spadek pogłębił się o kolejne 2,2 proc. Jak wyjaśniają Duńczycy, zmiany na szczycie firmy są odpowiedzią na wyzwania rynkowe, mają też spowodować wzmocnienie pozycji europejskiego producenta.

Jorgensen będzie pełnił swoje zadania do czasu wyznaczenia następcy. Jak podaje CNBC, jego poszukiwania już trwają.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.05.2025 12:17
Nivea pozwana za mylące oznaczenia składników naturalnych
Siedziba Beiersdorf w Hamburgumat. prasowe

Beiersdorf Inc., właściciel marki Nivea, stanął w obliczu pozwu zbiorowego złożonego 25 kwietnia 2025 roku w sądzie federalnym w Kalifornii. Sprawa dotyczy rzekomo wprowadzających w błąd oznaczeń produktów do pielęgnacji skóry z linii Nourish by Nature oraz Naturally Good. Pięciu powodów twierdzi, że zakupiło kosmetyki z etykietami informującymi o „X proc. składników pochodzenia naturalnego”, mimo że produkty miały zawierać głównie substancje syntetyczne.

W pozwie podniesiono, że Beiersdorf oparł swoje deklaracje o normę ISO 16128 – wytyczną opracowaną przez branżę kosmetyczną, która nie ma mocy prawnej i nie została stworzona z myślą o marketingu konsumenckim. Norma ta pozwala klasyfikować niektóre składniki chemicznie przetworzone jako „pochodne naturalnie”, co – zdaniem powodów – wprowadza konsumentów w błąd, zwłaszcza tych kierujących się troską o środowisko i wrażliwą skórę.

Powodowie domagają się odszkodowania, przeprowadzenia procesu przed ławą przysięgłych oraz nadania sprawie statusu pozwu zbiorowego. Grupa miałaby objąć wszystkich konsumentów z Kalifornii, którzy kupili wskazane produkty Nivea od 25 kwietnia 2021 roku do dziś. Skala sprawy może być znaczna, biorąc pod uwagę wielkość rynku kosmetycznego w Kalifornii i rosnące zainteresowanie produktami „naturalnymi”.

Sprawa zwraca uwagę na szerszy problem braku jednoznacznych regulacji dotyczących stosowania pojęć takich jak „naturalny” czy „pochodzenia naturalnego” w przemyśle kosmetycznym. Wynik postępowania może mieć istotne konsekwencje dla całego sektora w USA – zarówno pod kątem ewentualnych rekompensat, jak i wprowadzenia bardziej restrykcyjnych przepisów dotyczących transparentności etykietowania produktów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. maj 2025 02:36