StoryEditor
Producenci
23.10.2019 00:00

Kosmetyki Néo Make Up uzyskały certyfikat fundacji Viva!

Wegańska linia kosmetyków Néo Make Up otrzymała certyfikat Viva! dla wegetarian i wegan, przyznawany wyłącznie produktom niezawierającym żadnych składników odzwierzęcych oraz nietestowanym na zwierzętach. Marka ma w swojej ofercie dwanaście kosmetyków z kategorii twarz, usta oraz oczy, które spełniają wszystkie te warunki.

Certyfikat Viva! dla wegetarian i wegan daje pewność, że produkt jest w stu procentach wegański, co oznacza, że w procesie jego tworzenia nie wykorzystano komponentów pochodzenia zwierzęcego oraz nie był testowany na zwierzętach. Z jego składu trzeba wykluczyć wszelkie tłuszcze zwierzęce, surowce mleczne, produkty pochodzenia pszczelego czy barwniki lub zapachy pozyskiwane ze zwierząt.

Od samego początku Néo Make Up ma w swojej ofercie kosmetyki wegańskie. Stale rozwijamy tę kategorię, mając na uwadze przede wszystkim rosnące potrzeby ze strony konsumentów. Kobiety coraz bardziej świadomie wybierają kosmetyki i chcą, aby nie tylko zapewniały długotrwały efekt makijażu i jednocześnie pielęgnowały skórę, ale także były stworzone z poszanowaniem środowiska i dobrostanu zwierząt – mówi Karolina Buszkiewicz, brand manager marki. 

Kosmetyki Néo Make Up z certyfikatem to: podkład nawilżający HD Ultra Light Foundation oraz podkład matujący Perfect Matte Foundation, puder sypki transparentny HD Perfector Loose Powder, puder prasowany Pro Skin Matte Pressed Powder dostępny w pięciu odcieniach, paleta do konturowania Pro Contouring Palette 01 oraz 02, róż prasowany Velvet Blush w czterech odcieniach, trzy wegańskie tusze do rzęs: Envy Me!, Lenght Me!, Shock Me!, błyszczyk do ust uwypuklający Pro Plumping Lipgloss, dostępny w sześciu kolorach. Certyfikaty otrzymały również kosmetyki zapewniające efekt glow: rozświetlający żel pod oczy Good Morning Gel oraz nabłyszczacz do twarzy i ciała Liquid Illuminaizer For Face&Body. – Dzięki takiemu wyborowi marka Néo Make Up daje możliwość wykonania całego makijażu wyłącznie przy użyciu wegańskich produktów – dodaje Karolina Buszkiewicz.

Kosmetyki Néo Make Up są dostępne w perfumeriach Douglas, wybranych drogeriach w całej Polsce oraz w sklepie internetowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.08.2025 16:04
Colgate-Palmolive z zakazem emisji reklamy jednej z marek po wytknięciu rasistowskiego podtekstu
Brytyjski oddział Colgate-Palmolive, właściciel Sanexu, broni spotu reklamowego.Sanex

Reklama żelu pod prysznic Sanex została zakazana w Wielkiej Brytanii po interwencji Advertising Standards Authority (ASA). Powodem była narracja sugerująca, że czarna skóra jest „problematyczna”, a biała – „lepsza”. Decyzja regulatora zapadła po otrzymaniu dwóch skarg od widzów, którzy wskazali na negatywne stereotypy dotyczące osób o ciemniejszej karnacji.

Spot, emitowany w czerwcu, zawierał narrację: „Do tych, którzy drapią się dniem i nocą. Do tych, których skóra wysusza się nawet od wody”, ilustrowaną obrazami czarnej kobiety z czerwonymi śladami na ciele i innej, której skóra wyglądała jak popękana glina. Następnie reklama przedstawiała białą kobietę biorącą prysznic z produktem Sanex i zapewniała o „24-godzinnym nawilżeniu”. Spot kończył się hasłem: „Ulgę może przynieść zwykły prysznic”.

Colgate-Palmolive, właściciel marki Sanex i globalny koncern dóbr konsumpcyjnych o wartości rynkowej 68 miliardów dolarów, bronił kampanii. Firma argumentowała, że przekaz miał pokazywać efekt „przed i po”, a różnice między modelkami nie koncentrowały się na ich kolorze skóry. Z kolei Clearcast, instytucja odpowiedzialna za zatwierdzanie reklam telewizyjnych w Wielkiej Brytanii, podkreśliła, że reklama miała na celu pokazanie inkluzywności produktu.

ASA uznała jednak, że wykorzystanie różnych kolorów skóry do zobrazowania efektu działania kosmetyku prowadziło do negatywnego porównania. Według regulatora reklama była skonstruowana w taki sposób, że „to czarna skóra została pokazana jako problematyczna i niewygodna, podczas gdy biała skóra – gładka i czysta – przedstawiona została jako efekt udanej przemiany”.

Organ dodał, że choć intencją reklamodawcy nie było utrwalanie stereotypów, przekaz mógł umknąć części odbiorców. Jednocześnie stwierdził, że spot „prawdopodobnie wzmacniał negatywny i obraźliwy stereotyp rasowy”, zgodnie z którym czarna skóra jest wadliwa, a biała lepsza. W konsekwencji reklama została zakazana w obecnej formie, a Colgate-Palmolive otrzymało zalecenie, by w przyszłości unikać przekazów mogących powodować poważne obrażenie na tle rasowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.08.2025 15:34
The Wall Street Journal: Estée Lauder pogłębia stratę w IV kwartale, akcje spółki spadają o 10 proc.
M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder odnotowała pogłębioną stratę w czwartym kwartale roku fiskalnego zakończonym 30 czerwca. Producent marek MAC, Smashbox i Jo Malone wykazał stratę netto w wysokości 546 milionów dolarów, czyli 1,51 dol. na akcję. Rok wcześniej strata wyniosła 284 milionów dolarów, czyli 79 centów na akcję. Wynik ten negatywnie wpłynął na notowania spółki – kurs akcji Estée Lauder spadł w środę na rynku przed sesją o ponad 10 proc.

Przychody w kwartale spadły do 3,41 miliardów dolarów, jednak były minimalnie wyższe od prognoz analityków zakładających 3,39 miliardów dolarów. Skorygowany zysk na akcję (EPS) wyniósł 0,09 dolara, o cent więcej od konsensusu. Mimo to perspektywa na kolejny rok rozczarowała inwestorów – spółka prognozuje zysk na akcję w przedziale 1,90–2,10 dolara wobec rynkowych oczekiwań na poziomie 2,21 dolara.

Sprzedaż organiczna spadła w kwartale o 13 proc., głównie w segmentach pielęgnacji skóry i makijażu. Dochody z kosmetyków pielęgnacyjnych zmniejszyły się o 17 proc., co było szczególnie widoczne w markach Estée Lauder i La Mer. Spadki dotknęły wszystkie regiony działalności, przy czym największe odnotowano w Ameryce Północnej oraz w globalnym segmencie sprzedaży detalicznej dla podróżnych (travel retail).

Firma poinformowała również, że w roku fiskalnym 2026 spodziewa się dodatkowych presji kosztowych rzędu 100 mln dolarów, związanych m.in. z niepewnością wokół taryf handlowych. Jednocześnie kierownictwo podkreśla, że pomimo trudnego otoczenia zewnętrznego widzi szansę na odbicie – po trzech latach spadków spółka liczy na wzrost sprzedaży organicznej w przedziale 0–3 proc. oraz stopniową odbudowę rentowności operacyjnej w kolejnych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. sierpień 2025 05:28