To sprawia, że ten kanał jest większy dla firmy niż cała Ameryka i pozostanie w centrum jej zainteresowania, pomimo powolnego powrotu pasażerów z zagranicy, którzy przed pandemią byli głównymi klientami butików na lotniskach.
Sprzedaż detaliczna na lotniskach wyniosła bowiem 4,7 miliarda dolarów, a w obu Amerykach, gdzie nie odnotowano wzrostu w roku finansowym 2021 wyniosła 3,8 miliarda dolarów. Portal Beauty matter przeanalizował skąd wzięła się taka sprzedaż w tym kanale, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że międzynarodowe podróże lotnicze były i nadal są bardzo ograniczone?
Według stowarzyszenia linii lotniczych IATA w 2020 r. globalne podróże lotnicze spadły na całym świecie o 60 proc. Chociaż branża lotnicza otrzymała ogromny cios, sytuacja wyglądała zupełnie inaczej na krajowych destynacjach, w których dozwolona jest sprzedaż bezcłowa.
Estee Lauder Companies bardzo zadowolona ze swoich wyników
Wśród nich są krajowe, bezcłowe przystanie turystyczne w Korei Południowej i miasto Hainan w Chinach. W szczególności ta ostatnia lokalizacja umożliwiła graczom zajmującym się kosmetyką odzyskanie utraconej sprzedaży na lotniskach.
– Sprzedaż detaliczna na chińskich lotniskach okazała się bardzo istotnym kanałem naszej sprzedaży i doprowadziła wzrostu naszych wyników. Zamierzamy obsługiwać chińskiego konsumenta wszędzie tam, gdzie zdecydują się na zakupy, czy to w Hainan, w internecie czy w domach towarowych. A kiedy podróże międzynarodowe powrócą na dobre również będzie mógł kupić nasze kosmetyki – powiedział Fabrizio Freda dyrektor generalny Estée Lauder.
Ogólnie rzecz biorąc, Estée Lauder wykazała silny wzrost w roku finansowym 2021 o 13 proc. Estée Lauder, La Mer i Clinique odnotowały szybki wzrost produktów do pielęgnacji skóry o 28 proc. do 9,5 miliarda dolarów. Makijaż natomiast spadł o 12 proc. do 4,2 miliarda dolarów. Sprzedaż perfum przyspieszyła w ciągu roku, osiągając 23 proc. wzrost. Globalny handel internetowy jako procent całkowitej sprzedaży prawie się podwoił i stanowi 40 proc. całej sprzedaży w obu Amerykach i 36 proc. w regionie Azji i Pacyfiku.