StoryEditor
Producenci
05.09.2023 12:02

Kris Licht przejmuje zarządzanie w koncernie Reckitt Benckiser

Kris Licht, dyrektor generalny Reckitt Benckiser od 1 października 2023 r. / fot.Reckitt
Kris Licht obejmie stanowisko dyrektora generalnego Reckitt 1 października 2023 r. zastępując Nicandro Durante. Nicandro pozostanie w Reckitt do 31 grudnia 2023 r., aby zapewnić płynne przejście, po czym ustąpi ze stanowiska w zarządzie.

Reckitt Benckiser potwierdził, że Kris Licht obejmie stanowisko dyrektora generalnego koncernu z dniem 1 października 2023 r. Zastąpi na stanowisku Nicandro Durante, który we wrześniu 2022 r. został mianowany tymczasowym dyrektorem generalnym Reckitt Benckiser. Nicandro Durante pozostanie w Reckitt do 31 grudnia 2023 r., aby zapewnić płynne przejście, po czym ustąpi ze stanowiska w zarządzie.

Kris Licht został mianowany na stanowisko dyrektora generalnego od 1 maja 2023 r., a dyrektorem wykonawczym został 1 czerwca 2023 r. Wówczas spółka poinformowała, że obejmie stanowisko dyrektora generalnego do końca 2023 r.

Kris Licht pełnił funkcję prezesa działu zdrowia Reckitt i dyrektora ds. klientów od lipca 2020 r. Jak podaje firma w komunikacie, odegrał kluczową rolę zarówno w ustaleniu strategicznego kierunku firmy, jak i przywróceniu działalności związanej ze służbą zdrowia na trajektorię silnego wzrostu.

Kris dołączył do Reckitt z PepsiCo w 2019 roku, gdzie piastował szereg stanowisk kierowniczych wyższego szczebla w zakresie operacyjnym i strategicznym. Przed dołączeniem do PepsiCo był partnerem w McKinsey & Co, specjalizującym się w praktykach konsumenckich, zdrowotnych i detalicznych.

Kris posiada tytuły magistra i licencjata nauk politycznych odpowiednio uzyskane w New School i Uniwersytecie w Aarhus. Jak podaje Reckitt, posiada on duże doświadczenie w zakresie przywództwa i transformacji oraz udokumentowane osiągnięcia w zapewnianiu wzrostu i zwiększaniu wydajności. Posiada dogłębną wiedzę na temat sektora dóbr konsumpcyjnych.

Reckitt Benckiser to koncern w którego portfolio znajduje się szereg marek konsumenckich z kategorii higieny, zdrowia i żywienia, w tym Air Wick, Calgon, Cillit Bang, Clearasil, Dettol, Durex, Enfamil, Finish, Gaviscon, Harpic, Lysol, Mortein, Mucinex, Nurofen, Nutramigen, Strepsils, Vanish, Veet, Woolite i inne. Firma podaje, że każdego dnia kupowanych jest 30 mln jej produktów. Koncern zatrudnia 40 tys. pracowników.

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.12.2025 10:03
Unilever przeznaczy 1,5 mld euro rocznie na przejęcia, stawiając na rynek USA
Unilever zmienia strategię biznesową.Shutterstock

Prezes Unilevera Fernando Fernandez poinformował, że koncern planuje przeznaczać około 1,5 mld euro rocznie (około 1,74 mld dolarów) na fuzje i przejęcia. Deklaracja padła podczas wydarzenia zorganizowanego przez JPMorgan i wskazuje na jasno określony budżet inwestycyjny grupy w obszarze M&A.

Jak podkreślił Fernandez, rynek Stanów Zjednoczonych jest obecnie kluczowym obszarem zainteresowania w kontekście potencjalnych transakcji. Aktywa zlokalizowane w USA mają stanowić główny cel przyszłych przejęć, co potwierdza geograficzne ukierunkowanie strategii rozwoju Unilevera w najbliższych latach.

Zapowiedź dotycząca przejęć pojawiła się krótko po formalnym wydzieleniu biznesu lodowego z grupy Unilever. Nowa spółka, działająca pod nazwą The Magnum Ice Cream Company, rozpoczęła notowania giełdowe w Amsterdamie w poniedziałek. Spin-off oznacza istotną zmianę strukturalną w portfelu grupy.

Po separacji segmentu lodów Unilever zakłada poprawę rentowności operacyjnej. Spółka prognozuje, że marża operacyjna w drugiej połowie roku wyniesie co najmniej 19,5 proc., podczas gdy przy uwzględnieniu działalności lodowej raportowana marża wynosiła 18,5 proc.. Oznacza to wzrost o 1 punkt procentowy.

Ujawnienie konkretnej kwoty przeznaczonej na przejęcia pokazuje, w jaki sposób Unilever planuje alokować kapitał po wydzieleniu biznesu lodowego. Jednocześnie wskazuje na strategiczne znaczenie rynku amerykańskiego jako głównego kierunku ekspansji poprzez akwizycje w kolejnych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. grudzień 2025 11:09