StoryEditor
Producenci
06.03.2024 14:27

Kylie Jenner wchodzi na rynek ze swoim pierwszym zapachem: czy Cosmic stanie się hitem sprzedażowym?

Nowy zapach Kylie Jenner będzie dostępny w sprzedaży od 7. marca. / Kylie Cosmetics
Pierwszy zapach marki Kylie Jenner dostępny będzie w trzech rozmiarach i zawiera cytrusowe, słodkie i drzewne nuty zapachowe. Perfumiarski debiut przedsiębiorczyni pod marką Kylie Cosmetics pojawi się na rynku w tym tygodniu.

Nuty głowy zapachu zostały opisane jako posiadające cytrusowo-słodki zapach, uwydatniony przez zawarty w nich jaśmin gwiaździsty i krwistą pomarańczę. Nutami serca są akord złotej ambry i akord czerwonej piwonii, a zapach dopełnia akord wanilii, piżma i drzewa cedrowego, dodając drzewnego i ciepłego wykończenia. Jenner powiedziała, że projekt butelki został stworzony tak, aby wyglądał jak „dzieło sztuki z innego świata”.

Cosmic będzie dostępny w sprzedaży od 7 marca. Zapach zostanie wprowadzone na rynek w różnych wielkościach: 30, 50 oraz 100 ml (warianty do uzupełniania), a także w formie przenośnej (spray podróżny). Interesujące jest to, że każda pojemność flakonu charakteryzuje się indywidualnym designem, przy czym wszystkie zostały stworzone w taki sposób, aby wygodnie mieścić się w dłoni. Nie wiadomo jeszcze, czy zapach to woda perfumowana, perfumy, woda toaletowa czy inny wariant.

Założycielka marki już wcześniej zapowiadała premierę perfum w lutym, po tym, jak zamieściła na Instagramie karuzelę, na której trzyma próbkę perfum. Chociaż są to pierwsze perfumy marki Kylie Cosmetics, Jenner już wcześniej wypuściła na rynek zapach we współpracy ze swoją siostrą, Kim Kardashian, w 2019 roku. Działo się to pod dawną marką perfum Kardashian, KKW Fragrance. Wejście Kylie Cosmetics do kategorii zapachów nastąpiło również po wprowadzeniu na rynek w styczniu 2024 roku pierwszego podkładu – Power Plush Longwear Foundation. Jenner założyła markę w 2014 roku, gdy miała zaledwie 17 lat. Gigant kosmetyczny Coty nabył 51 proc. udziałów w firmie produkującej kosmetyki do makijażu w 2019 roku za 600 mln dolarów i jest współwłaścicielem firmy.

Czytaj także: Khloé Kardashian współpracuje z Luxe Brands nad nową linią zapachową

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. grudzień 2025 01:21