StoryEditor
Producenci
06.03.2024 14:27

Kylie Jenner wchodzi na rynek ze swoim pierwszym zapachem: czy Cosmic stanie się hitem sprzedażowym?

Nowy zapach Kylie Jenner będzie dostępny w sprzedaży od 7. marca. / Kylie Cosmetics
Pierwszy zapach marki Kylie Jenner dostępny będzie w trzech rozmiarach i zawiera cytrusowe, słodkie i drzewne nuty zapachowe. Perfumiarski debiut przedsiębiorczyni pod marką Kylie Cosmetics pojawi się na rynku w tym tygodniu.

Nuty głowy zapachu zostały opisane jako posiadające cytrusowo-słodki zapach, uwydatniony przez zawarty w nich jaśmin gwiaździsty i krwistą pomarańczę. Nutami serca są akord złotej ambry i akord czerwonej piwonii, a zapach dopełnia akord wanilii, piżma i drzewa cedrowego, dodając drzewnego i ciepłego wykończenia. Jenner powiedziała, że projekt butelki został stworzony tak, aby wyglądał jak „dzieło sztuki z innego świata”.

Cosmic będzie dostępny w sprzedaży od 7 marca. Zapach zostanie wprowadzone na rynek w różnych wielkościach: 30, 50 oraz 100 ml (warianty do uzupełniania), a także w formie przenośnej (spray podróżny). Interesujące jest to, że każda pojemność flakonu charakteryzuje się indywidualnym designem, przy czym wszystkie zostały stworzone w taki sposób, aby wygodnie mieścić się w dłoni. Nie wiadomo jeszcze, czy zapach to woda perfumowana, perfumy, woda toaletowa czy inny wariant.

Założycielka marki już wcześniej zapowiadała premierę perfum w lutym, po tym, jak zamieściła na Instagramie karuzelę, na której trzyma próbkę perfum. Chociaż są to pierwsze perfumy marki Kylie Cosmetics, Jenner już wcześniej wypuściła na rynek zapach we współpracy ze swoją siostrą, Kim Kardashian, w 2019 roku. Działo się to pod dawną marką perfum Kardashian, KKW Fragrance. Wejście Kylie Cosmetics do kategorii zapachów nastąpiło również po wprowadzeniu na rynek w styczniu 2024 roku pierwszego podkładu – Power Plush Longwear Foundation. Jenner założyła markę w 2014 roku, gdy miała zaledwie 17 lat. Gigant kosmetyczny Coty nabył 51 proc. udziałów w firmie produkującej kosmetyki do makijażu w 2019 roku za 600 mln dolarów i jest współwłaścicielem firmy.

Czytaj także: Khloé Kardashian współpracuje z Luxe Brands nad nową linią zapachową

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2025 02:12