StoryEditor
Producenci
24.07.2024 15:49

L’Occitane International wycofuje się z giełdy w Hongkongu

L‘Occitane zniknie niedługo z giełdy w Hong Kongu. / L‘Occitane

L’Occitane International, globalna grupa kosmetyczna, przygotowuje się do wycofania swoich akcji z Giełdy Papierów Wartościowych w Hongkongu. Decyzja ta wynika z osiągnięcia progu procentowego, który pozwala właścicielowi Reinoldowi Geigerowi na przejęcie firmy.

W kwietniu Reinold Geiger, będący głównym akcjonariuszem L’Occitane International poprzez swoją firmę inwestycyjną L’Occitane Groupe, złożył oficjalną ofertę przejęcia pozostałych akcji spółki, wyceniając ją na 6 miliardów euro. Geiger dostosował swoją propozycję, aby przekonać niepewnych akcjonariuszy, oferując wybór między istniejącą kwotą 34 dolarów hongkońskich za akcję w gotówce lub dziesięcioma akcjami nowej prywatnej spółki za każdą posiadaną akcję. L’Occitane International zawiesi notowania swoich akcji 7 sierpnia, a po zakończeniu procesu przejęcia zostanie wycofana z Giełdy Papierów Wartościowych w Hongkongu.

Ostateczna oferta Geigera okazała się skuteczna. Właściciel marek Elemis i Sol de Janeiro ogłosił, że 91,97 proc. niezaangażowanych akcjonariuszy zdecydowało się na przekazanie swoich akcji. Przekroczenie tego progu pozwala na przymusowy wykup pozostałych akcji, co umożliwi L’Occitane Holding, innej w pełni kontrolowanej spółce przez Geigera, przejęcie pozostałych udziałów. Ten ruch przygotowuje firmę do finalnych kroków w procesie jej prywatyzacji.

Reinold Geiger wyraził zadowolenie z silnego wsparcia akcjonariuszy, podkreślając, że transakcja ta zapewni grupie elastyczność w podejmowaniu długoterminowych decyzji biznesowych. Dodał również, że pozostają wierni swoim strategiom specyficznym dla marek i geograficznym, co przyniesie korzyści dla pracowników, partnerów biznesowych oraz innych interesariuszy dzięki przyspieszonemu wzrostowi i zwiększonej konkurencyjności na globalnym rynku kosmetycznym.

Czytaj także: L’Occitane en Provence zaprezentowało nową wirtualną przestrzeń o nazwie L’Occitane Greenhouse

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
16.05.2025 14:59
Zmiany personalne na szczycie Novo Nordisk – producenta Ozempicu i Wegovy

Lars Jorgensen, dyrektor generalny koncernu Novo Nordisk, ustąpi ze stanowiska. Firma, produkująca m.in. Ozempic i Wegovy, znajduje się w trudnej sytuacji, wynikającej ze wzrostu konkurencji w USA.

Lars Jorgensen pracował w Novo Nordisk od 1991 roku, dyrektorem generalnym był roku 2017. W ostatnich latach kierowany przez niego koncern stał się globalnym liderem w leczeniu cukrzycy i otyłości dzięki wprowadzeniu na rynek takich preparatów jak Ozempic i Wegovy.

Ostatnie miesiące to dla duńskiego koncernu czas zmagań z konkurencją - głównie ze strony amerykańskiej firmy Eli Lilly, produkującej preparat Zepbound. Ten ostatni wyprzedził w marcu na amerykańskim rynku Wegovy pod względem ilości wystawianych recept.

O problemach firmy pisaliśmy w artykule Ozempic przestaje być lekiem-cudem? Nowe kłopoty w raju dla Novo Nordisk

Od początku 2025 roku wycena akcji Novo Nordisk spadła o 32 proc., dodatkowo po ogłoszeniu decyzji o rezygnacji Jorgensena spadek pogłębił się o kolejne 2,2 proc. Jak wyjaśniają Duńczycy, zmiany na szczycie firmy są odpowiedzią na wyzwania rynkowe, mają też spowodować wzmocnienie pozycji europejskiego producenta.

Jorgensen będzie pełnił swoje zadania do czasu wyznaczenia następcy. Jak podaje CNBC, jego poszukiwania już trwają.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.05.2025 12:17
Nivea pozwana za mylące oznaczenia składników naturalnych
Siedziba Beiersdorf w Hamburgumat. prasowe

Beiersdorf Inc., właściciel marki Nivea, stanął w obliczu pozwu zbiorowego złożonego 25 kwietnia 2025 roku w sądzie federalnym w Kalifornii. Sprawa dotyczy rzekomo wprowadzających w błąd oznaczeń produktów do pielęgnacji skóry z linii Nourish by Nature oraz Naturally Good. Pięciu powodów twierdzi, że zakupiło kosmetyki z etykietami informującymi o „X proc. składników pochodzenia naturalnego”, mimo że produkty miały zawierać głównie substancje syntetyczne.

W pozwie podniesiono, że Beiersdorf oparł swoje deklaracje o normę ISO 16128 – wytyczną opracowaną przez branżę kosmetyczną, która nie ma mocy prawnej i nie została stworzona z myślą o marketingu konsumenckim. Norma ta pozwala klasyfikować niektóre składniki chemicznie przetworzone jako „pochodne naturalnie”, co – zdaniem powodów – wprowadza konsumentów w błąd, zwłaszcza tych kierujących się troską o środowisko i wrażliwą skórę.

Powodowie domagają się odszkodowania, przeprowadzenia procesu przed ławą przysięgłych oraz nadania sprawie statusu pozwu zbiorowego. Grupa miałaby objąć wszystkich konsumentów z Kalifornii, którzy kupili wskazane produkty Nivea od 25 kwietnia 2021 roku do dziś. Skala sprawy może być znaczna, biorąc pod uwagę wielkość rynku kosmetycznego w Kalifornii i rosnące zainteresowanie produktami „naturalnymi”.

Sprawa zwraca uwagę na szerszy problem braku jednoznacznych regulacji dotyczących stosowania pojęć takich jak „naturalny” czy „pochodzenia naturalnego” w przemyśle kosmetycznym. Wynik postępowania może mieć istotne konsekwencje dla całego sektora w USA – zarówno pod kątem ewentualnych rekompensat, jak i wprowadzenia bardziej restrykcyjnych przepisów dotyczących transparentności etykietowania produktów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. maj 2025 02:40