StoryEditor
Producenci
23.01.2023 00:00

L’Oréal aktualizuje swój slogan, by odzwierciedlić stan przemysłu kosmetycznego

Mężczyźni, osoby trans, niebinarne czy genderfluid coraz śmielej pojawiają się w drogeriach, perfumeriach i na beautube. / Andra C Taylor Jr via Unsplash
Nowy slogan „Ponieważ wszyscy jesteśmy tego warci” ma na celu uznanie rosnącego rynku męskich produktów kosmetycznych. Społeczność konsumencka dopatruje się w tej zmianie również pozytywnego kroku w stronę inkluzywności, ponieważ pod parasolem „wszyscy” mieszczą się wszystkie identyfikacje i tożsamości.

Ukuty w 1971 roku slogan L’Oréal „Ponieważ jesteś tego warta” został przetłumaczony na 40 języków i zachęcił kobiety na całym świecie do realizowania swoich ambicji i wiary we własną wartość każdego dnia. W 2023 roku L’Oréal postanowił zaktualizować swoje hasło, aby było bardziej otwarte i odzwierciedlało zmieniający się świat.

Ponieważ coraz więcej mężczyzn zaczęło używać makijażu, globalna firma kosmetyczna chciała uznać tę zmianę. W rezultacie koncern zaktualizował swoje hasło, które brzmi: „Ponieważ wszyscy jesteśmy tego warci”. Kilka lat temu L‘Oréal zaczął sprzedawać produkty kosmetyczne mężczyznom z linią Men Expert — i nie jest to jedyna marka, która to robi. Kao Corporation niedawno uruchomiła Unlics, markę kosmetyków dla mężczyzn z pokolenia Z, a Estée Lauder zainwestowała w Faculty, nową niezależną markę kosmetyków do makijażu dla mężczyzn.

Według danych Ipsos, 15 proc. heteroseksualnych mężczyzn w wieku 18-65 lat w USA używa obecnie męskich kosmetyków i makijażu; dodatkowe 17 proc. rozważyłoby wykorzystanie go w przyszłości, więc byłby to czynnik, który podwoiłaby wielkość rynku. Podczas gdy osoby transpłciowe i niebinarne zawsze miały wpływ na branżę kosmetyczną i były zakulisową siłą, dopiero w ostatnich latach zaczynamy dostrzegać reprezentację głównego nurtu. Jeśli chodzi o reprezentację niebinarną i transpłciową, internetowa społeczność piękności wygląda na bardziej zróżnicowaną, a Nikkie de Jager, Gigi Gorgeous, Jeffree Star, Nikita Dragun i John Maclean gromadzą miliony obserwujących na YouTube. Poruszanie się po świecie piękna jako osoby niebinarnej jest trudne ze względu na sztywne poglądy na temat płci i tego, kto może cieszyć się makijażem. Społeczność LGBT w związku z tym świętuje zmianę sloganu koncernu w mediach społecznościowych.

Czytaj także: NYX Professional Makeup wspiera społeczność LGBT

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. listopad 2025 20:59