StoryEditor
Producenci
23.01.2023 00:00

L’Oréal aktualizuje swój slogan, by odzwierciedlić stan przemysłu kosmetycznego

Mężczyźni, osoby trans, niebinarne czy genderfluid coraz śmielej pojawiają się w drogeriach, perfumeriach i na beautube. / Andra C Taylor Jr via Unsplash
Nowy slogan „Ponieważ wszyscy jesteśmy tego warci” ma na celu uznanie rosnącego rynku męskich produktów kosmetycznych. Społeczność konsumencka dopatruje się w tej zmianie również pozytywnego kroku w stronę inkluzywności, ponieważ pod parasolem „wszyscy” mieszczą się wszystkie identyfikacje i tożsamości.

Ukuty w 1971 roku slogan L’Oréal „Ponieważ jesteś tego warta” został przetłumaczony na 40 języków i zachęcił kobiety na całym świecie do realizowania swoich ambicji i wiary we własną wartość każdego dnia. W 2023 roku L’Oréal postanowił zaktualizować swoje hasło, aby było bardziej otwarte i odzwierciedlało zmieniający się świat.

Ponieważ coraz więcej mężczyzn zaczęło używać makijażu, globalna firma kosmetyczna chciała uznać tę zmianę. W rezultacie koncern zaktualizował swoje hasło, które brzmi: „Ponieważ wszyscy jesteśmy tego warci”. Kilka lat temu L‘Oréal zaczął sprzedawać produkty kosmetyczne mężczyznom z linią Men Expert — i nie jest to jedyna marka, która to robi. Kao Corporation niedawno uruchomiła Unlics, markę kosmetyków dla mężczyzn z pokolenia Z, a Estée Lauder zainwestowała w Faculty, nową niezależną markę kosmetyków do makijażu dla mężczyzn.

Według danych Ipsos, 15 proc. heteroseksualnych mężczyzn w wieku 18-65 lat w USA używa obecnie męskich kosmetyków i makijażu; dodatkowe 17 proc. rozważyłoby wykorzystanie go w przyszłości, więc byłby to czynnik, który podwoiłaby wielkość rynku. Podczas gdy osoby transpłciowe i niebinarne zawsze miały wpływ na branżę kosmetyczną i były zakulisową siłą, dopiero w ostatnich latach zaczynamy dostrzegać reprezentację głównego nurtu. Jeśli chodzi o reprezentację niebinarną i transpłciową, internetowa społeczność piękności wygląda na bardziej zróżnicowaną, a Nikkie de Jager, Gigi Gorgeous, Jeffree Star, Nikita Dragun i John Maclean gromadzą miliony obserwujących na YouTube. Poruszanie się po świecie piękna jako osoby niebinarnej jest trudne ze względu na sztywne poglądy na temat płci i tego, kto może cieszyć się makijażem. Społeczność LGBT w związku z tym świętuje zmianę sloganu koncernu w mediach społecznościowych.

Czytaj także: NYX Professional Makeup wspiera społeczność LGBT

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.02.2025 16:13
Zyski Shiseido spadły o 73 proc. - winny wpływ Chin?
Japoński gigant kosmetyczny inwestuje intensywnie w nowe technologie - tym razem wchodząc we współpracę z Norweskim Uniwersytetem Nauki i Technologii

Japoński gigant kosmetyczny Shiseido zanotował znaczący spadek rocznego zysku operacyjnego o 73 proc., co jest wynikiem osłabienia wydatków konsumenckich na kluczowym rynku zagranicznym – w Chinach. Firma prognozuje, że negatywny trend utrzyma się także w 2025 roku.

W 2023 roku zysk operacyjny Shiseido wyniósł 7,58 miliarda jenów (49,9 miliona dolarów), co stanowi znaczący spadek w porównaniu do 28,13 miliarda jenów rok wcześniej. Spowolnienie na chińskim rynku kosmetycznym, spowodowane rosnącymi oszczędnościami gospodarstw domowych i niepewnością ekonomiczną, odbiło się na wynikach finansowych firmy. Sprzedaż Shiseido w Chinach spadła o 4,6 proc. rok do roku na porównywalnej bazie, co skłoniło firmę do zapowiedzi dalszych spadków w 2025 roku. Prezes Shiseido, Kentaro Fujiwara, wyraził jednak nadzieję, że rynek osiągnie dno w bieżącym roku, po czym wejdzie w fazę stabilnego wzrostu.

Pomimo trudności w Chinach, Shiseido odnotowało pozytywne wyniki w Japonii, gdzie sprzedaż netto wzrosła o 10 proc., wspierana przez rosnące zakupy turystów. Na wyniki finansowe firmy negatywnie wpłynęły także globalne zmiany w branży kosmetycznej – podobne trudności w Chinach zgłosiły również L’Oréal i Estée Lauder. Sytuację pogarsza zmiana preferencji chińskich konsumentów, którzy coraz częściej wybierają krajowe marki, takie jak Mao Geping, której akcje wzrosły o 85 proc. od debiutu na giełdzie w Hongkongu w grudniu.

W odpowiedzi na trudną sytuację rynkową Shiseido rozpoczęło dwuletni plan naprawczy, koncentrując się na zwiększeniu rentowności i wzmocnieniu kluczowych marek. Tymczasem akcje Shiseido w ciągu ostatnich 12 miesięcy spadły o 42 proc., podczas gdy główny indeks giełdowy Nikkei wzrósł o 5,1 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
10.02.2025 14:24
Tate McRae – nową ambasadorką Neutrogeny
Tate McRae jako nowa ambasadorka marki kosmetycznej Neutrogena mat.prasowe

Amerykańska firma Neutrogena mianowała kanadyjską piosenkarkę i tancerkę Tate McRae ambasadorką swoich kosmetyków pielęgnacyjnych. Należąca do Kenvue marka zaprezentowała swoją najnowszą kampanię reklamową z udziałem 21-letniej gwiazdy pop.

Jako globalna ambasadorka Neutrogeny, Tate McRae będzie brać udział w inicjatywach marki na wielu platformach, w tym w telewizji, mediach społecznościowych, mediach cyfrowych oraz punktach sprzedaży. Jak podkreśliła w swoim komunikacie Neutrogena, Tate McRae “zintegruje markę” ze swoimi własnymi projektami w przyszłości. 

Piosenkarka zadebiutuje w roli ambasadorki jako twarz najnowszej kampanii Neutrogeny „Beauty to a Science”, która promuje produkty z serii Hydro Boost, w tym Water Gel.

Urodzona w Calgary w Albercie, 21-letnia McRae zyskała sławę w ostatnich latach jako artystka i tancerka, która znalazła się na szczycie list przebojów dzięki takim hitom jak „Greedy” i „You Broke Me First”. W lutym piosenkarka wyda swój trzeci album „So Close to What”, z którym wyruszy w trasę koncertową.

Dzięki takim ludziom jak Tate z jej zaraźliwą energią, a także dr Shah, którego specjalistyczna wiedza pomogła mu stać się najpopularniejszym dermatologiem w mediach społecznościowych, łączymy piękno z nauką, tworząc potężny przekaz dla następnego pokolenia – skomentował Andrew Stanleick, prezes Kenvue ds. zdrowia skóry i urody w Ameryce Północnej, Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

W listopadzie 2024 (z wtedy pochodzą najnowsze raporty) spółka Kenvue Inc. podała, że ​​sprzedaż netto w trzecim kwartale spadła o 0,4 pro. do 3,89 mld dolarów, co jest wynikiem spadku sprzedaży w segmencie zdrowia urody.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. luty 2025 02:59