StoryEditor
Producenci
17.07.2019 00:00

L‘Oréal i Beiersdorf najlepiej dbają o lasy

Organizacja non-profit CDP uznała gigantów kosmetycznych L‘Oréal i Beiersdorf za dwie najbardziej odpowiedzialne firmy w zakresie ochrony lasów. 

Według raportu The Money Trees, firmy kosmetyczne torują drogę do pozyskiwania zrównoważonego oleju palmowego.

W 2017 roku L'Oréal stworzył Sustainable Palm Index, który ocenia dostawców pochodnych palm na podstawie ich zobowiązań i osiągnięć w zakresie wiedzy o łańcuchu dostaw, zrównoważonych praktyk zaopatrzenia i zgodności z polityką zerowego wylesiania. Z kolei Palm Sustainability Roadmap firmy Beiersdorf pomaga firmie dostarczać zrównoważone surowce poprzez łańcuch dostaw.

Jednak pomimo wysiłków branży kosmetycznej z raportu CDP wynika, że korporacje odmawiają ujawnienia danych na temat swojego wpływu na wylesianie, a inne wykazują ograniczone lub brak działań w celu  jego zmniejszenia.

W 2018 roku ponad 1500 przedsiębiorstw uznanych za znacząco wpływające na wylesianie, zostało poproszonych przez CDP o dostarczenie danych dotyczących towarów związanych z wylesianiem - takich jak drewno, olej palmowy, bydło i gleba - ale 70 proc. z nich nie zrobiło tego. Prawie jedna czwarta firm nie podejmuje żadnych działań w zakresie wylesiania lub je ogranicza - podaje CDP. To może spowodować straty do 30,4 mld dol. ze względu na skutki wylesiania, w tym pożary lasów i problemy z uprawami.

- Cisza jest ogłuszająca, jeśli chodzi o korporacyjną reakcję na wylesianie. Zbyt długo korporacje ignorowały wpływ swoich łańcuchów dostaw na lasy świata i nie potraktowały poważnie ryzyka, jakie stwarza zarówno dla ich biznesu, jak i dla świata - powiedział Morgan Gillespy, globalny dyrektor Lasów CDP. 

W sprawozdaniu stwierdzono również, że przejrzystość w zakresie wylesiania pozostaje w tyle za innymi kwestiami środowiskowymi, takimi jak zmiana klimatu i bezpieczeństwo wody.

- Troska o środowisko jest teraz najbardziej palącym problemem, a firmy powinny być zobowiązane do zachowania przejrzystości i podjęcia zdecydowanych działań w celu ochrony lasów. Konsumenci coraz częściej chcą wiedzieć, czy ich koszyk zakupowy nie prowadzi do zniszczenia Amazonii, wyginięcia orangutanów czy kryzysu klimatycznego - skomentował  Morgan Gillespy.

Niedawno firma badawcza Mintel ogłosiła, że konsumenci z branży kosmetycznej są najbardziej etycznymi klientami w Wielkiej Brytanii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.05.2025 12:17
Nivea pozwana za mylące oznaczenia składników naturalnych
Siedziba Beiersdorf w Hamburgumat. prasowe

Beiersdorf Inc., właściciel marki Nivea, stanął w obliczu pozwu zbiorowego złożonego 25 kwietnia 2025 roku w sądzie federalnym w Kalifornii. Sprawa dotyczy rzekomo wprowadzających w błąd oznaczeń produktów do pielęgnacji skóry z linii Nourish by Nature oraz Naturally Good. Pięciu powodów twierdzi, że zakupiło kosmetyki z etykietami informującymi o „X proc. składników pochodzenia naturalnego”, mimo że produkty miały zawierać głównie substancje syntetyczne.

W pozwie podniesiono, że Beiersdorf oparł swoje deklaracje o normę ISO 16128 – wytyczną opracowaną przez branżę kosmetyczną, która nie ma mocy prawnej i nie została stworzona z myślą o marketingu konsumenckim. Norma ta pozwala klasyfikować niektóre składniki chemicznie przetworzone jako „pochodne naturalnie”, co – zdaniem powodów – wprowadza konsumentów w błąd, zwłaszcza tych kierujących się troską o środowisko i wrażliwą skórę.

Powodowie domagają się odszkodowania, przeprowadzenia procesu przed ławą przysięgłych oraz nadania sprawie statusu pozwu zbiorowego. Grupa miałaby objąć wszystkich konsumentów z Kalifornii, którzy kupili wskazane produkty Nivea od 25 kwietnia 2021 roku do dziś. Skala sprawy może być znaczna, biorąc pod uwagę wielkość rynku kosmetycznego w Kalifornii i rosnące zainteresowanie produktami „naturalnymi”.

Sprawa zwraca uwagę na szerszy problem braku jednoznacznych regulacji dotyczących stosowania pojęć takich jak „naturalny” czy „pochodzenia naturalnego” w przemyśle kosmetycznym. Wynik postępowania może mieć istotne konsekwencje dla całego sektora w USA – zarówno pod kątem ewentualnych rekompensat, jak i wprowadzenia bardziej restrykcyjnych przepisów dotyczących transparentności etykietowania produktów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
14.05.2025 10:32
Laetitia Toupet-Delon mianowana globalną prezes marki L‘Oréal Paris
Od 1 lipca Laetitia Toupet-Delon obejmie stanowisko globalnej prezes marki L‘Oréal Paris shutterstock

Od 1 lipca Laetitia Toupet-Delon, obecnie globalna dyrektor generalna marek działu dermatologii kosmetycznej L‘Oréal (w skład którego wchodzą m.in. marki Vichy i La Roche-Posay), zostanie globalną prezes marki L‘Oréal Paris – wiodącej marki w portfolio francuskiego giganta kosmetycznego.

Toupet-Delon zastąpi Delphine Viguier-Hovasse, która przejdzie na nowo utworzone stanowisko szefowej innowacji w grupie. Viguier-Hovasse została mianowana globalną prezes marki L‘Oréal Paris w 2019 roku, jako pierwsza kobieta na tym stanowisku.

Laetitia Toupet-Delon dołączyła do grupy L‘Oréal w 1998 roku, pracując w dziale marketingu L‘Oréal Paris, a później Garnier. W 2008 roku przeszła do działu dermatologii kosmetycznej grupy. W 2015 roku została mianowana globalnym prezesem marki La Roche-Posay, a później została – globalnym prezesem wszystkich marek działu dermatologii kosmetycznej: CeraVe, Vichy, SkinCeuticals, Skinbetter Science i La Roche-Posay.

Toupet-Delon obejmie kierownictwo nad L’Oréal Paris, będącego częścią działu rynku masowego grupy L’Oréal, z przychodami szacowanymi na ponad 6 mld euro. L’Oréal Paris jest obecny na 150 rynkach.

W pierwszym kwartale 2025 roku przychody grupy L’Oréal wzrosły o 4,4 proc., osiągając 11,73 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. maj 2025 06:58