StoryEditor
Producenci
17.07.2019 00:00

L‘Oréal i Beiersdorf najlepiej dbają o lasy

Organizacja non-profit CDP uznała gigantów kosmetycznych L‘Oréal i Beiersdorf za dwie najbardziej odpowiedzialne firmy w zakresie ochrony lasów. 

Według raportu The Money Trees, firmy kosmetyczne torują drogę do pozyskiwania zrównoważonego oleju palmowego.

W 2017 roku L'Oréal stworzył Sustainable Palm Index, który ocenia dostawców pochodnych palm na podstawie ich zobowiązań i osiągnięć w zakresie wiedzy o łańcuchu dostaw, zrównoważonych praktyk zaopatrzenia i zgodności z polityką zerowego wylesiania. Z kolei Palm Sustainability Roadmap firmy Beiersdorf pomaga firmie dostarczać zrównoważone surowce poprzez łańcuch dostaw.

Jednak pomimo wysiłków branży kosmetycznej z raportu CDP wynika, że korporacje odmawiają ujawnienia danych na temat swojego wpływu na wylesianie, a inne wykazują ograniczone lub brak działań w celu  jego zmniejszenia.

W 2018 roku ponad 1500 przedsiębiorstw uznanych za znacząco wpływające na wylesianie, zostało poproszonych przez CDP o dostarczenie danych dotyczących towarów związanych z wylesianiem - takich jak drewno, olej palmowy, bydło i gleba - ale 70 proc. z nich nie zrobiło tego. Prawie jedna czwarta firm nie podejmuje żadnych działań w zakresie wylesiania lub je ogranicza - podaje CDP. To może spowodować straty do 30,4 mld dol. ze względu na skutki wylesiania, w tym pożary lasów i problemy z uprawami.

- Cisza jest ogłuszająca, jeśli chodzi o korporacyjną reakcję na wylesianie. Zbyt długo korporacje ignorowały wpływ swoich łańcuchów dostaw na lasy świata i nie potraktowały poważnie ryzyka, jakie stwarza zarówno dla ich biznesu, jak i dla świata - powiedział Morgan Gillespy, globalny dyrektor Lasów CDP. 

W sprawozdaniu stwierdzono również, że przejrzystość w zakresie wylesiania pozostaje w tyle za innymi kwestiami środowiskowymi, takimi jak zmiana klimatu i bezpieczeństwo wody.

- Troska o środowisko jest teraz najbardziej palącym problemem, a firmy powinny być zobowiązane do zachowania przejrzystości i podjęcia zdecydowanych działań w celu ochrony lasów. Konsumenci coraz częściej chcą wiedzieć, czy ich koszyk zakupowy nie prowadzi do zniszczenia Amazonii, wyginięcia orangutanów czy kryzysu klimatycznego - skomentował  Morgan Gillespy.

Niedawno firma badawcza Mintel ogłosiła, że konsumenci z branży kosmetycznej są najbardziej etycznymi klientami w Wielkiej Brytanii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.11.2025 10:21
Kimberly-Clark przejmuje Kenvue za 48,7 mld dolarów – powstaje globalny Lewiatan beauty
Ten mariaż stworzy jedną z największych biznesowych grup na świecie.Kimberly-Clark

Kimberly-Clark, producent m.in. marek Huggies i Kleenex, ogłosił przejęcie spółki Kenvue Inc., należącej do segmentu zdrowia konsumenckiego, w transakcji gotówkowo-akcyjnej o wartości około 48,7 mld dolarów. Fuzja połączy dwóch światowych liderów w dziedzinie higieny osobistej i produktów zdrowotnych, tworząc jedną z największych grup w branży, z portfelem obejmującym 10 marek o rocznych przychodach przekraczających miliard dolarów.

Zgodnie z warunkami porozumienia, jednogłośnie zatwierdzonego przez rady nadzorcze obu firm, akcjonariusze Kenvue otrzymają 3,50 dolara w gotówce oraz 0,14625 akcji Kimberly-Clark za każdą posiadaną akcję Kenvue, co odpowiada łącznej wycenie 21,01 dolara za akcję. Po połączeniu nowy podmiot ma generować 32 mld dolarów rocznych przychodów oraz 7 mld dolarów skorygowanego EBITDA. Transakcja ma zostać sfinalizowana w drugiej połowie 2026 roku, po uzyskaniu niezbędnych zgód regulacyjnych.

Kimberly-Clark szacuje, że fuzja przyniesie 2,1 mld dolarów rocznych synergii operacyjnych, z czego 1,9 mld dolarów pochodzić ma z oszczędności kosztowych, a 500 mln dolarów z dodatkowych przychodów. Po zakończeniu transakcji akcjonariusze Kimberly-Clark będą posiadać 54 proc. udziałów, a akcjonariusze Kenvue 46 proc. w nowym, zintegrowanym koncernie.

Nowa struktura połączy doświadczenie Kimberly-Clark w segmencie dóbr higieny osobistej z naukowo opracowanym portfolio Kenvue w zakresie zdrowia konsumenckiego, obejmującym takie marki jak Neutrogena, Tylenol i Aveeno. Siedziba główna pozostanie w Irving w Teksasie, natomiast Kenvue zachowa znaczącą obecność operacyjną, w tym zaplecze badawczo-rozwojowe i produkcyjne.

Przejęcie ma wzmocnić strategiczne przesunięcie Kimberly-Clark w kierunku kategorii o wyższej marży i szybszym wzroście, integrując kompetencje w zakresie innowacji, marketingu i R&D. Połączenie potencjału obu firm pozwoli stworzyć jednego z największych światowych graczy na rynku zdrowia i pielęgnacji osobistej, o silnej pozycji konkurencyjnej zarówno w Ameryce Północnej, jak i na kluczowych rynkach międzynarodowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.11.2025 10:20
Estée Lauder notuje wzrost sprzedaży w Q1 roku fiskalnego 2026
Globalny gracz świętuje dobre wyniki.Marzena Szulc

Estée Lauder Companies opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2026, wykazując wzrost sprzedaży netto do poziomu 3,481 mln dolarów. Oznacza to 4-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2024, kiedy sprzedaż netto wyniosła 3,361 mln dolarów. Organiczna sprzedaż netto osiągnęła wartość 3,455 mln dolarów, co stanowi wzrost o 3 proc. rok do roku.

Segment pielęgnacji skóry, stanowiący kluczowy filar działalności koncernu, odnotował wzrost o 3 proc.. Na wyniki pozytywnie wpłynęła szczególnie dobra sprzedaż marek La Mer oraz Estée Lauder, które utrzymują wysoką pozycję w segmencie premium.

W kategorii makijażu sytuacja była mniej optymistyczna — sprzedaż spadła o 2 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Spadek ten był głównie rezultatem słabszych wyników marki Bobbi Brown, mimo stabilnej sprzedaży innych marek w portfolio koncernu.

„Co napawa optymizmem, nabieramy rozpędu w całej organizacji dzięki znaczącym zmianom operacyjnym, które wprowadziliśmy do tej pory, aby działać szybciej i sprawniej” – powiedział Stéphane de La Faverie, prezes i dyrektor generalny. „Te wyniki wzmacniają naszą pewność co do perspektyw na rok fiskalny 2026 – rok przełomowy – ponieważ przywracamy organiczny wzrost sprzedaży i po raz pierwszy od czterech lat zwiększamy marżę operacyjną”.

Najsilniejszy wzrost Estée Lauder zanotowała w segmencie zapachów, gdzie sprzedaż zwiększyła się aż o 13 proc. we wszystkich regionach geograficznych. Wynik ten napędzały szczególnie marki Le Labo, Tom Ford Beauty oraz Jo Malone London, które konsekwentnie umacniają pozycję na rynku luksusowych perfum.

Z kolei kategoria pielęgnacji włosów odnotowała spadek o 7 proc., co wynikało przede wszystkim z niższej sprzedaży produktów marki Aveda. Mimo zróżnicowanych wyników w poszczególnych segmentach, Estée Lauder utrzymuje stabilny wzrost przychodów, koncentrując się na dalszym rozwoju marek premium i zróżnicowaniu oferty produktowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. listopad 2025 00:53