StoryEditor
Producenci
17.07.2019 00:00

L‘Oréal i Beiersdorf najlepiej dbają o lasy

Organizacja non-profit CDP uznała gigantów kosmetycznych L‘Oréal i Beiersdorf za dwie najbardziej odpowiedzialne firmy w zakresie ochrony lasów. 

Według raportu The Money Trees, firmy kosmetyczne torują drogę do pozyskiwania zrównoważonego oleju palmowego.

W 2017 roku L'Oréal stworzył Sustainable Palm Index, który ocenia dostawców pochodnych palm na podstawie ich zobowiązań i osiągnięć w zakresie wiedzy o łańcuchu dostaw, zrównoważonych praktyk zaopatrzenia i zgodności z polityką zerowego wylesiania. Z kolei Palm Sustainability Roadmap firmy Beiersdorf pomaga firmie dostarczać zrównoważone surowce poprzez łańcuch dostaw.

Jednak pomimo wysiłków branży kosmetycznej z raportu CDP wynika, że korporacje odmawiają ujawnienia danych na temat swojego wpływu na wylesianie, a inne wykazują ograniczone lub brak działań w celu  jego zmniejszenia.

W 2018 roku ponad 1500 przedsiębiorstw uznanych za znacząco wpływające na wylesianie, zostało poproszonych przez CDP o dostarczenie danych dotyczących towarów związanych z wylesianiem - takich jak drewno, olej palmowy, bydło i gleba - ale 70 proc. z nich nie zrobiło tego. Prawie jedna czwarta firm nie podejmuje żadnych działań w zakresie wylesiania lub je ogranicza - podaje CDP. To może spowodować straty do 30,4 mld dol. ze względu na skutki wylesiania, w tym pożary lasów i problemy z uprawami.

- Cisza jest ogłuszająca, jeśli chodzi o korporacyjną reakcję na wylesianie. Zbyt długo korporacje ignorowały wpływ swoich łańcuchów dostaw na lasy świata i nie potraktowały poważnie ryzyka, jakie stwarza zarówno dla ich biznesu, jak i dla świata - powiedział Morgan Gillespy, globalny dyrektor Lasów CDP. 

W sprawozdaniu stwierdzono również, że przejrzystość w zakresie wylesiania pozostaje w tyle za innymi kwestiami środowiskowymi, takimi jak zmiana klimatu i bezpieczeństwo wody.

- Troska o środowisko jest teraz najbardziej palącym problemem, a firmy powinny być zobowiązane do zachowania przejrzystości i podjęcia zdecydowanych działań w celu ochrony lasów. Konsumenci coraz częściej chcą wiedzieć, czy ich koszyk zakupowy nie prowadzi do zniszczenia Amazonii, wyginięcia orangutanów czy kryzysu klimatycznego - skomentował  Morgan Gillespy.

Niedawno firma badawcza Mintel ogłosiła, że konsumenci z branży kosmetycznej są najbardziej etycznymi klientami w Wielkiej Brytanii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.11.2025 10:20
Estée Lauder notuje wzrost sprzedaży w Q1 roku fiskalnego 2026
Globalny gracz świętuje dobre wyniki.Marzena Szulc

Estée Lauder Companies opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2026, wykazując wzrost sprzedaży netto do poziomu 3,481 mln dolarów. Oznacza to 4-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2024, kiedy sprzedaż netto wyniosła 3,361 mln dolarów. Organiczna sprzedaż netto osiągnęła wartość 3,455 mln dolarów, co stanowi wzrost o 3 proc. rok do roku.

Segment pielęgnacji skóry, stanowiący kluczowy filar działalności koncernu, odnotował wzrost o 3 proc.. Na wyniki pozytywnie wpłynęła szczególnie dobra sprzedaż marek La Mer oraz Estée Lauder, które utrzymują wysoką pozycję w segmencie premium.

W kategorii makijażu sytuacja była mniej optymistyczna — sprzedaż spadła o 2 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Spadek ten był głównie rezultatem słabszych wyników marki Bobbi Brown, mimo stabilnej sprzedaży innych marek w portfolio koncernu.

„Co napawa optymizmem, nabieramy rozpędu w całej organizacji dzięki znaczącym zmianom operacyjnym, które wprowadziliśmy do tej pory, aby działać szybciej i sprawniej” – powiedział Stéphane de La Faverie, prezes i dyrektor generalny. „Te wyniki wzmacniają naszą pewność co do perspektyw na rok fiskalny 2026 – rok przełomowy – ponieważ przywracamy organiczny wzrost sprzedaży i po raz pierwszy od czterech lat zwiększamy marżę operacyjną”.

Najsilniejszy wzrost Estée Lauder zanotowała w segmencie zapachów, gdzie sprzedaż zwiększyła się aż o 13 proc. we wszystkich regionach geograficznych. Wynik ten napędzały szczególnie marki Le Labo, Tom Ford Beauty oraz Jo Malone London, które konsekwentnie umacniają pozycję na rynku luksusowych perfum.

Z kolei kategoria pielęgnacji włosów odnotowała spadek o 7 proc., co wynikało przede wszystkim z niższej sprzedaży produktów marki Aveda. Mimo zróżnicowanych wyników w poszczególnych segmentach, Estée Lauder utrzymuje stabilny wzrost przychodów, koncentrując się na dalszym rozwoju marek premium i zróżnicowaniu oferty produktowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
31.10.2025 12:51
Cła Trumpa: francuski sektor kosmetyczny szykuje się na utratę 10 tys. miejsc pracy
NadianB/Getty Images

Bariery i stawki celne, wprowadzane przez prezydenta USA Donalda Trumpa, mogą w 2026 roku kosztować francuski sektor kosmetyczny 620 mln euro. Fédération des Entreprises de la Beauté prognozuje 21-procentowy spadek eksportu do Stanów Zjednoczonych. Sektor spodziewa się też utraty tysięcy miejsc pracy w branżach związanych z kosmetykami.

FEBEA zgłasza swoje obawy w tej sprawie już od lata. Teraz, z pomocą firmy konsultingowej Astérès, organ przedstawił swoje szacunki, odnoszące się do możliwego wpływu ceł Donalda Trumpa. Federacja szacuje, że ten szok handlowy może spowodować utratę 2,7 tys. miejsc pracy bezpośrednio w firmach, zajmujących się eksportem kosmetyków, i dodatkowo kolejnych 8,2 tys. miejsc pracy pośrednio – m.in. w sektorach opakowań, transportu, komunikacji.

Francuskie firmy kosmetyczne w 2024 roku były zwolnione z ceł, a obecnie obowiązują je cła w wysokości 15 proc. oraz dodatkowy podatek w wysokości 50 proc. na metalowe elementy opakowań. Spadek wartości dolara dodatkowo potęguje skutki ekonomiczne.

W obliczu tego szoku nie możemy pozostać biernymi obserwatorami – podkreśla Emmanuel Guichard, delegat generalny federacji. – FEBEA uruchomiła tego lata Pakiet dla Przemysłu Kosmetycznego, europejski plan działań ratunkowych mający na celu ochronę konkurencyjności i przyszłości naszej branży. Francuskie kosmetyki są motorem innowacji, eksportu i zatrudnienia. Zwracamy się do europejskich i francuskich decydentów o zapewnienie nam środków na utrzymanie pozycji globalnego lidera, bez zbędnego komplikowania naszych ram regulacyjnych – dodaje Guichard.

W 2024 roku francuski sektor kosmetyczny odnotował drugą co do wielkości nadwyżkę handlową ze Stanami Zjednoczonymi, wynoszącą 2,4 mld euro.

350 firm z francuskiego sektora kosmetycznego, generujących obroty w wysokości 35,6 mld euro i zapewniających 300 tys.  miejsc pracy, wyeksportowało w tym roku do USA produkty o wartości 2,9 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. listopad 2025 11:18