StoryEditor
Producenci
25.09.2023 10:20

L’Oréal ogłasza inwestycję w chińską firmę biotechnologiczną Shinehigh Innovation

L‘Oréal SA to francuska firma zajmująca się higieną osobistą z siedzibą w Clichy, Hauts-de-Seine. Jest jedną z największych firm kosmetycznych na świecie i rozwinęła działalność w tej dziedzinie, koncentrując się na koloryzacji włosów, pielęgnacji skóry, ochronie przeciwsłonecznej, makijażu, perfumach i pielęgnacji włosów. / L‘Oréal
L’Oréal ogłasza zawarcie porozumienia w sprawie inwestycji mniejszościowej w Shinehigh Innovation, chińskiej firmie biotechnologicznej opartej na innowacjach, w celu ustanowienia długoterminowego partnerstwa na rzecz wspólnego rozwoju nowatorskich i zrównoważonych rozwiązań kosmetycznych. Jest to pierwsza inwestycja w ramach znanego konkursu L’Oréal BIG BANG Beauty Tech Innovation Challenge, zapoczątkowanego cztery lata temu w Chinach.

L’Oréal ogłosiło nawiązanie partnerstwa inwestycyjnego z chińską firmą biotechnologiczną Shinehigh Innovation. To porozumienie ma na celu ustanowienie długoterminowej współpracy, skoncentrowanej na tworzeniu innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań kosmetycznych. Ten krok jest efektem inicjatywy L’Oréal BIG BANG Beauty Tech Innovation Challenge, która została uruchomiona cztery lata temu w Chinach.

Shinehigh Innovation to chiński start-up stworzony w 2017 roku przez czołowego naukowca-biotechnologa, prof. Jiahenga Zhanga, który specjalizuje się w najnowocześniejszej chemii supramolekularnej. Przełomowa, inteligentna technologia samoorganizacji umożliwia niemożliwe wcześniej kombinacje składników, w wyniku czego powstają produkty końcowe o większej skuteczności i trwałości.

Partnerstwo umożliwi L‘Oréal, według oświadczenia prasowego, uwolnienie pełnego potencjału surowców, przezwyciężenie znanych ograniczeń, takich jak niekompatybilność, niestabilność i problemy z ich dostawą, w celu opracowania innowacyjnych formuł dla skóry, włosów i skóry głowy o szerszym zakresie korzyści konsumenckich.

Czytaj także: Grupa L’Oréal Ogłasza Utworzenie Funduszu Klimatycznego L’Oréal

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 11:27
Unilever tnie etaty i oszczędza – pierwszy kwartał 2025 pod znakiem restrukturyzacji
Unilever szuka oszczędności w zasobach ludzkich.Shutterstock

Unilever, jeden z największych koncernów dóbr konsumenckich na świecie, ogłosił redukcję około 6 tysięcy miejsc pracy w pierwszym kwartale 2025 roku. Cięcia są częścią globalnego planu restrukturyzacyjnego zapowiedzianego jeszcze w 2024 roku, którego celem jest likwidacja łącznie około 7,5 tysiąca etatów. Dzięki tym działaniom firma spodziewa się oszczędności rzędu 550 milionów euro do końca bieżącego roku.

W opublikowanym raporcie kwartalnym Unilever wykazał mieszane wyniki finansowe. Pomimo trudnych warunków rynkowych, skorygowany wzrost sprzedaży bazowej wyniósł 3 proc., co przypisano wzrostowi wolumenu sprzedaży oraz cen. Dobrze poradziły sobie tzw. „power brands” spółki – takie jak Dove i Rexona – co miało szczególne znaczenie dla wzrostu w segmencie Beauty & Wellbeing (wzrost o 4,1 proc.) oraz Personal Care (wzrost o 5,1 proc.), zwłaszcza na rynku północnoamerykańskim.

Całkowity przychód koncernu spadł jednak o 0,9 proc., do poziomu 14,8 miliarda euro. Na wynik ten wpływ miały głównie koszty związane z wyprzedażą aktywów oraz negatywne różnice kursowe. Mimo to dyrektor generalny firmy, Fernando Fernandez, ocenił początek roku jako „zahartowany” i wyraził optymizm co do dalszego wzrostu, zwłaszcza dzięki strategii premiumizacji i innowacji produktowej na rynkach rozwiniętych.

W ujęciu kategorii produktowych, segment pielęgnacji włosów utrzymał się na stabilnym poziomie, z minimalnym wzrostem, który częściowo zrekompensował ponowny debiut Dove z technologią odbudowy włókien. W Brazylii marka Sunsilk odnotowała spadki związane z ograniczaniem zapasów, podczas gdy Nexxus zanotował dwucyfrowy wzrost dzięki premierze linii HY-Volume. Segment dezodorantów – w tym nowości do całego ciała – szczególnie umocnił pozycję działu Personal Care, w którym sama marka Dove odpowiadała za 40 proc. przychodu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 10:15
Oriflame opublikowało wyniki finansowe za Q1; sprzedaż w euro spadła o 7 proc.
Szwedzki MLM zanotował w pierwszym kwartale roku spadek sprzedaży w euro.Oriflame

Oriflame opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał zakończony 31 marca 2025 roku, wskazując na dalsze wyzwania w zakresie sprzedaży i rentowności. Sprzedaż w euro spadła o 7 proc., osiągając poziom 145,6 milionów euro w porównaniu do 156,5 milionów euro w analogicznym okresie ubiegłego roku. W walutach lokalnych spadek wyniósł 6 proc. Skorygowana EBITDA osiągnęła poziom -1 milion euro wobec 6,7 milionów euro rok wcześniej, co przełożyło się na marżę -1,4 proc. Skorygowany wynik operacyjny zamknął się stratą 7,2 milionów euro, a marża operacyjna wyniosła -5,0 proc.

Pomimo słabszych wyników sprzedażowych, firma odnotowuje pewne postępy strategiczne. Spadek sprzedaży w porównaniu do poprzedniego roku (-7 proc.) był znacznie mniejszy niż w pierwszym kwartale 2024 roku (-25 proc.), co może wskazywać na stabilizację. EBITDA została osłabiona głównie przez niższy poziom sprzedaży oraz wzrost kosztów sprzedaży i marketingu jako procent sprzedaży. Jednocześnie koszty administracyjne nadal malały dzięki wcześniejszym działaniom restrukturyzacyjnym. Model “Beauty Community Model” (BCM), który obecnie funkcjonuje w 48 krajach odpowiadających za ponad 80 proc. sprzedaży grupy, został w pełni wdrożony i przynosi pozytywne rezultaty.

W ramach reorganizacji działalności produkcyjnej, Oriflame ogłosiło kontynuację procesu przenoszenia produkcji z fabryki w Polsce do sieci wybranych, wysokojakościowych producentów w Europie. Inicjatywa ta została ogłoszona w styczniu i będzie realizowana przez najbliższe dwa lata. W międzyczasie firma zakończyła kwartał z saldem gotówki wynoszącym 56,2 milionów euro (spadek z 62 milionów euro), a wykorzystanie linii kredytowej RCF osiągnęło 65 milionów euro po zwiększeniu zadłużenia o 20 milionów euro w ciągu kwartału.

Istotnym wydarzeniem było osiągnięcie porozumienia z akcjonariuszami oraz konsorcjum obligatariuszy reprezentujących ponad 91 proc. niespłaconych obligacji. Planowana transakcja rekapitalizacyjna ma na celu znaczne zmniejszenie zadłużenia oraz kosztów odsetkowych, a także dostarczenie dodatkowego kapitału. Zarząd Oriflame uważa, że pomimo trudności związanych z wynikami finansowymi i płynnością, wdrożenie rekapitalizacji oraz dalsze działania operacyjne pozwolą ograniczyć niepewności dotyczące zdolności kontynuowania działalności.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 13:40