StoryEditor
Producenci
25.09.2023 10:20

L’Oréal ogłasza inwestycję w chińską firmę biotechnologiczną Shinehigh Innovation

L‘Oréal SA to francuska firma zajmująca się higieną osobistą z siedzibą w Clichy, Hauts-de-Seine. Jest jedną z największych firm kosmetycznych na świecie i rozwinęła działalność w tej dziedzinie, koncentrując się na koloryzacji włosów, pielęgnacji skóry, ochronie przeciwsłonecznej, makijażu, perfumach i pielęgnacji włosów. / L‘Oréal
L’Oréal ogłasza zawarcie porozumienia w sprawie inwestycji mniejszościowej w Shinehigh Innovation, chińskiej firmie biotechnologicznej opartej na innowacjach, w celu ustanowienia długoterminowego partnerstwa na rzecz wspólnego rozwoju nowatorskich i zrównoważonych rozwiązań kosmetycznych. Jest to pierwsza inwestycja w ramach znanego konkursu L’Oréal BIG BANG Beauty Tech Innovation Challenge, zapoczątkowanego cztery lata temu w Chinach.

L’Oréal ogłosiło nawiązanie partnerstwa inwestycyjnego z chińską firmą biotechnologiczną Shinehigh Innovation. To porozumienie ma na celu ustanowienie długoterminowej współpracy, skoncentrowanej na tworzeniu innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań kosmetycznych. Ten krok jest efektem inicjatywy L’Oréal BIG BANG Beauty Tech Innovation Challenge, która została uruchomiona cztery lata temu w Chinach.

Shinehigh Innovation to chiński start-up stworzony w 2017 roku przez czołowego naukowca-biotechnologa, prof. Jiahenga Zhanga, który specjalizuje się w najnowocześniejszej chemii supramolekularnej. Przełomowa, inteligentna technologia samoorganizacji umożliwia niemożliwe wcześniej kombinacje składników, w wyniku czego powstają produkty końcowe o większej skuteczności i trwałości.

Partnerstwo umożliwi L‘Oréal, według oświadczenia prasowego, uwolnienie pełnego potencjału surowców, przezwyciężenie znanych ograniczeń, takich jak niekompatybilność, niestabilność i problemy z ich dostawą, w celu opracowania innowacyjnych formuł dla skóry, włosów i skóry głowy o szerszym zakresie korzyści konsumenckich.

Czytaj także: Grupa L’Oréal Ogłasza Utworzenie Funduszu Klimatycznego L’Oréal

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. listopad 2025 18:12