StoryEditor
Producenci
14.12.2021 00:00

L‘Oréal przejmuje kolejną markę pielęgnacyjną

Firma L‘Oréal podpisała umowę nabycia Youth to the People, kalifornijskiej marki produktów do pielęgnacji skóry inspirowanej ekstraktami z superfoods.

Youth to the People zostało założone w Los Angeles w 2015 roku przez dwóch kuzynów, Grega Gonzaleza i Joe Cloyesa. Inspiracją dla powstania marki była babcia założycieli Eva, która 40 lat temu stworzyła profesjonalną linię do pielęgnacji skóry, wykorzystującą ekstrakty roślinne i innowacyjne składniki aktywne. Youth to the People opracowuje i sprzedaje wysokowydajne produkty do pielęgnacji skóry znane z formuł łączących wegańskie mieszanki najwyższej jakości ekstraktów superfood.

Kosmetyki tej marki są dostępna w USA, Kanadzie, Australii oraz w wybranych krajach europejskich, gdzie cieszy się bardzo dużą popularnością. Są dostępne również w Polsce. Można je zakupić w sieci Sephora. Sprzedaż odbywa się poprzez dystrybucję wielokanałową – połączenie handlu elektronicznego D2C i dystrybucji selektywnej. Szacuje się, że sprzedaż marki w 2021 r. przekroczy 50 mln USD.

Komentując przejęcie, Cyril Chapuy, prezes L’Oréal Luxe, powiedział, że bardzo się cieszy się, że może powitać markę Youth to the People i jej założycieli. 

Ze względu na swoją solidną reputację i niezwykłą jakość produktów, Youth to the People jest lubiana zarówno przez kobiety i mężczyzn. Jej doświadczenie w pielęgnacji skóry oparte na zdrowych, wegańskich formułach o wysokiej skuteczności sprawia, że jest to bardzo strategiczny dodatek do L’Oréal Luxe. Podstawowe wartości marki odzwierciedlają inicjatywy na rzecz budowania bardziej sprawiedliwego świata i zwiększania świadomości, które są wyznawane również przez L'Oréal – powiedział prezes L’Oréal Luxe

Stéphane Rinderknech, prezes na Amerykę Północną i dyrektor generalny L'Oréal USA, dodał, że firmę zainspirowała pasja i wizja założycieli marki, Joe Cloyesa i Grega Gonzaleza.

Wierzymy w potencjał tej wyjątkowej marki i nie możemy się doczekać współpracy z zespołem Youth to the People, aby pomóc im zrealizować ten potencjał. Cieszę się, że Youth to the People dołącza do naszego rosnącego portfolio amerykańskich marek na Zachodnim Wybrzeżu – dodał Stéphane Rinderknech.

Joe Cloyes, założyciel i dyrektor generalny oraz Greg Gonzalez, założyciel i CBO Youth to the People, powiedzieli, że dołączenie do rodziny L’Oréal daje możliwość urzeczywistnienia wszystkich marzeń firmy. Dodali, że są bardzo podekscytowani tym partnerstwem i możliwością wzmocnienia firmy.

Przeczytaj również: L’Oréal ogłosił wprowadzenie linii kosmetyków do makijażu Valentino na największych lotniskach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2025 13:02
Beauty Tech Group idzie jak burza: obroty znacznie przewyższają prognozy
currentbody IG

Beauty Tech Group, firma specjalizująca się w dziedzinie urządzeń kosmetycznych, która niedawno zadebiutowała na londyńskiej giełdzie, poinformowała, że tegoroczne obroty przekroczyły jej oczekiwania – na ponad miesiąc przed zakończeniem roku obrotowego.

Beauty Tech Group, producent urządzeń marki The Current Body, zakłada też, że pozostały do końca roku okres będzie również bardzo korzystny pod względem finansowym, bowiem produkty Beauty Tech (nie należące do najtańszych) trafiają coraz częściej na świąteczne listy życzeń.

Spółka potwierdza, że wyniki z października i listopada są dobre, stanowiąc efekt “stale rosnącej świadomości sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego oraz wiodących na rynku produktów grupy, które napędzają silny wzrost sprzedaży w jej podstawowej działalności i na wszystkich kluczowych rynkach”.

W związku z tym Beauty Tech Group przewiduje, że przychody i skorygowany zysk EBITDA za rok obrotowy kończący się 31 grudnia 2025 roku przekroczą dotychczasowe prognozy, które zakładały 117 mln funtów przychodów i 29,7 mln funtów skorygowanego zysku EBITDA. W rzeczywistości pierwsza z kwot osiągnie co poziom co najmniej 128 mln funtów, a druga – co najmniej 32 mln.

Pełne, ostateczne dane zostaną opublikowane w drugiej połowie stycznia 2026.

Z przyjemnością informuję, że silna dynamika obrotów, jaką grupa odnotowała w trzecim kwartale, utrzymała się również w czwartym kwartale. Nie ma wątpliwości, że udana oferta publiczna przyczyniła się do wzrostu rozpoznawalności zarówno The Beauty Tech Group, jak i sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego, w którym działamy. Z entuzjazmem wkraczamy w ważny okres handlu, jakim jest Black Friday oraz Boże Narodzenie, mając silną pozycję finansową i operacyjną – skomentował prezes firmy Laurence Newman.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2025 15:09