StoryEditor
Producenci
29.07.2022 00:00

L‘Oréal raportuje ponad 13 proc. wzrost po pierwszej połowie roku 2022

L‘Oréal osiągnął wyjątkowo dobre wyniki w pierwszej połowie roku, odnotowując wzrost na poziomie 13,5 proc. Dermokosmetyki odnotowały wzrost o 23,8 proc. w pierwszej połowie 2022 roku, a kosmetyki luksusowe skoczyły o ponad 25 proc. L’Oréal rósł dwa razy szybciej niż rynek i umocnił swoją pozycję światowego lidera branży kosmetycznej – informuje Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L‘Oréal.

L'Oréal w pierwszej połowie 2022 r. osiągnął wzrost na poziomie 13,5 proc. W tym samym okresie dermokosmetyki zanotowały wzrost o 23,8 proc., a kosmetyki luksusowe o ponad 25 proc. – L’Oréal rósł dwa razy szybciej niż rynek i umocnił swoją pozycję światowego lidera branży kosmetycznej – skomentował Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L'Oréal.

Nicolas Hieronimus powiedział, że wydajność grupy jest coraz bardziej zrównoważona. Równowaga jest zachowywana pomiędzy sprzedażą online i stacjonarną, która po ponownym otwarciu sklepów w większości krajów, odnotowuje coraz większe wzrosty. Handel online utrzymuje dwucyfrowe tempo. Wszystkie strefy geograficzne także odnotowały dwucyfrowe wzrosty, z dobrymi wynikami na rynkach wschodzących (SAPMENA–SSA 4, Ameryka Łacińska) i wybitnymi wynikami w Chinach kontynentalnych pomimo trudnej sytuacji biznesowej w tym regionie.

Nasza sprawdzona zdolność do waloryzowania naszego portfolio poprzez innowacje i kontrolowanie kosztów pozwoliła nam zaabsorbować wpływ wyższych cen surowców, złagodzić presję łańcucha dostaw i nadal efektywnie inwestować w nasze marki, jednocześnie poprawiając rentowność – wyjaśnia dyrektor generalny L'Oréal.

Wzrost L’Oréal w Europie
Europa osiągnęła silny wzrost +14,3 proc. like-for-like. Wraz ze zniesieniem ograniczeń dotyczących zdrowia publicznego w większości krajów, europejski rynek kosmetyczny rozwijał się dynamicznie w pierwszej połowie roku i przekroczył poziomy z roku 2019. Wzrosły wszystkie kategorie, a Grupa umocniła swoją pozycję w e-commerce.

Dywizja Kosmetyków Aktywnych (dermokosmetyki) znacząco zwiększyła swój udział w rynku, przy czym La Roche-Posay odnotował bardzo silny wzrost, a CeraVe szybko się rozwija. L’Oréal Luxe odnotowała wyjątkowe wyniki w zakresie zapachów, pomimo ograniczeń w łańcuchu dostaw. Wyniki Działu Produktów Konsumenckich były napędzane przez makijaż i pielęgnację skóry. 

Działalność Grupy na Ukrainie, wstrzymana 24 lutego po rosyjskiej inwazji, została wznowiona w ograniczonym stopniu. W Rosji Grupa tymczasowo zamknęła wszystkie własne sklepy i serwisy e-commerce oraz zawiesiła wszystkie inwestycje przemysłowe i medialne. Zgodnie z sankcjami europejskimi i amerykańskimi zawiesiła sprzedaż wszystkich produktów z wyjątkiem niezbędnych produktów codziennego użytku.

Przeczytaj również: Grupa L'Oréal osiągnęła pełną neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla

Ważnym osiągnieciem dla grupy jest również fakt, że program L’Oréal for the Future osiągnął ważny kamień milowy: po Stanach Zjednoczonych w 2021 roku osiągnięto neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla we wszystkich zakładach firmy w strefie Azji Północnej.

Mając na uwadze obecną niepewność i niestabilność, jesteśmy przekonani, że nasz unikalny, zrównoważony model biznesowy, innowacyjność, silne portfolio marek, pasja i zwinność naszych zespołów, a także nasza siła finansowa to atuty, które pozwolą nam realizować rentowną strategię zrównoważonego rozwoju. Pozostajemy optymistycznie nastawieni do perspektyw globalnego rynku kosmetycznego i jesteśmy przekonani, że możemy osiągnąć lepsze wyniki w 2022 roku i odnotować kolejny rok wzrostu sprzedaży i zysków – podsumował Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L'Oréal.

Przeczytaj również: Tomasz Synowiec, LOreal: Dwucyfrowe wzrosty w kategoriach makijażu, pielęgnacji twarzy i włosów [KOMENTARZ]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.11.2025 14:28
Colgate-Palmolive obniża prognozę wzrostu mimo wyższych cen i wzrostu sprzedaży w Europie
Colgate-Palmolive Company opublikowało swoje wyniki finansowe.fot. shutterstock

Colgate-Palmolive zakończył trzeci kwartał z 2 proc. wzrostu sprzedaży netto, która osiągnęła 5,1 mld dolarów. Wzrost ten został wypracowany wyłącznie dzięki wyższym cenom, ponieważ wolumen sprzedaży spadł o 1,5 proc. Jednocześnie firma skorygowała w dół swoją prognozę rocznego wzrostu organicznego, co jest sygnałem ostrożniejszego podejścia do niepewnych warunków rynkowych.

W ujęciu organicznym sprzedaż wzrosła zaledwie o 0,4 proc., przy czym ceny zwiększono przeciętnie o 2,3 proc. Negatywnie na wynik wpłynęło ograniczenie sprzedaży marek własnych w segmencie żywienia zwierząt, co obniżyło organiczny wzrost o 0,8 proc. po wyjściu firmy z tej nierentownej i niestrategicznej działalności. Wyniki były bardzo zróżnicowane geograficznie, pokazując zmieniające się układy sił na rynkach konsumenckich.

W Ameryce Północnej sprzedaż netto spadła o 0,4 proc., a w regionie Azji i Pacyfiku o 1,5 proc. Odwrotną tendencję odnotowano w Ameryce Łacińskiej, gdzie sprzedaż wzrosła o 2 proc., oraz w Europie, która wyróżniła się dynamiką na poziomie 7,6 proc. Solidny wzrost – 6,8 proc. – zanotowano również w regionie Afryka/Eurazja.

Zysk operacyjny Colgate-Palmolive spadł w trzecim kwartale o 1 proc., do 1,059 mld dolarów. Zysk netto utrzymał się praktycznie na niezmienionym poziomie – 735 mln dolarów wobec 737 mln dolarów rok wcześniej. Wyniki pokazują stabilność rentowności mimo nacisku inflacyjnego i spadku wolumenu.

Na cały rok obrotowy firma nadal przewiduje jedynie „umiarkowany” wzrost sprzedaży netto. Prognoza wzrostu organicznego została jednak obniżona do 1–2 proc., podczas gdy wcześniej zakładano 2–4 proc. Prezes Noel Wallace podkreślił, że strategia rozwoju Colgate-Palmolive do 2030 roku stanowi kluczowy plan działania pozwalający firmie mierzyć się z coraz bardziej złożonym otoczeniem gospodarczym i wykorzystywać pojawiające się szanse.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. listopad 2025 01:33