StoryEditor
Producenci
04.10.2023 10:20

L‘Oréal sprzedaje ekologiczną markę kosmetyczną Sanoflore

L’Oréal sprzedał markę kosmetyków organicznych Sanoflore francuskiemu funduszowi inwestycyjnemu Ekkio Capital i Sergio Calandriemu, nowemu dyrektorowi generalnemu Sanoflore, który jest także założycielem Grupy Inula, która ma w swoim portfolio inne marki produktów naturalnych. Ekkio Capital specjalizuje się w małych i średnich firmach z branży zdrowia i urody, natomiast Grupa Inula Calandri obejmuje marki HerbalGem i Biofloral.

L’Oréal zrealizował transakcję sprzedaży marki kosmetyków organicznych Sanoflore funduszowi inwestycyjnemu Ekkio Capital oraz Sergio Calandriemu, nowemu dyrektorowi generalnemu Sanoflore, który jest również założycielem Grupy Inula, posiadającej w swoim portfelu inne marki produktów naturalnych. L‘Oréal nabył firmę Sanoflore w październiku 2006 roku, w tym samym roku, kiedy zakupił The Body Shop, który z kolei został przekazany firmie Natura &Co w 2017 roku. Ekkio Capital specjalizuje się w inwestycjach w małe i średnie przedsiębiorstwa z sektora zdrowia i urody, a grupa Inula, którą zarządza Calandri, obejmuje marki takie jak HerbalGem i Biofloral.

Jak wyjaśnia grupa, L’Oréal ma portfolio harmonizujących ze sobą marek. Obecna strategia globalnego giganta ma polegać na przejmowaniu, a czasami rezygnowaniu z marek, aby zachować bardzo silny portfel i komplementarność niezbędną do prosperowania w dłuższej perspektywie. Grupa odnotowuje wzrost w każdym z regionów, z wyjątkowo imponującym tempem wzrostu w Europie, obiecującymi wynikami w Stanach Zjednoczonych i dynamicznym ożywieniem w Chinach kontynentalnych w drugim kwartale. Wszystkie dywizje wykazują znaczący postęp, z rekordowym wzrostem w dziale produktów konsumenckich oraz kontynuacją znakomitego kwartału dla Urody Dermatologicznej. L’Oréal przekracza oczekiwania na konkurencyjnym rynku kosmetycznym, osiągając doskonałe wyniki w kluczowych krajach, takich jak klaster niemieckojęzyczny (Niemcy-Austria-Szwajcaria), Francja i Wielka Brytania, a także w dynamicznych krajach, jak Polska, Turcja i kraje skandynawskie.

Warunki finansowe transakcji nie zostały ujawnione.

Czytaj także: L’Oréal chwali się solidnym wzrostem w pierwszej połowie 2023 r. we wszystkich grupach biznesowych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
18.03.2025 13:15
Coty rozpoczyna kolejną odsłonę kampanii #UndefineBeauty
Coty rozpoczęło kampanię #UndefineBeauty w 2023 rokuCoty mat.pras.

Coty, jedna z największych firm kosmetycznych na świecie, organizuje w Nowym Jorku panel dyskusyjny z udziałem ekspertów. Cel to obalenie mitów, dotyczących piękna. Do wydawców słowników języka angielskiego zaapelowano o aktualizowanie “przestarzałych definicji piękna”.

Firma Coty, posiadająca w swoim portfolio marki z kategorii zapachów, kosmetyków kolorowych oraz produktów do pielęgnacji skóry i ciała, zorganizowała interdyscyplinarne spotkanie ekspertów, aby przedyskutować restrykcyjne ideały i definicje piękna. W ramach kolejnej odsłony kampanii #UndefineBeauty, panel obala mity dotyczące piękna i przedstawia perspektywy i opinie z zakresu neuronauki, sztuki, mediów społecznościowych, socjologii oraz zdrowia psychicznego, podkreślając potrzebę podjęcia wspólnych działań na rzecz zmian.

Nie istnieje jedna, obiektywna definicja piękna; nasze postrzeganie piękna jest nabyte, a nie ewolucyjne – mówi naukowiec zajmujący się badaniem mózgu i psycholog, profesor John-Dylan Haynes z Uniwersytetu Medycznego Charité w Berlinie.

Jako globalna firma kosmetyczna rozumiemy naszą odpowiedzialność za promowanie różnorodnych wizji piękna – powiedziała Sue Nabi, CEO Coty. – Nasze nieustające zaangażowanie w tę kampanię, w tym zorganizowany przez nas panel dyskusyjny z udziałem ekspertów z różnych dziedzin, podkreśla naszą determinację, by tworzyć piękno dla wszystkich. Naszym celem jest sprawienie, aby każda osoba czuła się najpiękniejszą wersją siebie – podkreśliła Sue Nabi.

Coty rozpoczęło kampanię #UndefineBeauty w 2023 roku, publikując list otwarty do głównych wydawców słowników języka angielskiego, w którym wzywa do aktualizacji definicji słowa "beauty" (piękno). W słownikach, często przywoływanym przykładem użycia tego słowa jest zdanie: "she was considered a great beauty in her youth" ("uważano ją za wielką piękność w młodości"). Kampania #UndefineBeauty uważa tego rodzaju przykłady za ograniczające i wykluczające. Do tej pory wydawcy słowników nie odpowiedzieli na to wezwanie, dlatego Coty ponownie apeluje o zmianę definicji, aby lepiej odzwierciedlała ona wartości współczesnego społeczeństwa.

Coty zachęca wszystkich do przyłączenia się do kampanii #UndefineBeauty i wspólnego działania na rzecz zmian poprzez podpisanie petycji na stronie change.org.

Więcej informacji na temat kampanii #UndefineBeauty można znaleźć na stronie coty.com/undefine-beauty

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
18.03.2025 11:51
Coach przedłuża umowę licencyjną na swoje perfumy z Interparfums
Coach współpracuje z Interparfums od 2015 rokuIG Interparfums_official

Interparfums SA i Coach poinformowały, że odnawiają swoją globalną umowę licencyjną, zawartą na wyłączność, dotyczącą tworzenia, produkcji i dystrybucji zapachów amerykańskiej marki do do 2031 roku.

Obydwie firmy potwierdziły również, że w efekcie kontynuowania współpracy jeszcze w tym roku na rynek trafią dwa nowe zapachy.

W ciągu niecałych dziesięciu lat udało nam się zbudować spójną ofertę zapachów, opartą na marce wysokiej jakości, rozpoznawalnej zarówno ze względu na swój wizerunek, jak i produkty – stwierdził Philippe Benacin, prezes i dyrektor generalny Interparfums SA. – Jesteśmy niezwykle ambitni oraz pewni dalszego wzrostu marki w perspektywie krótkoterminowej, średnioterminowej i długoterminowej, szczególnie napędzanego przez jej komplementarność, gdzie równie popularne są zapachy męskie, jak i damskie – dodał Benacin.

Coach, należący do nowojorskiej firmy Tapestry, po raz pierwszy nawiązał współpracę z Interparfums w 2015 roku w obszarze linii zapachów. Wcześniej firma specjalizowała się w wyłącznie w galanterii skórzanej.

Sprzedaż zapachów marki Coach wzrosła z zaledwie 10 mln euro w 2015 roku do ok. 190 mln euro w roku 2024.

Czytaj też: COS poszerza ofertę i debiutuje z linią perfum oraz świec zapachowych

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. marzec 2025 15:12