StoryEditor
Producenci
22.07.2025 09:54

L‘Oréal stawia na dalszy wzrost w Indiach i reorganizuje tamtejszy odział

Aseem Kaushik obejmie stanowisko prezesa L‘Oréal India / L‘Oréal India

L‘Oréal India, spółka zależna należąca do globalnego giganta kosmetycznego L‘Oréal, wprowadziła zmiany w strukturze zarządzania w Indiach. Krok ten wskazuje na ambicje firmy, aby rozwijać się na jednym z najbardziej dynamicznych obecnie rynków kosmetycznych na świecie. Od 1 października Jacques Lebel obejmie stanowisko dyrektora generalnego L‘Oréal India, zastępując Aseema Kaushika, który obejmie stanowisko prezesa

Jak wskazują branżowe media, ta zmiana w systemie zarządzania następuje w momencie, gdy francuski gigant kosmetyczny podąża w kierunku ponad dwukrotnego zwiększenia swojego biznesu w Indiach w ciągu najbliższych kilku lat. Te ambitne plany są podyktowane szybkim rozwojem rynku kosmetycznego w Indiach, napędzanym przez rosnącą klasę średnią i zauważalny, zwiększony popyt na kosmetyki i produkty do pielęgnacji skóry.

Jacques Lebel był wcześniej dyrektorem generalnym działu konsumenckiego L‘Oréal w Meksyku. Przed dołączeniem do L‘Oréal zajmował stanowiska kierownicze w Procter & Gamble oraz AB InBev.

Aseem Kaushik, który obejmie stanowisko prezesa L‘Oréal India, będzie skupiać się wizerunku korporacji, public affairs, relacjach z instytucjami i inicjatywach CSR.

L‘Oréal, działający na rynku indyjskim od 1994 roku, może się obecnie pochwalić zróżnicowanym portfolio, obejmującym marki konsumenckie (L‘Oréal Paris, Maybelline New York i Garnier), a także marki luksusowe (Lancôme, Kiehl‘s i Yves Saint Laurent Beauté). L‘Oréal podkreśla, że 95 swoich produktów przeznaczonych na rynek indyjski produkuje lokalnie - jest to ok. 500 mln sztuk w skali roku.

Część tej produkcji jest eksportowana, głównie do krajów Zatoki Perskiej.

Zamierzamy rozbudować nasze fabryki, zwiększyć moce produkcyjne i wzmocnić eksport – podkreślał w wypowiedziach dla mediów w czerwcu ub. roku prezes L‘Oréal, Nicolas Hieronimus, potwierdzając strategiczne znaczenie Indii dla grupy. 

Zobacz też: L’Oréal planuje znaczące inwestycje i wzrost produkcji w Indiach

Firma zwiększyła również inwestycje na lokalnym rynku, nabywając w ostatnim czasie udziały w dwóch wschodzących indyjskich markach – Deconstruct (pielęgnacja skóry) i Arata (pielęgnacja włosów) – za pośrednictwem funduszu inwestycyjnego Bold, skupionego na innowacyjnych start-upach w sektorze kosmetycznych.

Wg prognoz, do 2027 roku indyjski rynek kosmetyczny może osiągnąć wartość 28,8 mld euro.

Zobacz też: Kolejna zachodnia firma kosmetyczna planuje podbój rynku w Indiach

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.09.2025 11:37
Chantecaille z nową prezeską – Tennille Kopiasz obejmuje stanowisko CEO
Nowa prezeska Chantecaille może się pochwalić dekadami doświadczenia w branży urodowej.Chantecaille

Chantecaille, luksusowa marka kosmetyków botanicznych należąca do grupy Beiersdorf, ogłosiła zmianę na stanowisku prezesa zarządu. Od 3 września funkcję Chief Executive Officer objęła Tennille Kopiasz, zastępując Emily Coleman. Nowa szefowa będzie kierować firmą z globalnej siedziby w Nowym Jorku i raportować bezpośrednio do Oswalda Barckhahna, członka zarządu Beiersdorf odpowiedzialnego za biznes kosmetyczny w Europie i Ameryce Północnej oraz marki La Prairie i Chantecaille.

Kopiasz wnosi do spółki ponad 25-letnie doświadczenie w branży beauty, obejmujące marketing i zarządzanie w segmentach prestige, designer oraz mass market. Pracowała m.in. w Blue Mistral jako CEO marek FEKKAI i Bastide, w LVMH jako Global Chief Marketing Officer Fresh oraz Senior Vice President Marketing w Dior North America. Karierę budowała również w Coty i L’Oréal USA. Specjalizuje się w wielu kategoriach produktowych – od pielęgnacji skóry, przez kosmetyki kolorowe i perfumy, po produkty do włosów.

Nowa prezes Chantecaille angażuje się również w kształcenie przyszłych liderów branży – pełni funkcję adiunkta w Fashion Institute of Technology, gdzie wykłada przywództwo i uczestniczy w programie mentorskiego wsparcia młodych talentów. Jej doświadczenie i szerokie kompetencje mają wzmocnić markę w kluczowych obszarach globalnej ekspansji.

Beiersdorf przejął Chantecaille w 2022 roku, wzmacniając swoje portfolio w segmencie prestiżowych kosmetyków i umacniając pozycję na rynkach w USA, Chinach i Korei. W 2024 roku marka odnotowała systematyczny wzrost sprzedaży i z sukcesem zadebiutowała na rynku chińskim. Nowa prezesura ma przyspieszyć dalszy rozwój Chantecaille, szczególnie w obszarach innowacji i globalnej dystrybucji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.09.2025 10:38
Produkty Dove x Crumbl na pół roku sprzedane w miesiąc: co to mówi o przyszłości takich współprac?
Kultowa już marka spożywcza weszła w mariaż z globalnym gigantem.Dove

Limitowana edycja kosmetyków Dove powstała we współpracy z marką ciasteczek Crumbl okazała się wyjątkowym sukcesem sprzedażowym. Produkty, które trafiły wyłącznie do sieci Walmart, osiągnęły wolumen sprzedaży przewidywany na sześć miesięcy w zaledwie jeden miesiąc. Co istotne, aż 52 proc. kupujących stanowili nowi klienci marki, co potwierdza skuteczność projektu w poszerzaniu bazy konsumentów.

W ofercie znalazły się kosmetyki do pielęgnacji ciała w czterech zapachach inspirowanych popularnymi smakami ciasteczek. Była to również okazja do zaprezentowania pierwszego odświeżonego projektu opakowań Dove, który podkreślał nowoczesny charakter edycji specjalnej. Obecność produktów wyłącznie w Walmart miała dodatkowo wzmocnić efekt ekskluzywności.

Kampania promocyjna została zaplanowana przede wszystkim w mediach społecznościowych. Do jej realizacji zaangażowano twórców TikTok, wykorzystano dyskusje na platformie Reddit oraz narzędzia targetowania oparte na sztucznej inteligencji. Działania te przełożyły się na 53,7 mln wyświetleń filmów wideo oraz 3,2 mld wszystkich odsłon kampanii, co czyni ją jedną z najbardziej angażujących akcji w historii marki.

Crumbl to amerykańska sieć cukierni specjalizująca się w dużych, świeżo pieczonych ciastkach o zmieniających się co tydzień smakach. Marka powstała w 2017 roku i w krótkim czasie zdobyła ogromną popularność dzięki charakterystycznemu różowemu pudełku, rozpoznawalnemu brandingowi oraz silnej obecności w mediach społecznościowych. Obecnie Crumbl działa w ponad 900 lokalizacjach w całych Stanach Zjednoczonych i uchodzi za jedną z najszybciej rozwijających się sieci w kategorii deserów.

Współpraca Dove i Crumbl wpisuje się w rosnący trend łączenia branży beauty z segmentem spożywczym. Coraz więcej marek kosmetycznych sięga po inspiracje kulinarne – od limitowanych zapachów inspirowanych słodyczami po opakowania stylizowane na produkty żywnościowe. Takie kooperacje pozwalają wyróżnić ofertę na zatłoczonym rynku, budować emocjonalne skojarzenia z marką i przyciągać młodszych konsumentów, którzy chętnie angażują się w nietypowe i „smakowite” koncepty marketingowe. Wyniki kampanii dowodzą, że połączenie oryginalnej inspiracji produktowej i strategii „social-first” może stać się skutecznym narzędziem do rekrutowania kolejnych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. wrzesień 2025 20:22