StoryEditor
Producenci
22.07.2025 09:54

L‘Oréal stawia na dalszy wzrost w Indiach i reorganizuje tamtejszy odział

Aseem Kaushik obejmie stanowisko prezesa L‘Oréal India / L‘Oréal India

L‘Oréal India, spółka zależna należąca do globalnego giganta kosmetycznego L‘Oréal, wprowadziła zmiany w strukturze zarządzania w Indiach. Krok ten wskazuje na ambicje firmy, aby rozwijać się na jednym z najbardziej dynamicznych obecnie rynków kosmetycznych na świecie. Od 1 października Jacques Lebel obejmie stanowisko dyrektora generalnego L‘Oréal India, zastępując Aseema Kaushika, który obejmie stanowisko prezesa

Jak wskazują branżowe media, ta zmiana w systemie zarządzania następuje w momencie, gdy francuski gigant kosmetyczny podąża w kierunku ponad dwukrotnego zwiększenia swojego biznesu w Indiach w ciągu najbliższych kilku lat. Te ambitne plany są podyktowane szybkim rozwojem rynku kosmetycznego w Indiach, napędzanym przez rosnącą klasę średnią i zauważalny, zwiększony popyt na kosmetyki i produkty do pielęgnacji skóry.

Jacques Lebel był wcześniej dyrektorem generalnym działu konsumenckiego L‘Oréal w Meksyku. Przed dołączeniem do L‘Oréal zajmował stanowiska kierownicze w Procter & Gamble oraz AB InBev.

Aseem Kaushik, który obejmie stanowisko prezesa L‘Oréal India, będzie skupiać się wizerunku korporacji, public affairs, relacjach z instytucjami i inicjatywach CSR.

L‘Oréal, działający na rynku indyjskim od 1994 roku, może się obecnie pochwalić zróżnicowanym portfolio, obejmującym marki konsumenckie (L‘Oréal Paris, Maybelline New York i Garnier), a także marki luksusowe (Lancôme, Kiehl‘s i Yves Saint Laurent Beauté). L‘Oréal podkreśla, że 95 swoich produktów przeznaczonych na rynek indyjski produkuje lokalnie - jest to ok. 500 mln sztuk w skali roku.

Część tej produkcji jest eksportowana, głównie do krajów Zatoki Perskiej.

Zamierzamy rozbudować nasze fabryki, zwiększyć moce produkcyjne i wzmocnić eksport – podkreślał w wypowiedziach dla mediów w czerwcu ub. roku prezes L‘Oréal, Nicolas Hieronimus, potwierdzając strategiczne znaczenie Indii dla grupy. 

Zobacz też: L’Oréal planuje znaczące inwestycje i wzrost produkcji w Indiach

Firma zwiększyła również inwestycje na lokalnym rynku, nabywając w ostatnim czasie udziały w dwóch wschodzących indyjskich markach – Deconstruct (pielęgnacja skóry) i Arata (pielęgnacja włosów) – za pośrednictwem funduszu inwestycyjnego Bold, skupionego na innowacyjnych start-upach w sektorze kosmetycznych.

Wg prognoz, do 2027 roku indyjski rynek kosmetyczny może osiągnąć wartość 28,8 mld euro.

Zobacz też: Kolejna zachodnia firma kosmetyczna planuje podbój rynku w Indiach

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
23.07.2025 13:56
Interparfums SA debiutuje z autorską marką perfum Solférino Paris
Solférino Paris ma być odpowiedzią Interparfums na rosnący popyt na luksusowe zapachy.Solférino Paris

Francuska firma Interparfums SA, znana dotąd głównie z produkcji zapachów na licencji, ogłosiła debiut swojej pierwszej autorskiej marki perfum – Solférino Paris. Marka ta celuje w segment niszowych zapachów z kategorii haute parfumerie. Kolekcja składa się z dziesięciu uniseksowych kompozycji, z których każda nawiązuje do ikonicznego miejsca lub chwili związanej z Paryżem.

Nowa linia perfum została oznaczona numerami od 01 do 10 i jest pozycjonowana w segmencie premium. Flakon o pojemności 75 ml kosztuje 160 euro, natomiast wersja 125 ml – 260 euro. Jak podkreślono w komunikacie marki, Solférino Paris ma oferować „dziesięć zmysłowych podróży do serca paryskiego ducha”, pozostawiając przestrzeń na indywidualne interpretacje i emocje.

Otwarcie pierwszego butiku Solférino Paris zaplanowano na wrzesień w Paryżu. Będzie to niezależny punkt sprzedaży dedykowany wyłącznie tej marce. Inicjatywa ta wpisuje się w strategię Interparfums SA, która coraz śmielej eksploruje segment autorskich, luksusowych zapachów. Nazwa marki nawiązuje do siedziby Interparfums przy 10, rue de Solférino – adresu przejętego w 2021 roku. Znajdująca się w osiemnastowiecznej kamienicy, między bulwarem Saint-Germain a Sekwaną, lokalizacja ta stanowi „punkt wyjścia i centrum twórczej inspiracji” nowej marki.

Interparfums SA to francuski koncern specjalizujący się w tworzeniu, produkcji i dystrybucji perfum luksusowych, działający głównie na licencjach prestiżowych marek. Firma zarządza całym cyklem życia zapachu – od koncepcji, poprzez wybór flakonu i opakowania, aż po promocję i dystrybucję na rynkach francuskim i międzynarodowym.

W portfolio Interparfums SA znajdują się licencje na zapachy wielu globalnie rozpoznawalnych marek. Z europejskiej części biznesu (ok. 65 proc. sprzedaży) firma obsługuje takie brandy jak Boucheron, Coach, Jimmy Choo, Karl Lagerfeld, Kate Spade, Lacoste, Lanvin, Montblanc, Rochas oraz Van Cleef & Arpels . W segmencie amerykańskim (pozostałe ~35  proc.) marka odpowiada m.in. za perfumy pod markami Abercrombie & Fitch, Anna Sui, Donna Karan, DKNY, Ferragamo, Graff, GUESS, Hollister, MCM, Oscar de la Renta oraz Roberto Cavalli.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.07.2025 20:44
Francuski dom mody Longchamp wprowadzi do oferty perfumy – umowa z Interparfums już podpisana
Longchamp podpisał 22 lipca umowę licencyjną z grupą InterparfumsLongchamp mat.pras.

Longchamp, paryski dom mody, znany głównie z produkcji charakterystycznych toreb, torebek i akcesoriów, podpisał 22 lipca umowę licencyjną z grupą Interparfums. Umowa weszła w życie z momentem jej podpisania i ma obowiązywać do końca 2036 roku.

W ramach tej globalnej umowy, obowiązującej na wyłączność, Interparfums będzie odpowiedzialne za tworzenie, produkcję i dystrybucję linii zapachowych, dostępnych w punktach sprzedaży marki Longchamp oraz w ramach dystrybucji selektywnej (domy towarowe, perfumerie i sklepy wolnocłowe) – poinformowały obydwie grupy, Interparfums i Longchamp, w opublikowanym wspólnie komunikacie prasowym.

Poinformowano przy tym, że pierwszy nowy produkt, wprowadzony w ramach tej umowy, ma trafić na rynek w 2027 roku. 

Zobacz też: Kolejna marka modowa wkracza do branży perfumiarskiej – tym razem Jacquemus

Grupa Interparfums posiada licencje na perfumy takich marek, jak m.in. marek Boucheron, Lacoste, Karl Lagerfeld i Van Cleef & Arpels. Jest również właścicielem marek perfum Lanvin, Goutal i Rochas.

Grupa w 2024 roku odnotowała sprzedaż na poziomie 880 mln euro.

Zobacz też: Interparfums zamknęło I. kwartał 2025 wzrostem przychodów

Longchamp to francuska firma, która już od czterech pokoleń znajduje się w rękach rodziny Cassegrain – potomków jej założyciela, Jeana Cassegraina. Na przestrzeni ponad siedmiu dekad marka ta, założona w Paryżu w 1948 roku, zyskała międzynarodową renomę. Obecnie na całym świecie działa ok. 350 butików Longchamp oraz firmowy sklep internetowy. 

W ostatnich latach ta marka z tradycjami stała się popularna wśród młodego pokolenia – odkryły ją na nowo i polubiły "Zetki", a charakterystyczne (lekkie, solidne, praktyczne i wygodne) ortalionowe torby z logotypem konia wyścigowego stały się popularnym akcesorium wśród studentek i licealistek. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. lipiec 2025 14:03