StoryEditor
Producenci
03.03.2023 00:00

L’Oréal zdobywa brązową nagrodę w konkursie Hong Kong Awards for Environmental Excellence

Oddział L‘Oréal w Hong Kongu odebrał nagrodę za rozsądne zarządzanie zasobami naturalnymi i dbałość o środowisko. / materiały L‘Oréal Hong Kong
L‘Oréal Hong Kong został zdobywcą Brązowej Nagrody w Sektorze Sklepów i Detalistów w konkursie Hong Kong Awards for Environmental Excellence (HKAEE) 2021, corocznej nagrodzie środowiskowej prowadzonej przez Komitet Kampanii Środowiskowej wraz z Departamentem Ochrony Środowiska i głównymi izbami ds. handlu w Hong Kongu.

L‘Oréal Hong Kong został wyróżniony za doskonałe wyniki w zarządzaniu środowiskiem w ramach „Green Office” i „Green Retail, które są lokalnymi programami firmy wspierającymi globalne zobowiązanie Grupy L‘Oréal do zrównoważonego rozwoju „L‘Oréal for the Future". Nagroda dogłębnie ilustruje, w jaki sposób nadal jesteśmy siłą napędową zrównoważonego rozwoju i wspierania działalności biznesowej skoncentrowanej na silnym poczuciu celu – powiedziała Eva Yu, prezeska i dyrektorka zarządzająca L‘Oréal Hong Kong. Świętując 40. rocznicę L‘Oréal Hong Kong, ważne jest, abyśmy nadal pracowali nad coraz bardziej zrównoważonym modelem biznesowym i współpracowali z większą liczbą partnerów biznesowych, aby pomóc w rozwiązywaniu wyzwań stojących przed społecznością, w której działamy.

Wprowadzony na rynek w 2020 r. program „L‘Oréal for the Future” wyznacza nowy etap podróży firmy w kierunku zrównoważonego rozwoju, mający na celu czerpanie z jej osiągnięć, ale także dążenie do dokonania znaczących postępów. W Hongkongu firma wpisuje się w cele zrównoważonego rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych, aby wdrażać ekologiczne inicjatywy w biurze. Biuro L‘Oréal w Hongkongu od 2020 roku korzysta w 100 proc. z ekologicznej energii elektrycznej, umożliwiając grupie osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla w ramach L‘Oréal Group‘s North Asia Zone. Coroczny Tydzień Zrównoważonego Rozwoju firmy odgrywa kluczową rolę w promowaniu świadomości ekologicznej wśród pracowników. Dzięki nauce i wprowadzanym w życie praktykom pracownicy są zachęcani do ekologicznego podejścia dzięki szerokiej gamie inicjatyw na rzecz zrównoważonego rozwoju realizowanych w biurze, takich jak recykling i redukcja odpadów.

Aby złagodzić wpływ na środowisko podczas codziennej działalności, L‘Oréal Hong Kong podejmuje kroki w celu wprowadzenia najlepszych praktyk w zakresie ekologicznego handlu detalicznego poprzez ograniczenie emisji dwutlenku węgla i zużycia plastiku w swoich sklepach detalicznych. Poza tym, że wszystkie nowe sklepy są w 100 proc. eko-zaprojektowane, wszystkie plastikowe wypełnienia, taśmy i opakowania używane w lokalnych dostawach do sklepów i bezpośrednich dostawach do konsumentów zostały zastąpione ekologicznymi materiałami niezawierającymi plastiku lub papierem. Zrównoważona filozofia ma również zastosowanie do projektowania sklepów detalicznych poprzez włączenie zdejmowanych ścian z lastryko i modułów do zbudowania do ekspozycji produktów. W 2021 r. ogólnomiejski program recyklingu różnych marek firmy umożliwił klientom recykling zużytych plastikowych pojemników z tuzinem marek kosmetycznych. W zeszłym roku firma nawiązała współpracę z firmą Watsons i przedsiębiorstwem społecznym V Cycle zajmującym się recyklingiem, aby rozszerzyć program „Beauty for the Future”, umożliwiając lokalnym konsumentom produktów kosmetycznych recykling pustych pojemników po kosmetykach i produktach do pielęgnacji skóry w około 170 sklepach Watsons.

Czytaj także: Garnier troszczy się o Ciebie i planetę. Dołącz do zielonej rewolucji

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 11:27
Unilever tnie etaty i oszczędza – pierwszy kwartał 2025 pod znakiem restrukturyzacji
Unilever szuka oszczędności w zasobach ludzkich.Shutterstock

Unilever, jeden z największych koncernów dóbr konsumenckich na świecie, ogłosił redukcję około 6 tysięcy miejsc pracy w pierwszym kwartale 2025 roku. Cięcia są częścią globalnego planu restrukturyzacyjnego zapowiedzianego jeszcze w 2024 roku, którego celem jest likwidacja łącznie około 7,5 tysiąca etatów. Dzięki tym działaniom firma spodziewa się oszczędności rzędu 550 milionów euro do końca bieżącego roku.

W opublikowanym raporcie kwartalnym Unilever wykazał mieszane wyniki finansowe. Pomimo trudnych warunków rynkowych, skorygowany wzrost sprzedaży bazowej wyniósł 3 proc., co przypisano wzrostowi wolumenu sprzedaży oraz cen. Dobrze poradziły sobie tzw. „power brands” spółki – takie jak Dove i Rexona – co miało szczególne znaczenie dla wzrostu w segmencie Beauty & Wellbeing (wzrost o 4,1 proc.) oraz Personal Care (wzrost o 5,1 proc.), zwłaszcza na rynku północnoamerykańskim.

Całkowity przychód koncernu spadł jednak o 0,9 proc., do poziomu 14,8 miliarda euro. Na wynik ten wpływ miały głównie koszty związane z wyprzedażą aktywów oraz negatywne różnice kursowe. Mimo to dyrektor generalny firmy, Fernando Fernandez, ocenił początek roku jako „zahartowany” i wyraził optymizm co do dalszego wzrostu, zwłaszcza dzięki strategii premiumizacji i innowacji produktowej na rynkach rozwiniętych.

W ujęciu kategorii produktowych, segment pielęgnacji włosów utrzymał się na stabilnym poziomie, z minimalnym wzrostem, który częściowo zrekompensował ponowny debiut Dove z technologią odbudowy włókien. W Brazylii marka Sunsilk odnotowała spadki związane z ograniczaniem zapasów, podczas gdy Nexxus zanotował dwucyfrowy wzrost dzięki premierze linii HY-Volume. Segment dezodorantów – w tym nowości do całego ciała – szczególnie umocnił pozycję działu Personal Care, w którym sama marka Dove odpowiadała za 40 proc. przychodu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 10:15
Oriflame opublikowało wyniki finansowe za Q1; sprzedaż w euro spadła o 7 proc.
Szwedzki MLM zanotował w pierwszym kwartale roku spadek sprzedaży w euro.Oriflame

Oriflame opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał zakończony 31 marca 2025 roku, wskazując na dalsze wyzwania w zakresie sprzedaży i rentowności. Sprzedaż w euro spadła o 7 proc., osiągając poziom 145,6 milionów euro w porównaniu do 156,5 milionów euro w analogicznym okresie ubiegłego roku. W walutach lokalnych spadek wyniósł 6 proc. Skorygowana EBITDA osiągnęła poziom -1 milion euro wobec 6,7 milionów euro rok wcześniej, co przełożyło się na marżę -1,4 proc. Skorygowany wynik operacyjny zamknął się stratą 7,2 milionów euro, a marża operacyjna wyniosła -5,0 proc.

Pomimo słabszych wyników sprzedażowych, firma odnotowuje pewne postępy strategiczne. Spadek sprzedaży w porównaniu do poprzedniego roku (-7 proc.) był znacznie mniejszy niż w pierwszym kwartale 2024 roku (-25 proc.), co może wskazywać na stabilizację. EBITDA została osłabiona głównie przez niższy poziom sprzedaży oraz wzrost kosztów sprzedaży i marketingu jako procent sprzedaży. Jednocześnie koszty administracyjne nadal malały dzięki wcześniejszym działaniom restrukturyzacyjnym. Model “Beauty Community Model” (BCM), który obecnie funkcjonuje w 48 krajach odpowiadających za ponad 80 proc. sprzedaży grupy, został w pełni wdrożony i przynosi pozytywne rezultaty.

W ramach reorganizacji działalności produkcyjnej, Oriflame ogłosiło kontynuację procesu przenoszenia produkcji z fabryki w Polsce do sieci wybranych, wysokojakościowych producentów w Europie. Inicjatywa ta została ogłoszona w styczniu i będzie realizowana przez najbliższe dwa lata. W międzyczasie firma zakończyła kwartał z saldem gotówki wynoszącym 56,2 milionów euro (spadek z 62 milionów euro), a wykorzystanie linii kredytowej RCF osiągnęło 65 milionów euro po zwiększeniu zadłużenia o 20 milionów euro w ciągu kwartału.

Istotnym wydarzeniem było osiągnięcie porozumienia z akcjonariuszami oraz konsorcjum obligatariuszy reprezentujących ponad 91 proc. niespłaconych obligacji. Planowana transakcja rekapitalizacyjna ma na celu znaczne zmniejszenie zadłużenia oraz kosztów odsetkowych, a także dostarczenie dodatkowego kapitału. Zarząd Oriflame uważa, że pomimo trudności związanych z wynikami finansowymi i płynnością, wdrożenie rekapitalizacji oraz dalsze działania operacyjne pozwolą ograniczyć niepewności dotyczące zdolności kontynuowania działalności.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 12:11