StoryEditor
Producenci
09.03.2022 00:00

Laboratoires Expanscience uzyskuje odnowioną certyfikację B-Corp z rewelacyjnym wynikiem

Grono entuzjastów zrównoważonego rozwoju stale się powiększa. Jednak nie wszystkie społecznie zaangażowane firmy mają możliwość dołączenia do elitarnego ruchu organizacji Benefit Corporation, zrzeszającej przedsiębiorstwa, dla których etyka i proekologiczne podejście to kluczowe wartości działalności.

Proces certyfikacji B-Corp jest złożony, przebiega wieloetapowo i z udziałem najwyższej klasy ekspertów wnikliwe weryfikujących cele społeczne i środowiskowe w działaniach i modelu biznesowym danej firmy. Warunkiem uzyskania certyfikatu B-Corp jest spełnienie przynajmniej 80 z niemal 200 kryteriów, wyrażonych w punktach, określających potencjał danej firmy jako publicznie pożytecznej. Przedsiębiorstwa chętnie przystępują do oceny ich działalności, w związku ze stale rosnącą świadomością ich wpływu na otoczenie, jednak nie każda ocena kończy się certyfikacją.

Za „dobry” wynik, stanowiący wynagrodzenie praktyk wykraczających poza standardy, uznaje się liczbę do 40 punków. Laboratoires Expanscience, właściciel marek Mustela®, Babo Botanicals® i Piasclédine 300®, znacząco przekroczyło standardy uzyskując notę na poziomie 108,5 pkt zostając w 2018 roku pierwszym laboratorium  dermokosmetycznym i farmaceutycznym na świecie z certyfikatem B-Corp.

Dzięki codziennej mobilizacji i ciągłej chęci rozwoju  firma wyznacza nowe szlaki do celu, jakim jest bycie firmą najlepszą dla świata.

Jak podkreśla Jean-Paul Berthomé, właściciel Laboratoires Expanscience: „Aby być konkurencyjnymi, sami musimy dawać przykład. Bycie wzorem oznacza odpowiedzialność wymagającą reakcji na kwestie gospodarcze, społeczne, korporacyjne i środowiskowe. Właśnie to od ponad 15 lat staramy się robić w Expanscience”.

Osiągnięcie francuskiego laboratorium jest tym bardziej godne uwagi, że ocena B-Corp z biegiem lat stawała się coraz bardziej wymagająca. Laboratoires Expanscience wychodzi naprzeciw dostosowując swoją strategię zrównoważonego rozwoju.

– Globalne wyzwania środowiskowe motywują nas, by jako firma odznaczona certyfikatem B-Corp, przyczyniać się do jego poprawy. Dlatego wdrożyliśmy strategię zrównoważonego rozwoju IMPACT 2030 , której celem jest ulepszanie naszego modelu biznesowego tak, aby być  firmą o pozytywnym wpływie na zdrowie planety. Neutralność węglowa, 100 proc. składników pochodzących ze zrównoważonych upraw, ochrona bioróżnorodności gatunkowej czy polityka zero waste w cyklu życia produktu to główne założenia nowe strategii marki Mustela – mówi Magdalena Rzewuska, marketing manager Mustela Polska.

U podstaw ruchu B-Corp jest współzależność i nieustanna współpraca certyfikowanych firm w celu wspólnego wywierania pozytywnego wpływu na środowisko i społeczeństwo.

–  W obliczu nowych wyzwań społecznych z jakimi mierzy się Polska, związanych z konfliktem zbrojnym na Ukrainie, podejmujemy realne kroki, aby pomóc napływającej do kraju ludności ukraińskiej. W ten sposób pokazujemy, że B-Corp to realne działania mające wpływ na losy ludzi i świata. To niezwykle krzepiące, że biznes może być siłą do poprawy świata – mówi Jakub Puzicki, dyrektor generalny Mustela Polska.

materiał partnera
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. lipiec 2025 20:48