StoryEditor
Producenci
09.03.2022 00:00

Laboratoires Expanscience uzyskuje odnowioną certyfikację B-Corp z rewelacyjnym wynikiem

Grono entuzjastów zrównoważonego rozwoju stale się powiększa. Jednak nie wszystkie społecznie zaangażowane firmy mają możliwość dołączenia do elitarnego ruchu organizacji Benefit Corporation, zrzeszającej przedsiębiorstwa, dla których etyka i proekologiczne podejście to kluczowe wartości działalności.

Proces certyfikacji B-Corp jest złożony, przebiega wieloetapowo i z udziałem najwyższej klasy ekspertów wnikliwe weryfikujących cele społeczne i środowiskowe w działaniach i modelu biznesowym danej firmy. Warunkiem uzyskania certyfikatu B-Corp jest spełnienie przynajmniej 80 z niemal 200 kryteriów, wyrażonych w punktach, określających potencjał danej firmy jako publicznie pożytecznej. Przedsiębiorstwa chętnie przystępują do oceny ich działalności, w związku ze stale rosnącą świadomością ich wpływu na otoczenie, jednak nie każda ocena kończy się certyfikacją.

Za „dobry” wynik, stanowiący wynagrodzenie praktyk wykraczających poza standardy, uznaje się liczbę do 40 punków. Laboratoires Expanscience, właściciel marek Mustela®, Babo Botanicals® i Piasclédine 300®, znacząco przekroczyło standardy uzyskując notę na poziomie 108,5 pkt zostając w 2018 roku pierwszym laboratorium  dermokosmetycznym i farmaceutycznym na świecie z certyfikatem B-Corp.

Dzięki codziennej mobilizacji i ciągłej chęci rozwoju  firma wyznacza nowe szlaki do celu, jakim jest bycie firmą najlepszą dla świata.

Jak podkreśla Jean-Paul Berthomé, właściciel Laboratoires Expanscience: „Aby być konkurencyjnymi, sami musimy dawać przykład. Bycie wzorem oznacza odpowiedzialność wymagającą reakcji na kwestie gospodarcze, społeczne, korporacyjne i środowiskowe. Właśnie to od ponad 15 lat staramy się robić w Expanscience”.

Osiągnięcie francuskiego laboratorium jest tym bardziej godne uwagi, że ocena B-Corp z biegiem lat stawała się coraz bardziej wymagająca. Laboratoires Expanscience wychodzi naprzeciw dostosowując swoją strategię zrównoważonego rozwoju.

– Globalne wyzwania środowiskowe motywują nas, by jako firma odznaczona certyfikatem B-Corp, przyczyniać się do jego poprawy. Dlatego wdrożyliśmy strategię zrównoważonego rozwoju IMPACT 2030 , której celem jest ulepszanie naszego modelu biznesowego tak, aby być  firmą o pozytywnym wpływie na zdrowie planety. Neutralność węglowa, 100 proc. składników pochodzących ze zrównoważonych upraw, ochrona bioróżnorodności gatunkowej czy polityka zero waste w cyklu życia produktu to główne założenia nowe strategii marki Mustela – mówi Magdalena Rzewuska, marketing manager Mustela Polska.

U podstaw ruchu B-Corp jest współzależność i nieustanna współpraca certyfikowanych firm w celu wspólnego wywierania pozytywnego wpływu na środowisko i społeczeństwo.

–  W obliczu nowych wyzwań społecznych z jakimi mierzy się Polska, związanych z konfliktem zbrojnym na Ukrainie, podejmujemy realne kroki, aby pomóc napływającej do kraju ludności ukraińskiej. W ten sposób pokazujemy, że B-Corp to realne działania mające wpływ na losy ludzi i świata. To niezwykle krzepiące, że biznes może być siłą do poprawy świata – mówi Jakub Puzicki, dyrektor generalny Mustela Polska.

materiał partnera
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.05.2024 08:00
Rexona oficjalnym partnerem Reprezentacji Polski w Piłce Siatkowej
Sebastian Świderski, prezes Polskiego Związku Piłki Siatkowej; Tomasz Suffner, Personal Care Business Unit Lead Poland, Baltics & Ukraine, członek Zarządu Unilever; Piotr Janiak, siatkarz
Rexona dołącza do sponsorów Polskiego Związku Piłki Siatkowej. Jest teraz oficjalnym partnerem Polskiej Piłki Siatkowej. Logo marki pojawi się na stadionach podczas rozgrywek i w materiałach marketingowych związku. Rexona ma możliwość wykorzystania wizerunku zawodników i logo PZPS i Polskiej Siatkówki w kampaniach reklamowych.

Marka Rexona (Unilever) została oficjalnym partnerem Polskiego Związku Piłki Siatkowej.

W ramach umowy na 2024 rok, Rexona uzyskała prawo posługiwania się tytułem „Partnera Polskiej Siatkówki”, „Partnera Reprezentacji Polski w Piłce Siatkowej” oraz prawo do wykorzystywania w działalności marketingowej oficjalnego logotypu reprezentacji Polski.

Umowa gwarantuje również ekspozycję stadionową oraz możliwość wykorzystania wizerunku zawodników i logo PZPS i Polskiej Siatkówki w kampaniach reklamowych. Logo marki Rexona pojawi się także w materiałach marketingowych związku, na ściankach sponsorskich w czasie konferencji prasowych oraz na stronie internetowej PZPS.

Współpraca marki Rexona z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej to jeden z wielu przykładów działań podejmowanych przez koncern Unilever, którego celem jest promowanie zrównoważonego, zdrowego i aktywnego stylu życia – czytamy w komunikacie.

Partnerstwo z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej jest dla nas powodem do dumy. Siatkówka to źródło inspiracji i wartości, które wyznajemy i wspieramy jako marka – łączy nas nie tylko sportowa pasja, ale także determinacja, skuteczność i pewność siebie. (...) Jesteśmy przekonani, że dzięki naszej współpracy zapewnimy fanom nowy wymiar zaangażowania i siatkarskich emocji – mówi Tomasz Suffner, Personal Care Business Unit Lead Poland, Baltics & Ukraine, członek Zarządu Unilever z ramienia części biznesu odpowiedzialnej za środki higieny osobistej (Personal Care Business Group) dla Europy Wschodniej.

Niezmiernie cieszymy się, że do grona naszych sponsorów i najbliższych partnerów dołącza globalna marka tej klasy co Rexona. (...) Mówimy podobnym językiem o naszej misji i wizji, a sport jest dla nas wspólnym, naturalnym środowiskiem. To daje nam nadzieję na doskonałą współpracę, z korzyścią dla nas wszystkich, w tym naszych niezastąpionych kibiców – podkreśla Sebastian Świderski, prezes Polskiego Związku Piłki Siatkowej.

Unilever (założony ponad 100 lat temu) jest jednym z największych przedsiębiorstw w branży dóbr konsumpcyjnych na świecie. Dostarcza produkty Beauty & Wellbeing, Personal Care, Home Care, Nutrition i Ice Cream. Prowadzi sprzedaż w 190 krajach, dociera do 3,4 mld konsumentów dziennie. Zatrudnia 128 tys. pracowników. Przychody ze sprzedaży w 2022 r. wyniosły 60,1 mld euro.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.05.2024 16:36
Clarins optymalizuje łańcuchy dostaw i podpisuje strategiczną umowę z FM Logistic
Clarins wraz z FM Logistic pracują nad optymalizacją i zarządzaniem łańcuchem dostaw kosmetycznej marki w Europie FM Logistic
Clarins – globalna grupa kosmetyczna oraz FM Logistic będą współpracować nad wdrożeniem elastycznej sieci dystrybucji produktów marki w dziesięciu krajach europejskich. Po dwóch latach pilotażowego projektu firmy podpisały umowę o strategicznym partnerstwie.

FM Logistic nawiązało współpracę z Clarins, globalną rodzinną grupą kosmetyczną. Jej celem jest wdrożenie sprawnie działającej i elastycznej sieci dystrybucji w dziesięciu krajach europejskich. Sieć będzie obsługiwana z trzech strategicznych lokalizacji logistycznych Clarins we Francji, Hiszpanii i Włoszech.

image
Clarins to luksusowa marka kosmetyczna
fot. Shutterstock
Spersonalizowane rozwiązanie z zakresu „Control Tower”, czyli pełnej integracji danych i zarządzania łańcuchem dostaw, zostało zaprojektowane w celu sprostania wyzwaniom związanym z rozwojem Grupy Clarins w Europie. Zapewnia ono widoczność przepływów w czasie rzeczywistym, planowanie zamówień, zarządzanie ryzykiem, zoptymalizowany wpływ na CSR i transport. Ponadto system ten optymalizuje kompleksowy przepływ logistyczny, aby znacznie zmniejszyć ślad węglowy. Monitorowanie danych w czasie rzeczywistym umożliwia identyfikację obszarów wymagających poprawy i alertów dotyczących łańcucha dostaw.

Po przeprowadzeniu dwuletniego projektu pilotażowego FM Logistic i Clarins podpisały umowę o strategicznym partnerstwie. Ma ono na celu wsparcie europejskiej sieci dystrybucji, która obejmuje dziesięć krajów, a wysyłki odbywają się z trzech kluczowych lokalizacji we Francji (magazyn Clarins w Amiens), Włoszech (magazyn FM Logistic w Vellezzo Bellini) i Hiszpanii (magazyn FM Logistic w Illescas).

– To partnerstwo stanowi ważny kamień milowy w naszych wysiłkach na rzecz optymalizacji operacji logistycznych z naszych 3 centrów w Europie, dzięki konkretnemu i innowacyjnemu rozwiązaniu, które umożliwia precyzyjne śledzenie naszego łańcucha dystrybucji w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Wpisuje się to w nasze zobowiązania dotyczące coraz bardziej wydajnej obsługi klienta, zapewniając szybkie, niezawodne i sprawne dostawy, przy jednoczesnym zmniejszeniu wpływu na środowisko poprzez lokalizację centrów bliżej naszych klientów i wykorzystanie „czystszego” transportu – stwierdził Denis Martin, specjalista ds. transformacji wsparcia biznesowego w Clarins.

FM Logistic Central Europe jest częścią międzynarodowej firmy logistycznej FM Logistic i zajmuje się obsługą rynków w Europie Środkowej. Oddziały firmy w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech umożliwiają obsługę klientów w regionie.

Firma dysponuje łącznie ponad 1 mln mkw. powierzchni magazynowej, a także flotą ok. 2 500 pojazdów. Posiada 17 platform logistycznych, 30 magazynów przeładunkowych i zatrudnia ponad 5 tys. pracowników.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. maj 2024 11:12