StoryEditor
Producenci
09.03.2022 00:00

Laboratoires Expanscience uzyskuje odnowioną certyfikację B-Corp z rewelacyjnym wynikiem

Grono entuzjastów zrównoważonego rozwoju stale się powiększa. Jednak nie wszystkie społecznie zaangażowane firmy mają możliwość dołączenia do elitarnego ruchu organizacji Benefit Corporation, zrzeszającej przedsiębiorstwa, dla których etyka i proekologiczne podejście to kluczowe wartości działalności.

Proces certyfikacji B-Corp jest złożony, przebiega wieloetapowo i z udziałem najwyższej klasy ekspertów wnikliwe weryfikujących cele społeczne i środowiskowe w działaniach i modelu biznesowym danej firmy. Warunkiem uzyskania certyfikatu B-Corp jest spełnienie przynajmniej 80 z niemal 200 kryteriów, wyrażonych w punktach, określających potencjał danej firmy jako publicznie pożytecznej. Przedsiębiorstwa chętnie przystępują do oceny ich działalności, w związku ze stale rosnącą świadomością ich wpływu na otoczenie, jednak nie każda ocena kończy się certyfikacją.

Za „dobry” wynik, stanowiący wynagrodzenie praktyk wykraczających poza standardy, uznaje się liczbę do 40 punków. Laboratoires Expanscience, właściciel marek Mustela®, Babo Botanicals® i Piasclédine 300®, znacząco przekroczyło standardy uzyskując notę na poziomie 108,5 pkt zostając w 2018 roku pierwszym laboratorium  dermokosmetycznym i farmaceutycznym na świecie z certyfikatem B-Corp.

Dzięki codziennej mobilizacji i ciągłej chęci rozwoju  firma wyznacza nowe szlaki do celu, jakim jest bycie firmą najlepszą dla świata.

Jak podkreśla Jean-Paul Berthomé, właściciel Laboratoires Expanscience: „Aby być konkurencyjnymi, sami musimy dawać przykład. Bycie wzorem oznacza odpowiedzialność wymagającą reakcji na kwestie gospodarcze, społeczne, korporacyjne i środowiskowe. Właśnie to od ponad 15 lat staramy się robić w Expanscience”.

Osiągnięcie francuskiego laboratorium jest tym bardziej godne uwagi, że ocena B-Corp z biegiem lat stawała się coraz bardziej wymagająca. Laboratoires Expanscience wychodzi naprzeciw dostosowując swoją strategię zrównoważonego rozwoju.

– Globalne wyzwania środowiskowe motywują nas, by jako firma odznaczona certyfikatem B-Corp, przyczyniać się do jego poprawy. Dlatego wdrożyliśmy strategię zrównoważonego rozwoju IMPACT 2030 , której celem jest ulepszanie naszego modelu biznesowego tak, aby być  firmą o pozytywnym wpływie na zdrowie planety. Neutralność węglowa, 100 proc. składników pochodzących ze zrównoważonych upraw, ochrona bioróżnorodności gatunkowej czy polityka zero waste w cyklu życia produktu to główne założenia nowe strategii marki Mustela – mówi Magdalena Rzewuska, marketing manager Mustela Polska.

U podstaw ruchu B-Corp jest współzależność i nieustanna współpraca certyfikowanych firm w celu wspólnego wywierania pozytywnego wpływu na środowisko i społeczeństwo.

–  W obliczu nowych wyzwań społecznych z jakimi mierzy się Polska, związanych z konfliktem zbrojnym na Ukrainie, podejmujemy realne kroki, aby pomóc napływającej do kraju ludności ukraińskiej. W ten sposób pokazujemy, że B-Corp to realne działania mające wpływ na losy ludzi i świata. To niezwykle krzepiące, że biznes może być siłą do poprawy świata – mówi Jakub Puzicki, dyrektor generalny Mustela Polska.

materiał partnera
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.08.2025 14:27
Beiersdorf inwestuje 350 milionów euro w rozbudowę zakładu w Meksyku
Siedziba Beiersdorf w HamburguBeiersdorf

Beiersdorf, niemiecki koncern kosmetyczny znany z marek takich jak Nivea czy Eucerin, ogłosił inwestycję o wartości 350 milionów euro w rozbudowę swojej fabryki w Silao, w stanie Guanajuato. Informację potwierdziło Ministerstwo Gospodarki Meksyku, wskazując, że projekt wzmocni rolę kraju jako kluczowego centrum produkcyjnego i eksportowego w regionie.

Obecnie około 70 proc. produkcji z zakładu w Silao trafia na rynki zagraniczne, co czyni go istotnym elementem globalnego łańcucha dostaw Beiersdorf. Rozbudowa pozwoli zwiększyć moce produkcyjne i wdrożyć zaawansowane technologie wytwórcze, co ma zaspokoić rosnące zapotrzebowanie międzynarodowe na kosmetyki i produkty do pielęgnacji skóry.

Według władz Meksyku, inwestycja przyniesie również znaczące efekty lokalne – stworzenie nowych, wysokiej jakości miejsc pracy oraz transfer know-how w zakresie nowoczesnych procesów przemysłowych. Projekt wpisuje się także w strategię długoterminową firmy, zakładającą osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2045 roku, poprzez m.in. ograniczanie emisji i wdrażanie rozwiązań zrównoważonej produkcji.

Rozbudowa fabryki w Silao podkreśla rosnące znaczenie Meksyku w globalnej strategii Beiersdorf. Kraj, dzięki swojemu położeniu i rozwiniętej infrastrukturze, staje się nie tylko ważnym ośrodkiem zaopatrzeniowym dla Ameryki Łacińskiej, ale także istotnym punktem eksportowym na inne rynki światowe. Inwestycja w wysokości 350 milionów euro stanowi jedną z największych w historii działalności firmy w regionie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.08.2025 13:43
Boom w branży kosmetycznej poprawia zyski VBH – marki Victorii Beckham
Victoria Beckham ugruntowała swoje miejsce na globalnym rynku dóbr luksusowych dzięki konsekwentnemu budowaniu marki i innowacyjnym produktom kosmetycznymVictoria Beckham mat.pras.

Firma należąca do Victorii Beckham odnotowała solidny, dwucyfrowy wzrost – już czwarty rok z rzędu. To efekt boomu w branży beauty. Za 2024 rok wzrost przychodów zwiększył się o 26 proc. – do 112,7 mln funtów, pomimo bardzo dużej konkurencji na rynku dóbr luksusowych i kosmetycznych.

Firma, prowadząca proces długoterminowej restrukturyzacji, osiągnęła dodatni zysk EBITDA w wysokości 2,2 mln funtów – wobec 1,8 mln funtów w roku 2023. Zysk EBITDA (z wyłączeniem niedawno uruchomionego działu perfum) wzrósł o 47 proc.

Eksperci wskazują, że jest to już czwarty, kolejny z rzędu rok, kiedy firma borykająca się wcześniej z wysokimi stratami notuje dwucyfrowe wzrosty przychodów. Reset strategii został zapoczątkowany w 2019 roku.

Główne motory wzrostu dla marki to kanały bezpośredniej sprzedaży konsumenckiej, flagowy butik w londyńskiej dzielnicy Mayfair, a także kanał e-commerce. Generują one obecnie w sumie 62 proc. sprzedaży netto.

VBH notuje wzrosty w obydwu kategoriach: fashion oraz beauty. W kategorii kosmetyków do makijażu oczu bestsellerem jest Satin Kajal Liner, sprzedający się co 30 sekund. Popularnością cieszą się też kosmetyki pielęgnacyjne marki, które powstały we współpracy z  a pielęgnacja skóry została wzmocniona dzięki dwuetapowemu oczyszczaniu i korektorowi w formie pisaka The Concealer Pen opracowanemu we współpracy z marką luksusowych kosmetyków Augustinus Bader.

Jeszcze w tym roku Victoria Beckham Beauty zapowiada rynkowy debiut swojego pierwszego podkładu, który ma stać się kamieniem milowym marki w segmencie kosmetyków do twarzy. Kategoria ta do końca 2025 roku ma generować ponad 20 proc. całkowitej sprzedaży. 

Media branżowe przypominają, że marka Victorii Beckham była początkowo postrzegana jako marka typowa celebrycka, oparta na nazwisku swojej założycielki. Z czasem jednak ugruntowała swoje miejsce na globalnym rynku dóbr luksusowych dzięki konsekwentnemu budowaniu marki i innowacyjnym produktom kosmetycznym. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. sierpień 2025 21:49