StoryEditor
Producenci
17.07.2024 12:40

Laboratorium Joanna reaktywuje serię kosmetyków Z Apteczki Babuni

Z Apteczki Babuni - reaktywowana seria kosmetyków do pielęgnacji włosów Laboratorium Kosmetycznego Joanna, lipiec 2024 / fot. Instagram.com/laboratoriumjoanna
Firma Joanna przywróciła na rynek serię kosmetyków do włosów Z Apteczki Babuni. Niczym nie przypominają one w wyglądzie dotychczasowych produktów. Zmienił się także skład szamponów i odżywek.

Laboratorium Kosmetyczne Joanna wypuściło na rynek kosmetyki do pielęgnacji włosów ze znanej serii Z Apteczki Babuni w całkowicie zmienionej szacie graficznej. Inne jest logo, kształt i kolor butelek.

Firma opisując nowy design opakowań tłumaczy, że „nawiązuje on stylistycznie do tradycyjnych makatek kuchennych, czyli bawełnianych białych płócien z wyhaftowanymi ręcznie obrazkami przedstawiającymi proste scenki rodzajowe, schematyczne pejzaże, kwiaty, dzieci lub zwierzęta, którym towarzyszyły wyszyte kordonkiem teksty przypominające tradycyjne mądrości przekazywane z pokolenia na pokolenie. Kojarzone dotychczas z domem babci, wakacjami na wsi, tradycyjną kuchnią, znów coraz częściej pojawiają się w eklektycznych wnętrzach, by przywoływać miłe wspomnienia z dzieciństwa”.

image
Szampon i balsam nawilżająco-regenerujący Z Apteczki Babuni Laboratorium Kosmetycznego Joanna w poprzedniej szacie graficznej. Zdjęcie z lipca 2009 r.
fot. Laboratorium Kosmetyczne Joanna, archiwum redakcji
Obecnie butelki są białe i smukłe, nowoczesne, w dermokosmetycznym nurcie. Ich jednolite materiały i kolory prawdopodobnie ułatwiają proces recyklingu. Poprzednie opakowania były pękate, kojarzyły się z miksturami w zielarskich sklepach lub specyfiki robione na zamówienie w aptekach.   

Inne są również receptury produktów. Podobnie jak przy zmianie opakowań, producent chciał tu połączyć tradycję z nowoczesnością. "Wiele roślin ma właściwości wzmacniające, nawilżające, przeciwłupieżowe i regenerujące, które mogą pomóc w poprawie ogólnego stanu włosów. Tradycyjne receptury uznawane są nie tylko za skuteczne, ale też najbezpieczniejsze dla naszej skóry, zdrowia i środowiska naturalnego. Kosmetologia jednak nie stoi w miejscu. Pojawiają się nowe, niezwykle skuteczne i doskonale przebadane rozwiązania, również czerpiące z natury, dlatego   w reaktywowanej serii łączą się tradycyjne substancje roślinne z innowacyjnymi składnikami aktywnymi” – czytamy w komunikacie prasowym.

Kosmetyki do pielęgnacji włosów to jedna z najszybciej i najdynamiczniej rozwijających się kategorii na rynku kosmetycznym. Rośnie dzięki innowacjom, specjalistycznym produktom (olejki, wcierki, maski itp.), przenoszeniu formuł z profesjonalnego rynku na masowy. W recepturach produktów, podobnie jak w kategorii pielęgnacji skóry, trendy idą w kierunku natury (kosmetyki oparte na roślinnych składnikach, pozbawione kontrowersyjnych surowców, wegańskie) oraz technologii (szybkie i skuteczne działanie - jak z salonu fryzjerskiego). 

Laboratorium Kosmetyczne Joanna swoją serią będzie konkurować z setkami innych kosmetyków należących do znanych i niszowych marek, a szczególnie tymi, które w swojej nazwie, designie i przesłaniu nawiązują do zielarstwa i babcinych, regionalnych receptur.   

Czytaj także: Kosmetyki Polana już tylko z logo Herbapol. Nazwa Polana znika z opakowań

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
21.08.2025 07:49
Louis Vuitton wkracza na rynek luksusowych kosmetyków, licząc na poprawę wyników
Szminki i cienie La Beauté Louis Vuitton będą dostępne w wersjach refill Louis Vuitton IG

Współtwórczynią linii kosmetyków La Beauté Louis Vuitton jest Pat McGrath – legendarna wizażystka, która o obejmie stanowisko dyrektor kreatywnej marki. Premiera ma miejsce w okresie, gdy koncern LVMH notuje słabe wyniki na rynku dóbr luksusowych. Wprowadzenie luksusowej linii kosmetycznej to sprawdzony sposób na zwiększenie przychodów – wskazują eksperci.

Francuski dom mody Louis Vuitton oficjalnie rozpoczął odliczanie do debiutu swojej pierwszej linii kosmetycznej. Marka informuje na swoim Instagramie, że efekty współpracy marki z Pat McGrath trafią na rynek 25 sierpnia. Jeśli chodzi o ofertę kosmetyczną, marka Louis Vuitton miała do tej pory w swojej ofercie wyłącznie perfumy.

Debiut La Beauté Louis Vuitton oznacza ekspansję francuskiego domu mody na rynek luksusowych kosmetyków. Pierwsza odsłona kolekcji skupia się na kosmetykach do makijażu oczu i ust – będą to m.in. cienie do powiek LV Ombres (cena to 220 euro za sztukę), 10 odcieni balsamów do ust LV Baume (140 euro) i aż 55 szminek LV Rouge (140 euro).

Każdy produkt został zaprojektowany tak, by być “czymś więcej, niż tylko kosmetykiem do makijażu” – ma on stanowić pamiątkę dla kolekcjonerów, będąc przy tym kosmetykiem o wysokiej jakości i wydajności. – Będzie to otwrcie nowego poziomu luksusowego piękna – zapewnia McGrath.

Wszystkie produkty będą w wersjach do ponownego uzupełnienia (refill) – do sprzedaży trafią równocześnie wkłady do szminek oraz cieni do powiek. Perfumowane produkty do ust zostały stworzone we współpracy z “nosem” współpracującym z LV – jest nim ceniony perfumiarz Jacques Cavallier.

Kosmetyki z linii La Beauté Louis Vuitton pojawią się w wybranych sklepach w Chinach 20 sierpnia, natomiast globalnie przedsprzedaż rozpocznie się 25 sierpnia, a premiera w wybranych sklepach będzie miała miejsce 29 sierpnia. 

Premiera kosmetyków do makijażu LV ma miejsce w okresie, gdy LVMH radzi sobie słabiej na rynku dóbr luksusowych. W lipcu spółka-matka odnotowała 15-procentowy spadek zysków za pierwsze półrocze 2025 roku do 9,01 mld euro w związku ze spadkiem sprzedaży w swoim flagowym dziale (fashion i galanteria skórzana). 

image

LVMH ogłasza wyniki za I kwartał 2025 roku: spadek sprzedaży w segmencie beauty

Wprowadzenie luksusowej linii kosmetycznej to sprawdzony sposób na zwiększenie przychodów, czego przykładem jest marka Victoria Beckham. Wprowadzenie Victoria Beckham Beauty było zyskownym posunięciem, dzięki któremu marce udało się wyjść na plus w 2022 roku. Luksusowe kosmetyki mogą nie tylko poszerzyć zasięg marki, ale też przyciągnąć nowych klientów i generować powtarzalną sprzedaż, wykraczającą poza samą modę. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.08.2025 16:04
Colgate-Palmolive z zakazem emisji reklamy jednej z marek po wytknięciu rasistowskiego podtekstu
Brytyjski oddział Colgate-Palmolive, właściciel Sanexu, broni spotu reklamowego.Sanex

Reklama żelu pod prysznic Sanex została zakazana w Wielkiej Brytanii po interwencji Advertising Standards Authority (ASA). Powodem była narracja sugerująca, że czarna skóra jest „problematyczna”, a biała – „lepsza”. Decyzja regulatora zapadła po otrzymaniu dwóch skarg od widzów, którzy wskazali na negatywne stereotypy dotyczące osób o ciemniejszej karnacji.

Spot, emitowany w czerwcu, zawierał narrację: „Do tych, którzy drapią się dniem i nocą. Do tych, których skóra wysusza się nawet od wody”, ilustrowaną obrazami czarnej kobiety z czerwonymi śladami na ciele i innej, której skóra wyglądała jak popękana glina. Następnie reklama przedstawiała białą kobietę biorącą prysznic z produktem Sanex i zapewniała o „24-godzinnym nawilżeniu”. Spot kończył się hasłem: „Ulgę może przynieść zwykły prysznic”.

Colgate-Palmolive, właściciel marki Sanex i globalny koncern dóbr konsumpcyjnych o wartości rynkowej 68 miliardów dolarów, bronił kampanii. Firma argumentowała, że przekaz miał pokazywać efekt „przed i po”, a różnice między modelkami nie koncentrowały się na ich kolorze skóry. Z kolei Clearcast, instytucja odpowiedzialna za zatwierdzanie reklam telewizyjnych w Wielkiej Brytanii, podkreśliła, że reklama miała na celu pokazanie inkluzywności produktu.

ASA uznała jednak, że wykorzystanie różnych kolorów skóry do zobrazowania efektu działania kosmetyku prowadziło do negatywnego porównania. Według regulatora reklama była skonstruowana w taki sposób, że „to czarna skóra została pokazana jako problematyczna i niewygodna, podczas gdy biała skóra – gładka i czysta – przedstawiona została jako efekt udanej przemiany”.

Organ dodał, że choć intencją reklamodawcy nie było utrwalanie stereotypów, przekaz mógł umknąć części odbiorców. Jednocześnie stwierdził, że spot „prawdopodobnie wzmacniał negatywny i obraźliwy stereotyp rasowy”, zgodnie z którym czarna skóra jest wadliwa, a biała lepsza. W konsekwencji reklama została zakazana w obecnej formie, a Colgate-Palmolive otrzymało zalecenie, by w przyszłości unikać przekazów mogących powodować poważne obrażenie na tle rasowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. sierpień 2025 10:06